Oprechte interesse/vraag, geen aanval op de mensen die dekentjes gebruiken
ik ben gewoon benieuwd hoe dat zit en wat je nu het beste kunt doen... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik ben gewoon benieuwd hoe dat zit en wat je nu het beste kunt doen...
Ze hebben hier dan de mogelijkheid om op de wei/paddock te lopen met schuilstal welke als ondergrond tegels heeft. Maar heb wel eens gehad dat veulen dus het vertikte om te gaan liggen buiten waarschijnlijk vanwege kou of iets. Zodra het op stal stond lag het constant heel diep te slapen omdat het zo moe was van het blijven staan.
gisteren is ze gewoon de hele dag buiten geweest zonder jas en vandaag ook, maar nu voorspellen ze weer regen en kouder voor na het weekend, dus tjah, wat zal ik dan doen? dan toch maar weer een dekje op? regen vind ik wel akelig op zo'n klein humpie, of zou ze er dan wel tegen kunnen? ze is goed gezond en levendig, en vandaag precies een week oud jolandje schreef:ik had nog nooit een veulen een deken opgedaan, maar saphira is toch wat te vroeg geboren en heeft heel weinig vacht, met die nachtvorsten vond ik het best koud en de wind was ook koud, dus toch maar voor een dekentje gekozen, gelukkig had ik zo'n inimini ding klaarliggen hahagisteren is ze gewoon de hele dag buiten geweest zonder jas en vandaag ook, maar nu voorspellen ze weer regen en kouder voor na het weekend, dus tjah, wat zal ik dan doen? dan toch maar weer een dekje op? regen vind ik wel akelig op zo'n klein humpie, of zou ze er dan wel tegen kunnen? ze is goed gezond en levendig, en vandaag precies een week oud

net gemaakt, maar ik had er gisteren ook al wat geplaatst toch? zo zonder jasje?

. Prachtig kereltje hoor.

Luna2006 schreef:Een veulen zogen is toch juist goed voor een hb merrie?
Ja heb eraan gedacht der in te slapen omdat die hb haar al zo lang zoveel pijn deed en ze eigenlijk alleen maar oud hooi kreeg en het niets beterde. Ze krijgt nog steeds alleen maar hooi en ze is echt nog steeds moddervet, dus leek het mij geen dom idee... blijkbaar wel dus aan de reacties te lezen