[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:30

Dank jullie wel! Ja ik heb foto's van ze :)

Manda: zo'n super pony doe je inderdaad niet weg. En wat een leuke combi met je dochter!

Hier dan de foto's van mijn paardjes.

Dit is Theodorus waar twee van de merries hopelijk drachtig van zijn.
Afbeelding

Dit is Dolly
Afbeelding

Dit is Roos
Afbeelding

Dit is Don Diego van de Witte gracht waar mijn merrie Amalia hopelijk drachtig van is.
Afbeelding

En als laatste Amalia
Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:31

Ja haha, nee dat was echt een misverstand. Voorlopig verkoop ik niks.
Ik wil in de toekomst nog wel een wat groter fokmerrietje erbij, liever volgend jaar maar ik heb nu al wat op het oog..., soms komt er al eerder wat op je pad he :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:38

CL, fijn dat de scan helemaal in orde is (die vormen er in heb ik altijd problemen mee, ook bij zwangere mensen; "kijk, dat is het hoofdje!" eeeeehhh :o ). Maar wel schrikken verder met jouw dame, hopelijk valt het mee! Oh en succes vandaag op de show!

ivy_power succes vanavond! Hoop dat je snel goed nieuws hebt!

Manda, super pony zo te zien, die moet je niet zo maar verkopen nee. Dochtertje kan er nog mooi een tijdje op en er komt ook nog een kleine aan toch? ;)

Welkom Loesje, leuke pony's zijn het! Maar we krijgen wel een overdosis aan Roos-en zo in dit topic nu ;)

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:48

Dat is zeker waar. Ben een paar dagen geleden ook op een bay mini merrietje gevallen. Staat in engeland en waarschijnlijk zal ze een fortuin kosten. En toch stoute schoenen aangetrokken en gemaild achter vraagprijs. Denk dat vooral de importkosten duur zullen zijn vanuit Engeland. Maar als de prijs aantrekkelijk blijft zullen we hier eens rond de tafel moeten gaan zitten vrees ik.

Persoonlijk ben ik iemand die karakter echt het allerbelangrijkste vind. En jou merrietje heeft precies een totaalpakketje!

Leuke combi's Loesje21! 2 super gave hengsten! Diego heeft ook een prachtig lange hals!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:53

Gaaf hoor l0esje!! De hengsten kende ik wel maar nu de merries ook, wel leuk om er een beeld bij te hebben :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:54

Luna2006 schreef:
Dat is zeker waar. Ben een paar dagen geleden ook op een bay mini merrietje gevallen.

:= := Doe je wel voorzichtig met die kleine pony's?

(las dit even heel anders O:) )

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:59

hahaha ja hoor :p Zouden ze je niet in dank afnemen hihi. Is weer zo'n typisch belgische uitspraak denk ik haha. aah ze is echt zoo gaaf! Hopelijk vallen die transportkosten mee. Blijkbaar is ze zelf helemaal niet duur :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:03

loes wat heb jij gave merries, vooral Roos <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:05

Aniek ja inderdaad komt nog eentje aan hihi, en heb ook nog een zoontje van 4, maar die rijd liever met tractoren en heftrucks :D

Loesje, wat een prachtige paardjes! Je appaloosa hengstje is ook echt heel mooi, heb je hem wel eens voor de nas keuring aangeboden ook?

Luna is op een merrietje gevallen hihi. Importkosten vanuit Engeland valt volgens mij wel mee.

Als je echt iets ziet wat je past moet je het niet laten staan... Ik heb tot nu toe maar 1x spijt gehad van een paardje die ik niet gekocht heb, en dat was Pjotr toen hij 4 jaar was... ik was hem nooit vergeten... Gelukkig kreeg ik 4 jaar later weer de kans hem te kopen en direct opgehaald hihi.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:05

Haha, ja hier zeg je meer "gevallen voor", wel diervriendelijker :P

Bij de Welsh worden vrij vaak pony's uit Engeland/Wales hierheen gehaald. Misschien kan Cemlys je meer vertellen, die heeft wel een keertje een pony daar weg gehaald.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:13

Verkopers ging het ook even opzoeken wat het kostte. België is niet zo streng als bv duitsland. weet dat ik naar de hengstenkeuring gaan 600 kwijt was om duitsland in en uit te rijden met een paardje op de trailer...

Hier ook nog nooit spijt gehad van een paardje gekocht te hebben. Hebben er nog niet zoveel gekocht en verkocht gehad maar elk paardje heeft zeker zo zijn bijdrage gedaan in het leerproces. En zonder die pony's was ik nooit gekomen waar ik nu sta uiteindelijk.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:19

600 euro naar Duitsland??? Nou... ik heb er eens een verkocht naar Duitsland (net over de grens ergens) en die haalden haar gewoon op en geen kosten gehad. Later heb ik haar zelfs teruggekocht (had een terugkoopcontract met hun en na een paar maanden hadden ze al besloten te stoppen met de pony's...) en toen haar zelf opgehaald maar ook niks hoeven betalen hoor...
Laatst bijgewerkt door Manda op 20-06-15 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:20

oh ja hier moesten ze veterinair gekeurd worden voor ze de grens over mochten. en als we terug wouden opnieuw keuren. En vervoer regelen etc... Ben uiteindelijk niet gegaan, dat was ie uiteindelijk toch niet waart.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:26

AniekR: haha zijn er al zoveel Roos-en ja? Nouja dan noemen we haar in dit topic toch gewoon bij haar officiële naam Romelia. :P

Luna2006: Ik was toen ik in Londen zat ook gevallen voor een merrie. Maar de transport kosten liggen idd rond de 600 pond. En de merrie zelf moest ook 1500 pond opbrengen, dus dat was voor mij een beetje veel van het goed.

Manda: Nee heb hem nooit aangeboden bij het NAS. In zijn jongere jaren was ik zelf nog te jong om het voor elkaar te krijgen met het nakomelingen onderzoek. Daarom gekozen voor het nmprs.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:32

Loesje, nouja ik heb er in ieder geval ook één lopen. Maar denk dat het sowieso wel duidelijk blijft hoor. Alleen als andere mensen reageren over een Roos misschien ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:32

Wat een vreselijk mooie collectie mini's! Ik vind ze te gek :)

Ik val trouwens ook op dingen alsin iets geweldig vinden :). Maar kan ook voor dingen vallen...kan beide toch grammaticaal gezien??

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:38

Loesje: Nou, ik krijg dat in mijn oude jaren ook niet makkelijk voor elkaar hoor haha, Clever heeft me echt heel veel tijd en energie gekost, ik heb besloten daar nooit meer zoveel voor te doen als toen bij hem.... en toch heb ik Nimroos nu die het weer moet, maar ik ga daar echt niet zoveel energie meer insteken als destijds voor Clever, ik heb Nimroos ook levensgoedgekeurd bij het welsh stamboek dus hij kan altijd via dat stamboek met volwaardige dekbonnen blijven dekken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:39

Luna2006 schreef:
oh ja hier moesten ze veterinair gekeurd worden voor ze de grens over mochten. en als we terug wouden opnieuw keuren. En vervoer regelen etc... Ben uiteindelijk niet gegaan, dat was ie uiteindelijk toch niet waart.

Hier vorig jaar ook merrie naar en vanuit Duitsland getransporteerd. Niks voor gedaan hoor. Ook het jaar ervoor daar een merrie gekocht en opgehaald. Ook niet veterinair gekeurd. Grenzen zijn open en zo dichtbij doen ze niet moeilijk. Engeland en Scandinavie is mss iets anders.

Import uit Engeland zal tussen de 300 en 500 euro zitten, naargelang de groot te en de transporteur. Heb paar jaar terug 300 euro betaald voor een A veulen incl vet. Keuring en ophalen en afleveren. Niks moeilijks aan. Je belt hen, geeft het adres door, betaalt en krijgt de datum van de eerste volle vracht. Ik heb toen owen Jones gevraagd.

Vanuit België naar Nederland trouwens ook niets speciaals gedaan. Ik heb hier een redelijk internationaal clubje staan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:45

;( Wat moet ik nou met mijn rode draak ;(
Tara is er begin januari afgegaan en sinds vier weken zijn ze echt helemaal gescheiden(Tara naar de opfok) en nog vrijwel elke dag gebeurd dit :\

Afbeelding

Ze heeft ook op haar buik een plek zucht zitten die niet weg wil trekken. Ongeveer een centimeter of 15 lang en 3-4 cm breed. Precies waar haar kruin zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb het al eens bij de veearts aangekaart maar die reageert er niet echt op. Wat moet ik nou toch, zit inmiddels echt wel met m'n handen in het haar ;(

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:13

Woogy wat raar dat je veearts geen advies geeft daarvoor of je in ieder geval wat geruststelling kan geven... Zou je niet eens naar een kliniek kunnen bellen voor advies? Ik weet dat Emmeloord heel behulpzaam is.
Bij mensen heb je pilletjes om de melkproductie te stoppen, geen idee of je dat ook voor paarden zou kunnen hebben...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:16

Ik was er voor haar knie blessure en kaartte het gelijk aan. Ze heeft immers ook al ruim een half jaar rare hengstigheden en ik denk dat ze hormonaal compleet door de war is. Dat ze melk geeft vind ik niet heel erg, lijkt ze zelf ook geen last van te hebben. Maar het lijkt me gewoon niet okay dat ze maar blijft produceren, ene dag meer dan de andere en vooral het vocht op haar buik is niet pluis.
Ga deze week maar flink wat rond bellen en eens kijken waar ik achter kan komen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:24

Is dit de merrie die nu wel drachtig is, Woogy?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:34

@ Kelly_J.. Orion is met Spielberg gedekt en Aura met Steuermann

@ Cubalibre.. Fijn dat ze nog drachtig is!

@ Ivy.. Ik duim!

@ L0esje.. Welkom! Leuke combi's

@ Manda.. Je dochtertje kan er zeker nog wel een tijdje op rond rijden hoor!

@ Woogy.. Geen ervaringen mee maar gek dat je da er niet echt advies bij geeft.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:44

Vulina: Nope, dit is mijn Pony die juist niet drachtig is geworden. Waarvan ik persoonlijk ook denk dat ze het niet is geworden omdat ze hormonaal de kluts kwijt is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:57

Bedankt voor de complimenten over mijn pooownypaardjes :o
Cemlys, het grappige is dat de bovenlaag van haar manen nog altijd wit is (schijnt vaak zo te zijn bij valkjes met een vos-ouder), maar aangezien ze een dubbele manenkam heeft, zie je dat bijna niet. Totdat het één kant op waait, dan is ze weer ineens een Fjord :+
Op deze foto zie je goed dat precies waar haar manen niet naar twee kanten vallen, ze een witte laag heeft

Afbeelding

Het is echt een lekker ding. Ondanks dat ze rete-eigenwijs is, doet ze zo haar best! Heerlijk paard! <3

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik zeg het lekker nog een keer ;) Ik heb het liefst half april een veulen, zodat ze 24/7 de wei op kunnen als ze twee weken zijn (rond 1 mei begint het weideseizoen) en dat ze 6 maanden zijn als ze afgespeend moeten worden (half oktober) ivm einde weideseizoen voor Dais eind oktober/begin november. Maar als Dais nu drachtig is, is ze 9 mei uitgerekend, dus verwacht ik pas een veulen rond eind mei. Hopelijk kan ik het weideseizoen voor Dais een beetje rekken als het mooi weer is :)

Spannend weer met Aura, Pauk! Ik duim met je mee :j

Leuke foto's van de scan, CL, maar ik herken er ook niets in :o

Ivy, hoe was de scan?

Welkom, l0esje, wát een knappe paardjes, zeg! Vooral Theodorus :~

Manda, even een check op wat ik hierboven schrijf over het witte in de manen van valkjes; Is één van de ouders van Mellow ook een vos? Mellow heeft dezelfde manen als Fi namelijk :)

Zo streng is Duitsland niet hoor. Ik heb ook eens een paard opgehaald uit Duitsland, niets aan de hand, kostte helemaal niets.

'Vallen op' en 'vallen voor' kan inderdaad allebei :j maar 'vallen op' klinkt inderdaad wel grappig :+

Balen van de hormoonproblemen bij Pony, Woogy. Kan je er niet een andere veearts naar laten kijken?