[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:02

Al_Zawraa schreef:
Wen, fijn dat ze nog steeds mooi drachtig is!

Woogy, Pony was ook lekker rond zeg!

geshahquille schreef:
Zo hebben wij ook een oeps veulen een keertje gefokt AZ alleen was dat echt oeps. Merrie ook moeite met drachtig (diepvries sperma)krijgen na de 40 dagen scan het toch verloren en toen heeft ze stiekum met onze jaarling een veulen gefokt :D .

Dat was ook een flinke buik Woogy blijft een prachtig gezicht!

Ja, dat weet ik nog Gelske! Dat was van Sjaak toch?
Maar jullie kwamen er pas veel later achter toen toch?

Ja klopt we kwamen er pas in het voorjaar daarna achter echt geen idee wanneer het gebeurt was het veulen wel eind november geboren dat was wel heel erg jammer voor het veulen.

Ons oeps veulen ook uit onze merrie Sil en dus ook het volle broertje van haar veulen nu.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door geshahquille op 26-10-13 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:11

geshahquille schreef:
Ja wat een mooi poppetje zeg voor zo ver ik het van de foto kan bekijken is het wel een klein veulen maar wel mooi compleet en stevig voor een veulen van twee dagen oud!

Was heel compleet en correct gebouwd. is wel wat laat in zijn ontwikkeling.
Als veulen kreeg hij die bemerking op de keuring. Overigens wel een 1ste premie.
Maar ook nu met inrijden was hij gewoon wat later.
Gaat nu heel goed hoor.
Is een knap dier geworden

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:34

Wat een giga buiken foto's komen er hier voorbij zeg :oo
Kan me niet voorstellen dat Maquavinci volgend voorjaar met zo'n buik rondloopt..
Heb een hoop drachtige merries gezien maar dat ze echt zo'n dikke buik krijgen is me nooit echt opgevallen :+ Misschien omdat ik er toen nog niet zo heel erg bewust mee bezig was..

WenK: Mooi dat ze nog steeds mooi drachtig is! En wat schattig dat je al een neusje en oog kon zien! Op hoeveel dagen zit ze nu? (sorry ik haal alle merries hier een beetje door elkaar kwa dagen)

Met Maquavinci gaat het eigenlijk erg goed, merk wel dat ze de aandacht wat meer voor haarzelf wilt hebben en niet wil delen met de andere merrie die erbij loopt (dat is een anderhalf jarige snotaap :P haha)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:37

geshahquille schreef:
Ja klopt we kwamen er pas in het voorjaar daarna achter echt geen idee wanneer het gebeurt was het veulen wel eind november geboren dat was wel heel erg jammer voor het veulen.

Ons oeps veulen ook uit onze merrie Sil en dus ook het volle broertje van haar veulen nu.

[ Afbeelding ]

Eind november is dan niet echt een fijne tijd nee, ik vind eind september ook wel het allerlaatste dat ik zou willen (als je er iets over te zeggen hebt :D ), liever eerder natuurlijk. Over drie weken zorg ik dan ook hoe dan ook dat ze apart staan. Ergens zou het wat dat betreft wel praktisch zijn als het zou pakken, dan kunnen ze de rest van het jaar bij elkaar blijven staan, zoals de bedoeling was. Maar goed, ik ga nergens vanuit, want we hebben dit jaar alles geprobeerd en niets is gelukt, of in ieder geval niet blijven zitten, dus het zou wel heel idioot zijn als ze hier dan wel drachtig van zou worden :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:56

Sjeuuu wat een buiken allemaal! :oo :)
Ben eens benieuwd of Pret ook zo dik gaat worden!! Tegen de tijd dat ze zo'n buik hebben moeten die merrie's zelf toch ook stilaan zo iets hebben van "jonges het is wel goed, haal 'm der maar uit nu!"

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:57

Al_Zawraa schreef:
geshahquille schreef:

[ Afbeelding ]

Eind november is dan niet echt een fijne tijd nee, ik vind eind september ook wel het allerlaatste dat ik zou willen (als je er iets over te zeggen hebt :D ), liever eerder natuurlijk. Over drie weken zorg ik dan ook hoe dan ook dat ze apart staan. Ergens zou het wat dat betreft wel praktisch zijn als het zou pakken, dan kunnen ze de rest van het jaar bij elkaar blijven staan, zoals de bedoeling was. Maar goed, ik ga nergens vanuit, want we hebben dit jaar alles geprobeerd en niets is gelukt, of in ieder geval niet blijven zitten, dus het zou wel heel idioot zijn als ze hier dan wel drachtig van zou worden :+

En toch kan het heel goed ;) bij mensen is het ook heel vaak als je vanalles probeerd het niet lukt en dan als je niks probeerd dat het dan toch ineens lukt ;) zou toch wel leuk zijn!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:34

Leuk oeps-veulen!

Hier vandaag hengstenkeuring gehad en de pappa van Selenya is definitief (voor het leven) goedgekeurd! De pappa van dit nieuwe veulen had deze status overigens al.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:14

gefeliciteerd!!

Pony's brandwond gaat goed, ze is weer rad in stap en de wond ziet er een stuk mooier uit. Beentje is ook niet meer dik *\o/*

Ben bang dat we tegen de laatste week wei aankijken, als alle regen doorgaat die ze opgeven tenminste

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:18

Best zielig he die hoogdrachtige merries! Weet zelf inmiddels hoe het voelt ;)

Dit was Sammie bij haar eerste veulen vorig jaar, veulen is 2 weken later geboren.
Afbeelding
image by misssol, on Flickr

En dit was haar moeder Soleda bij haar laatste laatste veulen, veulen is s'avonds geboren.

Afbeelding
image by misssol, on Flickr

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:23

Dat zijn ook beste buiken!
Dit jaar ga ik op het eind ook proberen elke dag een foto te maken.
Zodat we ook een foto van de buik vlak voor de bevalling hebben

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:28

Onze anglo merrie heeft in 2007 een veulen gehad en die was totaal niet dik, heb haar aan het einde nog op laten voelen omdat ik dacht dat ze leeg was, bleek echt een ini mini's veulen in te zitten. De eerste 2 maanden kon ze zo onder haar moeder door lopen! Zal eens foto zoeken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:37

merk dat het me veel minder deed dat Pony het best pittig heeft met de dracht, dit jaar zit ik hardop te twijfelen om haar nog eens te laten dekken, maar wil de combinatie met Gon echt ontzettend graag maken voor een Russisch x Frans sport paard met chique hoofdje. Hij is ook wel aanzienlijk kleiner dan de andere hengsten dus zou het veulen ook kleiner moeten zijn wat minder moeite geeft...hoop ik

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:44

Ik dek mijn merries niet elk jaar, zorg dat er minimaal 1 jaar tussen zit. Ten eerste omdat het voor ons slechts hobby is en ten tweede vind ik het voor de merrie ook fijner. Ik zit nu te twijfelen of ik Soleda volgend jaar nog een laatste keer ga dekken, ze is nu 18, bij haar laatste veulen teerde ze enorm in maar aan de andere kant is ze zo happy als ze drachtig is of een veulen heeft....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:47

Pony heeft er dan ook eigenlijk helemaal geen last van, alleen als die kleine Hans zich omdraait staat ze steunen en kreunen dat ik me afvraag of we er goed aan doen...verder ziet ze er beter uit dan ooit en is ze happy en echt paard dat ik weet dat dit haar ding is :)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:55

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:56

awwww wat een lilliputter! wat was d'r vader?? of was ze één van (verworpen) tweeling?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:58

Vader was Kahal, Arabier, even groot als moeders. En nee nooit een tweelingdracht geweest... Ze is wel bijgetrokken en is toch nog 1,55m geworden...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:58

DM die is echt klein!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:01

had toen wel een kwpn merrie gezien met een innieminnie veulentje waarvan de veearts zei 'ziet eruit als één van een tweeling' later vonden we in de nageboorte een dood geboren half gemummificeerd veulentje zo groot als een kat met voetjes zo groot als je duim. Beeldig om te zien, maar volgens de veearts een wonder dat de merrie zelf niet ziek was geworden ervan.

Toch bijzonder hoe zoiets kleins nog behoorlijke maat kan krijgen :)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:02

Moeders zorgde tijdens de dracht goed voor zichzelf :) maar vond toen echt heel bijzonder, ze was zo klein en mager en toch werkte alles heel goed en zat ze vol leven!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:08

En ik vond die van mij al klein hahahaha.
Maar deze wint het.

Was moeders ook zo zorgzaam voor zichzelf tijdens het zogen DM?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:11

Moeders was echt super lief voor haar mini! Ik heb ook meerdere keren gezien dat er zelfs 2 veulens stonden te drinken bij haar, Sammie is ook van 2007 en dikke maatjes met mini (maroussiah) en die stond vaak mee te drinken aande andere kant als maroussiah bij haar moeder dronk! Andersom hoefde marous echt niet bij Soleda in haar buurt te komen!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:17

Ohh AZ het zou toch wat zijn als het nu gewoon pakt.
Dan maar een laat veulen, zou wel een leuke afsluiting zijn.

Wat een gave echt dikke buiken foto's whow.
Ik denk dat ik volgend jaar ook met zulke foto's kom. Amia is altijd echt huge en dan ook echt heeeeel dik.
Cantate niet die draagt bescheiden maar geeft wel grote veulens.

Wat een schattig kleintje DM Maar toch nog mooi opgedroogd.

Wenk van harte, gaaf voor het leven goedgekeurd.

Welkom Karlien, twee Pony's in een, ben je er wel blij mee?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:25

Ja DM ik weet dat nog goed wat een lief mooi poppetje was dat <3 . Onze Shah Quille (vader van de 2014 veulens) was drie weken te laat maar als je te vroeg zou zeggen zou je het ook geloven die was echt zo klein. Zijn Zoon sadiq was op 321 dagen geboren veel te vroeg en dat was ook echt een ontzetent klein veulen ik denk dart bij beide veulens de moeder inderdaad weinig aan het veulen hebben gegeven.

GE Shah Quille.

Afbeelding

GE Sadiq.

Afbeelding

Het is wel goed gekomen met beide :D .

Shah Quille nu acht jaar .

Afbeelding

GE Sadiq nu anderhalf jaar.

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:29

Gefeliciteerd wenk *\o/* .

En Woogy fijn dat het weer goed gaat met pony is echt zo sneu verbrande kootjes die kan overegens ook door berenklauw komen dat groeit langs de sloten.

Onze noor krijgt volgent jaar ook het derde veulen op rij meestal laten wij er ook een jaar tussen.