[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:42

*\o/* geweldig Evelien

Mijne krijgt een buik :') ze voelt zich alleszins wel goed das al heel geruststellend na haar kliniek avontuur

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:56

Rowan, Empty zag er erg mooi uit!

Wiske, mama to be, kreeg een eerste plaats in haar rubriek. Extra bijzonder omdat ze 3j eerder een ernstig ongeluk heeft gehad waardoor haar leven kantje boord was. Daardoor is ze nooit eerder in de showring kunnen verschijnen. Dit was dus de eerste keer en dan flikte ze dat <3
Afbeelding
Had haar zooo graag in combi met het geplande hengstje gezien. Maar goed. Wordt vast een leuke pony <3

Donderdag weet ik meer over de andere merrie.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 16-07-19 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BusyMissy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:28

Balen Kabayo, hopelijk lukt het met Bartele wel!

Zie je wel Evelien, het was echt meant to be. Gefeliciteerd!

Daar mag je trots op zijn Knolselder!

Ze ziet er goed uit Fotsy!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 06:13

Kabayo balen zeg! Op naar de volgende poging!

Evelien gefeliciteerd!!

Tinnie ja ik ben ook fan van blauwe ogen. Haar dochter heeft er eentje welke ook zo fel is. Hopelijk geeft ze het dit jaar ook door.

Annelies wiske stond er prachtig bij! En je kan mee wachten op het veulen van empty van je eigenlijk gekozen hengst :P kun je vast zien wat hij doet haha.

Fotsy wanneer moet je scannen?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:22

Oh wat een leuk bescheiden buikje al Fotsy <3 Domino loopt erbij als een tank momenteel :')

Kabayo, hopelijk lukt het met Bartele wel gewoon opnieuw. Hoeveel keer hebben jullie met Elvis geprobeerd? (Gewoon ter info)

oh Knolselder, wat een knap meisje! En om op je vraag te antwoorden: volgend jaar waarschijnlijk Columbus ja :P maar dan doen we wel gewoon bellen en expliciet vragen naar Columbus :')

Prisca is gescand bij de HH en die staat met follikel 4cm maar geen drachtige baarmoeder. Hopelijk begint ze onder invloed van al dat mannelijk schoon daar, toch wat vooruitgang te maken...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:23

Wat een lekker buikje, Fotsy <3
Bij Fi begin ik ook al wat te zien. Een drachtig buikje is echt heel anders dan een bol vreetbuikje.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:33

Mooi Evelien, gefeliciteerd!

Balen Kabayo...

En Vulina ook gefeliciteerd! En Nathiie. En misschien nog wel meer maar ik lig zwaar achter in dit topic :+ In ieder geval gefeliciteerd met de drachtige en duimen draaien voor de wachtenden of die nog bezig zijn :)

Fleur lijkt zowaar nu al drachtig, zal haar wel te veel eten geven :') Veulentje wat ze nu aan de voet heeft mist ook niks. Goed moedertje is ze.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:56

Ik heb afgelopen zondag een fotoshoot gehad met de pony’s en krijg net de eerste binnen
Afbeelding
<3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:58

Gefeliciteerd evelien! We hebben het 2x geprobeerd :)

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:15

Kabayo: hmm balen zeg, nu inderdaad hopen dat een hengstenwissel wel vruchtbaar is.
Evelien: hehe eindelijk!!! Gefeliciteerd
Knolselder: gefeliciteerd! Extra bijzonder dus 
Fotsy: ze zier er goed uit! Mooi buikje al!
Cynthia: mooie foto!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:17

Cynthia prachtig!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:19

Wat een prachtige foto Cyn! <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:22

Vulina gefeliciteerd! Duimen voor Uriante (grappig, een van de paarden hier heet Riante en gaan we ook eind van de maand scannen)

Mer1980, een vrucht vanzelf weg gegaan? Hoe hebben jullie dat gevolgd en waarom is ervoor gekozen geen menselijke handeling te laten helpen?

Tiniie gefeliciteerd!

Wat fijn ook hartjes die kloppen, geruststellend gevoel :)

Ik hoop dat er hier 1 merrietjes bij zit om aan te houden. Uit welke combinatie maakt me niet zoveel uit, ze hebben allemaal voors en tegens.

Wat een prachtig paardje Dustinlover

Totilas ging idd behoorlijk moeizaam dit jaar. Ben ook wel benieuwd wat er geboren wordt, zal het Totilasveulen bij vrienden nooit vergeten, uit een bruine merrie met laag wit voetje en smal blesje een vos hengst met 2 hoog witte benen en bredere bles dan mams. Dan sta je ff mooi te kijken :=

Een van mijn merries is sowieso verzekerd, van de tweede overweeg ik het ook. De derde is bejaard dus die komt geen verzekering meer in. En denk dat de verzekering me voor gek verklaard dat ik haar heb laten dekken. Maar ik heb Tinkers, dus dat gaat over iets andere prijzen dan de warmbloeden van sommigen. (al zijn er Tinker fokkers die gemiddeld per veulen meer opbrengst hebben dan een KWPN fokker)

Wat balen Kabayo, hopelijk volgend jaar een mooi zusje van je veulen van dit jaar.

Evelien gefeliciteerd!!! Wat gaaf dat het toch gelukt is, het moest zo zijn!

Gefeliciteerd met het mooie resultaat Knolselder

Wat een mooie foto Cynthia

Ik tel stiekem de dagen af. Nog een weekje, dan 2 merries scannen op dracht en 2 op kloppend hartje. Ik hoop zo dat bij de merrie met de dubbele eisprong er 1 vruchtje zit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:48

Gefeliciteerd Vulina, Tinniie, Evelien!

Kabayo dat vind ik heel jammer voor je, was zo mooi geweest. Hopelijk pakt het met Bartele wel.

Dat is een hele mooie en lieve foto Cynthia.

Knolselder mooie prestatie, gefeliciteerd!

Fotsy oeh leuk, een beginnend buikje en nog even weer scannen. Wil ik binnenkort ook even weer gaan doen, we zitten ook over de 70 dagen nu, maar ik moet even tijd en energie ervoor vinden. Komt gelukkig toch niet op een dag aan. Het mag aan mij liggen maar ik vind Wainonia ook al een beetje poemelig worden. Zal eens kijken of ik er een fotootje van kan maken.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:01

Sterkte Murosch.

Mooi Cyntia :j

Fleur lijkt zeker van de achterkant drachtig, maar dat lijkt me tamelijk snel.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:04

Caily schreef:
Mer1980, een vrucht vanzelf weg gegaan? Hoe hebben jullie dat gevolgd en waarom is ervoor gekozen geen menselijke handeling te laten helpen?

Toen mijn merrie geïnsemineerd werd zaten er meerdere eitjes waarvan 1 hele grote, waarschijnlijk is er binnen een paar dagen nog een eitje gesprongen en leefde er nog sperma wat het bevrucht heeft, het 2e ei was aanzienlijk kleiner dan het eerste ei. Ik heb dat al eens eerder gehad, de veearts twijfelde of het een ei was of wellicht een cyste, maar zei na een week nog te scannen of het er nog zat anders moesten we het 2e eitje wegknijpen om tweelingdracht te voorkomen. Nu afgelopen vrijdag dus weer gescand en het 2e eitje was niet meer te vinden en de eerste zat er nog helemaal prima :D

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:46

Caily: Wat bedoel je juist met dat Totilas behoorlijk moeizaam ging? Kennis van ons heeft meestal donkere veulens, maar heeft ook 1x met Totilas gefokt en dat was ook een vos :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:15

Dat de kwakjes wel eens vruchtbaarder zijn geweest :o

Ah, dank voor je verhaal Mer, fijn dat het zo gelopen is. Niet te vergelijken dus met mijn merrie die is geïnsemineerd een dag nadat ze 2 eitjes van 4 had, chorulon gespoten, dag na de inseminaties waren ze beide weg. Gelukkig heb ik een hele goede dierenarts met top apparatuur, want merrie heeft nog cystes ook. Dus wat wordt nog leuk volgende week...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:50

Waar zijn nu al die goede vibes gebleven? Vanmiddag wezen scannen. Helaas geen van beide eitjes bevrucht. Mijn hoop op dracht dit jaar wordt wel aanzienlijk kleiner zo. Zaterdag weer scannen op hengstigheid. Als het nu niet zo'n enorm gedoe was om sperma te halen was het wat meer te overzien. Zo jammer dat die eerste vrucht niet is blijven zitten. Maar misschien krijgt ze nu een normale cyclus. Alle "rare" dingen ontstonden na hengstig spuiten. Misschien past dat gewoon niet bij deze merrie. Op naar een volgende poging.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:01

Oh wat balen BusyMissy :( bah toch. Hopelijk lukt het volgende keer gewoon mooi! Ik duim iig!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:05

Oh wat jammer :( Blijf je bij dezelfde hengst?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:17

Balen busymissy...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:25

Balen Busymissy. Ik hoop voor zaterdag op 1 mooi ei en een hengstige baarmoeder voor jullie!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:36

Ik duim dat je toch nog je merrie drachtig krijgt Busymissy

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:53

Wat jammer bussymissy heb ik ook eens gehad na hengstig spuiten bij een merrie gans cyclus overhoop
Deze merrie was dan wel direct drachtig na hengstig spuiten.