Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jolandje schreef:pff, ik kan het niet helemaal bijbenen hier hoor, ik lees wel alles maar kan niet overal op reageren
tiwi1969 schreef:Jouw paard is Vos met een grote kans op Agouty, twee bruine ouders.
De hengst is zwart en geen vos ouders, dat maakt de kans kleiner maar niet uitgesloten dat hij een "verstopt" vos gen heeft. Weer je of er al eerder vossen van deze hengst geboren zijn?
Jouw kansen zijn dus zwart bruin of vos, maar als de hengst geen vos draagt altijd zwart of bruin.
Als jouw paard 2x Agouty (van allebei de ouders meegekregen) draagt nooit zwart, altijd bruin als het geen vos is
tiwi1969 schreef:Dan nu dus 50% kans op vos.
25% of 50% zwart
25% of 50% bruin
E.a.a. op afhankelijk van het wel of niet en een of twee keer agouty in jouw merrie.
tiwi1969 schreef:Nee ze hoeft geen Agouty te dragen, maar de kans is met twee bruinen wel groot dat ze het van een ouder heeft meegekregen. 2x 50% kans. = 25% kans geen, 50% kans een, 25% twee
Murosch schreef:Cardy je bent er al uit met je kleurkansen lees ik. Ik hoop dat je een mooi zwart of vosveulentje mag krijgen volgend jaar. Maar ik denk dat als het toch een bruine zou worden, je er net zo gek op zou gaan zijn hoor
Murosch schreef:AZ gelukkig Mausi tenminste hengstig geworden! Hoe staat het inmiddels met Aziza?