[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:33

Voor mij ook eerste eigen veulentje hoor. Ja
Maar Maybel is in korte tijd heel erg veranderd in haar bouw.
Ineen volwassen geworden, gevulder in de flanken.
Eerst had ik wel twijfels, vooral gezien het best spannend was. Eerst twee keer niet drachtig en dan een tweeling. Maar nu voelt het goed.
En ze doet het momenteel allemaal zo goed met rijden etc, dat het eigenlijk zonde is dat ze drachtig is, haha.
Hier nog een topic van haar. [AR-ITP] Rijpony wordt menpony in een weekje :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:36

ja dat had ik daarnet als zitten bekijken... echt een hele leuke pony.

tjah mara zit nu ook nog maar op 2 maanden dus ja kan er nog niet zo veel van zeggen... volgensmij zijn mara;s flanken ook wel iets gevulder dan normaal... zou ik eens even goed moeten gaan inspecteren. Tong uitsteken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:39

Voor mij word het ook mijn eerste eigen veulentje.
Wel van de staleigenaar zijn KWPN-ers allemaal meegemaakt enzo.
maar dit is voor het eerst van mezelf Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:39

Maybel begon rond de 2 maanden heel erg te veranderen in uiterlijk. Kreeg het van velen te horen. En het was mij zelf ook al opgevallen.
Dus misschien dat je voor de 4 maanden het wel zeker weet?
Maybel is trouwens wel meermalen gescand vanwege de tweelingdracht.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:44

marlijn: gefeli met de mijlpaal Haha!
spreek je uit als sijoewan Knipoog het is de japanse/chinese Verward versie van de ierse Siobhan, het Engels Joan en het Franse Jeanne en komt dus van Johannes, maar dan in vrouwelijke vorm Lachen

Angel vind ik toch ook wat buik krijgen Ja en dan bedoel ik echt van het veulen stilletjesaan Ja

Ben al druk bezig met namen: voor mij dit jaar met H en I Rolleyes verschríkkelijke letters Bloos! Gestoord
Het veulen van Siuan moet mijn moeder maar een naam geven Tong uitsteken

Mijn moeders paardje is vanochtend opgehaald Verdrietig
We hebben wel een andere oplossing gevonden dan haar te laten inslapen, een kennis/collega heeft een oud paardje waar ze deze winter bijkan op een kleine paddock (ze mag eigenlijk geen beweging hebben) en zij willen proberen om haar dus minimaal een half jaar op pijnstillers te zetten en in die paddock te laten, als ze dan komende zomer beter lijkt, mag ze bij een stel pony's en veulens op een grote wei haar dagen slijten. Mocht ze echter ondanks pijnstillers toch te veel afzien, wordt ze alsnog ingeslapen.
We zijn erg blij dat deze mensen dat willen proberen en hebben haar dus gratis weggegeven Clown maar zo kan ze misschien toch nog enigszins genezen of tenminste gestabiliseerd worden en zo nog een paar fijne jaartjes hebben...

Mijn tinkies missen haar al en het is maar gek: die stal is leeg en je weet dat ze niet meer terug komt...

Echter ook wat leuk nieuws: vanavond gaan we Siuan ophalen! Hyper! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Dat was eigenlijk niet zo gepland, wilden eigenlijk nog een week of twee wachten, maar mijn moeder had nu toch echt zoiets van: dat ze hier maar zo snel mogelijk is zodat ik me daarop kan concentreren... en dat begrijp ik wel...

Ben ook heel blij dat ze komt!
Heb met Oni nooit een band gehad, ondanks het feit dat ik haar 17 jaar gekend heb, vanaf ze geboren was. Niet dat ik haar kwaad zou doen ofzo, maar we "hadden" gewoon niks met elkaar...
En Siuan heb ik mee helpen kiezen, sterker nog: als ik niet had gezegd dat ik naar "die roan" wilde gaan kijken en niet had gebeld voor een afspraak, dan waren we er nooit langsgeweest, want de foto's en de advertentie spraken echt niet aan... Maar ik had zo'n gevoel...
Bij Oni kon ik soms dagen niet tegen haar praten en ik weet nu al dat het met Siuan en mij zeker beter gaat klikken en das wel erg fijn, want ik sta immers ook voor haar verzorging in Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:45

mara is maar 1 keer gescand met de 30 dagen dracht... (waar ze dus op 25 dagen bleek te zijn. (dat was op 7 augustus Tong uitsteken)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:55

Sjoert: Dat is idd de enige echte belangrijke mijlpaal. Haha!

Frenia: Kan me voorstellen dat het afscheid van Oni moeilijk is. Maar fijn dat ze nog een kans krijgt bij andere mensen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:02

Casa en Arlinda krijgen al een beetje uier Go jij! Go jij!
Voor Casa wordt het het tweede veulen, dus zal wel wat sneller gaan waarschijnlijk dit jaar, maar voor Arlinda is het de eerste keer....

Ik ga maandag op mn werk ook even bestpreken of ik een of twee weken vrij kan krijgen in April.....

Casa was vandaag zo lief Lovers Ik zat even aan dr uier, en ze begon zich meteen te gedragen als of ik haar veulen was of zo Clown
Maar ook de hele tijd willen knuffelen etc.
Gister is de hoefsmid geweest, en Casa dr ijzers zijn er onderuit, dus voorlopig niet meer rijden voor ons....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:58

lastige gevoelens frenia, aan de ene kant fijn dat oni naar die mensen mag, maar het is wel een gemis, maar voor jou dan weer wat minder omdat je geen klik met haar hebt, en dan zo snel al een andere (super mooie) merrie. maar ik kan het me helemaal voorstellen. stekte en suc6 bij jullie Lachen

syl is nu rond de 4 maanden, zit te twijfelen of ik haar nog wil laten scannen, pff ik vind haar weer zo snel dik worden,e n ik zie overal spoken. ze is al 2 keer gescant, maar toch, vind het maar eng.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:08

Ti amo ch drachtig van Spielberg is vandaag 150 dagen.

ze is al ongelofelijk dik Haha!

Afbeelding

Afbeelding

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:38

Vraagje?
Hoe zien de uiers er op dit moment uit bij jullie merries?
Hebben ze ook zucht ervoor hangen wat hard aanvoeld,want dit heeft die van mij.
Echt twee van die zakken voor haar uier die in haar uier overgaan en ze zijn hard.
Lopen ook allemaal grote aderen naar toe.
hebben jullie foto's van jullie merries hun uiers?
Bloos

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:40

Bij die van mij zie je echt niks aan het uier. Is ook haar eerste veulen, dat zal waarschijnlijk ook schelen?

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:44

ja de mijne heeft meerdere gehad,maar niet bij mij

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:47

Ik zal vanavond even kijken BE.
Isabel heeft er ook al meer gehad, is me tot nu toe nog niks bijzonders opgevallen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:50

Bij mijn merrie eerste veulen niks geen uier nog!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:19

bij de mijne ook niet... heb het er laatst nog even schoon gemaakt... was ernstig nodig. Bloos!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:22

wat een dikke buiken al Bloos!

summer heeft volgens mij wel iets uier, zal morgen mijn leven eens wagen en er onder gaan hangen Clown

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:35

Bij de mijne hangt er ook wel al wat.. het is haar 2e veulen, maar haar eerste heeft er tot in mei dit jaar bij gelopen en sindsdien is haar uier ook nooit echt volledig weg gegaan. Maar bij het eerste veulen zag ik het wel toen ze een maand of 2-3 drachtig was, toen kreeg ze plots wat 'zucht' aan haar uier.. Lachen en toen ging het weer weg tot de laatste maand.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:11

de uier van mijn merrie zijn zakjes maar is net 4 weken het veulen af

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:41

Even een helemaal happy berichtje Haha! Hyper!
Ben echt helemaal blij want Siuan voelt zich al prima thuis! Kreeg vanochtend al meteen een hinnik en ze stond met alert, nieuwsgierig, en open gezicht uit haar box te kijken, maar op een rustige, tevreden manier.
Toen ik met de wormenspuit aan kwam zetten werd ze zelfs helemaal uitgelaten Nagelbijten / Gniffelen ze dacht dat ze wat lekkers ging krijgen... viel dat even tegen Clown Duivel Koe
Ze heeft wel nog wat probleempjes met persoonlijke ruimte en respect, misschien door de vele omgang met kinderen die ze makkelijk de baas kon Verward ? Als je de staldeur opent, denkt ze meteen: "ha! ik mag naar buiten!" maar na een tik en een reprimande had ze al gauw door wat mag en niet mag.
Om te poetsen is het een engel Lovers frullen maar! hebben haar meteen even "opgeknapt", al de monder en het stof eruit geborsteld, manen en staart ontklit en bijgeknipt, oren uitgeknipt, laagje glansspray etc, kortom: het hele programma Haha! Pling
Ze staat nu lekker op de wei te grazen Vork

Bij Tinkerbell is het veulen er nog maar een week af, dus die uier is nog redelijk groot en uitgezakt,
Bij Angel is het veulen er nu een goede maand af en dus die heeft van die dikke zakjes hangen

Bij Siuan heb ik een poging gewaagd de tietjes op de foto te zetten, maar daar is nog wat werk aan (ze vindt uiers betasten niet echt fijn Clown maar dat komt wel)
ze zijn niet zo ieniemini als bij een "echte" maiden (ze heeft haar veulen vorig jaar verworpen, maar relatief vroeg, dus uier is niet echt ontwikkelt, maar wel nét ietsje meer als bij een merrie die nog nooit dragen is geweest) maar zo van die kleine kleine zakjes.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:59

Heb hier ook nog 2 dames met wat uier maar dat is door het afspenen Knipoog M'n andere merrie heeft nog niets.

Las ook wat over namen.
Ik moet een hengstennaam met de
A / ST / N -> De St heb ik al(als paps die goed vind tenminste)
Bij de A komt dr waarschijnlijk Amazing voor, net als zijn of haar volle zus "Amazing Kyra"
Voor merries moet ik verschillende namen en letters
voor Alonna's veulen een A, die krijgt een enkele naam.
Pauks veulen wordt "Amazing" en dan een roepnaam, heb daar geen letter voor
Kyra's veulen wordt ook "Amazing" naar haar moeder (zie hierboven) en dan liefst roepnaam met een K.
Maar zover ben ik nog lang niet. De St naam kwam ook echt toevallig bij me op.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:33

Leuk dat ze zich zo thuis voelt Frenia!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:48

Super dat het zo goed gaat met Siuan Frenia! Mams ook in haar nopjes met haar nieuwe aanwinst?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:49

Ziezo, foto's zijn geupload Haha!

Siuan op vermoedelijk dag 143

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Angel op dag 147