Ik was even afwezig omdat ik de moed een beetje had opgegeven door die rare hengstigheid van Helga afgelopen week. Ik had al een afspraak gemaakt om haar weer op te halen naar huis, maar vandaag toen ik er was stond ze wederom hengstig. De man die de dieren in het wildpark verzorgt heeft gezien dat ze gisteren nog is gedekt door de hengst, dus ze mag nog even daar blijven. Dan is ze nu dus al meer dan een week hengstig? Vreemd...
Gwen heeft zich deze keer 6 keer laten dekken (iets meer dan een week) en was gezien het vruchtje al met de 2e of 3e dekking drachtig
Fotsy
Geplaatst: 28-06-16 20:37
Elsa moet vorig jaar ook van de eerste dekkingen drachtig geweest zijn, want ze heeft nu al geveulend op 320dagen en toch liet ze zich nog lang dekken.
merrie's kan je geen meet op trekken of hij is schot en scheef
Milan_lover
Geplaatst: 28-06-16 20:41
Myrthee_ Haha, dat zal inderdaad wel apart lezen Ken ook niet veel paarden met als naam Myrthe.
Cynthia De eerste dracht foto's Wat blijft Fie toch een knapperd! Leuk ook dat onze merries gelijk lopen Ik ben ook al bezig met regelmatig foto's maken om de veranderingen te kunnen bekijken En super dat Fiore zo braaf bleef staan!
Rienne Heel erg begrijpelijk dat je niet wil gaan klooien om je merrie alsnog drachtig te krijgen. Dikke knuffel
Linda2008 Balen dat je het gevoel hebt dat er geen een drachtig is, maar hou een beetje hoop. De 2e keer dachten wij ook dat mijn merrie toch weer hengstig aan het worden was, maar bleek toch een mooi vruchtje te zitten. Die fopt ons dus nu al waar ze bij staat
Nog wat over het uitrekenen van de datums, ik merk toch inderdaad ook dat iedereen met verschillende dagen rekent. Ik heb zelf en voor het gemak met 335 dagen gerekend, maar ook omdat ik een maiden heb, en ik haar dus direct goed in de gaten wil houden. De gemiddelde draagtijd is toch ook maar een indicatie.
Yolien_ Wij hebben gescand met 18 dagen en 32 dagen, een maand dus. We zouden haar nog vaker kunnen laten scannen, maar in feite is dat niet nodig. Zo heeft onze dierenarts het ook aangegeven. Verder hechten wij geen waarde aan een geslachtsbepaling, dus voor ons is het wachten nu echt begonnen
En gefeliciteerd met je paard, ook drachtig Grappig is dat he, die gedragsveranderingen! Die van ons is in een knuffelpuppy veranderd sinds ze drachtig is
Myrthee_ Jeetje, wat ontzettend balen, niet iets waar je op rekent Ik zie dat het vruchtje al weg is en ze hengstig gespoten is. Ik duim met je mee dat het alsnog op gang komt en je volgend jaar ook gewoon een mooi veulentje mag verwelkomen
Mexx93 Een mooi ei, afgespoten naar de hengst en geinsemineerd, spannend! Balen dat ze na het insemineren zoveel vocht aanmaakt, daar heb ik geen ervaring mee...
Vulina Gefeliciteerd!! 2 veulens in een nacht en ochtend, ideaal! En een eitje eraf, spannend!
Joyceee86 Upona drachtig, gefeliciteerd! En een eitje is een mooi begin, hopelijk kunnen jullie snel insemineren! Ik begrijp dat de paarden verkocht moeten worden wegens het overlijden van de boer. Sterkte Maar wat fijn dat Upona zo dichtbij blijft en dat je haar kunt blijven volgen.
Noisy Gefeliciteerd!
ivy_power89 Wat fijn je paardje weer thuis, succes met afwachten
Murosch Wat apart die wisselende hengstigheid van Helga, maar hopelijk betekent het niets en is ze straks mooi drachtig.
Juval Gefeliciteerd! En wat een leuke combi!
Kabayo Fijn dat Lady weer thuis is, succes met afwachten!
Memere De 2e merrie drachtig, gefeliciteerd!
gblover Nog een merrie drachtig, jij ook gefeliciteerd!
Fotsy Flo heeft ook al gedragsveranderingen, zo mooi om te zien
Knolselder Jij ook al een fopmerrie
Mooney Die van jou ook al
MDJ Hengstig en meteen gedekt, super! Nu dus afwachten, ik duim met je mee
En een aantal merries die nogal in de war zijn
Crines Ontzettend veel sterkte met het verlies van je merrie Ik kan me voorstellen dat haar veulen er ontzettend droevig van is geweest. Maar fijn dat hij het weer goed doet en fijn dat het met jou ook weer een stukje beter gaat. Ik ben benieuwd of er voor jou in 2017 misschien ook weer wat veulengeluk komt!
Myrthe Zou fijn zijn als ze direct weer goed hengstig werd, spannend!
Fotsy Sterkte met Olaf, hopelijk is hij snel weer aan de betere hand
Cynthia Ik kan me voorstellen dat je na het sloot avontuur slecht sliep, maar fijn dat ze die ochtend gewoon weer rustig en vrolijk op de wei liepen.
Aniek Ik hoop met je mee dat haar gedrag wijst op een merrieveulen! En mooie foto, wat loopt ze leuk!
Dyonne Goed nieuws, een kloppend hartje
Marit Ook goed nieuws! En oelala! Wat een gave combi!! Gefeliciteerd!
------------------------------
Wij zitten vandaag op de 38 dagen, en wat is mijn meisje een knuffeltje geworden Ze is altijd al ontzettend lief, cool en gemoedelijk, maar nu nog extra. Ik hoop echt dat het veulen het nuchtere karakter van mama mee gaat krijgen. De eerste 'dracht'foto is ook al gemaakt Ze stond alleen wel een beetje ongelukkig
Ik fok dit jaar ook met een valk merrie (WPBR) en een zwarte Welsh Cob
Fotsy
Geplaatst: 28-06-16 22:27
thanks, Olafje gaat gelukkig weer heel goed, buiten nog wat stijf op de achterhand dus heb hem nu wat extra magnesium gegeven (begon ook als spierbevangen), de koliek was nog niets maar het rillen en het feit dat hij echt ijskoud aanvoelde en ik hem moeilijk warm kreeg, spookte vanalles door mijn hoofd. Eigenaardig hoe snel een paard bergaf kan gaan en dan opeens weer helemaal herstelt lijkt.
leuk dionne een kloppend hartje, altijd fijn om weten
spannend seven en jammer voor je nicht haar paard
zeker niet opgeven murosch
milan lover oh wat ziet je merrietje er nog puppy uit in haar uitstraling, schattig ding, mama worden zal haar zo goed doen, worden ze zoveel volwassener van
MaritB
Geplaatst: 28-06-16 22:36
Cynthia82 schreef:
Even kort: Marit, wat een prachtife combi!
Ik fok dit jaar ook met een valk merrie (WPBR) en een zwarte Welsh Cob
Evelyne, fijn dat Olaf weer goed gaat, altijd schrikken dat soort dingen. Ik ben ook extra alert na het overlijden van mijn pony in Januari, wat een hell die kolieken... Goed dat je ook de magnesium bij geeft.
Mijn merrie is inderdaad nog ontzettend puppy, vandaar inderdaad de keuze voor eerst dekken, ik zie me er nog niet op zitten namelijk Zo kan ze mooi nog een poosje op de wei om lekker volwassen te worden
Marit, welkom en gefeliciteerd. Leuke combi! Ben benieuwd of jij en Cynthia 2 totaal verschillende veulens krijgen of niet hihi
Milan, jemig wat een bijleespost. Inderdaad toont ze wat puppy, dan snap ik de keuze van eerst dekken. Gefeliciteerd met de dracht natuurlijk, welke hengst heb je ook alweer gebruikt? (Sorry ik kan het echt niet van iedereen onthouden )
Cynthia82
Geplaatst: 29-06-16 07:18
Marit, in mijn profiel staan foto's van mijn merrie Fiore (haar moeder is mijn Haflinger en haar vader is de Welsh Cob Sublime Sponté).
Ze is gedekt door Trefaes Black Marvel
Haha, ik ben ook nu al benieuwd, Linda!
Fotsy, fijn dat het beter gaat met Olafje
Milan, ik heb bij Daisy ook altijd die kijkenvergelijkfoto's gemaakt. Daar sta ik bekend om Dus ik vind dat je het zeker moet doen. Is leuk om te hebben, zeker als je haar ooit nog eens laat dekken
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 29-06-16 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Murosch, ik heb een merrie die 1,5 maand lang hengstig is geweest! Ik werd er helemaal gek van, op den duur hengst erbij gegooid met het idee van zoek het maar uit, maar duurde zolang dat ik dacht oke merrie weer weg en toen toch weer even erbij want ik moest even ruimte hebben en was ze niet meer hengstig maar wel dragend(had ik ook niet verwacht).
Milan lover dat is inderdaad nog een heel puppy paardje... Ik zou haar ook zeker maar vast wat gaan bijvoeren want vind haar ook aan de schrale kant en dat heeft ze wel nodig als ze volgend jaar een veulen moet gaan voeden anders houd je geen paardje meer over
Cynthia82
Geplaatst: 29-06-16 08:49
Wanneer is ze 3 geworden, Milan? Wel grappig, onze merries zijn allebei 3 (die van mij is van 20 april 2013), ze zijn allebei op 8 juni drachtig gescand en zitten op evenveel dagen dracht
Bijvoeren (voor zover je dat nog niet doet) is wel een goed idee, ja
Die is inderdaad nog aardig puppy Milan.. Goed voeren maar!
Wij gaan morgen scannen, aangezien de da er dan toch is voor een veulen hengstigheid. Ik gok: spring merrie niet drachtig, oudere merrie wel drachtig...
hinte
Geplaatst: 29-06-16 09:35
Myrthee_, Spannend dat Liby een beginnende hengstigheid vertoont, ga voor je duimen!
Memere, Gefeliciteerd met je 2de drachtige merrie!
Cynthia82, Wat moet jij geschrokken zijn dat LaVie in de sloot belande, gelukkig is het goed af gelopen. Wat een lieve foto van de zusjes en die van jou samen met je drachtige meisje natuurlijk ook!
gblover, Gefeliciteerd!
MDJ, Wat fijn dat ze zich gelijk liet dekken, spannend weer...
linda2008, Succes vrijdag of zaterdag!
Diane_Basje, Ook al in de war.... Misschien komt het ook wel omdat we nu natuurlijk overal op letten (ik wel)
Crines, Wat triest om je merrie te verliezen. Fijn dat het met haar veulen goed gaat!
Fotsy , Wat zal jij geschrokken zijn, arme Olaf. Fijn om te lezen dat het weer beter met hem gaat!
AniekR, Braaf hoor dat je zo weer mee weg kan rijden!
Mexx93, Spannend....
Murosch, Helga neemt het er wel van....
Dyonne, Fijn om een kloppend hartje te hebben gezien!
MaritB, Gefeliciteerd!
Milan_lover, Leuk he als ze zo aanhankelijk worden. Ik heb er ook zo 1, echt een knuffel als ze drachtig is.