[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:35

Klinkt spannend Christa Moor!!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:38

Jeetje Christamoor wat een vooruitgang! Dat verwacht je natuurlijk nooit!!

Fries ziet er goed uit Iwaya

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:44

O, spannend, dat zal inderdaad niet meer lang duren! De beschuiten met muisjes kunnen klaar gezet worden!

Iwayalover, nog een veulen dus? Leuk hoor, Sietske heeft al een lekker buikje!

En Neon is inderdaad voor eind juli, de tietjes mogen dan nog wel beschaafd zijn. Haar buik is vergeleken vorig jaar HUGE, vergeleken alle andere merries is het helemaal niets.

Even ter vergelijking, dit is een foto vorig jaar 11 dagen voor de bevalling (dag 330).
Afbeelding

En dit is ze nu, dag 258.
Afbeelding

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:51

Ze ziet er wel een heeel stuk beter uit dan vorig jaar
Sjonge wat is Viërra dan dik

ChristaMoor, ik zou idd maar goed opletten, zou me niks verbazen als het vannacht komt.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:53

Mac wat een gave foto's van Lee!! Haar uier is echt serieus aan het worden!! Dit kan toch nooit lang meer duren zoals bij Shane?? Verder ziet Lee er super tevreden uit, dat straalt van alle foto's af!!

Niezzz, dat is vrij normaal dat uiers krimpen en vullen.

Youngster die merrie van jou is echt om te kwijlen!!! Wat een gaaf dier! Ben heel benieuwd wat ze jou gaat geven, ik geloof niet dat je nog heel lang wachten moet!

Das zeker een beschaafd buikje Neonlight! Maar een prachtig beschaafd buikje! Maar die foto 11 dagen voor de bevalling, ONGELOVELIJK!!! Dat is toch niets?

iwayalover Sietske heeft ook een enorme buik, dat zal inderdaad niet lang duren denk ik.

Ohhh ChristaMoor!!! SPANNEND!!!! Zie, er zijn ook merries die ineens heel hard opschieten!! SNAPPIE!!! LEES JE DIT???? Succes met haar!! Brrrr wat spannend!!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:06

Thanks Ods We zijn ook erg blij met haar
Ben idd ook zeeer benieuwd wat eruit gaat komen!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:06

oeeeeh Christa wat spannend!!!!1

Libel had vandaag hengstig moeten worden maar is het nog niet. Nou kan ze natuurlijk gewoon wat aan de late kant zijn maar een ben voorzichtig positief dat ze misschien toch drachtig is

Awa moet dinsdag hengstig worden en die lonkt nu een beetje naar Orbaldo dus ik denk niet dat die drachtig is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:23

Youngster, ik ben ook benieuwd, leuke afstamming heeft je merrie, en ze is een plaatje.

Ods, Neon Light is een ster in het verstoppen van een veulen in de buik denk ik. Vorig jaar is er best een behoorlijk groot veulen uitgekomen namelijk.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:30

Nimber ik duim voor je

Onze jongste zoon is "hyperaktief". Nu weet ik hoe dat aanvoelt. Het lijkt wel of ik een springveer in m'n kont heb zitten Ben aan het eten koken en ondertussen aan het springen en wiebelen van zenuwen. (Belachelijk want voor het zelfde geld heeft ook Moor het boek van Macy gelezen)

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:54

Vandaag te horen gekregen dat de merrie over een paar weken mét veulen en al naar de hengst gaat dus ik ben waarschijnelijk volgend jaar weer van de partij

Rsl staat nu vrij rustig in de wei ze staat de hele tijd op 3 benen met haar staart van der kont af voor haar uit te staren, ga vanavond kijken of het nodig is om weer te gaan waken.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:13

@Youngster: ik deel de mening van Ods: je hebt een prachtige merrie!
@Neonlight: jeetje zeg, wat weet ze dat goed te verbergen! Als je niet beter zou weten zou je denken dat ze niet drachtig is. Echt ongelooflijk! Ben/was je niet steeds bang dat ze niet drachtig zou zijn??

@ChristaMoor: zo, dat noem ik nog eens VOORUITGANG!! Spannend hoor!! Succes vannacht!!

Hee Ods, waar blijven jouw foto's ??

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:14

@ ChristaMoor: Spannend!!!! Ik ben benieuwd......
@ Neonlight: Wel een beschijden buikje.... Ze zit nu wel mooier in d'r vacht...
@ Youngster: Die heeft al een behoorlijke buik..
@ Mac: Ziet er ook al goed uit....
@ Iwayalover: Sietske heeft ook al een lekkere buik!!

Vandaag Lady niet gezien, ze wou niet komen..... En ik had geen zin om 20Ha te lopen, met de kans dat die stier me ziet....

Flappie doet nog niet veel... Ze is voor dinsdag uitgerekend, maar die gaat wel langer lopen........

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:03

ChristaMoor schreef:
Jajaja, kom ik vanmiddag op stal, staat stalhouder te grijnzen "heb je haar al binnen?" Nee zeg ik maar ik ga d'r zo halen. Lopen we (manlief en ik) naar haar toe, hele achterbenen nat!!!
MELK.
Wat nou hars, wat nou volle uier, wat nou voorzichtigaan gaan druppelen. NIETS van dat alles dus, nee gewoon hele stralen lopen eruit. Dus ik wordt nu echt zenuwachtig!! Stalhouder verwacht komende avond/nacht. Ik kan het niet geloven en verwacht het dus eigenlijk ook niet. Maar we blijven paraat!!!

Neon, mooi bescheiden buikje!!

Zeg, dat is niet eerlijk, je had beloofd dat die van mij eerst mocht

Al heeft die van mij ineens reuzegroei aan haar uiers

Wedstrijdje???

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:11

Net bij paard geweest haar buik is helemaal gezakt en haar platen zijn gezakt en ze is vrij onrustig, maar haar uiers die zijn niet helemaal vol en er zit maar 1 iniedeminie kegeltje op ben echt benieuwd wanneer het komt.

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:17

zo daar ben ik ook weer

Drukke laatste week gehad dus helaas niet veel kunnen meelezen.
Wel veel lieve veulentjes gezien, mooie ronde buiken en ook gevulde tieten.

Iedereen die een veulentje gekregen heeft van harte gefeliciteerd.

Mijn vakantie is voorbij en helaas nog geen veulentjes.
Hier gaat alles nog steeds rustig verder.
Bonnie heeft wel harsdoppen maar verder ho maar.
Afbeelding
Afbeelding

Maaike wordt tonnetje rond maar uiert niet.
Afbeelding
Afbeelding

En Orpha die uiert voor alle drie tegelijk denk ik.
Orpha heeft vandaag ook de mijlpaal bereikt van de 320 dagen dracht.
Afbeelding
Afbeelding

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:18

ChristaMoor spannend
Quincy gefeliciteerd

Delerium hoe is het met jou merrie ga nog even door met duimen

Mabon de dames zien er goed uit

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:54

Ullwinn, ik snap het ook niet goed maar ze houdt me aardig voor de gek. Nou is ze ook gewoon keurig op tijd en we kunnen alles verwachten, zeker met een maiden. Wedstrijdje? ja is goed, maar dan samen over de eindstreep

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:13

Hallo allemaal!

Heb wel bijgelezen, maar weet niet meer waar ik op wilde reageren...

Wil alleen Quinzy feliciteren! Wat gaaf meid! En wat een groot veulen!!! Wow!

Wij mochten vanavond ineens alles van Lisje. Zo gaaf! Tot nu toe hield ze Vic steeds van ons weg, ze beschermde hem echt heel erg, maar toen we vanavond toen we alleen op stal waren even bij ze gingen zitten mocht ie ineens helemaal naar ons toe komen, aan ons snufflen, likken en sabbelen en mochten wij met hem kroelen. Hij heeft ook meteen een halstertje om gehad voor de 1e keer. Ik ben helemaal in de 7e hemel. Zo heerlijk als je lekker normaal met je merrie om moet gaan ipv zo voorzichtig moeten zijn alsof ze van licht explosief materiaal is...

Verder is de eigenaresse van de hengst nog even langs geweest (tinkermuts op bokt) die was ook helemaal enthousiast.

Ben helemaal fliefd...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:39

@mabon: mega-uier dat van Orpha!!
@WenK: Lisje is er weer voor je Fijn!
@niezzz: veelbelovend ...

Wie zou er nu eerst gaan????

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:06

ChristaMoor schreef:
Ullwinn, ik snap het ook niet goed maar ze houdt me aardig voor de gek. Nou is ze ook gewoon keurig op tijd en we kunnen alles verwachten, zeker met een maiden. Wedstrijdje? ja is goed, maar dan samen over de eindstreep

Gheghe tuurlijk

Marga's tietjes zijn op foto's nog steeds (bijna) niets, maar als ik er aan voel zijn ze best groot/dik Ik had het eerst helemaal niet, maar ik word nu toch steeds benieuwder wat er uit komt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:11

Orpha's tietjes zijn leuk!!!!!!!

@Mac, ik ben geen moment bang geweest, vorig jaar was het veulen gruwelijk actief in de buik, dit jaar is ze toch wel zichtbaar drachtig (voor de kenners dan ) en ook nu is het veulen goed levendig. Hoewel ik wel even heb gedacht om haar op te laten voelen bij de laatste rhino-enting (toen voelde ik het nog niet) maar net een paar dagen van te voren kwamen de eerste schopjes.

Delerium, hoe is het nu? Ik duim voor je!

En verder, welterusten allemaal!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:16

hey hey kom nog eens effe kijken

Heb iedereen al gefeliciteerd denk ik
Weeral mooie buiken en uiers gezien , en spannende naderende bevallingen

Hier nog steeds twijfel ivm Cartouche...word steeds dikker en dikker,maar je kent de rest van het verhaal hè

iris is ondertussen gedekt , Ydwine geinsemineerd (voor de 2è maal) , Amanda zit nu bij de hengst ( die laten we trouwens door een tinker dekken, dus Haflinger x Tinker ).
De dekhengst van Fleurtje staat nu enkele dagen hier , maar ze moet er niets van weten )
Romy spuit ik Woensdag hengstig en word Zaterdag gedekt.
Roosje word volgende week ook gedekt. En bij Cleo heb ik geen veulenhengstigheid gezien raar !!

Verder hou ik Bijoux de "waarschijnlijk " drachtige oude tante goed in de gaten,...vooral dan haar uier.

@delirium : stop insteken hoor !!

Poeh , dat was het zo ongeveer sucses aan alle wakers

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:19

Snap er niets van, ik had toch een update geplaatst?? Verloren in Boktland denk ik!

Oke, hier dan de foto's van Snap

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste haar gekrompen uier, ja al het vocht gaat eruit en morgen zit het VOL met melk!!

Keep dreaming denk ik! Ze heeft weer een raar zakkie op de foto maar die was net bij het binnen zetten al helemaal weg.

Het gaat goed, ze had vanmorgen wel behoorlijk last van het veulen dat aan het oefenen is, hierdoor hebben we het goed zien bewegen. Daarna ging het een stuk beter met Snap.... die begint het goed zat te raken, ze is zo traag... ze draaft nauwelijks meer! Het waggelt door de wei! Maar werd wel goed vinnig toen we onze driejarige even in de bak hadden

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:21

haai amandeke. welke hengst staat je haf ?? ben altijd erg beniewd als het tinkermannen zijn

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:25

wat een buiken allemaal..
Ik zei pas pauk weer te dekken.. Door dezelfde hengst.. De hengst ben ik ondertussen op terug gekomen ik zit te twijfelen tussen 2 hengsten.. Dus.. I need help...
viewtopic.php?f=22&t=586035&p=15160965#15160965