[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:27

Spannend Muronia, klinkt als goede omstandigheden!
Superpony: Gefeliciteerd!
Lastig Corinadrenth, hopelijk groeit het ei nog mooi.
Succes Melissa1996!
Mirjamalvaro, heerlijk hoor zoveel land. Wil je het rijden wel weer oppakken of voorlopig niet?

Merrie hier is nog steeds een bitch, had haar om te testen even uit de groep gehaald, ruinen liepen 3 weken geleden achter haar aan en toen ging ze hengstig staan piesen bij het hek. Nu liepen de mannen nog steeds mee, maar kon er alleen een knauw vanaf. Begin ook echt het gevoel te krijgen dat ze misschien wel gewoon gepakt heeft nu, morgen de verlossende scan :D .

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:36

Spannend Eef.

Denk niet dat ik nog ga rijden eigenlijk. Vindt het wel prima zo. :)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:09

Pffff allemaal erg hectisch hier!
Iemand vroeg al of ik volgend naar weer zelf tegelijk uitgeteld zou zijn :'). Er komen hier geen veulens of inseminaties meer in het zelfde jaar als een baby :Y).

Ik zou dit jaar 1 merrie dekken, de PRE met Sarowksi. Nou dat is gelukt die is vrijdag drachtig gescand.
Maar mijn veulen dit jaar is zo gruwelijk goed gelukt van Livius dat ik t nog maar n keer ga doen, en nu duimendraaien voor een merrie!
Dus die word vandaag voor 2e x geïnsemineerd.
En ik heb ook nog even een nieuwe merrie erbij gekocht <<), een Desperado x Paddox welke onder Henkie gaat. Merrie heeft nog veulen aan de voet en komt hopelijk na spenen drachtig deze kant op.
Babybooming dus :):)

Wat verdrietig Karelien! Hopelijk volgend jaar meer geluk! Lijkt me zo erg om een veulentje te verliezen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:33

balko: gefeliciteerd en hopelijk nog 2 drachtige dames!

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:39

Karelien het is je echt gegunt!! Ik duim voor je!!

Goldenarrow, is het zeker niet een gevalletje "geen nieuws is goed nieuws?" :(

Muronia klinkt gunstig!! Gunstiger dan het bij mij was... Dus ik hoop voor je! Ik ben ook pas gerust als ze er wel en gezond naast staan :')

Superpony, wow wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd! Die van mij laat zich alleen echt makkelijk scannen als ze hengstig is.

Corina lastig zeg... Ik had het de vorige keer andersom geloof ik.

Melissa soms helpt dat wel... Ik hoop het voor je!

Mirjam so hee ... Dat is genieten! Ook winterweides...toe maar! Ik denk dat ik jou kant op kom :j

Eef het klinkt in ieder geval gunstig... Je loopt echt precies gelijk met mij lijkt! Scan jij ook met 18 dagen morgen?

Balko nou je bent mooi druk in de weer zeg!!!

Morgen word mijn merrie ook gescand met hopelijk 18 dagen dracht. Zo niet word het een nieuwe poging maar ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen uiteraard.... Heb ze wel verhuist dus het blijft natuurlijk even spannend en met het gemodder van die da ben ik perplex als het wel gepakt heeft! Maar voor nu staan ze er lekker bij. :)

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:47

Kimm4, gefeliciteerd met alle drachtige merries! Spannend nog even voor de laatste

lovejouuuIB, gefeliciteerd!!

Kabayo, wat gaaf een hond uit dezelfde bloedlijn dan je overleden hondje

Muronia, wauw, wat goed dat het er zo mooi uit ziet bij Wainonia.
Een volgende droom heb ik al, vorig jaar een valkbont merrieveulen gefokt, uit die oude merrie, lot uit de loterij voor mij. En... geen familie van mijn hengst. Dus 3 maal raden wat ik nu droom... een valkbonte (of bruinbont is ook leuk, die heb ik nog niet) nakomelingen van mijn zwartbonte hengst fokken...

Miekies0710, heb je wel al merries drachtig van je nieuwe hengst? Of heb je zoveel geduld dat je daar ook nog een jaar mee wacht :P

Selente, wat jammer dat het niet gelukt is, op naar de volgende ronde!

karelien, sterkte met het verlies van je veulen... Duimen dat het weer gaat lukken nu

superpony Gefeliciteerd!!

corinadrenth, hoe lang heeft ze regumate gehad? Ik heb altijd geleerd als een dracht al zo ver is en dan wordt afgebroken, dat je dan door de endometriale cups niet moet rekenen op een goede hengstigheid de eerste 130 dagen daarna. Vorig jaar dat zelf helaas ook ervaren. Omdat ik al laat in het seizoen was toen, het erbij gelaten. Als het bij jouw merrie nu niet wilt, zou je dan niet gewoon die 4 maanden afwachten en dan nog een laatste poging doen? Dan heb je een erg laat veulen, maar in ieder geval geen verloren jaar. Of volgend jaar vroeg beginnen?

Eef_Bam, dat lijkt hoopvol, duimen

Balko, pas op wat je zegt, hihi. Maar in ieder geval een wei vol met veulens volgend jaar

floripori17, spannend, welke hengst heb je gekozen?

Pfff, "vroeger" was ik als de merries drachtig waren altijd wel gerust dat het goed zat. Nu blijf ik zenuwen en wil ik het liefste 2 maanden verder zijn om te horen dat alles nog goed is. Stom is dat, als het een keer mis is gegaan. Of nou ja, een keer... Als ik het zo op een rijtje zet.
2013 en 2014 was hier geen wolkje aan de lucht en in 1 keer drachtig.
2015 over geslagen,
2016 was achteraf ook vlekkeloos, behalve een dierenarts die herhaaldelijk leeg scande waardoor pas tegen de winter de dracht werd bevestigd.
2017 was keer op keer leeg en pas na hengstenswitch en begeleiding weghalen bij Wolvega eindelijk succesvol bij poging 5. En toen de merrie drachtig verkocht (goede gok achteraf).
2018 over geslagen.
2019 bij slechts 1 van de 4 merries dat het makkelijk ging. Uiteindelijk wel allevier een gezond veulen. 2020 3 merries gedekt, allemaal gelijk drachtig. Maar mijn eigen merrie verloor het rond dag 50 dus toen konden we niks meer. (en helaas is een veulen een paar dagen na de geboorte overleden vorige week)
Het gaat dit jaar voor mijn gevoel dus echt te makkelijk :o

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:21

Gefeliciteerd superpony!

Spannend Balko! Gefeliciteerd met de aankoop van de nieuwe merrie

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:35

Wat gaan jullie hier snel! Ik kan dat echt niet bijhouden, veeel te druk hier.

Met Treasure zit ik op het "wachtbankje'. Zodra ze dragend gescand is gaan we de wedstrijden ook weer oppakken. De keuringen komen er natuurlijk ook alweer aan.

Merrie van mijn vriendin vandaag geinsimineerd. Hadden we voorheen wel een ei maar absoluut geen hengstige baarmoeder, hebben we nu exact het omgekeerde...
Woensdag controle of er een eisprong geweest is. (Wordt met mijn hengst geinsimineerd en die heeft zeer goed sperma, dus kunnen prima tot woensdag wachten)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:56

@floripori: Nee, helaas niet. Als we gebeld worden is namelijk de merrie geinsemineerd en het eitje gesprongen. Dus geen nieuws betekent geen gesprongen eitje :(

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:13

Gefeliciteerd allemaal voor de drachtige dames. En voor de anderen; succes op het wachtbankje of nieuwe poging.

Hier vanavond een externe merrie mogen ontvangen voor onze hengst. Waar hij moeite had met mijn eigen merrie (1.53) krijgt hij nu een makkelijke (1.30) :+

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:33

Ik ben het meeste nog aan het terug lezen maar alvast gefeliciteerd aan de gene wie hun merrie al drachtig is en nog even duimen draaien voor de gene die nog aan het wachten zijn!

Hier goed nieuws Bailey is vrijdag drachtig gescand op 18 dagen na 1 keer insemineren. Bailey is een halve Breton, de andere helft weten we helaas niet.

Ik heb haar laten dekken door PALOUSA SAN SEBASTIAN (San Remo x Gribaldi)
Ik hoop hiermee een wat meer rijtypisch veulen te fokken voor de recreatie omdat Bailey zelf natuurlijk behoorlijk fors is. En een leuk kleurtje zou mee genomen zijn natuurlijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:46

Ik kom hier ook eens binnen vallen, heb de laatste pagina even bijgelezen.

CharmFaith gefeliciteerd, wat een gave combi!

Goldenarrow, hoeveel dekken jullie er dit jaar?

Floripori, spannend, succes morgen!

Balko, gefeliciteerd! Hopelijk de andere 2 ook snel drachtig.

Eef_Bam, jij ook succes morgen!

Verder iedereen met drachtige merries gefeliciteerd! Iedereen op het wachtbankje succes en sterkte met wachten.

Hier is vandaag mijn eerste merrie drachtig gescand, ver weg, want ze staat nog in Amerika. Ik heb haar vorige maand gekocht en inmiddels dus drachtig. Nu hopen dat alles netjes blijft zitten en wachten totdat ze lang genoeg drachtig is om naar Nederland te vliegen.

Nadjarah is afgelopen dinsdag op 18 dagen gescand, DA denkt niet drachtig, maar ze is ook nog steeds niet hengstig (zou vorige week zaterdag al hengstig hebben moeten worden). Doordat deze DA al eerder blunders begaan heeft met scannen, heb ik nog mijn twijfels. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ze niet drachtig is. Nu afwachten of ze aankomende week hengstig wordt en anders laat ik haar de 28e scannen als Aleeyah ook gescand wordt.

Aleeyah heb ik weer terug gedekt met de vader van Jahwhar, hopelijk volgend jaar een merrie, maar dat zal wel niet :+ Zij zit dus de 28e op 18 dagen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:22

Iedereen bedankt. Ik ben pas echt gerust als het er naast staat ook, want ze blijft wel wat hengstig doen, maar is verder rustig en droog. Qua gedrag kan ik er ook niks van zeggen, maar komt misschien nog.

Muronia, ik denk dat we dezelfde scan mevrouw hebben inderdaad. Ze was gister ook dichtbij, dus was er zo. Maar we woont ook niet erg ver natuurlijk.
Heel blij met haar! Scant rustig buiten tussen de andere paarden en als het niet gelijk gaat, blijft ze super rustig.

Corina, ik weet ook mensen bij wie het echt heel moeizaam ging dat ze lange tijd Regumate gaven, dus ook na insemeniren, dracht scan etc. Wel op vaste tijd 's ochtends vroeg. Ik geloof echt wel maanden.

Leuk dat er morgen een paar dagen 18 dgn scan hebben. Die stond voor ons ook, maar we hebben nu een 16dagen scan gehad. Dan lopen er een paar gelijk als het gepakt heeft.

Ik ben wel alvast begonnen met miepen; doe je normaal, je hebt een baby on board enzo......Dan weet ze wat ze nog 10,5 maanden kan verwachten :)

Vorige keer is ze heel dicht op uitgerekende datum bevallen, dus ben benieuwd. Was moederdag 2019.

Iedereen die weer wacht, succes.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 00:37

Al_Zawraa schreef:
Goldenarrow, hoeveel dekken jullie er dit jaar?

In principe 6, waarvan we 1 merrie in de verkoop hebben staan. Hiervan hebben we er nu 4 drachtig. We hebben nog een beetje een twijfel om nog een 7e te dekken, maar dat is toch wel erg veel stiekem :)) En die merrie is nog vrij jeugdig, dus nog een jaartje uitgroeien zou niet heel erg zijn voor haar.

We hebben nu 4 paarden in de verkoop staan, dus als die weg zijn is het ook makkelijker te zeggen dat je er nog eentje extra laat dekken.

Jij trouwens gefeliciteerd met je drachtige merrie! Wanneer komt ze naar je toe?

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 06:52

CharmFaith, wat een gave combi zeg! Ik houd wel van appaloosa, zit in DBT2021 met merrie drachtig van Peru's Argument maar deze van jou is nog mooier eerlijk gezegd :j zeker qua kleur
Erg benieuwd wat er uit komt met je merrie!
Gave foto met enorm paard met minimensje <3

Superpony gefeliciteerd, ja dat worden zware tien maanden zo.... :D :D

Verder al stuk meer.merries drachtig, we gaan de goede kant op
Ik duim voor bij wie nog niet gelukt of zeker is!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 06:55

Eef_Bam en floripori veel succes met scannen vandaag!

Balko gefeliciteerd met de dracht en hopelijk gaat je bestelling voor een merrietje volgend jaar ook lukken.

Caily dat is een hele mooie nieuwe droom <3 . En jeetje, het mag ook wel gewoon eens makkelijk gaan hoor!

Charmfaith gefeliciteerd, ik ben benieuwd wat er uit die combi komt.

AZ gefeliciteerd met de eerste dracht. Hopelijk komt ze goed over uit Amerika. Balen dat je met die andere niet echt zekerheid hebt nog. Hoop dat de DA er naast zat.

Superpony ja zo ervaar ik het ook. Mijn überbitch-merrie heeft geen hekel meer aan scannen. Dan doe je wel iets goed!

Nog maar 15 dagen op het wachtbankje..dat schiet op _O-

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:28

Wat een mooie stippel en een tank van een merrie. :D

Zo komt hier de DA weer om hengstig te spuiten. Waarschijnlijk laatste poging voor dit jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:38

Charmfaith, gefeliciteerd! Ging dat een beetje makkelijk met sperma verkrijgen? De merrie die ik gefokt heb is een aantal jaar geleden ook met hem geinsemineerd maar dat was een drama. Sperma wat gewoon 3 dagen onderweg was. Uiteindelijk heel laat drachtig geworden en nog verworpen ook.

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:59

Vandaag mijn merrie weer gescaned, nu 22 dagen na eisprong, niet drachtig, niet hengstig.. is wel drachtig geweest maar niet ingekapseld.
Dierenarts kon haar vandaag nog niet hengstig spuiten, vrijdag komt ze terug om hengstig te spuiten...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:23

Hier is Suus nu hebgstig. Ik hoop dat zij de laatste is die gedekt wordt, tenzij 1 van degenen waarvoor ik op het bankje zit niet drachtig blijkt.
Dus ik hoop dat ze de laatste is, want dat houdt dan in dat de rest drachtig is :')
Fingers crossed!

CharmFaith, jij gaat voor een Tankaloosa :)) Ik ben benieuwd wat eruit komt!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:05

Muronia dat lijkt een mooie ronde leuke hengst heb je uitgezocht we gaan heel hard voor je duimen ik gun het jou zo na al die pech.

Eef_Bam en floripori veel succes vandaag

Balko van harte gefeliciteerd met de dracht we gaan duimen voor een merrie haha

Caily wauw dat zou wel heel gaaf zijn

Charmfaith fijn dat ze drachtig is wat een leuke combinatie wat zijn je kleur kansen?

AZ gefeliciteerd wanneer komt ze uit Amerika?

Superpony hier heb ik het geluk dat we alle 3 mijn merrie's zonder problemen kunnen scannen dat is zo fijn

Knolselder ik ga duimen dat ze allemaal drachtig zijn. Hoop dat suus ook nog gaat lukken.

Saradominnn dat wil nog niet echt lukken dus jammer mijn merrie was ook 2 x leeg en niet hengstig met hengtstig spuiten ging het volgens het boekje.

Mijn andere merrie Jeux d’eau is vandaag drachtig gescand van Florida TN *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Gina Gaan we de 26ste scannen op kloppend hartje, nu nog 1 merrie te gaan :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:45

Knappe combi's.

Hier laat ze zich wel redelijk braaf scannen. Begint altijd even met draaien en knijpen, maar geeft dan wel toe.
Zaterdag wilde ze niet echt, maar bleek dus drachtig en wij dachten allebei gelijk; toch het instinct, een soort afslaan.

Maar onze scan dame werkt erg rustig. Ik sta gewoon in de bak en de rest loopt er omheen. Dat vind zij dus prima. Mn merrie kwam een eerste keer even omhoog en blijven we allemaal rustig. Dat heb ik wel anders meegemaakt en ben ik in dit geval erg blij dat alles zo kan. Zeker bij deze merrie.

Muronia, 15 dagen lijken wel lang als je moet wachten.

Iedereen succes vandaag.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:02

Even een vraag, ik mag woensdag scannen op dracht (op 16 dagen vanwege kans op tweelingdracht).
Giv zit dus nu op 14 dagen maar ze heeft wat afscheiding bij de vulva.
Ze toont niet hengstig maar wat zou het anders kunnen zijn?

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:05

Hmpff.. dit is wat ik vaak gezien heb bij mijn merrie.. en dat was geen goed teken. Ontsteking/vuil in de baarmoeder (en dus niet drachtig). Ik hoop voor je dat het iets anders is.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:14

paardje2013 schreef:
Muronia dat lijkt een mooie ronde leuke hengst heb je uitgezocht we gaan heel hard voor je duimen ik gun het jou zo na al die pech.

Eef_Bam en floripori veel succes vandaag

Balko van harte gefeliciteerd met de dracht we gaan duimen voor een merrie haha

Caily wauw dat zou wel heel gaaf zijn

Charmfaith fijn dat ze drachtig is wat een leuke combinatie wat zijn je kleur kansen?

AZ gefeliciteerd wanneer komt ze uit Amerika?

Superpony hier heb ik het geluk dat we alle 3 mijn merrie's zonder problemen kunnen scannen dat is zo fijn

Knolselder ik ga duimen dat ze allemaal drachtig zijn. Hoop dat suus ook nog gaat lukken.

Saradominnn dat wil nog niet echt lukken dus jammer mijn merrie was ook 2 x leeg en niet hengstig met hengtstig spuiten ging het volgens het boekje.

Mijn andere merrie Jeux d’eau is vandaag drachtig gescand van Florida TN *\o/*
[ [url=m/rVWjgb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gzUwXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gina Gaan we de 26ste scannen op kloppend hartje, nu nog 1 merrie te gaan :)

gefeliciteerd! mijn schoonzus verwacht volgend jaar ook een veupen van florida tn