[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:47

Mooie rouwkaart, sterkte joyce en nicole :(:)

Juval, gefeliciteerd! Ik vind het een heel mooie hengst, die onderhals is wel jammer maarja geen paard is perfect :)

Memere, gefeliciteerd met nr 2.
Star zal inderdaad na het afspenen verhuizen, maar ik heb al laten weten dat het niet te lang meer mag duren want pippa trekt star helemaal leeg :( star is niet meer vol te krijgen op de rug terwijl pippa een flinke buffel is die ook nog eens haar halve bak leeg eet :') dus wat mij betreft mag star half of eind juli verhuizen, zal beter voor haar zijn :j
Geloof ook niet dat ze nog eens willen proberen als Star nu weer leeg blijkt. Ze is altijd met 1 dek drachtig geraakt, als dat nu na 2 volle cyclussen dus nog niet zo is, is het misschien beter om een jaartje over te slaan :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:04

Gefeliciteerd Memere!

Ik verwacht nu nog maar 1 veulen volgend jaar :D, welsh A x Pjotr. Sowieso laat ik de twee arabieren weer dekken maar die moeten eerst nog bevallen in juli. Dus ik hoop op drie veulens volgend jaar, dat is wel genoeg ook.
Ik verwacht dit jaar ook nog een veulen van de appaloosa C pony x Nimroos ook in juli dus dan heb ik dit jaar vier veulens. Deze merrie laat ik dan een jaar leeg en dek ik volgend jaar weer en dan blijft het welshje volgend jaar leeg :). Tenminste zo heb ik het nu in gedachte.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:54

Memere: drie dierenartsen zijn geraadpleegd, maar zolang het niet warm of hard is kan het eigenlijk alleen hormonaal zijn en daar valt toch niet veel aan te doen. Dus ik kijk het even aan, het lijkt wel dagelijks af te nemen maar echt heel minimaal verschil. Vrijdag komt de dierenarts scannen, dan zien we het wel.

Manda slimme overweging, drie veulens heb je je handen ook al genoeg aan vol denk ik :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:51

Aaah, daar is Kriebel weer. <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:08

Joyce, hoe was het vandaag?

Myrthe, logisch dat je in meeleesstand gaat! Ik hoop echt dat je haar toch nog drachtig krijgt dit jaar!

Gefeliciteerd, Memere!! *\o/*

Hé, Mooney, ik ga ook vrijdag weer scannen!'
Trouwens, wij hadden het toch over familiebanden een tijdje geleden en dat paarden dat echt voelen?
Vandaag heb ik het draadje weggehaald tussen Dais en LaVie en de andere paarden en Fiore rende echt tussen haar moeder en zussie en de rest van de paarden in en joeg ze echt weg, mooi om te zien!

Op deze foto zie je een beetje aan haar houding dat ze Daisy en LaVie beschermt (ik heb net een klein stukje ander paard naast Fi weggeknipt).

Afbeelding
Beetje jammer dat het vlak na deze foto heel erg mis ging en LaVie in de sloot belandde. Maar het is gelukkig goed afgelopen!

En Fi (35 dagen)
Afbeelding

gblover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:52

Veel te veel om bij te lezen. Jullie gaan wel snel. Een paar meer drachtige merries en een paar die wat minder geluk hebben.

Heb vandaag van de veeartse leuk berichtje gekregen: Floor / Ganseblumchen is drachtig *\o/* .
Een top veeartse. Ze krijgt het altijd voor elkaar in 1 keer, daar waar het anders maar niet lukt. Vanaf nu steeds direct naar haar.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:08

Gefeli juval
En Memere
En gblover
Begint eindelijk op gang te komen

Ja manda slimme keuze ik vind eigenlijk 1 A 2 per jaar wel genoeg, kwestie van wallen uit mijn gezicht te houden en me te kunnen concentreren op het werk

Spannend Mooney succes alvast en Cynthia ook scannen naar kloppend hartje?

Hier nog een overduidelijke drachtige Flo amai da moest eens kijken in haar lies want had een sarcoide gespot en hij had toevallig uier vast, en madam zo snel als ze kon naar haar buik hinniken, zo lief zeg, ik smolt al helemaal.

Tuurlijk voelen paarden dit, ben ik ook van overtuigd, tori is niet weg te slaan bij zijn grote broer en mag echt alles doen en mams vind het ook allemaal goed

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:29

Juval, gefeliciteerd. Watvoor kleuren kunnen uit die combi komen?

Myrthe, wat sneu!!

Memere, gefeliciteerd! Ik rij mijn merrie idd zolang als het kan door. Als ze aangeeft dat het zwaar wordt dan doen we een stap terug. Ze heeft sowieso 2 x in de week vrij en gaan ook veel het bos in, sta aan het bos. Ze is niet het type ( heethoofd) om stil te zetten. Wedstrijden staan wel op een laag pitje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:56

Fotsy, niet per se op kloppend hartje, maar wel om te kijken of alles in orde is (dus kan best dat de da een kloppend hartje zoekt :) )
Mooi hè, dat ze dat echt weten!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:46

Myrthe, wat een rotnieuws zeg.

Noisy, gefeliciteerd!

Joyce, sterkte in deze tijden. Lijkt mij allemaal heel dubbel nu met verkoop etc.

Juval, gefeliciteerd!
Hoe groot is de merrie en hoe groot de hengst eigenlijk? Dacht dat de merrie niet zo groot was, maar dat is aanneme :D

Myrthe, Kriebel is wel een leukerd! En lengte in de hals is er bij mijne later nog wel bijgekomen, mooier in verhouding.

Memere, gefeliciteerd

Cynthia, ze zien er goed uit, fijn dat het bij elkaar goed gaat.

gblover, gefeliciteerd.

Ik reken 340 dagen, maar maidenmerrie, dus afwachten. Mijn vorige veulen werd op 344 dagen geboren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:42

Liaan schreef:
Juval, gefeliciteerd. Watvoor kleuren kunnen uit die combi komen?

Myrthe, wat sneu!!

Memere, gefeliciteerd! Ik rij mijn merrie idd zolang als het kan door. Als ze aangeeft dat het zwaar wordt dan doen we een stap terug. Ze heeft sowieso 2 x in de week vrij en gaan ook veel het bos in, sta aan het bos. Ze is niet het type ( heethoofd) om stil te zetten. Wedstrijden staan wel op een laag pitje.

zowiezo 50% kans op schimmel, verder ook palomino, valk, vos, bruin geloof ik.. heb ooit wel eens zo'n kleurencalculator ingevuld. Het wordt een verrassing :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:54

Hele mooie rouwkaart.. Heel veeo sterkte... Y;(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:55

Gefeliciteerd met de drachtige dames Juval en Memere!

mooney schreef:
De trukendoos van mijn merrie is nog niet leeg, die blijft gekke kuren uitvoeren. Vandaag tijdens het poetsen zag ik opeens dat haar uier deels gevuld was (niet rond gevuld maar ook niet de gebruikelijke krenten). Doos is alvast een proefronde aan het draaien voor over 11 maanden ofzo. Hormonen zijn een beetje aan het gieren denk ik. Ik natuurlijk gelijk weer stress :o . Maar we zullen zien wat de scan zegt over een dikke week.
Dus ik zal maar het spits afbijten met de tietenfoto van mijn maiden met gierende hormonen, klik.

Mooney, zoiets?

Afbeelding

Zo vond Ik 1 van dde drachtige dames vandaag...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:09

Cynthia: Oh leuk! Kunnen we samen uitkijken naar vrijdag haha. Mooi voorbeeld van familiebanden weer. Alles goed met kleine Vie na haar duikavontuur?

Fotsy, ach Flo heeft nu al weer moedergevoelens <3 .

Oh Knolselder jij hebt ook zo'n grapjas merrie! Hoe lang is die van jou al drachtig? En normaal ook krentjes of wat meer dan dat?
Bij die van mij zit het meer in de spenen, de uier zelf neemt heel langzaam af. Maar haar spenen zijn nog gigantisch, dit was gisteren:
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:35

Mooney, die van mij zou nu op 41 dagen zitten. Jouw DA zei niet verder buiten dat het hormonaal kan zijn?
Ik ken deze merrie nog niet goed want heb ze nog geen jaar. Maar ze had gewoon 'gebruikte tieten' zeg maar :P
Ik wou morgen eens bellen. Moet toch een afspraak maken voor Fleem en wou Oohla ineens nog een keer scannen ook. Is alleen op 14 dagen na laatste dek geweest.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:41

Ik heb viavia even aan verschillende dierenartsen info gevraagd, met foto erbij. Konden nog wel andere dingen zijn, maar merrie is verder helemaal zichzelf, geen uitscheiding ook, geen koorts, geen harde/warme uier verder. Dus dan was het waarschijnlijk hormonaal ja, andere symptomen erbij kon wel problematisch zijn.
Van die van mij weet ik niet eens 100% zeker of ze drachtig is, die moet de 18 dagen scan nog komende vrijdag. En het is een maiden, dus nog geen gebruikte tieten eigenlijk.

Even bellen is voor eigen rust misschien wel fijn, helemaal als je toch nog een afspraak moet maken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:46

Ze lag well neer toen ik aankwamm. Nu begin ik al te flippen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:56

Gezellig, Mooney!
Ja, het gaat goed :) Ze heeft een paar hele kleine schaafwondjes op haar beentjes, maar ze zal wel met haar eigen hoefjes er langs zijn gekomen met het getrappel in de sloot. Het bloedt niet, er zit alleen wat minder haar. Verder is ze nog altijd haar knuffelige, jolige zelf, gelukkig! :D

Kijk, zusjesliefde <3

Afbeelding

De baby vandaag na haar slootavontuur

Afbeelding

Chillen met drachtige Fi <3

Afbeelding

Afbeelding

En mijn knappe, rustige, o zo lieve, dromerige (onherkenbare :+ ) drachtige FiVrouwtje

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:00

Knolselder schreef:
Ze lag well neer toen ik aankwamm. Nu begin ik al te flippen.

:(:) Dat was niet de bedoeling van mijn bericht...
Ik weet ook verder eigenlijk niet wat het wel zou kunnen zijn als er wat aan de hand is.

Pony op mijn werk had soms last van uierontsteking (geen fokmerrie) maar dan was het altijd warm en gevoelig. Die sloeg je echt voor je kop als je het moest gaan koelen.
Baarmoederontsteking kan ook zorgen voor opgezette uier, maar dat lees je vaak samen met merries die niet goed sluiten of ook vuilen.

Verder heb ik ook wel gehoord dat sommige paarden bij bepaald voer reageren en dan een dikke uier krijgen, die zijn dan niet eens drachtig in de meeste gevallen.
En dan heb je Myrthe's merrie nog die gewoon random in uiergrootte varieert tijdens de dracht.

Met andere woorden zijn er er verrassend veel dingen die met de uier kunnen klieren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:51

Dyonne schreef:
Juval, gefeliciteerd!
Hoe groot is de merrie en hoe groot de hengst eigenlijk? Dacht dat de merrie niet zo groot was, maar dat is aanneme :D

Lucy is (op papier) 1.62 (ik denk iets kleiner) en Edmundo ongeveer 1.65.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:53

Het lijkt mij voorlopig niks om 4 of meer veulens per jaar te hebben, 1 is drukte genoeg voor me! :')

Knappe paardjes heb je Cynthia, Fi vind ik een hele mooie dame!

Gblover, dat is mooi nieuws! Van harte!

Dat is een best uiertje voor zo een korte dracht, hopelijk betekent het niets.

Ik heb goed nieuws, madam toonde vandaag eindelijk hengstig en wel zo dat ze zich bij aankomst vanmiddag meteen liet dekken door Nimroos. Ik hoop dat het gaat lukken agz ze natuurlijk net heeft verworpen door het hengstig spuiten. Ik weet er nog niet zo veel vanaf maar voor mijn gevoel zou het me niet verbazen dat het daardoor niet gelijk lukt. Maar ik sta er positief in, we gaan het zien. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:06

Haha die uiers van die merries :') ze zijn een beetje in de war denk ik :P

Michelle, hopen dat het lukt, maar lijkt mij alleen maar goed dat je niet direct heel hoge verwachting hebt, dan kan het alleen maar meevallen als ze toch in 1x drachtig is :j

Vrijdag of zaterdag worden bucks en star gescand en jupi de tweede scan, ik ben nu al zenuwachtig :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:14

Ooooo jij ook al!! Spannend!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 00:56

Gefeliciteerd met de drachtige merries en succes voor de mensen die nog wachten.

Is er misschien iemand die een plekje weet (liefst omgeving Rotterdam-Gouda) waar een welsh jaarlinghengstje sociaal zou kunnen opgroeien? Dus met andere hengsten, ruinen of drachtige merries?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:38

Na hier gelezen te hebben over uiertjes die nu al groeien....

Zet ik vanmorgen de dames buiten en tot mijn verbazing dook Gipsy ( zou drachtig kunnen zijn) onder Trees (drachtig gescand) om te zogen. Op een gil van mij keken ze mij verbaasd aan en gingen grazen