Nee hoor normann_love, bij mij staat de laatste merrie momenteel nog bij de hengst, dinsdag hengstig gespoten dus nu afwachten en duimen dat het pakt je zult dus echt de laatste niet zijn
normann_love
Geplaatst: 11-08-17 15:17
linda2008 schreef:
Nee hoor normann_love, bij mij staat de laatste merrie momenteel nog bij de hengst, dinsdag hengstig gespoten dus nu afwachten en duimen dat het pakt je zult dus echt de laatste niet zijn
Ooh Hihi, gelukkig! :p Ook voor jouw duimen dat het pakt
Ik reken "ouderwets" 11 maanden 24 juli geïnsemineerd dus 24 juni uitgerekend. Moeder, grootmoeder en overgrootmoeder bevielen doorgaans (moeder altijd) 2 tot 3 weken voor de 11 maanden datum. Vanaf 1 juni zullen we Kees dus extra in de gaten gaan houden.
Ik weet niet wat de uitgerekende datum zal worden.... Wordt 1 grote verassing... Ze is 13 mei geinsemineerd, dus ga je uit van ongeveer 12 april... Maar via het KWPN weet ik dat ze met beide eerdere veulens best lang overgedragen heeft (11 3/4 maand en een keer 12 maanden - 1 dag, 364 dagen dus) Ik gok het dus wat later, eind april, begin mei...
AM_Horses
Geplaatst: 11-08-17 16:59
Sorry allemaal, ik zal vanaf vandaag weer actief mee reageren. Ik wil iedereen feliciteren met de drachtige merries!
Esmeralda is vandaag 119 dagen drachtig en is 21 maart uitgerekend. Net Wild Thing gescand, en zoals verwacht weer niet drachtig een ei van 5.2 wat vervormd. Nog één poging maar dan met Formidable, de match is met hem goed en vers sperma. Ze is gelijk geïnsimineerd, afwachten maar...
Dit is het veulen van vorig jaar Formidable x Wild Thing
Formidable verwacht het eerste veulen begin januari (25 januari gedekt)
Mijn duimen draaien voor iedereen die nog bezig is!
Hier ook vandaag geïnsemineerd, alles zag er perfect uit, het sperma ook met de andere verdunner, nu maar weer afwachten..
Hier reken ik altijd gewoon 11 maanden, maar Mausi bevalt altijd tussen de 315 en 320 dagen. En Aziza bevalt meestal zo'n 5-10 dagen te vroeg bij een merrie veulen en 5-10 dagen te laat bij een hengst.
suffie
Geplaatst: 11-08-17 22:31
AZ, ideale omstandigheden dus Zou het dan nu toch, zwemmen zaadjes
Al_Zawraa
Geplaatst: 11-08-17 22:33
Ben heel benieuwd. De hengstenhouder gelooft er niet in dat het in de verdunner zou kunnen zitten, dus ben allang blij dat ze het iig wilde proberen. Moet zeggen dat ik er na zoveel pogingen niet zoveel vertrouwen meer in heb, maar we gaan het zien!
Je hebt nu echt alles geprobeerd AZ en stel dat......dan weet je hoogstwaarschijnlijk dat het toch aan de verdunner ligt.
Al_Zawraa
Geplaatst: 11-08-17 22:56
Ja, als het nu niet pakt, zou ik niet weten wat het probleem nog zou kunnen zijn. Ik weet ook dat ik alles geprobeerd heb, dus mocht dit niet lukken, dan is het gewoon niet anders.
Mocht het wel gelukt zijn, weet ik inderdaad dat ik in het vervolg altijd moet zorgen dat er een bepaald soort verdunner gebruikt wordt
Neeee kabayo wat naar! Het zit je echt niet mee dit jaar zeg
Voor jou nu weer eventjes afwachten AZ, hopen dat het aan de verdunner ligt!
jolandje
Geplaatst: 12-08-17 09:16
AZ ik hoop dat het nog lukt, zou mooi zijn als je wist dat het aan die verdunner ligt kabayo wat jammer nou, zoveel pech
ik reken meestal 330 dagen, maar tot nu toe bevallen mijn merries steeds eerder, camille vorig jaar op 312 dagen, glowy twee jaar geleden op 326 dagen , dus zit ik aardig in de richting, vanaf 300 dagen staan ze in elk geval 's nachts onder de camera en krijgen ze het halsteralarm om
Vulina
Geplaatst: 12-08-17 10:03
Wat balen Kabayo..
suffie
Geplaatst: 12-08-17 10:51
Kabayo balen zeg , ga je het nog een keer opnieuw proberen? Of bestaat het vermoeden dat ze al te lang drachtig is geweest en hormonaal nog drachtig is?
Iedereen met een drachtige merrie, weer van harte! AZ, ik duim voor succes. Kan me voorstellen dat je het niet meer weet als dit niet de oplossing gaat zijn, maar het is nu toch weer even afwachten. De rest zie je dan wel weer. Heb je een andere merrie wel drachtig of is begrijpend lezen voor mij heden ochtend een te grote uitdaging?
Kabayo, jemig wat balen zeg. Het was je zo gegund. Heel heftig dat je je andere merrie ook hebt moeten laten gaan en zo laat in de dracht het veulen eraf is gekomen. Heftig, zo'n waterhoofd en dan al zo'n "af" veulen. Komt dat veel voor binnen het ras, of weet je dat niet? Hopelijk heb je volgend jaar meer geluk. Kan me voorstellen dat je het nu te laat in het seizoen vindt.
Qua draagtijd reken ik ook met 340. Dan zou mijn merrie 5 mei zijn uitgerekend. Ik zeg meestal, als mensen ernaar vragen, dat ze is uitgerekend rond 5 mei en onze verwachting daarom is dat het veulen zich eind april, begin mei aandient. Bij een maiden sowieso afwachten.
femskie
Geplaatst: 12-08-17 12:12
Allemaal van harte gefeliciteerd met de drachtige merries! Ik wens ieder een voorspoedige dracht en bevalling.
Voor het eerst mag ik me ook melden. Onze Skylger Roos (v. Peru's Scen Tao) is gedekt met Peru's Yismerai (v. Quotenkonig). Stippels dus!
Ik heb al een hele poos niet meer gepost omdat ik eigenlijk dacht dat het voor ons niet meer zou lukken. De laatste poging toch een andere hengst gekozen en nog eenmaal geprobeerd. Vandaag wezen scannen en toch nog gelukt! Ze is nu drachtig van Just wimphof en we gaan weer actief mee kletsen hier.