Heb zojuist m'n hele verhaal voorgelegd bij een goede kennis die homeopathie en kruidenleer heeft gedaan, haar kring is ook heel groot dus kan ook dingen bij anderen voorleggen. Ben benieuwd wat ze bedenkt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Manda schreef:Cynthia, ja een van de ouders van Mellow is palomino dus vos basis. Ze is dus hetrozygoot zwart (met agouti en creme). Maar kwa kleur is er toch geen verschil tussen hetrozygoot zwart en homozygoot zwart, beide zien er hetzelfde uit (al zeggen ze wel eens dat zwart intenser is als ze homozygoot zijn, maar dat zie je sowieso niet als er meer kleurgenen meespelen), dus ik weet niet of dat witte dan echt ermee te maken heeft dat ze hetrozygoot zijn. Het vosgen wat ze dragen heeft in ieder geval niks te zeggen over de kleur van hun.
Is het misschien zo dat rabicano dat wit zou kunnen veroorzaken? Daar heb ik namelijk wel eens wat over gehoord. Daar weet ik nog niet zoveel over, ik zal het eens opzoeken.
Luna2006 schreef:ik ben ook niet van het principe dat ik perse een veulen moet hebben. Dus persoonlijk heb ik liever leeg en een goed ontwikkeld veulen tegen de keuring, een 3de premie doet de waarde zo hard naar beneden gaan terwijl het een super veulen kan zijn.
linda2008 schreef:Je haalt het nmprs nu wel erg naar beneden. Wat het nmprs wil is wel duidelijk, maar gezien het nog een erg jong (registratie)stamboek is, is alles nog in ontwikkeling, evenals de paardjes. Maar dat ze steeds hogere eisen stellen aan de luxe en beweging van de paardjes, is wel duidelijk.
Een jonger veulen word niet anders beoordeeld dan een ouder veulen, er zijn rubrieken voor veulens die voor juni geboren zijn, en veulens die na juni geboren zijn. Dus daar word prima rekening mee gehouden. Maar het kan natuurlijk een prima excuus zijn als je veulen een 3e premie krijgt om het gewoon op leeftijd te gooien
Anna, wat een beauty!!! (Die spikkel hier boven)
Annelies, i'm back![]()
die meeleessteen is zo zwaar
haha
Ik las nog iets over veulens dag en nacht buiten hebben, zou ik ook zo graag willen!! maar hoe doen jullie dat met merries die naar de keuring moeten? Ook dag en nacht buiten met veulen? Mijn merrie staat nu 12 uur per dag buiten, maar die word nu echt al moddervet