Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:44

Tja, als ik nu zou drinken of zow kon ik nog gaan twijfelen aan mezelf, maar ik drink toch echt niet........

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:50

Merries zijn gewoon stom Clown

Ik haalde die van mij gister met mok uit het land Scheve mond Het zijn nog maar hele klein plekjes..... maar ik word er wel een beetje moedeloos van Bloos

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:24

Dreeke gefeliciteerd, wat een leuke naam heeft ze.

PVD, jij hebt dus ook zo'n malle merrie lopen, maar na je verhaal van gisteren zal het niet lang meer duren.

Weet iemand waar ik een Birth Alarm kan huren??? Heb hem wel gezien bij Divoza, maar daar is het erg duur.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:25

Richtje schreef:

Ik haalde die van mij gister met mok uit het land Scheve mond Het zijn nog maar hele klein plekjes..... maar ik word er wel een beetje moedeloos van Bloos

heh Bah, hoop maar dat het zich niet uitbreidt en dat je het snel onder contr, hebt.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:27

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:45

Essie73 schreef:
Dreeke gefeliciteerd, wat een leuke naam heeft ze.

PVD, jij hebt dus ook zo'n malle merrie lopen, maar na je verhaal van gisteren zal het niet lang meer duren.

Weet iemand waar ik een Birth Alarm kan huren??? Heb hem wel gezien bij Divoza, maar daar is het erg duur.

Ik heb het bij een particulier gehuurd, betaalde de eerste week 45 en daarna 40 euro per week. Heb het wel opgehaald in Ulft, maar volgens mij wil ze evt. ook verzenden.... Weet alleen niet of ie nu nog beschikbaar is natuurlijk. Pb maar even als je interesse hebt, dan geef ik je de contactgegevens!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:47

Lekker dier is het Dreeke!

En wat betreft de mok bij Vief.... ik heb vanmiddag een tijd met de VA aan de telefoon gezeten, maar we zijn er nog niet uit wat wijsheid is.
Ze is er een jaar behoorlijk ziek van geweest, tot opname in de kliniek aan toe. Het is nu 9 maanden weg geweest dus we dachten dat we het onder controle hadden.... maar komt nu dus helaas gewoon weer terug Scheve mond

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:14

wat een heerlijk ding dreeke! Geweldig hoor!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:27

odique wel jammer!! maar wel leuke ervaring! en wij vinden je veulen wel geweldig! ik iig wel Haha!

Nicole, ik had het zadel tweedehands weg uit een ruitershop. en zelf niet zoveel ervaring met zadels was toen ik speedy in bruikleen kreeg en had al gauw het idee dat het niet goed lag. en ree toen met een ander zadel toen besloten deze te koop te zetten.
en ook gewoon bij winkels gekeken wat ik ervoor kreeg en daar kreeg ik dus te horen dat men boom stuk was en helemaal geen springgericht zadel was maar gewoon vzh.

krijg gelukkig van de verzekering geld terug maar lang niet wat ik ervoor betaald heb maar beter iets dan niets.
het is weer een bedrag wat ik kan gebruiken voor mijn andere zadel!

potverdikkie schreef:
hey wat is het stil hier......

we missen je!

Dreeke schreef:
Hier is gisterenavond om 21.45 een prachtig bont merrieveulentje geboren, met de naam Djesselyn Go jij! Go jij!

De dierenarts is 2x geweest want de nageboorte kwam niet af,
deze heeft hij uiteindelijk af moeten pellen. Foto's volgen nog.

Gefeliciteerd!! mooi veulen

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:08

dreeke gefeliciteerd!

ik ben ook even stil geweest werken en feestjes Knipoog

pvd wat goed je weer terug te zien!!!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:42

Mooi bont tinkerveulen! Gefeliciteerd hoor!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:47

Richtje schreef:

Als je al eens behandeld hebt tegen mijt, sebacil/neocidol, dan zou ik droogzetters voor koeien vragen werkt super, beetje erop smeren is het zo weg.

Lekker koppie Dreeke! Haha!

Mijn baby´s worden ook alweer groot, nouja groot. Knipoog
[KS-ITP] De LM baby´s weer eens op de kiek.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:15

Meavey schreef:
Richtje schreef:

Als je al eens behandeld hebt tegen mijt, sebacil/neocidol, dan zou ik droogzetters voor koeien vragen werkt super, beetje erop smeren is het zo weg.

Ja daar is ze tegen behandeld Lachen
Droogzetters gaan we nu ook weer proberen tot de goede zalf binnen is, maar ook droogzetters reageert ze niet voldoende op helaas. Evenals hydrocortiderm, betadine verbanden, neotriam, silkoot, euhm.... en zo nog wel wat wat we geprobeerd hebben vorig jaar. Zij is heel moeilijk te behandelen helaas Bloos
Vorig jaar is het eerst in Bodegraven behandeld, toen heb ik een maand lang een paar keer per week de VA thuis erbij gehad en toen ze voor de tweede keer tegen einschuss aan zat durfde de VA het niet meer verder thuis te behandelen (ze stond toen naast de zalf ook op antibiotica en prednisolon) en is ze opgenomen in de kliniek in Wapenveld.....

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:42

Ik lees nog steeds mee hier maar plaats niet zo veel meer.
Richtje:ik gebruik voor mok sudocreme en dat werkt prima Pling

groetjes Debby

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 04:40

nou, hier is net de laatste bevallen! En zoals gewoonlijk dit jaar geen normale bevalling. Had ook niet anders gekund he?
De BA ging af, en binnen 10 seconden waren we er. Dat is het voordeel als je erbij bent.
De pootjesblaas was al geknapt, daar was ik niet zo blij mee, daar ik nog geen pootjes zag.
Maar wat ik daarna zag was ik helemaal niet blij mee. Ipv pootjes zag ik haar anus helemaal naar buiten komen.
Even diep ademhalen, rustig blijven, stal in, en gevoeld of de pootjes al door de endeldarm heen waren. Al snel had ik 1 pootje te pakken, en kon deze naar buiten leggen, de 2e had ik wat meer problemen mee, maar ik realiseerde me dat ik door moest zetten nu daar de merrie flink aan het persen was en het risico te groot werd dat hij alsnog door de endeldarm heen zou gaan.
Veulen teruggeduwd, arm erin, andere poot gepakt en eruit getrokken. toen werd de merrie rustig. poehe.
Ze bleef vervolgens maar persen en persen, maar er kwam niet veel beweging in, en de blaas was al geruime tijd geknapt, dus de tijd begon te dringen.
Timilon was bij me, iets minder vriendelijk tegen haar gezegd dat ze een poot moest pakken, en ik de andere, en zodra ze weer begon met persen trekken maar.
Komt me daar toch een kalf uit die merrie zetten !! Echt ongelooflijk wat een reus!
De anus lijkt niet beschadigd, nageboorte was er binnen een uur uit.
Een prachtige donkerbruine hengst!
Nou, ik ga nu maar eens naar bed, en hopen dat ik nu eindelijk mijn rust in de nacht weer terug krijg!!!!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:19

Jeetje pvd, je hebt ook altijd wat geks... Maar gefeliciteerd met het veulen! Ik ben benieuwd naar de foto's! Gaat het verder goed met de merrie?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:45

Jeetje pvd! Fijn dat je er op tijd bij was!
En gefeliciteerd natuurlijk!!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:48

Jeetje PVD, maar goed dat je er bij was!! Maar gefeliciteerd met het veulen, en laat maar eens wat foto's zien!!
@Richtje: ik weet niet of je al ooit gehoord van MokCare kruiden? Dat heb ik aan Zenith gegeven, en die is nu al een jaar mokvrij!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:10

Toke, daar heb ik wel naar gekeken ja..... De mokthee heb ik wel geprobeerd, maar daar deed ze ook niets op helaas.

Ik vind alle tips heel fijn en overleg ook alles met de VA. Maar ben heel voorzichtig bij haar met zomaar dingen uitproberen. Het lijkt geen normale mok te zijn en reageert ook heel raar op dingen, ik wil herhaling van zo slecht als ze geweest is koste wat het kost proberen te voorkomen....

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:18

Bij Zenith merkte ik met zalf totaal geen verbetering, werd ook niet erger, maar ook niks beter... Heb toen de mokcare-kruiden (moest ik ook thee van zetten) besteld (was toen niet goed geld terug) en na 1 dag zag je al verbetering. 2 mensen in mijn omgeving hebben het ook geprobeerd, met hetzelfde resultaat, en mijn lesgever heeft het nu ook besteld voor zijn jaarling!
Heb je het met je VA al over de kruiden gehad?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:34

Dit heb ik nog niet met haar overlegd, maar we zijn ook gister pas weer gestart met behandelen. Ik zal het zeker eens ter sprake brengen als ik haar weer spreek Lachen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:49

Goedemorgen!
Dreeke wat een schatje!!!! Dat zou ik echt op kunnen vallen! heerlijk koppie!
PVD jeetje.. wat een verhaal!
maar gelukkig goed afgelopen!

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:59

potverdikkie schreef:
nou, hier is net de laatste bevallen! En zoals gewoonlijk dit jaar geen normale bevalling. Had ook niet anders gekund he?
De BA ging af, en binnen 10 seconden waren we er. Dat is het voordeel als je erbij bent.
De pootjesblaas was al geknapt, daar was ik niet zo blij mee, daar ik nog geen pootjes zag.
Maar wat ik daarna zag was ik helemaal niet blij mee. Ipv pootjes zag ik haar anus helemaal naar buiten komen.
Even diep ademhalen, rustig blijven, stal in, en gevoeld of de pootjes al door de endeldarm heen waren. Al snel had ik 1 pootje te pakken, en kon deze naar buiten leggen, de 2e had ik wat meer problemen mee, maar ik realiseerde me dat ik door moest zetten nu daar de merrie flink aan het persen was en het risico te groot werd dat hij alsnog door de endeldarm heen zou gaan.
Veulen teruggeduwd, arm erin, andere poot gepakt en eruit getrokken. toen werd de merrie rustig. poehe.
Ze bleef vervolgens maar persen en persen, maar er kwam niet veel beweging in, en de blaas was al geruime tijd geknapt, dus de tijd begon te dringen.
Timilon was bij me, iets minder vriendelijk tegen haar gezegd dat ze een poot moest pakken, en ik de andere, en zodra ze weer begon met persen trekken maar.
Komt me daar toch een kalf uit die merrie zetten !! Echt ongelooflijk wat een reus!
De anus lijkt niet beschadigd, nageboorte was er binnen een uur uit.
Een prachtige donkerbruine hengst!
Nou, ik ga nu maar eens naar bed, en hopen dat ik nu eindelijk mijn rust in de nacht weer terug krijg!!!!

Ik zei toch dat tie vandaag zou komen Lachen op mn verjaardag!!!

Volgend jaar graag normale bevallingen voor PVD!!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:00

Gefeliciteerd met je verjaardag Wodile!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:00

Gefeliciteerd Wodile!