marlijn: gefeli met de mijlpaal 
spreek je uit als sijoewan
het is de japanse/chinese
versie van de ierse Siobhan, het Engels Joan en het Franse Jeanne en komt dus van Johannes, maar dan in vrouwelijke vorm 
Angel vind ik toch ook wat buik krijgen
en dan bedoel ik echt van het veulen stilletjesaan
Ben al druk bezig met namen: voor mij dit jaar met H en I
verschríkkelijke letters
Het veulen van Siuan moet mijn moeder maar een naam geven 
Mijn moeders paardje is vanochtend opgehaald 
We hebben wel een andere oplossing gevonden dan haar te laten inslapen, een kennis/collega heeft een oud paardje waar ze deze winter bijkan op een kleine paddock (ze mag eigenlijk geen beweging hebben) en zij willen proberen om haar dus minimaal een half jaar op pijnstillers te zetten en in die paddock te laten, als ze dan komende zomer beter lijkt, mag ze bij een stel pony's en veulens op een grote wei haar dagen slijten. Mocht ze echter ondanks pijnstillers toch te veel afzien, wordt ze alsnog ingeslapen.
We zijn erg blij dat deze mensen dat willen proberen en hebben haar dus gratis weggegeven
maar zo kan ze misschien toch nog enigszins genezen of tenminste gestabiliseerd worden en zo nog een paar fijne jaartjes hebben...
Mijn tinkies missen haar al en het is maar gek: die stal is leeg en je weet dat ze niet meer terug komt...
Echter ook wat leuk nieuws: vanavond gaan we Siuan ophalen!
Dat was eigenlijk niet zo gepland, wilden eigenlijk nog een week of twee wachten, maar mijn moeder had nu toch echt zoiets van: dat ze hier maar zo snel mogelijk is zodat ik me daarop kan concentreren... en dat begrijp ik wel...
Ben ook heel blij dat ze komt!
Heb met Oni nooit een band gehad, ondanks het feit dat ik haar 17 jaar gekend heb, vanaf ze geboren was. Niet dat ik haar kwaad zou doen ofzo, maar we "hadden" gewoon niks met elkaar...
En Siuan heb ik mee helpen kiezen, sterker nog: als ik niet had gezegd dat ik naar "die roan" wilde gaan kijken en niet had gebeld voor een afspraak, dan waren we er nooit langsgeweest, want de foto's en de advertentie spraken echt niet aan... Maar ik had zo'n gevoel...
Bij Oni kon ik soms dagen niet tegen haar praten en ik weet nu al dat het met Siuan en mij zeker beter gaat klikken en das wel erg fijn, want ik sta immers ook voor haar verzorging in