Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luna2006 schreef:Wil Luna wel in haar veulenhengstigheid laten dekken, heb ik de meeste kans dat ze drachtig raakt van een vreemde hengst als ze überhaupt drachtig raakt, dat gaan we afwachten maar heb een heel goed gevoel bij Yuma. Is qua karakter erg aansluitend bij Casper.
Is er hier iemand die ervaring heeft met Totilas veulens of Gribraldi?
Urielle schreef:carola schreef:Hebben jullie al ideeen met welke hengst je volgend jaar gaat dekken?
Een hoop opties in mijn hoofd maar ik wil eerst kijken wat er uit komt.
Zijn er nog dressuur gefokte schimmelhengsten trouwens, volgens mij geen of bar weinig hè?
Nicole schreef:Updatetje:
Mierela gaat gelukkig weer goed, ze heeft naar alle waarschijnlijkheid 1 van die helikoptertjes gegeten en door haar dracht is dit getrickerd tot een acute spierbevangenheid want aan de arbeid en voer lag het niet volgens de DA. Afgelopen woensdag waren haar spierwaardes rond de 25.000 ze knapte opmerkelijk goed op de dagen erna, ze kwamen donderdag weer langs eerst bloed testen en kijken hoe ze doet en dan aan infuus indien nodig, het leek eerst echt niet nodig ze toonde goed, was niet gevoelig en erg wakker bloed afgenomen en weer wachten tot de kliniek belde, helaas toch nog dik 20.000 dus infuus erin dik 4 uur voor der stalletje gezeten en 9 liter water naar binnen gekregen. Toen moesten we het maar afwachten, ze moest op stal blijven en haar om de zoveel tijd temperaturen kijken of ze koorts krijgt dit gelukkig niet meer geweest, afgesproken dat ze maandag weer langs zouden komen voor verdere bespreking en weer bloed afnemen *Mierela vind de dierenarts op dit moment echt niet meer leuk* en zojuist gebeld dat het nu goed zit!! Nog iets hoger als ''normaal'' maar ze loopt niet stijf en is helemaal der zelf, vandaag en morgen nog even binnen blijven en dan mag ze weer naar buiten en vanaf volgende week weer opbouwen onder zadel. Maar ik ben zo blij!! Ik dacht echt woensdag nu raak ik ze beide kwijt, maar thank god leeft het veulen ook nog DA had voor de zekerheid even opgevoeld.
Nu mag het voor nu wel even gedaan zijn met gedoe
Tara_13 schreef:Mijn dierenarts heeft het afgeraden om te dekken in de veulen hengstigheid. Ik heb haar na 21 dagen hengstig gespoten. Dit heb ik gedaan omdat ze zich niet hengstig toont, ze wordt gedekt met puur sperma, dus moet naar de hengst en ik wilde mijn merrie en veulen niet weer 3 weken kwijt zijn, omdat het moeilijk te gokken is wanneer ze hengstig is.
Ik heb stiekem al wel een beetje zitten kijken naar een volgende hengst. Mij lijkt arezzo vdl wel iets, maar echt zeker ben ik er nog niet van. Ik ga in februari sowieso naar de kwpn hengstenkeuring kijken!
Tinniie schreef:Ik dek volgend jaar met diepvries dus ook niet in de veulenhengstigheid.
Dan is de baarmoeder nog te groot en pakt diepvries nog veel moeilijker volgens mijn veearts..
Ik dek volgend jaar met Dun Gotta Gun, maar voor de niet western-mensen zegt dat niet veel henet zoals ik me helemaal niks kan voorstellen bij al die warmbloed etc namen