@ Neon: Ik heb geen merrie meegenomen, want kreeg een belletje van een handelaar over een bepaald paard met een verhaal erachter.. Maar een merrie die kan bewegen waar je U!!! tegen zegt.. Het beest ziet er niet uit, maar kan enorm goed lopen.. En heel goed papier..(Holsteiner).
@ Neon: het word inderdaad nu even een holsteiner.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 26-11-11 10:55
Als ik even google vind ik een hengst was met die naam, en dat is dus weer een Marnehoeves Everest x Ralph. Verder vind ik de advertentie van die merrie die je bedoelt, die merrie is ook te oud om een nakomeling van Sulaatik's Peter Pan te zijn. En ik vind een uitslagenlijst van de indoorkampioenschappen dressuur 2010 in Wanroy, waar in de DE/L2 een nakomeling van Orchids Peter Pan tussen staat. naomi_s @ [RPA] new forest keuring. wordt de hengst ook genoemd, hij is dus niet goedgekeurd. Vermoedelijk heeft ie als 2-jarige al het een en ander gedekt op de melkerij, en is ie voorgesteld op de HK maar niet genomen.
Tjinta
Geplaatst: 26-11-11 11:16
DL ik mag je dus feliciteren met een Holsteinerdame?? En is ze drachtig?
Muzefee ik zag ik je profiel dat ook Heaven 1 mei uitgeteld is... net als de mijne dus. ik vond al dat de foto's kwa buik enzo veel op die van Cantate leken. Taat is ook een maidenmerrie... leuk vergelijken.
Respect Dustinlover! Hopelijk komt ze snel wat kilootjes aan en krijg je haar dan volgend jaar drachtig.
Ik lig compleet in de kreukels na een hele middag werken. Totaal aan m'n lot overgelaten, sloeg werkelijk nergens op. Toevallig kwam er nog een collega langs toen ik bijna klaar was, die heeft het laatste eind nog even geholpen, maar al met al 5 uur thuis, terwijl dat normaal wel een uur eerder zou kunnen zijn als ik ze mag geloven. Fijn... M'n rug, knie, arm en pols compleet naar de kl*te. Met name m'n rug, knie en pols zijn oude blessures, dus ben benieuwd hoe ik morgen uit bed kom.
Na het werk gelijk naar Heaven, even lekker geborsteld en nog een half uurtje in de stal gezeten bij d'r. Heb geen puf om wat te doen, baal er wel van, maar er komt niks meer uit.
DL: gefeliciteerd met de nieuwkomer, lijkt me een mooie merrie als ze wat op haar positieven is gekomen! Dan zou je haar gangen een keertje moeten filmen, ben wel benieuwd! Muzefee: hopelijk ben je snel weer de oude!! Inowa: mooie kindertjes idd, hopelijk dit jaar ook een mooie nakomeling! BL: ik word weer jaloers, heb nog steeds niks gevoeld of gezien...
Goedemiddag... Was blijkbaar m'n slaap nodig. Alles doet nog pijn, hiephoi! Maargoed, ik doe lekker niks vandaag, rond 16.00 u lekker naar stal. Had wel willen uitmesten, maar ben bang dat dat niks wordt, m'n hele arm doet van boven naar beneden pijn.
er is toch vast wel iemand die je even wil helpen? dat die even mest en jij opstrooit?
Dustinlover
Geplaatst: 27-11-11 15:01
Ik moet ook nog heel de wei gaan mesten.. gisteren het stuk van de 2 merries en veulen gedaan.. maar nu nog de rest... *zucht* oja en de stallen ofcourse...
Vanmiddag het overlijden van een pony meegemaakt. Pony had vannacht koliek gekregen (zich ook nog vastgerold) en na pogingen van de DA toch niet meer kunnen redden. Was pony van een pensionklant bij ons, was echt kl*te. Pony is op stal rustig ingeslapen.