Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:15

dus wordt t dan wel tijd voor zwangerschapsgym denk ik haha

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:17

Pauk is 5 april uitgerekend.. Voor je het weet is dat het ook alweer.. De tijd gaat op het moment ook al zo snel.. Kyra is over precies 3 maanden 3 jaar.. Drukke maar leuke tijd komt eraan

Sue_

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:20

wou net even kijken welke merrie als eerste een veulen verwacht, issie dr al!!!!

Superschattig.

Wij wachten rustig af tot begin april. Duurt niet zo heel lang meer nu.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:22

dan gaan wij samen stressen pauk. en suepergirl..pauk 5 en ik 2 april ik vind de tijd ook nog best wel snel gaan... nog drie maanden... nou over 2.5 maanden wordt t al spannend... owee als ze op zich laat wachten en pas halverwege april bevalt

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:23

Hollybolly schreef:
dan gaan wij samen stressen pauk. en suepergirl..pauk 5 en ik 2 april ik vind de tijd ook nog best wel snel gaan... nog drie maanden... nou over 2.5 maanden wordt t al spannend... owee als ze op zich laat wachten en pas halverwege april bevalt

Mijne is op 6 april uitgerekend. Maar dat zou inderdaad niet grappig zijn om tot half april te wachten.
Ik denk en hoop dat het eind maart komt.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:25

Goedesmorgens!

Moet eigenlijk hard aan het werk maar het bedrijfssysteem ligt eruit dus ik kan niks doen goh, wat vervelend

@ WenK: Jaja, ik zie toch echt wel een buikje hoor

@ Cayusejuhh: leuk!! EuroDisney Alleen die datum is wat minder snugger uitgekozen
Ik hou ook angstvallig al mijn weekenden vrij vanaf half april. Zit dus nu al enorm te twijfelen of ik naar de hengstenshow ga of niet

@ powiepower: weet niet of ik nog op tijd ben maar nog heel veel sterkte vandaag en natuurlijk duim ik ook voor jullie!

@ Brennie: de laatste 2 weken heb ik niet meer veel op Fayette gezeten. Tijdsgebrek enzo Ik denk dat ik er vanavond maar weer eens op kruip, eens zien of ze nog zin heeft. En anders ga ik voorlopig nog door met het werken in tuig en het slepen. Krijgt ze toch nog wat gerichte beweging. Ik ben er van overtuigd dat Fayette zelf wel aangeeft als ze echt geen zin meer heeft.

Ik had gisteren trouwens een goed begin van het nieuwe jaar want ik heb Fayette d'r veulen zien bewegen gisterenavond Ik kwam ze gisterenavond nog even avondhooi geven (tegen een uur of 11) en Flet lag lekker te Maar als ik kom komt ze altijd overeind (zo flauw..). Van die actie en dat beeb waarschijnlijk of wakker was geworden of ergens op lag te drukken moest ze nogal zwaar ademhalen. Maar een keer tijdens het uitademen zag ik opeens bij haar linkerflank 3 keer snel achter elkaar haar flank omhoog komen En dat was dus niet van Fayette zelf Ik emotionele geval kreeg er natuurlijk gelijk weer natte oogjes van

checkt even... nope, systeem werkt nog steeds niet (fijn als je eigenlijk moet beginnen met de maandafsluiting...)

Edit: typo...
Laatst bijgewerkt door flettie op 02-01-06 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:25

ik denk dat pauk zo rond 10 maart pas wat laat zien.. Aangezien ze het vorige keer ook leuk vond me te laten stressen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:32

ik hoop ook stiekem op eind maart, dus ga ik begin maart al elke dag haar stal uitmesten en goed schoon houden, mocht er onverwacht een kleintje komen ben ik in ieder geval voorbereid, ook wordt dan de camara gemonteerd. zodat de boer alles in de gaten kan houden vanuit zijn bedje @ suepergirl, wow wij zijn dan dicht bij mekaar, jij ik en pauk...
@ flettie bale dat je systeem plat ligt... mij nhol heeft ook niet veel beweging gehad, ik ben een paar keer gegaan, maar of t weer was slecht of de bak was nat of bevroren en nu ben ik nog ziek... arm paardje
handig pauk dat jij een beetje al weet wat er gaat komen

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 12:33

Macy moet nog 68 dagen tot haar uitgerekende datum. Als ze haar kortste dracht herhaalt, hoeft ze nog maar 55 dagen...
Al denk ik dat ze dit jaar eerder naar haar uitgerekende datum zal gaan ipv te vroeg omdat ze best vroeg gedekt is.
Maar ja, het is en blijft een merrie en ze zal er alles aan doen om me voor de gek te houden

Ik zag gisteren trouwens dat Kyra wat uier had nadat ze met oud & nieuw een nachtje op stal had gestaan.
Ze heeft buiten alles weer weg gelopen dus het is alleen wat zucht maar de boel gaat iig werken daar...
Ze mag van mij nog wel even wachten met dat uier, ze staat pas als 2e op het lijstje en moet het nog tot eind maart binnen houden
Afbeelding

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:34

Ja nu ben ik beetje voorbereid vorige keer wist ik niet waar ik staan moest van de zenuwen.. ik dacht dat het nooit meer zou komen.. Staat het op een ochtend ineens ernaast grr...
Ik ben nog op stage tot half maart/eind maart dus eerder mag het niet komen.. dan duwen we het terug

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:38

haha, dat zou ik ook doen pauk
@ marije, wat schiet het al op zeg.. bij hol is volgens mij nog geen uier geconstateerd, in iedergeval vrijdag nog niet... ik wil gaan kijken.... maarja. misschien morgen..

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:40

nou dan weet je iig dat het werkt daar!
ukkie moet nog 105 dagen en sterre 110..
dus dat begint er ook al op te lijken
hmm op mn weblog staat dat uk nog 103 moet.. klopt niet helemaal volgensmij
maargoed zal snel weer eens wat foto's maken..
zag alweer wat foto's voorbij komen.
en steeds meer mensen gaan de veulies voelen nou.. leuk he!

en Cayusejuhhh... pff ik zou het niet wagen om dan weg te gaan hoor.. zal je idd net zien dat ze dat weekend pakt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:41

Fayette mag van mij niet bevallen tussen 1-5 mei... zit ik namelijk weer met de maandafsluiting hier op werk en kan ik erg moeilijk weg

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:45

zo dat is dan duidelijk flettie hoe wou je dat doen, omkopen haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:56

Zo, jullie zijn al allemaal af aan het tellen! Begin ik nog maar niet aan, dan moet ik nog dag of 200 of zo??? Frustrerend, zo'n laat veulen, zeker nu al de eerste geboren is komen de kriebels.
Vakantie plan ik denk ik wel gewoon, neem altijd de eerste 3 weken van augustus, Neon is eind juli uitgeteld. Ik verwacht niet dat ze overdraagt zo laat in het jaar, en ga er ook niet op plannen. Afgelopen jaar had ze me ook al te pakken, toen zat ik parcoursen te bouwen op CH Eindhoven en van te voren ook vakantie. Nee hoor, dag 1 dat ik absoluut niet kon komen....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:59

Heb haar er al mee gedreigd maar of ze daar naar luisterd?
Denk dat ik maar gewoon de rest van haar dracht tegen beeb ga zeggen dat hij voor 30 april er uit moet komen

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:03

op koninginnedag.. is ook leuk

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:06

Nee, als ik dan toch echt eisen mag stellen dan graag op 27 april Is de geboortedatum van mijn oude, ondertussen helaas overleden, verzorgpaard Pepper Aangezien Beeb deels vernoemd zal worden naar Pepper zal dat wel een mooie toevalstreffer zijn

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:17

Ik zal eens uitvogelen wanneer ons beide dames precies uitgerekend zijn. Emmanuella (20 alweer!) is het zwaarst en Jiloma valt mee!

Ik zal eens kijken of iemand foto's kan maken, ben er vorige week achter gekomen dat de verzorgster van Jiloma een digi heeft

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:28

flettie: ja dat zou idd een hele mooi zijn..
ga voor je duimen hoor

adriana.. kun je doen via marijer's website.. laatste dekdatum invullen en die van vandaag en dan weet je zo hoever ze nu zijn..

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:29

Djuno Proficiat met het 1e 2006 veulen!!!!! Prachtig ding is het!!!

Iedereen een gelukkig 2006 met veel vlotte geboortes en gezonde veulentjes toegewenst!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:31

We zijn eindelijk terug van de kliniek, want hoewel het maar een half uurtje rijden is, zijn we van half 8 tot half 12 weggeweest.
Ze hebben haar been heel grondig onderzocht (echo) en daaruit bleek dat het idd een peesblessure is Er waren wat beschadigingen aan de diepe buiger en in de buurt van de sesambeentjes (voor degene die dat wat zegt )
Maargoed, ze moet dus 2 maanden nog stilstaan en dan mogen we pas weer heel langzaam op gaan bouwen....*snik,ik vind het zo zonde voor dr..

peetje: ik weet nog niet ofdat ik meedoe hij is al 3 weken niet getraint, maar als hij nu super loopt, dan doe ik wel mee
Laatst bijgewerkt door powiepower op 02-01-06 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:33

aah jeetje wat vervelend zeg!
maarja voor die 2 maanden voorbij zijn zit ze ook richting het einde van de dracht..

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:39

Laatste dekdatum staat op papier en ligt bij de eigenaar

En dan zal ik die tip van jou uitvoeren

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:43

PP, he wat sneu voor jou en je paard zeg!!!
hoop dat het snel wat beter gaat