[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:27

Delerium gaat weer een nachtdienst in, zal misschien zelf nog wel in de loop van de nacht langskomen.
Laatste nieuws is dat er vandaag geen verandering is geweest bij de merrie.

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:34

@cas : Door Swieber

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:35

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:36

Prince

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:37

Heb nog even een vraagje tussendoor:

Hoe hebben jullie je drachtige merries / merries met veulens op het land staan ?
* Alleen met hun veulen
* In groepje met andere drachtige merries of merries met veulens
* In gemengd groepje (dus met andere merries zonder veulen en/of ruinen)

Mijn 10 maanden drachtige merrie staat nu nl nog steeds in haar gemengde ponygroepje (met 2 andere niet drachtige merries en 4 ruintjes). Maar we hebben ook nog een kwpn-merrie op stal met een 2 maanden oud veulen die momenteel nog met zijn tweeen op het land staan, maar waar mijn merrie evt. bij zou kunnen (nu of na de bevalling). Wat is het beste (voor zowel merrie als veulen) ?

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:38

Mijn merrie met veulen staat samen met een 3jarige.. Een dochter van de merrie en dus een halfzus van het veulen.. En er staat een 25jarige ruin bij

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:38

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:52

Ik heb 2 merrie's met veulens hier thuis op de weide staan.
In een andere weide heb ik 1 hengstje , 3 merrie's en 1 veulen (allen pony's) samen staan...en dat geeft absoluut geen problemen

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:54

@ cayusejuhh: leuke foto's ! mooi veulen en idd lekker met zijn allen naar buiten (dat is dus momenteel ook wel mijn ideaalbeeld).

Van de ponys waar ze mee staat is zij momenteel wel de baas (ze maakt ze mn de laatste tijd dat ook goed duidelijk door iedere keer dat ze weer op het land gaat, even met de oren plat in de nek iedereen van zijn plek te jagen, waarna iedereen weer verder mag eten).
Van de merries en twee van de ruintjes weet ik dat ze erg lief met veulens zijn. Van de andere twee weet ik dat niet (zou even met de eigenaren moeten overleggen). Het is verder wel een vrij rustige groep. Een van de ruintjes is van onszelf en die is iig heel sociaal aangelegd en gek met veulens (hij heeft er met eentje gestaan die steeds achter hem aanliep en hem als zijn vader beschouwde). Van de twee merries heeft één zelf al twee veulens gehad en de ander is ook lief met veulens.

En het zijn allemaal ponys, de andere merrie met veulen is een paard.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:58

Nou gisterochtend is Tinkie bevallen van een merrie. 3 kleuren en alles is goed gegaan. Ze heeft NIET gekegelt, wij waren dus ook niet opgestaan snachts want we verwachte die nacht niks hihi Was dus gisterochtend een erg leuke verrassing toen ik op stal kwam..

nou zou jullie niet langer ophouden, hier de foto's.. Ohja we hebben nog geen naam,zijn in discussie haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sorry kon niet kiezen haha

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:05

oooooooh wat een schatje gefeliciteerd

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:11

hahaha die beentjes zo gebogen om te drinken!
mooi diertje heb je gekregen!

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:15

en nu ga ik echt slapen tot morgen

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:17

ja ze had dus heel veel moeite in het begin met drinken.. snapte er niks van.. heb paar keer moeten helpen.. de eerste 3keren ging ze op mn been zitten om te drinken.. maar na anderhalf uur had ze het door en kon ze de uier ook vast houden..

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:22

@stalnijmegen: mooi veulen is het seg leuk die sneb

@weet niet meer wie: tinkerbell en chenoa staan apart...is anders geen doen ze wordt lastig gevallen door de andere merries (vooral volbloed) en gaat dan helemaal door het rooie. Bij de hengstenhouder heeft ze wel in kudde gelopen met meerdere merries die ook een veulen hadden en dat ging wel goed, want dan gingen ze elkaar uit de weg.volgend jaar hoop ik twee merries met veulens te hebben en dan wil ik wel proberen deze bij elkaar te zetten en de volbloed apart

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 03:29

stalnijmegen gefeliciteerd wat een dotje.

Jolly staat met 2 andere merrie's met veulens, gaat prima jol houd iedereen uit de buurt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:07

Prince: Mijn merrie staat met haar veulen bij een jaarling,en twee oudere pony's.
(kruising haflingerers ofzo)
De jaarling mag redelijk dichtbij het veulen komen,maar zodra die andere twee ook maar 1 stap verzetten gooit Femke de oren in de nek,en draait ze meteen om het veulen heen.
Erg mooi om te zien hoe beschermend ze naar het veulen is. *is trots op haar merrie*

stalnijmegen: wat een prachtig veulen heb je!!
Gefeliciteerd! Een merrie,en driekleur nog wel!!

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:16

stalnijmegen GEFELICITEERD!! BOEF, jou verrassen met een veulentje! Geniet er maar heerlijk van!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:59

stalnijmegen, van harte!!!

Lisje staat nu alleen met veulen in de paddock, over een maandje komt ze naar huis, dan gaan ze 24/7 het land op en dan komt er een hackney bij in. Lisje en de hackney kennen elkaar allang en gaan ook super met elkaar. Eind van de zomer word er nog een Fries veulen geboren en het is de bedoeling dat die er dan ook bij komt.

De jaarlingen hebben we apart staan, die mogen door het draadje heen kijken...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:11

Stalnijmegen, gefeliciteerd, wat een joekel zeg! Hij moet al serieus door de benen om bij de uier te komen. Ook leuk is die apart gekleurde vlek op zijn linker bil.

Mijn merrie stond vorig jaar samen met nog een merrie met veulen en een 2-jarige merrie op het land, toen de veulens gespeend waren en ze drachtig was stond ze op het land met een ruin en een merrie, onze wedstrijdpony's. Andere fokmerrie is na het spenen verkocht. Dit jaar zal ze alleen staan vrees ik, de wedstrijdpony's mogen niet de wei in, de inmiddels 3-jarige merrie heeft zomerexceem en komt op andere tijdstippen buiten. Mijn merrie komt straks namelijk alleen 's nachts buiten, ivm de dazen. Jong spul zijn alleen maar hengsten, en omdat ze niet terug gedekt wordt is dat ook geen optie, anders zou ik er wel 1 of 2 jaarling hengsten bij zetten als gezelschap.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:18

@ stalnijmegen: Gefeliciteerd!! Die is echt al groot!!!

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:21

Gefeliciteerd allemaal ik zie een aantal prachtige veulens voorbij komen.

Hier zit er na 355 dagen nogsteeds geen veulen aan te komen dus geniet ik maar van kleine silvertje.

Afbeelding

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:22

Bij ons stonden Cerice en Lady ook altijd samen... Met het veulenen is Cerice naar een andere stal gegaan..... Toen we ze 2 maanden later samen wouden zetten begon Cerice Lady helemaal verrot te trappen.....

@ Max: Echt schattig, en een super kleurtje!!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:38

Uit onverwachte hoek dan toch een baby in dit topic!! Stalnijmegen, PROFICIAT!!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:07

@ Mac: ben benieuwd of ome Herc dat lukt Maar het is wel lief om te zien hoe Dunla ome Herc steeds weer op zoekt om dan even te snuffelen en dan toch maar weer snel naar d'r mammie te rennen

Lee ziet er trouwens goed uit zeg!

@ youngster: lekker buikje en uier van Vierra. Die uier ziet er in ieder geval veelbelovend uit!

@ Neonlight: Neon heeft idd een erg bescheiden buikje!
leest verder Ow.... in vergelijking met vorig jaar is tie toch niet zo bescheiden meer

@ iwayalover: mooie Fries!

@ CM: Spannend! Spuitende melk

@ Mabon: jammer dat je vakantie weer voorbij is en dat je paardjes daar geen rekening mee hebben gehouden (of juist wel door niet te gaan bevallen )
Ow... Orpha

@ WenK: fijn dat Lisje het nu toch goed vindt dat jullie met Vic mogen knuffelen. Ik ben blij dat Fayette dat dus absoluut niet heeft gehad.

@ amandakè: dat beloofd wat voor jou volgend jaar Een heleboel slapeloze nachten

@ Ods: oei, wat ziet Snap er goed uit! Om te

@ Prince: Overdag staan bij mij Fayette en Dunla samen op de wei en Hercules (Shetruin) er direct naast op de bak. 's Avonds vanaf een uur of half 6 mag hij er ook bij op de wei. Hercules wil ik niet de hele dag op de (vrij vette) wei hebben omdat hij zich ander ongans en compleet rond vreet.
In jouw geval zou ik er echter voor kiezen om jouw merrie + veulen eerst bij die andere merrie + veulen er in te zetten. Eventueel later een voor een aanvullen met de paarden/pony's uit dat andere groepje.

@ stalnijmegen: van harte gefeliciteerd!!! Deels stekelharig bont toch?

@ Max: lieve mini-Beeb

Hier verder weinig te melden. Dunla groeit goed en hard en heeft afgelopen zaterdag aan de eigenaresse van haar pappa even laten zien dat ze best wel hard kan rond scheuren