Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:50

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:53

whaa, 417 dagen, zeg niet van die enge dingen want dan lig ik daar al 100 dagen in de stal te waken!!!! Bloos Haha! Knipoog

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:55

Ik ben even aan het lezen geslagen maar weet iemand wat 'waxing' is, volgens de website die zonet genoemd is: waxing" - the build up of wax-like droplets on the end of the mare's teats.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:59

Ja, daar bedoel ze die harsdruppels aan de uiers mee.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:01

MarijeR schreef:
Ik kwam iets tegen op internet wat NIET leuk is:

The longest live foal delivery on record is 417 days!

http://www.equine-reproduction.com/arti ... rdue.shtml

WAT?!?! No Way !!! In de ban met deze site. Ik wil het niet weten, niet lezen en niet horen Boos!

Waxing is idd harsdruppels aan de spenen, of kegelen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:08

MarijeR schreef:
Ik kwam iets tegen op internet wat NIET leuk is:

The longest live foal delivery on record is 417 days!

En dat zet je zo maar hier neer, waar alle merries het kunnen lezen Boos! Knipoog
gelukkig slaapt Ri al Haha!

En nog een vraagje voor de ervarenere fokkers: Rigauds uiers beginnen zich nu echt te ontwikkelen, is dat aan de vroege kant (ze is ruim 9 maanden drachtig: 284 dagen op precies te zijn), of is dat gewoon normaal?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:26

Ik las net van Odess dat de uiers zich gemiddeld 6 tot 3 weken voor de bevalling gaan ontwikkelen.

Hoh, ik ben wel zó moe he.. Ik moet echt niet meer op dit topic komen voor het slapen gaan. Ik lees hier allemaal over merries die al bijna op hun eind zitten en ik had een verhaaltje over Ivanka geschreven in mijn privé-schriftelijke-log Tong uitsteken. En ik deed mn licht uit en toen lag ik daar..
Ogen wagenwijd open en maar denken; naam, hoe zou het eruit zien etc. etc. ? *zucht*
Maarrrr.. as. zondag is Ivanka gewoon al 200 dagen! Wow, dat klinkt ver Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:54

Phoe, 417 dagen, daar moet ik echt niet aan denken!!!
Kijk dat ze wat overstaan, daar houden we allemaal rekening mee, maar bijna 14 maanden dracht??? Nee, dank je!

Goede site is dat trouwens he?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:04

hier sol op 7,5 maand dracht.
Ik ben niet degene die erop zit maar iemand die haar ff ging uitstappen, ik vind haar buikje er wel mooi op staan.

Afbeelding

Oeps zie ik net dat een paar pagina's terug me vriend er al een geplaatst heeft ook van 7,5 maand.....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:08

1. Wil iedereen de laptop van hun merries afpakken of de stekker eruit halen.

2. Vanaf heden is het verboden voor alle drachtige merries te communiceren met andere drachtige merries.

3. Stop meteen een boek in de hoeven hoe het volgens de natuur gewoon moet gebeuren. (theorie gedeelte)

4. Hang een video op in de stal met bevallingsverhalen van normaal 330 dagen dragende merries, die vlot en zonder complicaties een veulen ter wereld brengen. (Pratijk gedeelte)

Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:12

PhiaBink schreef:
1. Wil iedereen de laptop van hun merries afpakken of de stekker eruit halen.

2. Vanaf heden is het verboden voor alle drachtige merries te communiceren met andere drachtige merries.

3. Stop meteen een boek in de hoeven hoe het volgens de natuur gewoon moet gebeuren. (theorie gedeelte)

4. Hang een video op in de stal met bevallingsverhalen van normaal 330 dagen dragende merries, die vlot en zonder complicaties een veulen ter wereld brengen. (Pratijk gedeelte)

Haha!

Haha! Haha! OK dan! OK dan!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:22

Goed idee PhiaBink!
Ik vrees alleen dat Macy haar laptop net zo hard gaat verdedigen als een pasgeboren veulen....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:26

MarijeR schreef:
Goed idee PhiaBink!
Ik vrees alleen dat Macy haar laptop net zo hard gaat verdedigen als een pasgeboren veulen....

Pak die rotmeid nu eens hard aan. Ze heeft al zoveel ellende aangericht bij die arme merries. Eerst Laptop in leveren, dan eten Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:31

PhiaBink schreef:
MarijeR schreef:
Goed idee PhiaBink!

Pak die rotmeid nu eens hard aan. Ze heeft al zoveel ellende aangericht bij die arme merries. Eerst Laptop in leveren, dan eten Clown

www.pavo.nl en ze komen zo brokjes brengen Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

MACY kappen nu!!!!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:48

@ MarijeR: Misschien een optie: de modem uitzetten? Stroom eraf gooien? Bloos

@ Jeddah: Gelinkt!!! Haha!
(@Odess: ook gelinkt! Knipoog )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:53

Fnanne schreef:
@ MarijeR: Misschien een optie: de modem uitzetten? Stroom eraf gooien? Bloos

@ Jeddah: Gelinkt!!! Haha!
(@Odess: ook gelinkt! Knipoog )

Ja lekker, dan heb ik ook geen internet meer.
Ze zit hier namelijk op het draadloze netwerk...

Ik zal straks ook een link maken naar jouw weblog, moet toch mijn weblog nog updaten zometeen Lachen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 07:28

Nog steeds geen veulen bij Nimber hoor Lachen Tong uitsteken

Hinke gaat voor de 12 maanden dracht Tong uitsteken Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:21

obelix schreef:
Hinke gaat voor de 12 maanden dracht Tong uitsteken Haha!

En nu ze deze pagina gelezen heeft gooit ze d'r met gemak nog een maandje bovenop Bloos Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:59

Phoe wat een nacht Slapen !! Ik heb lekker op de bank geslapen en naar Sim zitten staren! (kortom, niet echt geslapen Knipoog ) Ik had echt niet het idee dat ze zou bevallen, maar ik vond toch dat ik moest kijken, want ik zal niet de eerste zijn die "gefopt" wordt door de merrie. Je kent het wel, je verstand zegt, ach, ze gaat niet, maar je gevoel zegt, blijf nou maar kijken, stel ze gaat wel! haha! Of je hoopt het gewoon.. ik weet het niet!
Sim d'r uier is er echt nog niet helemaal, al is het vanmorgen weer iets steviger, nog niet strak, maar omdat ze gisteren avond toch wel iets onrustig was meer eigenlijk "anders" dan anders wilde ik haar ook niet "alleen" laten.

Ik moest wel enorm om haar lachen, ze stond haar kont te "drukken" en toen werdt ze een partij boos!! Oren plat naar achteren! Kop schudden!! En achterom kijken met die oren naar achteren alsof ze wilde zeggen: "Hou nou op met zeuren, je mag nog NIET buiten spelen!"

Verder heeft ze heel veel honger! Mar dan ook echt HONGER! Ze gaat elke morgen als laatste naar buiten waar hooi in de tonnen ligt, normaal staat ze altijd rustig te wachten, nu brak ze vanmorgen zowat de stal af en liep ze naast me te draven naar de bak Haha! !

Hoe is Pepsi Mac? Zie je bij haar ook veranderingen in gedrag?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:03

Wel grappig dat Sim nu zo verandert Tong uitsteken.
En hoe voel jij je jeddah? Ach gut Beetje euhm... moe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:07

Haha, die merries veranderen echt he op t laatst! [naam] is gelukkig nog steeds lief, maar als die kleinde daar binnen aan het gymnastieken is, vind ze t even wat minder allemaal Haha!

Haar uiers waren gisteren weer groter dan zaterdag...en ze stonden best strak...maar ja, beetje eruit laten lopen om de fase te bepalen (je leert hier echt veel! Knipoog ) zitten we in fase....1 Boos!

Nog even wachten dus...

Wat vinden jullie trouwens nou het mooiste/beste boek over veulens krijgen etc.?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:12

Vergeet niet dat die fases echt heel snel kunnen gaan hoor! Sim zit nu al 2 weken in fase 3, maar ik lees genoeg over merries die binnen 3 dagen van 1 naar 6 gaan en hup, bevallen!

Ik heb nu het boek van Theresa Jones, Complete Foaling Manuel, die werdt door Mac aangeraden en ik vind het absoluut het beste boek!! Zo makkelijk en duidelijk wordt alles uitgelegd!! Zonder grote veterinaire woorden, gewoon lekker normaal.
Het is alleen in het Engels verkrijgbaar geloof ik.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:41

Herkenbaar Jeddah!
Macy was gisterenavond echt heel onrustig op stal. Ze stond naar haar buik te trappen, rondjes lopen, staart schuren, paar keer door haar benen zakken alsof ze wilde gaan liggen en uiteindelijk zelfs een keer rollen.
Daarna stond ze weer op, schudde zich uit en begon aan haar hooi Clown
Maar dat was wel de reden om voor het eerst weer de late ronde te maken, vlak voordat ik op bed ga nog even een snelle check met de zaklantaarn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:00

Nou Roxette heeft in elk geval nog niet veel last van het veulen. Gooide gisteren nog met gemak haar kont in de lucht. Haha! Roxette maakt altijd heel laat uier aan. Al ga ik dit jaar toch een SOS veulenkit aanschaffen voor het geval dat er iets misloopt. You never know.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:12

Nog een week Wow! . Nog geen uiers, hoewel haar minispeentjes ineens "iets" bevatten. Ik verwacht dat je bij de bevalling 2 keer "plop" hoort; 1 van een naar buiten schietend veulen en 1 van een als airbag-volschietende uier. Haha!