[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:11

Jaaaa super RivQ!

Mijn duimen dra1ien mee Muronia!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:38

Yesss echt een fopmerrie heb je RivQ! Gefeliciteerd *\o/*

Spannend Muronia, ik duim voor je!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:41

Lief allemaal dankjulliewel! Ja echt gefopt. De baarmoedermond voelde ook niet heel strak dus alles wees op niet drachtig maar toch <3

Ohhhh muronia ik hoop zo erg voor jou ook goed nieuws :j ik snap dat je er inmiddels flink klaar mee bent :(:)

En hoe is het bij jou gegaan Nicky? Hopelijk ook nou eens positief?!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:45

Wat jammer dat ze niet dragend is vulina!

Super nieuws RivQ! wij hebben hier ook zo'n fopmerrie :+die was heel duidelijk dragend en nog steeds staat ze aan het hekwerk te brullen naar de hengst en plasjes inclusief staart zwiepen.

spannend muronia, ik duim voor je!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:58

Rivq, Gefeliciteerd! wat super zeg!

Muronia, hoop zo voor je dat het is gelukt, snap inderdaad wel heel goed dat het op een gegeven moment ook klaar is. Mijn duimen draaien voor je.

Vulina, balen dat ze niet drachtig is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:17

Gefeliciteerd rivQ! Super :j

Succes Muronia, hopen op het beste :)

BusyMissy, nee, nog 5 totaal. Kees van Tiwi, zelf nog 3 in de 18 dagen en dus 1 niet drachtig vanochtend..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:43

RivQ super fijn!

Muronia: ik duim heel hard voor je....

Mijn Liz is maandag gescand, toen zat er een ei van ruim 5 cm, dinsdag geïnsemineerd en ei afgespoten, donderdag ochtend gescand en het ei was mooi weg en alles ziet er top uit, maar toch zit het mij niet lekker. Ze is vandaag echt nog kneiter kneiter kneiter hengstig. De vorige keer was ze binnen een dag niet meer zo hengstig, maar nu pist ze de hekken nog onder := ik word er niet goed van Misschien maak ik mij zorgen om niets. de 17e komen ze scannen veearts is positief alles liep volgens het boekje. Dus nu maar duimen dat het blijft plakken.....

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:05

Riv_Q schreef:
Lief allemaal dankjulliewel! Ja echt gefopt. De baarmoedermond voelde ook niet heel strak dus alles wees op niet drachtig maar toch <3

Ohhhh muronia ik hoop zo erg voor jou ook goed nieuws :j ik snap dat je er inmiddels flink klaar mee bent :(:)

En hoe is het bij jou gegaan Nicky? Hopelijk ook nou eens positief?!

Nou...... ik moet nog even afwachten. Er was iets te zien op de scan, maar dierenarts kon niet uitsluiten of het een vruchtje is of een nieuwe cyste omdat het dicht bij een clustertje van 3 cystes zit. Baarmoeder voelde echter helemaal niet hengstig aan, dus het zou misschien toch om een vruchtje kunnen gaan.... Maandag nog een keer scannen. Hoop zo dat het eindelijk gepakt heeft en mooi resulteert in een gezond veulen voor 2021.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:32

alicelover schreef:
Gefeliciteerd Libera! *\o/*
Ik had vorig jaar ook eind juni een veulen. Toen bewust niet meer her gedekt. Ideaal was het namelijk niet, maar het kon wel. Stal was ook groot zat. Veulen heeft er tot half december bij gelopen. Heb toen een weide laten vertrappen, want vond die ruimte wel belangrijk. Wonen op kleigrond, dus dit jaar mogen de schapen die weide gebruiken. :=

Dit jaar bewust voor een vroeg veulen gekozen. Want vlak voor kerst naar de opfok was ook wel bijzonder {:) Gelukkig was er nog een laat veulen, waar ze eerst een week mee heeft gestaan voor ze samen de groep in gingen. Maar ze zijn duidelijk de jongsten en nog altijd de laagste in de rang...
Dankje, hier mogen ze sowieso op de weide het hele jaar door dus dan maakt 1 meer of minder ook niet meer uit :) Weide die ze vorige winter hebben gebruikt heb ik alweer 2x gemaaid en staat nu kniehoog :oo

Opfok zoals ze dat bij jullie kennen bestaat hier niet, mijn veulens blijven dus altijd gewoon thuis! Wel eens aan gedacht om een paar plekjes aan te bieden voor anderen maar er zijn maar weinig fokkers in mijn omgeving die niet zelf al plek hebben... Vooral western paardjes en die worden vanaf veulen op stal gehouden onder een dekentje en met 2 jaar gaan ze erop zitten... :(

Riv_q gefeliciteerd! Wat fijn dat er eindelijk wat zit! En wat een fopmerrie :=
Vulina, succes met de laatste merries drachtig krijgen!
Muronia, hopen dat ze nu wel drachtig is dan, je hebt er in ieder geval alles aan gedaan!
Nicky, duimen dat het tich een vrichtje is en geen cyste!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:40

Gefeliciteerd Riv_Q!

Succes muronia, hoop dat ze na alle moeite nu mooi drachtig is!

Ik ben gigantisch zenuwachtig aan t worden. :=
Merrie doet steeds kleine beetjes plassen, toont niet echt hengstig, maar dat doet ze nooit, volgende week wordt ze op 40 dagen gescand (ze zou nu 36 dagen zijn). Hopelijk zit het er nog gewoon braaf... -O-

Zondag ochtend brengen we ze weg naar ki station, als goed is wordt de andere merrie deze week hengstig.

Paintedtwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:24

gefeliciteerd RIV_Q

muronia succes!

hier is gister de DA weer geweest voor painted, ze had 2 niet zo mooie gele follikels en hij vermoed dat ze een bloed eitje heeft gehad dus nu begrijpen we ook waarom ze zo kort hengstig was en we niet konden dekken
met de fokker gebeld en afgesproken dat we ze nu natuurlijk hengstig gaan laten worden
en dan gaat ze voor de 3e en laatste x terug dit jaar. ik vind het al veel te laat worden

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:05

Die begrijp ik even niet.. Gele follikels? En vermóed dat ze bloed ei had? Was ze niet gescand toen op dat ei? Gewoonlijk blijft zo'n ei juist veel langer hangen..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:28

Hopelijk nog gewoon drachtig Quir!

Olivia is weer geinsemineerd, nu maar hopen dat morgen het eitje weg is. Ze was goed hengstig. :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:47

Bedankt voor alle duimen iedereen! Helaas is het weer niet gelukt. Geen vruchtje, maar vocht. Ondanks het spoelen en de pyton. Het is klaar voor Wainoon. Ik ben superblij met de mooie dochter die ze me heeft gegeven en we gaan ons nu ontzettend verheugen op het veulentje van Veronia.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:58

Wat ontzettend jammer Muriona, wat zal jij flink balen. Je kan niet zeggen dat het niet aan jouw doorzettingsvermogen en geduld heeft gelegen. Hopelijk geeft Veronia jou straks de prachtige 4e generatie.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:59

Wat jammer Muronia.
Nu idd maar uitkijken naar het veulen van Veronia.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:08

Wat jammer Muronia -O-
Ik hoop dat het feit dat je er echt alles aan gedaan hebt, ervoor zorgt dat je het makkelijker kan accepteren. Je hebt er zoveel voor gedaan, die is niet meer drachtig te krijgen :(

Nu uitkijken naar haar kleinkind :D

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:21

Oh wat spannend nog Nicky. Hopelijk toch een vruchtje

Oooh neeee Muronia |( wat ontzettend balen...
Je hebt er wel echt alles aan gedaan

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:47

Wat vreselijk jammer Muronia. -O-
Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan om het een kans te geven. Ontzettend jammer dat het niet is gelukt. Misschien volgend jaar, nu na alles is even rust voor jou en de merrie denk ik een verstandige keuze. Ik had het je zo gegund. :(:)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:49

Achnee Muronia wat vreselijk balen! Had het je zo gegund :(:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:01

CharmFaith, hopelijk houdt ze je voor de gek en is ze gewoon drachtig.

Libera, fijn, een kloppend hartje bij Idaza! Ik ga enorm voor je duimen voor Lana.

Michelle, jeetje al 90 dagen, dat schiet al lekker op!
Ik heb vandaag voor het laatst gescand, op 68 en 49 dagen. Maar ik weet dat veel mensen nog voor een gustverklaring moeten scannen later in het jaar.

Balen Vulina -O-

Salatiga, wat naar zeg.. Hopelijk valt het mee, en is ze ook nog steeds netjes drachtig.

Gefeliciteerd Riv_Q! *\o/* *\o/* Heel blij voor je!

LaDonna, fijn dat je ze weer op kan halen!

Zegt niet zoveel hoor Mer. Ik heb er ook weleens 1 gehad die nog 3 dagen hengstig stond, maar wel netjes drachtig. Maar heb er ook wel eens 1 gehad die niet synchroon leek te lopen, 3 cm ei, nog amper hengstig, ei eraf, nog dagen super hengstig, en tig keer geprobeerd, maar niet drachtig geworden.
Ik ga voor je duimen dat ze gewoon drachtig is.

Nicky, ik duim dat het toch echt een vruchtje is.

Quir, hopelijk gewoon drachtig. Kleine plasjes zeggen gelukkig niet altijd alles. Mijn drachtige merrie doet ook iedere keer kleine plasjes als mijn ruin terug komt :') Maar gewoon netjes drachtig.

Ach Muronia, wat ontzettend jammer -O- Ik had het je zo gegund. Nu maar uitkijken naar het veulen van Veronia, maar dat is toch anders kan ik met voorstellen, maar ook ontzettend leuk en spannend!

Hier vanochtend beide dames voor de laatste keer gescand, Aleeyah op 68 dagen en Nadjarah op 49 dagen. Allebei netjes drachtig, met hartslag en bewegende veulentjes <3 Nu begint het lange wachten echt. Morgen nog even bij de papa van Aleeyah's baby kijken.
Toen ik aankwam op stal voor de DA, trof ik ze zo aan, Nadjarah voelt zich toch al een beetje thuis in de kudde <3

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:15

Wat jammer Muronia... na zo een weg toch nog moeten opgeven...

Gefeliciteerd met de drachten van de anderen!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 01:02

Al _Zawra, konden ze het geslacht bij die van jou al zien?

Doe het normaal nooit, maar zit te denken om dit jaar toch nog eens te scannen op 60 dagen voor het geslacht... :o

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 01:46

Je hebt in ieder geval alles geprobeerd Muronia, ergens moet je dan toch een keer een streep zetten. Echt jammer.
Nu op naar een prachtig veulen van Veronia volgend jaar.

Wat zijn sommige al ver met de dracht 49, 68, 90 dagen. Beetje jaloers haha, is er iemand waarbij de dracht van de merrie nog langer is nu?

Lief al die schimmeltjes zo rustend op de wei,kun je ze goed uit elkaar houden?
Mijn man heeft eens een keer in zijn haast in half donker de verkeerde merrie meegenomen naar zijn springles en wij hadden maar 2 schimmels. Zijn verbazing was hilarisch.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:25

Gefeliciteerd Rivq dan eindelijk toch

Balen vulina

Oh wat mooi zicht az
En beiden nog drachtig top

Muronia ikhad het je zo gegund maar helaas.

Lily vandaag 71 dagen