Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Richtje schreef:Merries zijn gewoon stom
Ik haalde die van mij gister met mok uit het landHet zijn nog maar hele klein plekjes..... maar ik word er wel een beetje moedeloos van
Essie73 schreef:Dreeke gefeliciteerd, wat een leuke naam heeft ze.
PVD, jij hebt dus ook zo'n malle merrie lopen, maar na je verhaal van gisteren zal het niet lang meer duren.
Weet iemand waar ik een Birth Alarm kan huren??? Heb hem wel gezien bij Divoza, maar daar is het erg duur.
potverdikkie schreef:hey wat is het stil hier......
Dreeke schreef:Hier is gisterenavond om 21.45 een prachtig bont merrieveulentje geboren, met de naam Djesselyn![]()
De dierenarts is 2x geweest want de nageboorte kwam niet af,
deze heeft hij uiteindelijk af moeten pellen. Foto's volgen nog.
Richtje schreef:Merries zijn gewoon stom
Ik haalde die van mij gister met mok uit het landHet zijn nog maar hele klein plekjes..... maar ik word er wel een beetje moedeloos van
Meavey schreef:Richtje schreef:Merries zijn gewoon stom
Als je al eens behandeld hebt tegen mijt, sebacil/neocidol, dan zou ik droogzetters voor koeien vragen werkt super, beetje erop smeren is het zo weg.
potverdikkie schreef:nou, hier is net de laatste bevallen! En zoals gewoonlijk dit jaar geen normale bevalling. Had ook niet anders gekund he?
De BA ging af, en binnen 10 seconden waren we er. Dat is het voordeel als je erbij bent.
De pootjesblaas was al geknapt, daar was ik niet zo blij mee, daar ik nog geen pootjes zag.
Maar wat ik daarna zag was ik helemaal niet blij mee. Ipv pootjes zag ik haar anus helemaal naar buiten komen.
Even diep ademhalen, rustig blijven, stal in, en gevoeld of de pootjes al door de endeldarm heen waren. Al snel had ik 1 pootje te pakken, en kon deze naar buiten leggen, de 2e had ik wat meer problemen mee, maar ik realiseerde me dat ik door moest zetten nu daar de merrie flink aan het persen was en het risico te groot werd dat hij alsnog door de endeldarm heen zou gaan.
Veulen teruggeduwd, arm erin, andere poot gepakt en eruit getrokken. toen werd de merrie rustig. poehe.
Ze bleef vervolgens maar persen en persen, maar er kwam niet veel beweging in, en de blaas was al geruime tijd geknapt, dus de tijd begon te dringen.
Timilon was bij me, iets minder vriendelijk tegen haar gezegd dat ze een poot moest pakken, en ik de andere, en zodra ze weer begon met persen trekken maar.
Komt me daar toch een kalf uit die merrie zetten !! Echt ongelooflijk wat een reus!
De anus lijkt niet beschadigd, nageboorte was er binnen een uur uit.
Een prachtige donkerbruine hengst!
Nou, ik ga nu maar eens naar bed, en hopen dat ik nu eindelijk mijn rust in de nacht weer terug krijg!!!!