[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:01

Heb hier ook twee merries die in de war zijn. De schimmel is drachtig en de vosroan is hengstig. De andere twee zijn jaarlingen

Afbeelding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:18

Je gebt gewoon een transgender merrie.. Wil graag hengst zijn.. :')

Iedereen met alle drachtige paarden weer gefeliciteerd.. :)

Ik lees nog altijd alles mee, maar ik hou jullie echt niet bij om overal op te reageren.. Mijn excuses.. :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:11

Vorig jaar hadden wij ook zo'n drachtige merrie in de kudde. Die dekte ook andere merries :roll:
Vonden de andere merrie eigenaren niet zo tof := (die van mij liet ze gelukkig met rust)

Crines

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:36

Oeps, een transgendermerrie zo te zien idd := :D

Ik haak hier even terug in als jullie het niet erg vinden?

Ik ben er een hele tijd tussenuit geweest omdat ik één van mijn merries heel onverwachts verloren ben ;( Ze liet haar toen 10 weken oude veulen achter waar ik ook heel wat zorgen heb mee gehad omdat die absoluut geen melk meer wilde drinken en heel erg droevig was.

Nu doet hij het gelukkig terug goed en gaat het met mij ook weer een stukje beter.

Goed genoeg om weer een beetje naar de toekomst te durven kijken.

Imperiosa is nog steeds niet gedekt voor 2017. Maar misschien gebeurt dat toch nog.
Ik had de hoop voor veulens in 2017 al wat opgegeven, maar nu komt er een opportuniteit om het hoekje loeren die ik helemaal niet verwacht had.

Heel mss dus toch nog 2017 veulen (s ;) ) hier :)

Ik hou jullie op de hoogte en lees terwijl gezellig terug mee :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:40

Crines, nogmaals sterkte met het verlies van je merrie. Fijn dat het met jou en de uk beter gaat nu.

Liby lijkt een beginnende hengstigheid te tonen. Lijkt het.. dus hier misschien ook toch nog wat hoop. Straks eventjes de DA bellen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:02

Diane :') hihi iets last van hormonen? :')

Myrthe, spannend!!

Crines, fijn dat het ietsje beter gaat, en fijn om weer in de toekomst te durven kijken. Ben benieuwd. Nogmaals sterkte.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:09

Dekkende merrie's oeie die draagt een hengstje dan?

Crines wat goed dat de veulens het nu zo goed doen en wat leuk ik ben benieuwd

Myrthee dus er is hoop, ik duim voor je

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:20

Diane :')

Myrthe, dat is spannend! Ik ben benieuwd. Ik duim nog steeds!

Crines, veulenS?? :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:31

Cynthia82 schreef:
Diane :')
Crines, veulenS?? :D

Jup, mss. Maar ik wil het absoluut niet jinxen. Het is nog veeeeeeel te vroeg om de pompons boven te halen *\o/* :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:32

Zeg dan niets :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:44

Haha ok dan -O- Er is helemaal niets te melden, heel saai, blablabla. Voila :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:49

_O-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:58

Spannend Crines :D ben erg benieuwd! Hoe gaat het met het veulen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:12

Al bekomen Cynthia?
Een ego gisternnacht ook paar jaar van mijn leven weg, was hier verschrikkelijk weer geweest en we hadden een feestje, dus ik haal savond paarden binnen, zie ik Olaf mijn jaarling pony huiveren en schudden en was helemaal koud, hij begon dan te paniekeren en kreeg er nog koliek bij, da uit bed gebeld en om 1uur in de nacht sta ik rondjes te stappen met pony met twee dekens op. Da heeft hem 2 infusen moeten geven en toen knapte hij langzaam weer op. Jeetje er ging vanalles door mijn hoofd. Ik was er echt niet klaar voor om afscheid te nemen. Gelukkig gaat hij de goeie kant op en loopt alleen nog wat stijf op achterhand. Het kan zo snel gaan. Pfff altijd zorgen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:19

Och Jeetje! Soms kan je beter teddyberen hebben ;)

Maar gelukkig gaat het de goede kant op

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:20

Lief dat je het vraagt :)
Ik heb zaterdag op zondag heel slecht geslapen. Ik zag haar iedere keer weer wegzakken, precies zoals ik het overdag echt had zien gebeuren, maar dan 's nachts, in het donker, met niemand in de buurt die haar kon helpen.

Zondagochtend om 9.15 uur kreeg ik een foto van de hele kudde met Vie er vrolijk tussen, dus toen pas was ik gerustgesteld :)

Wat een rotnacht heb jij gehad zeg! Gelukkig was je erbij, maar ik kan me je paniek goed voorstellen en het niet toe zijn aan afscheid nemen, voelen dat je dat niet aankan :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:40

Oh Cynthia ik ken dat, soms vraag ik me af waarom ik nooit eens lekker kan slapen :P
Ja silly teddyberen zou makkelijker zijn en goedkoper maar krijg je wel minder liefde van he, Olaf is dan nog eens mijn dochter haar pony, kamp zal ze volgende week wel alleen moeten doen. Was maar voor gewenning en ervaring maar nu blijft hij wel lekker thuis.

Ben wel zo blij met mijn da, soms moet ik zolang wachten eer hij eens komt voor het papierenwerk maar als het echt moet, en dit was buiten de bevallingen de eerste keer in elf jaar, dan staat hij er. Had me ook om 2 uur en 7 uur nog gesmst hoe het ging.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:27

Fotsy schreef:
Al bekomen Cynthia?
Een ego gisternnacht ook paar jaar van mijn leven weg, was hier verschrikkelijk weer geweest en we hadden een feestje, dus ik haal savond paarden binnen, zie ik Olaf mijn jaarling pony huiveren en schudden en was helemaal koud, hij begon dan te paniekeren en kreeg er nog koliek bij, da uit bed gebeld en om 1uur in de nacht sta ik rondjes te stappen met pony met twee dekens op. Da heeft hem 2 infusen moeten geven en toen knapte hij langzaam weer op. Jeetje er ging vanalles door mijn hoofd. Ik was er echt niet klaar voor om afscheid te nemen. Gelukkig gaat hij de goeie kant op en loopt alleen nog wat stijf op achterhand. Het kan zo snel gaan. Pfff altijd zorgen

He gedver dat is schrikken zeg

Crines schreef:
Oeps, een transgendermerrie zo te zien idd := :D

Ik haak hier even terug in als jullie het niet erg vinden?

Ik ben er een hele tijd tussenuit geweest omdat ik één van mijn merries heel onverwachts verloren ben ;( Ze liet haar toen 10 weken oude veulen achter waar ik ook heel wat zorgen heb mee gehad omdat die absoluut geen melk meer wilde drinken en heel erg droevig was.

Nu doet hij het gelukkig terug goed en gaat het met mij ook weer een stukje beter.

Goed genoeg om weer een beetje naar de toekomst te durven kijken.

Imperiosa is nog steeds niet gedekt voor 2017. Maar misschien gebeurt dat toch nog.
Ik had de hoop voor veulens in 2017 al wat opgegeven, maar nu komt er een opportuniteit om het hoekje loeren die ik helemaal niet verwacht had.

Heel mss dus toch nog 2017 veulen (s ;) ) hier :)

Ik hou jullie op de hoogte en lees terwijl gezellig terug mee :D

Welkom terug. En sterkte met het verlies. Hoop dat je ook veulengeluk krijgt in 2017

Crines schreef:

:')

Fotsy schreef:
Dekkende merrie's oeie die draagt een hengstje dan?

Dat riep ik twee jaar geleden ook hardnekkig, kwam toch echt een merrie uit...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 00:07

Ik lees ook nog dapper mee hoor. Alleen het (uitgebreid) reageren schiet er helaas elke bij in.

Joyce en Nicole nog wel heel veel sterkte met het verlies! :(:) Dat is hard gegaan...

Cynthia, dat moet schrikken geweest zijn. Snap dat je er even slecht van slaapt ook. Je maakt je zo snel zorgen om die kleintjes.

Verder mensen met drachtige merrie's, gefeliciteerd allemaal!

Crines, je maakt ons wel weer nieuwsgierig! :):) Leuk als je er toch weer bij zou zijn.

Begin bij Lies toch wel stille hoop te krijgen op een merrieveulen. Ze is zo anders dit jaar... Echt boos/bitchy op de andere merrie's.
Hadden haar vanmiddag even op stal staan om wat met de veulentjes te prutsen, even vast staan, hoefjes optillen, hoefsmid komt ook weer volgende week. Nou Mariska's Arabier -waar Lies het niet zo op heeft- kwam te dichtbij aan de andere kant van het schot. Lies schoot er kwaad op af. En daarna zag ik haar uit pure nijd dus weer knipperen.
Precies wat ik ook zag toen ik dacht dat ze toch hengstig zou zijn. Maar ja zowel voor de 2de als 3de keer scannen haar dat zien doen en beide keren zat het vruchtje er gewoon nog...

Naar ons is ze wel gewoon heel lief trouwens, komt graag een knuffel halen -en hoopt dan daarbij ook eten te krijgen-.
Ondertussen drie keer weer onder het zadel geweest na een break van 2,5 jaar en dat doet ze wel goed;
Afbeelding
Dit was de tweede keer er weer op.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:03

Crines schreef:

_O- :')

Crines, wij krijgen volgend jaar gewoon de mooiste veulens van heel bokt. Dat hebben we wel verdiend O:)
Ik ben heel benieuwd naar je nieuws :D

Aniek, uitgebreid reageren lukt mij ook nooit hoor. Nu al helemaal niet omdat ik net binnen kom vallen. Ik hou het meestal bij een pagina of 3 terug om op te reageren. Via m'n telefoon is het anders geen doen

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:06

Diane_Basje haha wat gek om te zien

Crines Heel veel sterkte .. gelukkig gaat het nu beter met je veulen.. ze kunnen er zo ontzettend droevig van worden, echt heel sneu

Fotsy Wow, dat is even schrikken zeg! Gelukkig knapt hij nu wat op

AniekR Knap hoor!! Mooie foto

Mijn merrie is donderdag avond gedekt en de volgende ochtend direct gescand aangezien zij veel vocht aanmaakt na de dekking. Maar goed ook, want ze had 7 cm vocht! Gelijk 3x oxytocine voor die dag, volgende dag weer gescand: 2cm vocht. Weer drie spuitjes, volgende dag echt nog heel weinig maar voor de zekerheid nog 3 spuitjes. Nu hopen dat ze deze keer wel drachtig wordt! Gekke pony. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:02

Vandaag gescant, vruchtje was weg. Nu hengstig gespoten. En we wachten weer af..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:14

Succes Myrthee

Geen idee Mexx, mijn merrie had vorig jaar ook wat vocht in de baarmoeder maar dat was omdat ze alleen een inwendige bronst had. Je kon aan de buitenkant niet zien dat ze hengstig was zeg maar. Dit jaar was ze prachtig hengstig, zonder vocht in de baarmoeder, maar dat zal ook komen doordat het de veulenhengstigheid was.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:26

Spannend myrthee, ik hoop dat libje je gewoon nog een kriebellinnetje kan geven ;)

Mexx jep ervaring mee, ik denk dat ik na vier-vijf jaar straks een expert aan het worden ben, kan zelf al scans lezen :P nee even serieus, vocht in baarmoeder ja zonder hengst schoont mijn merrie zichzelf ook nooit mooi op. Voch kan zorgen voor infectie/ ontsteking dus die spuiten zorgen ervoor dat baarmoeder mooi schoon is tegen dat eitje komt, mijn merrie heeft ze deze keer ook weer gekregen, ze moest zelfs paar dagen langer in kliniek blijven tot vocht weg was en is tot hiertoe nog drachtig.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:17

Noicy aah oke! Mijn pony toonde wel mooi hengstig
Fotsy je bent dus een echte expert geworden haha. Komt dus blijkbaar vaker voor ..