[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:05

Erop zitten of aan de spenen hangen? (Druppels ) Als ik het moet beoordelen op de foto dan mag het elder nog wat voller

* was een beetje een rare zin

cp112

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:23

Die witte stipjes rond de spenen is kristallisering/zout. Zegt verder weinig hoor. Gebeurd bijna altijd wanneer de uiers vullen.

Als je echt onder aan de speneb bedoeld dan gaat het niet kang meer duren nee.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:39

Astrid, wat een ellende!! Zeker gezien je nog maar veel te kort geleden al eentje kwijtgeraakt bent aan koliek :(:) Hoe gaat het inmiddels?
MDJ, hier ook shetten en ze krijgen hier alleen kuil op dit moment. Staan wel op het land, maar niet megavoedzaam nu. Bijvoeren is wel belangrijk in deze tijd, anders schijnen ze vaak nog te verwerpen. Alhoewel dat in februari /maart nog linker is.
Jeniej, pfff. Hoop dat jij zo onderhand toch eens verblijd gaat worden met een mooi veulentje.
Smooi, wat fijn dat je erbij was. Kost wat stress, maar wat was er anders gebeurd??

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:03

Thanks voor de reacties! Stelt me toch weer een beetje gerust. Ik voer ze, 's avonds als ze op stal staan, onbeperkt hooi bij. Het slowfeeder net doe ik helemaal vol en daarbij nog twee plakken hooi los in de stal.. 'S ochtends krijgen ze nog 2 of 3 wortels voor ze naar buiten gaan.. Laat ik het eerst zo en ga ik gewoon af op wat ik zie. :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:15

Astrid Hoe gaat het nu met de kleine? Hoop dat het allemaal weer wat beter gaat. We hebben al genoeg verdriet en tegenslag gehad in het topic...

Oeps ik lees net in je reacties dat het weer wat beter gaat! Overheen gelezen. houden zo!!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:22

man wat een verhalen lees ik toch, :=
Smooi amai gelukkig dat je erbij was zeg, pfff, stress

astrid gaat het nu al beter, het zijn toch grote zorgen, ben direct naar huis gereden als ik je bericht las, kom ik aan, staat Lily in de stal en is wat bezweet, ik ook al in paniek 8)7 mijn man had ze net ervoor op het gras gezet en madame had zich in het zweet gelopen en was moe naar stal teruggekeerd. Was ook best warm daarnet.

Over de kuur vraag, na 1 keer ontwormd te hebben, leek op het eerste zicht of ze vandaag nog wat spuitdiarree had, toevallig daarnet gezien dat het nog best slap is maar al meer in stukjes naar beneden valt, hoop dat het morgen weer wat beter is, alleszins is ze stout en springerig (dus das goed), drinkt mams uier leeg (ook goed) en valt dan als een blok in slaap en ligt niet op de rug (ook goed). Als ik ze zou zien rollen, zou ik ook panikeren, Lily heeft zich nog nooit gerold want dat zou ik direct zien met haar licht vachtje :')

irischcob deze kunnen nog veel voller hoor.

urielle/emmy deed mijn merrie ook, de laatste dagen voor de bevalling was ze niet weg te slaan bij de hengst

succes aan de wakers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:26

Iemand die weet welke ph dit nu precies is?

Het leek eerst 7,5 op de strip maar na een minuutje werd ie donkerder eerder naar 8,5 maar het midden is lichter en t randje donkerder (zie foto)
Vond dat het uier ineens wat vorderde dus dacht is even testen... (Ze is nog niet aan tijd)

Iemand een idee?
Afbeelding

Fijn dat het weer beter gaat met jaycey, is best schrikken!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-15 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:26

MDJ schreef:
Astridklomp, ach, arme Jaycey! Ik hoop ontzettend voor je dat het nu goed blijft en ze snel gaat mesten. Arme uk..

Sara, dikke luna :D er was ook een mogelijkheid dat ze later was gedekt toch? 340 was in het "gunstigste" geval meende ik?

Laura, ze maakt het vandaag nog niet heel spannend he? Hopen dat daar snel verandering in komt!

Jeniej, 366 dagen :wow: die mag heel snel gaan nu! Heeft nog niet eens een heel vol uier naar mijn idee?

310 zou echt het minimum zijn, en dat is vanaf scandag geteld dan. Maar weet niet of dat dus kan, zo dicht na een dekking

Nu bijlezen :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:28

Astrid wat naar allemaal.... hopelijk komt alles gauw weer goed!

Ons meisje heeft ook een naam, samen met mijn dochtertje bedacht, we willen mensen namen voor onze paardjes en herkenbare namen voor ons fokkertje, dus we zetten de namen van onze eerst twee merrietjes Emmelie en Emmy voort met Emma :D. De kleine meid heet dus Emma van stal de Wilde. De em merrie's van stal de Wilde dus hihi, voor hengsten wil ik andere beginletters verzinnen maar nog nooit overna hoeven denken dus dat weet ik nog niet.
Vandaag voor het allereerst buiten geweest, en lopen kan ze al best aardig voor een veulentje van een half dagje oud!

Afbeelding

Afbeelding

Ook mijn kinderen hebben al kennis gemaakt met haar, super lief en mensgericht meisje <3

Afbeelding

Afbeelding

Rest van de foto's in een topic: [KS-ITP] Prachtig valk merrietje nas/welsh geboren bij ons!

:)
Laatst bijgewerkt door Manda op 13-04-15 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:30

Sorry voor de late reactie! Was druk met Jaycey bezig. :o Het gaat alweer een stuk beter gelukkig!

Fotsy ik wilde d'r vandaag ontwormen, dus ik had 'r nog niet ontwormt. De dierenarts vroeg dat ook al, omdat ze daar ook wel eens last van kunnen krijgen.

RX Roxy was vooral boos dat ik 'r al zo vroeg uit de wei haalde toen Jaycey koliek kreeg. Ze heeft de rest van de middag gezeurd om weer de wei in te mogen. Ze was niet echt bezorgd om d'r veulen.

Ik hoop dat ze het niet terug krijgt want ik moet 'r niet aan denken om weer een paard te verliezen aan koliek.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:32

Smooi, pfff wat een verhaal, maar super gehandeld en fijn dat je niet alleen bent dan zeg. Dat vinden vd melbar is ook
zo lastig met lange stelten, gelukkig gaat het nu goed. Lekker bijslapen en genieten vh mooie weer morgen.

Astridklomp, hoe is het met Jaycey?

Zie net je antwoord, ooo fijn dat het er al wat beter uitziet,

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:34

anna, ze is prachtig en leuk die namen zo :j

astridklomp gelukkig gaat ze weer wat beter :D

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:35

Pff astrid das schrikken! Weet je wel wat voor koliek het was? Lijkt me helemaal vreselijk als je kort geleden een paard aan koliek bent verloren hopelijk blijft het nu goed met haar gaan.
Smooi, ik ben verliefd wat een prachtdame!

Als ik belangrijke dingen ben vergeten, excuus ik lees voornamelijk vanaf mijn telefoon.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:41

Ik heb ergens gelezen dat je de moeder op de dag van de bevalling ook het beste al kan ontwormen. Doen jullie dat ook? Ik heb dat nog niet gedaan maar ligt wel klaar voor als ik uitgezocht heb of dat echt nu al moet of ook pas als het veulen bij 10 dagen ontwormd wordt.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:42

Sara, dat weet ik ook niet of dat uberhaupt kan! Hoe dan ook kan ze dus elk moment bevallen. Spannend! Wel fijn om een richtlijn te hebben, ik moet nog maar afwachten. :D

Manda, wat een mooi meisje, leuk zo met die namen!

Jaycey knapt weer op, gelukkig maar!!

De dikke en de dunne in de rust. :+ Heerlijk om zo te kunnen volgen!
Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:42

Hoe gaat het nu Astrid?
Gelukkig was je erbij smooi :)

Krimpie had last van t veulen vandaag, happen en schoppen naar de buik en rollen en liggen. Licht koliekerig. Na het rollen op rust in de wei, toen weer goed. Stalgenootje zei al dat de beeb laatst ook al super druk was. Ze zagen alles bewegen :)

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:44

Pff astrid das schrikken! Weet je wel wat voor koliek het was? Lijkt me helemaal vreselijk als je kort geleden een paard aan koliek bent verloren hopelijk blijft het nu goed met haar gaan.
Smooi, ik ben verliefd wat een prachtdame!

Als ik belangrijke dingen ben vergeten, excuus ik lees voornamelijk vanaf mijn telefoon.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:44

Prachtig veulen Manda!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:49

Juul haar uier was vandaag in dr wei niet leeggelopen :D. Nog steeds nokje vol en de melk is zo goed als wit.

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:57

spannend cp112!!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:59

Jeetje wat een mega-uier cp112! Die ziet er wel heel erg klaar uit.

Dierenarts kon het niet echt zeggen, maar ik vermoed zelf toch van het zand. Ze heeft niet heel veel in het zand gestaan en iedere keer onder mijn toezicht maar ik kon niet voorkomen dat ze af en toe wat zand pakte. Ik dacht dat ze het niet doorslikte maar ik denk nu dat ze toch eea binnen heeft gekregen. Ze kopieert dat van mama, die plukt de grasjes op het zand weg maar Jaycey weet natuurlijk niet dat mama geen zand pakt maar gras. Ik wil d'r poep gaan testen, als ik dat gevonden krijg want dat valt niet mee die kleine hoopjes in een stal met een dikke laag stro. En ze begraaft ze het liefste. Ik zet 'r nu in ieder geval niet meer in de bak, alleen nog in de wei en in de bestrate uitloop voor de stal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:00

Zo, dat lijkt wel een koeienuier!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:00

Zo wat een uier!!

Hier ook een giga dikke merrie, super harde buik onderin ze kan amper lopen! Toch moet ze nog even, ik vind het zo spannend!

Afbeelding

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:01

Haar uier tijdens de laatste check net
Afbeelding

Ph is nu gezakt naar 7.0... Dat gaat dus best snel, vanmorgen 7.7, om 17 uur 7.3 en nu 7.0.
De melk is nog niet wit, wel minder geel en erg plakkerig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:02

Urielle schreef:
Zo, dat lijkt wel een koeienuier!

:') :') :') :')
De kleur helpt dan ook niet haha.