[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:39

Mooie foto's allemaal!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:49

Leuke foto's! Die arabieren zijn wel prachtig hoor :j

Hier een foto van 2 buiken op pootjes...
Afbeelding

Ben vandaag druk geweest met de stallen klaar te maken. Vanaf het weekend wil ik de drachtige merries 's nachts binnen gaan zetten. De camera's hangen weer goed, kan merrie-tv in huis ook weer aan 's avonds om te gluren :D
Morgen nog wat kleine dingen aanpassen en ik wil kijken of ik nog 1 extra camera op kan hangen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:51

mooi weiland heb je Marije, en mooie dames!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:55

Ja marije voor jouw schiet het echt al op je dames staan er maar toppie bij!

Az Mausi ziet er goed uit ach een jaar is zo om :D .

Set gefeliciteerd dat je mooie dame nog drachtig is.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:56

Gave pics! Mausi marcheert lekker! En Set ziet er super uit! <3

@Woogy: ja volgend jaar gaat ie uiteraard naar de premiekeuring. Vind t heel belangrijk dat hij goedgekeurd wordt.
Dat je nu nog een verbrand kootje hebt! :oo Je zou toch denken dat die najaarszon niet meer zo fel brandt... Veel beterschap in ieder geval!

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:58

Wat een gave foto's!!

Ik heb mijn merrie heel lang niet kunnen rijden door allerlei lichamelijk ongemak bij haar enz. Nu deze week haar nieuwe zadel gekregen en weer langzaam begonnen. Ze heeft heel lang niet durven draven enzo maar nu weer stukjes gedraafd. Werd er emotioneel van. Ik merkte wel dat haar verzachte karakter door haar drachtigheid op dit moment in ons voordeel werkt. Ik zal binnenkort wat foto's maken en proberen er op te zetten.

Az balen zeg van je huis.

En top dat set nog drachtig is of ben ik nu in de war met mausi. Zit op tel en kan niet terug kijken. Althans ik ben niet zo handig hiermee. Hihi

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:38

Wat een mooie foto's zie ik voorbij komen!

LoveSlimpie wanneer kom je naar ons :P

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:42

@Rowan, gister is het rooster voor na mn tentamenweek bekend gemaakt, maar das niet heel practisch dus wil nog even mn nieuwe rooster afwachten ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:31

Mooie buiken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:26

thea1978 schreef:
Wat een gave foto's!!

Ik heb mijn merrie heel lang niet kunnen rijden door allerlei lichamelijk ongemak bij haar enz. Nu deze week haar nieuwe zadel gekregen en weer langzaam begonnen. Ze heeft heel lang niet durven draven enzo maar nu weer stukjes gedraafd. Werd er emotioneel van. Ik merkte wel dat haar verzachte karakter door haar drachtigheid op dit moment in ons voordeel werkt. Ik zal binnenkort wat foto's maken en proberen er op te zetten.

Az balen zeg van je huis.

En top dat set nog drachtig is of ben ik nu in de war met mausi. Zit op tel en kan niet terug kijken. Althans ik ben niet zo handig hiermee. Hihi

je hebt gelijk hoor Set is nog drachtig waar ze de vorige keer verworpen heeft :j maar Mausi is ook drachtig :D en van beide werden foto's geplaatst haha allebei schimmel Arabs. Alleen is Mausi iets meer arab qua uiterlijk (tenminste voor de niet-kenners)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:32

Ben benieuwd dan loveslimpie :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:33

Ben ook benieuwd wie je nog meer gaat fotograferen! er zitten zoveel dikke buikers in het Noorden :D ik wil sowieso graag een fotoshoot met dikke buik volgend jaar :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:42

set_elkol schreef:
Ben ook benieuwd wie je nog meer gaat fotograferen! er zitten zoveel dikke buikers in het Noorden :D ik wil sowieso graag een fotoshoot met dikke buik volgend jaar :)

Ik ook :) mocht het voor loveslimpie niet haalbaar zijn bij mij langs te komen dan heb ik misschien iemand anders die het wel wilt, die komt in ieder geval als het veulen er is! ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:54

Ja ik ga ook sowieso een shoot regelen, het liefst in de zomer eentje met bolle buik, en als het veulen er zijn sowieso!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:03

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:05

wat een leuke foto's komen er langs :)

Is via een kennis van mij, zij doet in homeopatische natuurgeneeswijze dingen. Weet niet precies hoe ik het moet benoemen :) Zal haar vragen hoe te bestellen.

Pony is er helaas heel gevoelig voor :( Ze heeft was roze op haar neus en door pigment verlies ook roze op d'r oogjes. Kocht het eerste jaar dat ze het land weer op ging een uv-werende kap...madamme wilde hem dus mooi niet op ;) Stond ik met een keidure kap en pony wiens vlekken helemaal wegtrokken van het gras :P

Vandaag hebben m'n knappe hengsten zich weer bewezen, samen op de trailer naar de kliniek voor een tandarts bezoekje, de lieverds <3

Yildiz, komen we elkaar nog wel tegen denk ik, mijn kerels gaan volgend jaar (weer) op voor de premie keuring etc.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:12

Wauw Pret is wel al bol haha, maar dat mag!

je hengsten zijn ook zo knap Lisa :)) Pigmentverlies had Set ineens bij haar oog maar daarna kwam het ineens terug in zwart gelukkig. verder 1 wit voetje en een snebje maar niet gevoelig, komt misschien omdat haar vachtkleur ook niet echt warmte aantrekt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:49

Pony heeft verder nooit last, alleen in de kootholtes, lijkt in eerste instantie op mok maar is duidelijk van andere aard en moet ook anders aangepakt worden. Ze vind het ook erg lekker om met de bips in de zon te staan waardoor ze vol op de koten staat, verbranding is dan onvermijdelijk. Op haar enige rooie voetje nergens last van namelijk.

Ben wel altijd heel trots als ze zo lief zijn als vandaag weer, dat m'n kerels samen op de trailer staan. Toen ze elkaar weer zagen na de behandeling van Zaar(Gong was al gedaan), het gepiep naar elkaar was gewoon hartverwarmend <3

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:44

Wat zoet Woogy!

Pigmentverlies en verbranding, heftig! Lis dr neus verbrandt elk jaar 1 keer. Smeer m dus niet in want dan blijft ie (gek genoeg) verbranden.

Uitslag van opvoelen laat nog even dagje langer op zich wachten, de dierenarts had een spoedgeval tussendoor dus komt morgenochtend...

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:49

Mijn hobby buiten de paarden is ook fotograferen dus ik heb er altijd genoeg van de zwangere dames :D . Dat is echt leuk want als ik dan wel eens zoon CD aan het bekijken ben dan is echt hee daar zat die in en daar die. Wat ik zelf heel mooi vind uiteindelijk en dat is niet altijd gemakkelijk om ook echt de sfeer van het drachtig zijn te fotograferen in plaats van een het paard op zijn mooist op de foto te krijgen. De veranderen van merrie die in de eerste instantie op een roze wolk zit maar zodra het einde in zicht komt ze het echt ook zat en dan alles wat er nog tussen zit. En ik heb dan toch het gevoel dat alleen ik dat kan en ook kan zien omdat ze van mij zij en een band met ze heb.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:54

Znoes is momenteel in de opstandige periode.
met rijden is het een verschrikking. In de omgang is ze ook niet meer zo toegankelijk.
Het kroelen en knuffelen is duidelijk minder met ons.
Terwijl ze met de andere drachtige merrie echt wel close wordt nu

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:58

Even een voorbeeld :D

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:00

Mijn hemel hoe ver was ze toen?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:10

Geweldig Gelske! :D
Zoiets foto heb ik van Aziza ook nog ergens, kan hem alleen zo snel niet vinden.

Edit: gevonden :D

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:19

Klopt volgens mij hebben we de foto,s toen in het zelfde dikke buiken topic gehad kan ik nog herineren :D . Ze was hier in de laatste maand van de dracht Pony paradijs.
Dit soort foto,s zijn vaak moeilijk te maken want als je de bak of het land instapt komen ze toch naar je toe of ze doen toch even de oortjes naar voren als je voor ze staat zo als hier op de foto,s ook de noor in de laatste maand en die was het ook zo zat maar zij kijkt dan net weer met haar oortjes naar voren.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door geshahquille op 25-10-13 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt