[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:36

Fijn dat je kleine meisje weer thuis is knolselder.

Ben het met de rest van de dames eens, als je kinderen wat hebben besef je idd hoe kwetsbaar je bent. Met onze oudste best veel meegemaakt op dat gebied.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:40

Geen zorgen hoor Bonny, onze Tara was bij de geboorte 98 cm en nu met nog geen 2 jaar oud is ze 1,55 en groeit nog.
De paarden bij Rob zijn doorgaans vrij vet dus dat vertekend ook ;-)

Wij zetten de veulens zo gauw mogelijk buiten overdag en in begin 's nachts op stal.

Fijn dat alles weer goed gaat knolselder. Heb en wil geen kinderen dus kan niet mee praten erover

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:56

Gefeliciteerd met de veulentjes!!

Pandakaas op hoeveel dagen tel jij voor uitgerekend?

Booster gaaf die blauwe ogen hoor!

CL Wat is ze rond zeg!!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:09

Knolselder, fijn dat jullie weer thuis zijn, nu lekker genieten ;)

Meer idd wanneer je een kind hebt, wordt alles anders. En men zegt wel eens, kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen. Mijn monstertje is 14 :D en volop puber :D

Ze is nog steeds super lieve meid, ook in de puberteit <3 tis een hele andere wereld waarin ze leven. Maar goed, dat hoort er nu eenmaal bij en wanneer je dat accepteert, wordt het wel een stuk makkelijker. En houdt je relatie met je kind ook een stuk prettiger. En omdat ik met mensen/kinderen met (een) beperking(ingen) werk, ben ik maar al te wat blij dat m'n meissie gezond is.
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 17-03-16 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:17

Nou ik kan je wel vertellen dat ik geen kleine zorgen had toen mijn 1 jarige stopte met ademen en helemaal blauw en slap werd ;)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:20

@ vulina, nee de uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Het Ziekenhuis ligt vol met kleine baby'tjes |(
En ook op m'n werk, zie ik uiteraard veel ouders die kampen met het verdriet van hun kindje die een beperking heeft. Ook daar komen veel zorgen voor!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:29

Knolselder, fijn dat je weer thuis bent!
Kan me voorstellen dat je je dan enorme zorgen maakt.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:34

Knolselder wat fijn dat jullie weer thuis zijn. Nu kan hopelijk het genieten beginnen en de zorgen wat minder worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:50

De zorgen bij een puber worden anders hahaha. Maar ik heb deze zoals het nu gaat (hij is 15) 1000x liever dan toen hij klein was en om de haverklap in het ziekenhuis belande.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:58

Knolselder fijn dat je weer thuis bent! Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.

Baida is vanaf vandaag ook veilig! :D
Volgens mij zit de beeb nog veel te lekker want er is nog niks te zien aan uier of andere tekenen..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:17

Bedankt voor het meeleven allemaal! Ik hoop nu idd te kunnen gaan genieten. Ook van de 2016 veulens!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:51

Het gaat super met moeders en kind :).

De wrat op zijn hoofdje is al meer verschrompeld(kleiner geworden), benieuwd wanneer hij eraf gaat vallen. Moet zeggen dat ik er helemaal aan gewend ben, tis net alsof t er hoort te zitten haha :D.

Straks gaan ze samen ff lekker naar buiten, lekker van t zonnetje genieten.

Nog een paar foto's van de kleine lieve knappe man <3 .

Afbeelding

Hij vond t helemaal fantastisch toen mijn vriend m lekker deed kriebelen <3 .

Afbeelding

Afbeelding

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:54

knolselderij jakkes allemaal maar goed dat je weer thuis bent ken je lekker genieten..

woogy zal ff kijken wanneer ik hem is een x probeer op te meten als het me lukt .. maar idd denken dat Dutch ook niet ver van die centimeters af zit hij lijkt ieder geval zo wat op een shetlander kwa hoogte.

hahahaha

ja en die merrie bij rob veulen bijna elk jaar dus ja ..

maar ben even goed blij met hem
vandaag einde middag weer ff heen ..
kijken hoe het met het knulletje gaat

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:10

Noisy een ieniemienie uiertje. :D

Watnou spannend voor jullie.

Aah CL wat is Jill toch dik ineens! :) En dat terwijl ze voorheen bescheiden droeg. Veullie heeft zijn laatste groeispurt gemaakt en is nu bijna klaar om te wereld te verkennen. 8-)

Mopjemop de knapperd eindelijk weer buiten!

Dankje Manda. Jij hebt reden om nog iets bij te kopen dus. ;)

Kiki leuk dat ze nu echt steeds wat vordering blijft maken.

Knolselder fijn dat jullie meisje weer thuis is. Dat is verschrikkelijk in het zKH liggen met zo een kleintje met zoveel koorts. :(:)

R...Hier gaat ie net voor de middag buiten tot rond 16u. Ik heb nu toch een dekentje besteld voor de komende dagen dat het minder weer zou worden,zodat hij toch meer buiten kan.

Pandakaas dat zijn al 2 beste uiers. Wel een schattig klein uiertje van Silver. :D

Lisanne Baida 320 dagen? Leuk,gaat vlug!

Aaah wat heeft Bibi toch een knap kind! <3

Hier heeft Nikita nog geen zin om het kind eruit te duwen. :+
Ze vermoordde me bijna toen ik haar uier betastte gisterenavond,toen heb ik haar toch wel gecorrigeerd. Ze is anders nog zo een lieve merrie maar dit wil ze dus niet.
Gisteren leken de spenen iets te vullen maar ik merk er vandaag al niks meer van. :+
Nog even geduld dus...... :z

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:11

Mag toch hopen dat veulie klaar is om de wereld te komen verkennen... 334 dagen dus van mij mag hij/zij komen ;)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:25

Fotsy schreef:
Gelukkig knolselder ben je terug thuis , heb er ook vaak aan zitten denken, hartverscheurend.

Sarah de gedachte, ik begrijp je ook niet meer :o ofwel ben je gewoon nog heel jong en naïef

Een veulen zogen is toch juist goed voor een hb merrie?
Ja heb eraan gedacht der in te slapen omdat die hb haar al zo lang zoveel pijn deed en ze eigenlijk alleen maar oud hooi kreeg en het niets beterde. Ze krijgt nog steeds alleen maar hooi en ze is echt nog steeds moddervet, dus leek het mij geen dom idee... blijkbaar wel dus aan de reacties te lezen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:44

Volgens mij zou je merrie spuiten moeten om melk te maken en die zijn al niet goed voor een HB merrie. Bovendien is Luna al oud en zogen lastig,ik zou het ze niet meer aandoen persoonlijk,ze is nog niet eens helemaal hersteld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:50

ik zou je tijd er liever in stoppen om te zorgen dat ze niet meer zo vet is, en dr niet bestoken met hormonenspuiten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:52

Sarah, een paar weken geleden kon je merrie de ene poot nog niet voor de andere zetten. Lactatie is geen knop die je even omzet, je merrie is 20, moet volgespoten worden met hormonen en ze heeft nooit eerder een veulen aan de voet gehad. Hoe vaak wil je haar leven op het spel zetten, vorig jaar heeft ze het op het nippertje gered, dit jaar weer, dus nu nog eens zo n poging wagen???
Ik snap dit soort redenaties ook niet. Dus snap de andere reacties wel. Dit soort ideeën zijn bijna ongelooflijk. Er is een reden waarom dit soort dingen in een kliniek gebeurt, het is ook niet zo zwart wit dat je ze spuit en een veulen ernaast zet, al helemaal niet een merrie met zo n verleden. Ik zou het bij mn eigen (gezonde jonge merries nog niet overwegen waarschijnlijk)

Geen veulens vanacht???
heerlijk weertje hier. Even buiten bezig geweest, nu aan het werk

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:54

Zo, dan schommelt Luna ook van de ene op de andere van gewicht. De ene keer ben je bezorgd omdat ze te dun is, de andere keer omdat ze te dik is.
Ik dacht dat je zei dat ze niet HB was en je daarom al die testen moest laten doen?

Eerst was ze 17, nu is ze al 25. Heel de winter gesukkeld met diarree en pijnlijke hoeven, een keizersnede achter de rug,... Ik zou het persoonlijk niet eens overwegen met een merrie die zo vaak pech heeft en ziek wordt. Die 2 weken geleden nog misschien ingeslapen zou worden.
Als er dan weer iets voorvalt, zit dat veulen ook weeral zonder (pleeg)moeder.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:54

Ah knappe Trigger <3

En leuk hoor een fotoshoot met kleine storm :) Ik veronderstel dat je ons dan wel laat meegenieten als de foto's er zijn? :o

Luna: ik meng me niet graag in deze discussie omdat ik er zelf te weinig over weet, maar het lijkt me sowieso niet aan te raden om een merrie die zelf herstellende is op te zadelen met nog een extra 'last'. Maar een goede DA zal je daar wrs wel beter kunnen bij adviseren.

Ah CL nog steeds geen paintbilletjes :( Nuja, het komt als het komt zeker. :D

Ik zou beter mijn eigen raad opvolgen en me erbij neerleggen dat het nog niet voor direct is hier, maar ik ben zooooooooo benieuwd :o O:)

Gisteren heeft Imperiosa wel een gemene streek uitgehaald. Ze is keihard beginnen slaan naar Sierra. Ze bleef naar het schijnt ook echt door meppen :( Arme Sierra zou net achter haar schouder zelfs een plekje hebben waar het haar af is (maar de huid is nog intact). Gelukkig was het niet wat meer naar achter op haar buik... :\
De twee dames komen goed overeen, tot er eten aan te pas komt. Sierra is niet zo vreetzak en eet heel rustig, terwijl Imperiosa altijd heel hectisch wordt met etenstijd sinds Sierra er is. Ze hebben elk een eigen stal en ze moeten een eind rond om bij elkaar te kunnen, maar Imperiosa kan zo snel zijn. Ze laat haar eigen eten staan om dat van Sierra te gaan stelen.
Ik was er helaas niet bij, want ik bewaak altijd de deur tot Sierra klaar is met eten :(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:58

ja veulentje heeft nu een plaats in huis gekregen bij mensen. Had het ook nog niet besproken met mijn DA omdat de eerste nacht ze sowieso met de papfles krijgen.
Ze zit de hele tijd aan marley's buik de frummelen wat de andere 2 niet doen. Ik vond dat zo sneu en als je dan een oproep ziet maar ze vind niemand die dat kleintje wilt helpen dan stuur ik een berichtje. Al was het maar dat het kleintje erbij kon lopen en luna gewoon de opvoeding voor haar nam dat zou al veel geweest zijn voor haar denk ik. Tis een echt moedertje dat over de andere paardjes hier loopt de moederen. Misschien dat het net nog een stapje in de positieve richting had geweest mentaal voor haar dat ze weer voor de volle 100% gelukkig zou zijn.

We zijn druk bezig met haar te laten af vallen maar sporten doet ze helemaal niet graag, en minder voeren is ongezond.

Luna is al de hele winter goed dik dankzij het nieuwe hooi en volledig diarree vrij trouwens. dat ze hoefbevangen is geweest heb ik nooit ontkend, maar er kan meer achter zitten omdat ze dachten aan cushing maar hier vrij van is. Nu willen ze kijken voor addison omdat ze ook negatief heeft getest op het metabool syndroom en ze dus eigenlijk 100% gezond lijkt volgens alle testen.
Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 17-03-16 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:01

Een dagje niet bijlezen en ik loop weer tig pagina's achter :o

Gefeliciteerd met de geboren veulentjes *\o/*

Ben gisteren mooie mannen wezen kijken <3 Ik zie de hengsten graag zoals ze zijn, niet in keuringspak of wedstrijdpak. Maar gewoon dagelijks, ongepoetst en niet opgedoft.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:01

Moest ik Ster nog hebben, die zoogde
Met plezier 2 veulens :')

Altijd zo zonde die veulentjes die zonder mama op moeten groeien. Wel is het sowieso beter om tussen andere paarden te staan ipv in huis op te groeien.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:16

Karin heeft ook melk voor 2 veulens,het spuit er soms nog uit als hij drinkt.

Mijn veulendekjes van MHS zijn al aangekomen,gisterenochtend besteld,super! Als het nu kouder wordt/minder zonnig kan de kleine man (en het toekomstige veulen) toch ook lekker buiten. :)