[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:01

Fokfanaat gefeliciteerd !!

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:02

Nou ik voerde haar dus ook niet maar ben nu toch maar begonnen en haar uier is direct gegroeid weet dus niet of het door de brok komt of het toeval is

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:09

Lalrentje welkom, wat een heftig gebeuren mey jullie merrie.....
En nu haar dichter waar het ook spannend lijkt..... ik duim heel hard met je mee dat je een betere afloop krijgt als AM

Fokfanaat wow, die benen, lijken enorm!

Olga jeetje, echt een fopmerrie, zoals ze daar ligt kon ze aan het bevallen zijn...

RivQ mmmm balen dat je de eerste beval dagen niet helder krijgt van de vorige eigenaar. Zwaar jaloers op Lotus haar uier..... >;)

Djoena welkom, snap dat je wel zin hebt aan dit veulen als het ook al een paar keer verworpen is.

Ceasar sjonge dat is balen.... nog 1 te gaan

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:23

Fokfanaat GEFELICITEERD!!
Het lange wachten helemaal beloond

Dan door naar de mindere verhalen en updates.
@Laleentje, jeetje wat heftig wat veel pech en echt de grootste nachtmerrie.

@Ceasar, wat balen zeg! Maar ook nooit het veulen zien bewegen oid dan?

Dan Treasure...om 9 uur vanmorgen werd ze rustig. Ze probeert overigens steeds steun bij mij te zoeken en eten gaat er vandaag met lange tanden in

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 12-04-21 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lenavoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:25

LaDonna75 schreef:
Gefeliciteerd Elise!

Lenavoske welkom, wat is de afstamming van je merrie?

Weten we helaas niet! Haar moeder kwam dragend bij ons op stal, 10 jaar geleden is April geboren. Over moeder is verder ook niks bekend ..

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:34

Gefeliciteerd met jullie veulens Elise en Fokfanaat!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:38

Vulina, hier al best vroeg begonnen met merriebrok maar toen gewoon nog een maand theezakjes gehad.

Kyrkelover, nou dit komt bijna lijkt mij! :wow:

Caesar -O- echt niet leuk.... balen zeg

Symke, baarmoederdraaiing komt wel eens voor ja, je hoopt het nooit mee te maken maar is volgens mij niet perse te voorkomen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:40

Jeetje Caesar wat balen. -O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:42

KahluaB schreef:
Caesar wat jammer,zag je merrie er dan zo drachtig uit ?

Mijn merries zijn Welshjes en van zichzelf al rond en gezond. En ik ben ook niet het type wat naar bewegende veulentjes op zoek gaat, dus nee... wij hadden geen twijfel totdat we het uier voor haar doen achter vonden blijven en ze vervolgens hengstig stond.

Ik heb elke ochtend braaf met DL ge-appt met een update, maar DL had gelukkig meer succes :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:43

Laleentje, AZ is (volgens mij alweer 3 jaar geleden) ook haar merrie en veulen verloren aan een baarmoederdraaïng. Het komt vaker voor, bij de koeien regelmartig gehad, alleen gebeurd het daar vaak echt op het laatst.

Is je andere merrie ook gescand op placentitis? Heeft ze AB en regumate gekregen? Klinkt wel als placentitis namelijk. Wild Thing van AM is hierdoor vorige week haar veulen verloren, ondanks de medicatie.
Duimen dat het bij jou een goede afloop heeft!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:56

Caesar balen zeg :(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:57

Riv_Q schreef:
Vulina, hier al best vroeg begonnen met merriebrok maar toen gewoon nog een maand theezakjes gehad.

It wasn't me :D

Ik voer al ruim van te voren merrie brok, zie geen verschil in uier. De ene heeft nog steeds niks, de ander al een compleet uier.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:00

Ik merk ook geen verschil met voeren van merrie brok en voer het toch al een tijdje. Sita heeft nog steeds theezakjes op 316 dagen en mijn andere merrie al best een uier op 290 dagen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:00

Hier ongeveer 3 maand van te voren merriebrok. Verder denk ik niet dat dat verschil maakt in uier bij die van mij tot nu toe

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:06

Laleentje, wat ontzettend verdrietig. Wat suffie ook zegt, is je andere merrie gecheckt op placentitus?
Ook omdat ze echt melk spoot. Onze merrie maakt ook vroeg uier aan, maar gelukkig geen witte melk. Maar zij is 2x gescand en geen tekenen van placentitus.

Ceasar, oh wat balen, heb je zo lang gewacht en dan nog niks -O-

Met onze April gaat het goed. Uier vind ik al weer een stuk minder, dus daar ben ik blij mee. Ik had ook het idee dat door de merriebrok ze meer uier aan ging maken, maar ze krijgt nu nog steeds merriebrok en uier is weer minder. April zit nu op dag 276.... Nog 2 maanden wachten, pfff

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:09

Vorig jaar ook eerder begonnen en toen had ze wel een beetje uier, het volle uier hars en melk en veulen heeft ze in 1 dag gedaan...

In 24 uur tijd echt groot verschil... Heb het wel in 1 keer gegeven nu ipv er een beetje aan wennen wat ik vorig jaar wel gedaan heb

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:12

Djoena; welkom, fijn dat het toch nog gelukt is.

Caesar; dat is balen zeg, gelukkig nog 2 veulens in aantocht dan.

Valuna; ik voer ook merrie brok de laatste 3 maanden van de dracht. Kan best zijn dat ze daarop reageren.

Kyrkelover; mooie uier, spannend!

Suffie; ik wist wel dat het bestond maar je gaat er natuurlijk niet vanuit dat het je overkomt maar helaas... De andere merrie is helemaal onderzocht en gescand maar we konden niks raars vinden. Daarom ook besloten om geen medicatie te geven, omdat ze verder 0 symptomen heeft. Voor mij is het nu het belangrijkst dat de merrie het overleeft, met of zonder veulen. Ik had me er al bij neer gelegd dat ze een miskraam zou krijgen dus we zijn nogal verbaasd dat de uier weer terug liep... Het veulen zie je goed bewegen en de merrie doet het erg goed dus meer als afwachten kunnen we niet doen.
Laatst bijgewerkt door Laleentje op 12-04-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:12

Gefeliciteerd fokfanaat!

Balen Caesar

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:17

hoeft idd niet altijd met de placenta te maken hebben, ik heb ook al ervaringen gehoord van tweelingdrachten of veulens waar wat mee mis is, waarbij er te vroeg melk is, en dit soms ook weer weggaat. Maar daar kan je ook allemaal niets meer aan doen, en gelukkig hebben we hier ook gevallen gezien waar er toch een gezond veulen geboren wordt, dus goed in de gaten houden en iig laten scannen op placentitis is het devies

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:23

Laleentje. Wat verdrietig sterkte :(:)
Ik kan bij de andere merrie alleen adviseren om aan de medicatie te gaan.
Die van mij zag er ook goed uit op de scan en ontstekingwaarde was laag. We zijn wel medicatie gaan geven omdat de dierenarts het niet vertrouwde. Uiteindelijk is ze donderdag avond bevallen met 316 dagen. Placenta was echt niet oké, de kleine heeft veel te weinig voedingsstoffen binnen gekregen en heeft het helaas niet gehaald. Soms moet je naar je gevoel luisteren en niet wat er uit de resultaten komt.

Ceasar. Wat balen, je kijkt er altijd zo naar uit. -O-

Wild Thing heeft vandaag minder uier. Gelukkig,dan kan ik haar morgen even helemaal wassen, ze is zo vuil. Ze ziet er verder wel goed uit. Nu alleen de rust er nog in

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:35

Wat balen ceasar! Kijk je er zo lang naar uit en denk je dat het er bijna aan zit te komen..

mijn merrie krijgt ook sinds ze 7,5/8 maand is merriebrok, is pas de laatste weken begonnen met haar uier dus had naar mijn inziens niks met de brok te maken.

Hoe ver voor de bevalling krijgen de meeste merries echt hele slappe banden?
Ik begin nu meer een dakje te zien en het is echt drilpudding naast de staart.. gister kon ik de staart op 10cm afstand na op haar rug leggen..
En dag 8 met hars.. het wachten gaat verder helaas haha

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:47

Vulina schreef:
Riv_Q schreef:

It wasn't me :D

Ik voer al ruim van te voren merrie brok, zie geen verschil in uier. De ene heeft nog steeds niks, de ander al een compleet uier.

Oh oeps, bedoelde Valuna haha, bijna goed!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:57

Gefeliciteerd Fokfanaat!

En balen ceaser, knap dat je zo nuchter blijft al heb je natuurlijk wel gelijk, het hoort erbij...

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:00

Gefeliciteerd FF, je hebt er lang genoeg op gewacht!

Laleentje, wat een vreselijk verhaal van je merrie. Hoop voor nu dat je een gezond veulen krijgt.

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:08

fokfanaat van harte gefeliciteerd met je veulen.

Ik heb zo met Wild Thing te doen. Fijn dat ze wat afleiding heeft door aan het werk te gaan. Ik hoop voor je dat je haar dit jaar weer drachtig krijgt en dat ze dan wel een gezond veulen mag doordragen.