[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:35

Muzefee en Inowa: ik duim voor jullie!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:38

Dank! Ik ga zo de sollicitatie wegmailen. :)

Heaven d'r beeb vond het vandaag niet nodig zich te melden. :P Misschien ook geen wonder als je moeder als een dwaas het land op en neer vliegt in een dolle bui. :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:49

@ Kyrke: klopt dus verdien iedere week ongeveer wel klein beetje geld eraan, maar nu met de winter voor de deur wil je gewoon niet veel hebben. Ze komen zaterdag wel weer een merrieveulen halen dus dat is al weer fijn :)

Inowa: wat is dat erg.. kun je beter nu al iets zoeken denk ik of heb je contract?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:19

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:31

Zeker leuk topic, gelijk gebruik van gemaakt. :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:36

Heel leuk topic!! Ahhhh nu ben ik helemaal benieuwd naar mijn eigen creatie :P

Ik heb vandaag eens geprobeerd aan Marit haar uier te zitten maar dat vind ze echt niet grappig! Als ik niet oppas krijg ik nog een trap ook :o Hebben meer merries daar last van?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:40

Geen idee of ik aan Heaven d'r uier mag zitten, maar dat zou ik eerst even proberen met mijn carrotstick. Is misschien wel goed bij een maidenmerrie om dat eens te laten voelen. :j

Zag vandaag wel dat Heaven d'r uier meer uitzakt, de spenen krijgen een beetje vorm. :j

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:30

Rosa liet toen ze maiden was ook niet aan haar uier zitten, nu wel.

Muzefee, ik wist niet dat heaven zo jong en maiden was, verwar ik haar met een andere merrie van Heidehof? Zat je niet in DBT 2010 met een merrie die al meerdere ggk hengsten had gebracht? Ik ben ik nu de kwijt kluts :P ? Haha

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:03

Je verwart haar inderdaad met Nathalie. :j Wellicht dat ze op het eerste gezicht wel op elkaar lijken, hahaha.

*zoekt foto*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:09

Inclusief gekke bek. :')
Afbeelding

Is de moeder van de eerder goedgekeurde hengsten Heidehof's Don Diëgo en Heidehof's Hero. :) En misschien binnenkort wel weer een goedgekeurde zoon, gezien ze toch alleen maar hengstveulens brengt. :+ Nathalie is overigens niet van mij, maar ken de pony's door en door, kom er al ruim 15 jaar op stal, dus alles wat vanaf toen geboren is ken ik zo'n beetje wel en alles wat blijft krijg ik elke dag in handen. Heaven heb ik 4,5 jaar gekregen van de fokker en dus tevens m'n stalbaas, als dank voor alles wat ik er al die tijd al heb gedaan. :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:07

Muzefee: das wel een leuk cadeautje seg! :)

Voor hera haar uier moet ik ook niet zitten, dan krijg ik een enkeltje de stal uit getrapt denk ik! Haar buik is al een uitdaging genoeg! Hera krijgt ook al kleine spenen, dat kan je wel mooi zien als je je in een positie wringt en dan nog probeert om niet te laten merken dat je naar haar uier bent aan het kijken :D

Kan het zijn dat merries harde buiken krijgen in de dracht? Hera heeft al een paar dagen aan de re kant een beetje een hardere buik. Ook krijgt ze lichtjes stalbenen, dat zou ook door de dracht kunnen komen zei de DA... Vanaf welke maand kan er eigenlijk zucht optreden? Of is daar geen vaste maand van? :)

Gisteren thuis de laptop eens in orde gezet en kan eindelijk de kleintjes van Marije weer volgen, spannend!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:22

Naar die vraag over zucht was ik ook wel heel benieuwd... Want Izzie heeft ook al zucht...

@Muzefee, wat een gaaf cadeautje zeg...

Bij mijn merries mogen we gewoon aan de uier zitten, Donna gaat er zelfs voor staan!! Izz vind alles wel raar, reageert zelfs steeds als ze het veulen voelt... Hahaha!!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:00

Ja, echte zucht heeft hera nog niet, maar je begint toch al voor de uier een lichte uitstulping te zien...
Hahaha, dan heb jij lieve merries.... :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:08

Bij fab mag je gewoon aan haar uier zitten.. Die maak ik ook geregeld schoon en kan gewoon onder haar hangen om bijvoorbeeld een foto ervan te maken enzo.. :P

Oja Hera ik heb de foto nog gevonden en hier was fab 9 maanden drachtig van haar eerste dracht:
Afbeelding
Helaas was dat toen ook bijna het einde aangezien het te vroeg kwam..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:20

Oef seg, daar zie je idd helemaal niks aan... Nee dan is hera best al wel een tonnetje :D
Hoeveel te vroeg was het veulentje DL?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:20

*edit 2x gepost

Zag het verhaal net in je profiel... was een mooi beebje, spijtig dat ze veels te vroeg is moeten gaan.... :(:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:32

ja daar zag je niks aan.. en die kon je voeren wat je wilde, maar ze kwam niks aan.. nu heeft ze haar 2e veulen gehad en is ze gelukkig mooi op gewicht.. Toen de veearts kwam vorige week zei die ook ze ziet er beter uit als dat ze ooit heeft gezien.. Dus ik helemaal blij :D alleen moet het proberen zo te houden met de winter enzo..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:50

Inowa, mogen ze ook op zo'n korte termijn de huur van je land opzeggen? Als huurder heb je doorgaans ook rechten.

noivadapaz, dan ben je in een mooie omgeving geweest, hoewel ik alles van Brazilië wat ik tot nu toe heb gezien wel mooi vindt. :j Ik ben verliefd geworden op dat land en wil graag weer een keer terug, mooie natuur, fijne sfeer en goed eten. :9

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:52

Ga vandaag naar vd rakt toe om mijn 2 andere veulens te halen voor de verkoop, maar heb besloten omdat ik toch het liefst steeds 2 merries dragend heb, om een merrie erbij te kopen.. En toch voor new forest gekozen.. Dus vanavond bij vd rakt gelijk een paar merries bekijken :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:28

:wave:

Zeker een leuk cadeau en dat besef ik me ook keer op keer! :D

Of ik aan het uier mag zitten zal ik binnenkort wel even uitvinden. :) Heaven is opzich niet snel vervelend met aanrakingen, dus denk dat ze het allemaal wel best vind. Maargoed, kan me voorstellen dat het met een veulen altijd nog anders is, als er na de bevalling zoveel spanning op een uier staat. :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:10

ik heb geen contract neonlight,was gewoon zomaar omdat hun dochter een vriendin van toen was.

heb hier en daar wat gezien en denk wel dat ik weet welke kant ik op wil,fokkerij blijft voor mij toch prioriteit.
dat is hetgeen wat ik het liefste doe en als ik iets aan de andere kant van het dorp kan vinden met meer land en mooiere stallen dan doe ik dat graag

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:14

Nou, duimen dus dat je iets kunt vinden Inowa!

Dustinlover, ik ben benieuwd, hij heeft genoeg staan en ook genoeg drachtige merries.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:49

Zou fijn zijn als je snel wat anders vindt Inowa! Dan valt er weer een hele last van je schouders. :)

Ik heb net om mezelf op te beuren nog maar een paar schoenen besteld. O:) Is al m'n derde paar voor deze winter, normaal koop ik niet eens speciaal voor de winter schoenen. :+ Maargoed, ik wilde ze sowieso al hebben en nu waren ze ook nog in de uitverkoop! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:57

En, ben je nu opgebeurd? :D
Vorige week heb ik mezelf ook getrakteerd op nieuwe schoenen, nieuwe Uggs, en ook de mazzel dat er 20% korting was.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:59

Jah! Soms heb je blijkbaar zoiets nodig... Vergeet mezelf nog al eens te trakteren, maar als ik het dan doe voelt het goed! :D