Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:20

Hihi, nee Marije, was dat maar waar Haha! !! Ik was foto's voor jullie aan het maken van de uier! Die komen zo Knipoog !

Maar eerst:
@Phiabink: Gaat het nu niet wat ver? HM heeft wel erg veel eisen nu hoor Clown ! Ojee, hoe moet dat straks met dat koningklijke veulen?? Die melkbar van haar begint erop te lijken!!

@Fnanne: Leuk je weblog!! Als je wilt kan ik heb er wel bij die van Sim als link bijzetten?

@Sjen, gewoon luisteren naar je merie, als ze er nog zin in heeft hoef je nog niet te gaan afbouwen hoor! Dat verschilt gewoon erg per merrie.

@Loolapelooza: Zo! Das al een flink verschil in uier!! Het schiet op OK dan! !!

@Vrijalover: gemiddeld is 4-6 weken voor de uier om te beginnen. Sim zit nu bijna op de 5 weken sinds dat ze wat uier heeft Hyper! .

@Marije: Gemeen dat dat uier savonds weer weg is he Boos! ?!! Kan ik ook niet uitstaan wanneer dat gebeurd! Maar Macy heeft nog even te gaan.. dus het wordt straks echt een "teken" als het savonds net zo groot is als smorgens!

@Phiabink: Gestressed?? Clown
Ik ken het helemaal! Ik kan me haast nergens meer op concentreren en kan alleen aan veulen denken!

@Marije: Die van Sim zijn ook zo heerlijk ongelijk! Maar ook wat betreft melk eruit halen zijn ze anders, uit de linker spuit het, uit de rechter krijg ik alleen hele dikke druppels Verward !

@Kitty: Fijn dat het zo opgelost is en je iets hebt kunnen vinden met wieland! Ja, z'n binnebak ga je zekeer wel missen! Dat is wel balen, hopelijk hebben we een mooie zomer Ja !

@Iedereen:
Sim was gisteren weer wat onrustig, ze zwiepte zelfs met haar staart (doet ze echt NOOIT) en trapte af en toe naar haar buik tijdens het eten. Haar uier was vanmorgen wat voller, vooral die aderen zijn nu nog meer opgezet. Maar haar uier is nog steeds niet strak, dus ik verwacht dat het nog wat meer moet vullen.
Afbeelding

Hier zie je die aderen heel goed, deze foto is zonder flits, die hierboven met flits. Zonder flits lijkt het uier nog groter, met klijkt het kleiner Verward
Afbeelding

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:36

Nog 8 dagen, en geen echte verschillen in de uier, maar wel in de rest. De buik wordt ronder en Prides gedrag verandert. Aanhankelijker enzo.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:37

MarijeR schreef:
Hoe ontwikkelt het uier van Pepsi?

Niet Boos! ! Sinds mijn laatste uierpost is er misschien nog een héél klein beetje "volume" bijgekomen, maar verder ... ... De speentjes zitten nog steeds in een kuiltje. Wel is het uier 's avonds net zo gevuld als 's ochtends, maar dat is eigenlijk van het begin af aan zo geweest. Maiden he Gestoord .

Macy's uier is idd ongelijk zeg! De andere kant trekt vast 1 dezer dagen ook een groeispurt ...

Ik vind Simply's uier er toch al behoorlijk serieus uitzien hoor!

Fijn dat Muzefee niet a la minute verhuisd hoeft te worden. Lekker dat je een wei voor haar in het vooruitzicht hebt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:54

MissHIS schreef:
VEULEN GEBOREN!!!!

Schrok me te pletter!!! Ging avondcontrole doen, was om half 9 nog gaan kijken (niks aan de hand) kom om kwart over 12 en tadaaaa twee hinnikjes in 1 stal! Schrok me rot! Maar het lijkt hartstikke goed te gaan, is een merrie (zal zo nog even voor de zekerheid checken, ik ben nu echt te hyper!!!) Bruin met kol!!!! Haha! Haha! Haha! Ik ga zo weer heen en foto´s maken! Tsjonge ik heb echt ADHD nu!

gefeliciteerd Jenneke. Go jij! Go jij!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:08

Ik schrok me rot zaterdag: Ik was Lady d'r hoeven aan het uitkrabben en ineens trapt ze naar achter, bijna raak. Ik heb uit een reflex gelijk een klap terug gegeven, maar schrok d'r wel van Verdrietig

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:23

Sjen schreef:
Wat een ontzettend lief veulentje!
Krijg er wel de zenuwen van, want hier duurt het ook nog maar ongeveer 50 dagen (al is dat best wel lang).
Binnenkort kraampakket klaarleggen, want ze verrasen je dus gewoon veel eerder!Bij mijn merrie beweegt het veulen ook zo erg, tegenwoordig ook helemaal onderin de buik. Ze staat er dan soms bij te zuchten, wat heb je me aangedaan lijkt ze dan te denken Bloos
Maar kan het zijn dat als je het veulentje heel vaak ziet en voelt, dat de merrie dan ook eerder bevalt omdat het veulen dan misschien al redelijk groot is? Of zal dat helemaal niet met elkaar samenhangen, gaan die mutsen juist bevallen terwijl je niets in de buik ziet ? }>

<br><br>
Zijn jullie merries momenteel ook in de verharing? Ik vind het wel een rare tijd ervoor, maar Siena is echt heel erg aan het verharen, kan d'r elke dag borstelen en dan vallen de plukken eraf. Moet ik haar nu extra ondersteunen met voer?

Ook mijn drachtige doos verhaart alsof het al april is en 15°C Verward

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:38

Nog vergeten wat te melden. Stond ik gisteren Roxette te poetsen zie ik daar die buik laag in de liesstreek wat samentrekken tijdens het borstelen. Ik dacht eerst dat het een reactie op het borstelen was of zo. Dus ik effe wachten en niet meer borstelen en ja hoor na een minuutje of 2 weer dat trillen van die buik. Ik roepen naar mijn vader dat het veulen daarnet bewoog. Hij als de wiederweega van zijn zolder af via de ladder om het zelf te zien. (dacht dat ik me het verbeelde). Even later moest hij bekennen dat ik gelijk had. Bij Roxette kan je het altijd heel moeilijk zien hals het veulen beweegt. Zaterdag is ze 9 maanden ver. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:33

@Petraaken: YES!! Hij doet het Knipoog !! Leuk dat je vader zo enthousiast is OK dan!

Bij mij is Lee al een maandje aan het ruien, maar Pepsi begint nu ook. De niet-drachtige (ruin Tong uitsteken ) Shane verhaart nog niet. Het schijnt dat de hormonen hier mee te maken hebben ...

Met Lady is het dus ook oppassen geblazen Ach gut ...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:48

@petraaken: leuk he, als je dat zo kunt zien. Gisteren zagen wij het bij Ri ook voor het eerst. Daarvoor had ik aan de reacties van Rigaud al wel gemerkt dat het veulen bewoog, maar echt gezien nog niet.

Rigaud is ook al zo aan het verharen, maar ze is duidelijk niet de enigste lees ik hier.

Met rijden begint Rigaud af en toe last te krijgen van het veulen; afgelopen vrijdag kon ik dat echt goed merken, draven ging nog wel, maar galopperen niet meer zo fijn. Dus ik had al min of meer besloten dat we dat voorlopig maar niet meer moesten doen, maar zaterdag was ze zo druk en enthousiast dat het allemaal geen probleem was.
Veulentje lag vrijdag vast een beetje dwars Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:08

Mac schreef:
@Petraaken: YES!! Hij doet het Knipoog !! Leuk dat je vader zo enthousiast is OK dan!

...

Tja alleen hebben we nog grote discussies over de namen van het veulen. Hengstennamen zijn niet zo'n probleem. we hebben enkele opvallende namen die we allebei mooi vinden maar de merrie namen zijn een probleem. Ook voor een merrie willen we altijd wat apart klinkende of niet gebruikelijke namen hebben (al lukt dat de ene keer makkelijker dan de andere keer). Ik wil Ruslana maar hij niet en wilt dus wat anders maar ik vind zijn namen niet zo mooi en apart klinken. Verder vind ik Ruslana best passen aangezien de halfzus van het veulen Sultana heet en de vader Rubiquil vind ik dat mooi samen vallen. Nouja hebben nog 2 maanden en mijn vader vind dat het maar een hengstveulen moet zijn. Zal je zien dat het net andersom is. Clown

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 14:15

Jaaaaaaaaaaaa, eindelijk weer internet. Ik heb jullie gemist Haha!

Odessa is vandaag al 287 dagen drachtig, yay Lachen Alles gaat goed, gisteren stuiterde ze nog door de wei Lachen Geweldig! Haar uier begint al iets te groeien, kan het nu merken dat we toch al wat dichterbij komen! Wat super dat het veulen van Rilexta al geboren is! Spannend Jeddah, Bubbles, Nimber en Mac, jullie zijn de volgende. Wie eerst? Haha! Ik ben bijna jaloers Clown

@Vreya en Tinne, normaal gesproken begint een uier zich 6-3 weken voor de geboorte van het veulen te ontwikkelen. Natuurlijk verschilt dat per merrie, maar zoals bij Odess 3 maanden te vroeg, dat hoort niet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:46

Welkom terug Odess! Fijn om te horen dat het goed gaat met d'r. Was toch even spannend een tijdje geleden.

Namen zijn een crime om te moeten verzinnen. Voor Lee zijn we d'r al uit, maar Pepsi gaat eerst en voor haar weten we het nog niet precies ...

Pepsi staat nu lekker te dutten in de zon (alledrie trouwens). Slapen ... veulentje bakken Cool

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:06

even een domme vraag maar laten jullie drachtig merries buiten in de sneeuw lopen? Mijn vader beweert altijd dat sneeuw slecht is voor drachtige merries.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 15:40

Thanks Haha!

Sneeuw slecht voor drachtige merries? Nog nooit van gehoord. Misschien mogen ze er niet van gaan eten?? Ik zet mijn merrie rustig in de sneeuw, ik zou niet weten waarom het niet zou mogen!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:44

Die van mij staan ook gewoon in de sneeuw. Nou heeft Lee wel een dek op, maar Pepsi dus niet.

Ik heb vorige week 1 keer een probleem gehad. Ik was de stallen aan het leegtrekken en toen ging het regenen, vervolgens hagelen en daarna flink sneeuwen. Ik zo snel mogelijk de stallenklus afgemaakt en toen de paarden binnengezet. Shane en Lee hadden nergens problemen mee, maar Pepsi stond helemaal te shaken. Dat is natuurlijk niet goed. Ik denk dat dat komt doordat ze eerst al doornat was geregend en daardoor al afgekoeld was. Ze heeft wel vaker in de sneeuw gestaan en toen had ze nergens last van.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:02

Hey iedereen!!
Ik ben er een tijd niet geweest, aangezien ik bij mijn ouders zat, en die hebben internet via ISDN en betalen dus per minuut.. Kon daar dus niet bokken, maar ben weer thuis, en kan weer volop mee lezen nu!!

Was wel schrikken toen ik terug kwam, het veulen is in die week namelijk lager gaan liggen. Bij haar heup (tussen haar heup en ribben zeg maar) zit nu echt zo´n gat... Vond het wel een beetje eng, en aangezien mijn vriend zei dat ze een keer er een kwartier over deed om van achter in de wei naar voren te komen, voelde ik me te toch niet gerust. Dus vanochtend nog goed gevoeld onder die buik van der, en jawel hoor op een gegeven moment komt het veulen langszijlen!! (Ik helemaal blij).

Het gaat verder goed met haar! De uier komt heeeel langzaam in beweging. Heb toch wel het idee dat het ietsie pietsie dikker is geworden. Woensdag precies nog 1!!! Maand AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:16

@Jeddah, linken is altijd leuk!!! Zullen we elkaar linken??? Clown
@Elady, dat is niet zo fijn... Lang leve de stemmingswisselingen van de drachtige mutsen... *zucht*
@Wendy_Kila: het schiet al op!!! Leuk joh, spannend hoor!

Vraagje, hebben meer merries last van dunne ontlasting naast de 'scheterij?'
Gisteren leek ze wel een wandelende ontluchtingsfabriek. Drie keer plassen, continue ontluchten en na een tweetal keer 'normale' mest --> dunne mest.
Kan dat kwaad?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:23

@ Fnanne: Kila heeft van haar eigen eigenlijk altijd een dunne mest, maar weet wel dat als ik met haar reed dat het wel dunner werd, als ik langer reed. Ik denk dus niet dat het veel kwaat kan, maar weet niet zeker.
(eigelijk heb je dus niet echt wat aan mijn antwoord Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:25

Ben ik ook weer eens, heb het vrij druk, maar af en toe even bokken moet kunnen Tong uitsteken .

Echt leuk dat het voor velen hier nu echt dichtbij is!!!

[naam] is ook aan het verharen, eerst van dik naar dun en nu weer naar dik, ben haar namelijk aan het wennen om straks zonder deken te staan... gelukkig heeft ze het niet koud en nu al een flinke vacht voor haar doen.
Haar uier ziet er ongeveer net zo uit als die van Simply...en ze is al zo'n 2 maanden bezig uier te kweken Verward . Donderdag zit ze op dag 320...dan mag het dus komen!!! OK dan!

Ben benieuwd...hoorde dat het eerste veulen vaak wat later komt, maar als ik haar buik en uiers zie... Bloos!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:29

Petraaken, wat dacht je van Rubilana of Rubitana?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:39

wat spannend wat spannend! ik ben echt heel benieuwd wie de volgende wordt! Haha!

en leuk dat je er weer bent odess! Haha! En fijn dat het goed met odessa gaat!

en wat heeft sim al veel uier zeg! Haha! mag ook wel! Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:56

Kitty schreef:
Petraaken, wat dacht je van Rubilana of Rubitana?

Rubilana klinkt niet slecht. zal het op het lijstje plaatsen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:18

Fnanne schreef:
@Jeddah, linken is altijd leuk!!! Zullen we elkaar linken??? Clown

Je link staat erbij!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:21

Citaat:
Met Lady is het dus ook oppassen geblazen ...

Vandaag geen last gehad met rondvliegende achterbenen.
Met rijden was het niet te doen, energie voor 10

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:39

elady schreef:
Citaat:
Met Lady is het dus ook oppassen geblazen ...

Vandaag geen last gehad met rondvliegende achterbenen.
Met rijden was het niet te doen, energie voor 10

vervelend is dat zeg..

Heeft ze zoveel energie dat je er niet op kan rijden? Misschien moet je haar maar even laten rennen voor die tijd, misschien dat het helpt.