Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:53

alle merries weer rustig ? Lachen

Ik zou maar oppassen, je weet nu hoe merries je kunnen verrassen! Haha!

Gelukkig nog geen gewaak voor mij Schijnheilig

Het eerste veulentje is gewoon al geboren Haha! En wel eentje waarvan we het niet verwacht hadden! Haha! Helemaal alleen, super! Pling

Ik ben benieuwd wie de volgende wordt! Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:20

Wij hebben hier in NH af en toe een pikzwarte lucht met daarin hagel en sneeuw. De dames en heren staan binnen. Er staat hier ook nog een keer een rotte koude wind. Als ik ze buiten zet dan is het hooi eten en als het op is, willen ze naar binnen.

Update HM Famosa:
HM loopt als een kieviet naast je met af en toe een levade tussen door Go jij! Go jij! . Mevrouw wil ook haar hofhouding in haar ziensveld hebben en gaat daarom niet alleen buiten staan Schijnheilig . Ze wordt door 1 van haar hofdames (ikke) om de 2 uur aan de hand begeleid door de buitenrijbaan. Als er weer van die natte troep naar beneden komt, dan eist HM dat ze weer binnen wordt gezet. ZKH ADHD gedraagt zich weer als van ouds. Go jij! Go jij! Whoosh!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:48

Update Fanja:

Niet heel veel bijzonders te melden. Ze groeit echt heel flink nu. Af en toe laat junior zich behoorlijk gaan daar binnenin, ik vind het wel geweldig om te zien, ze staat helemaal te schudden dan.
De uier wisselt met de dag, het oedeem zakt nadat we wat gestapt hebben wel wat af...
Vandaag 234 dagen drachtig!!!

Ik kon het niet laten...: www.fanja.web-log.nl Bloos Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:43

Nog maar 20 dagen ... ??? Nagelbijten / Gniffelen
Tot nogtoe nog steeds geen veranderingen, alles is nog steeds hetzelfde als de laatste keer ik wat te melden had. Ze heeft enkel wel weer de slechte gewoonte om zich met volle gewicht tegen de scheidingswand aan te rammen omdat ze niet als eerste eten krijgt ... Clown Das nieuw!
Ik wil telkens foto's maken maar het komt er niet van, Vila Vanta is echt huuuge en lijkt uitgezakter.

Ik zal ze eens gaan buiten zetten, al blijft ze toch op het terras staan soezen naast haar bejaarde vriendje... Dromen

Pfff, 20 dagen ...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:28

Vandaag een paar foto's geschoten van HM. Ik schrok ff toen ik haar melkbar zag. Die gaat groeien!!!!!!!!

Ik had net mijn camera gepakt en mevrouw moest even rollen Tong uitsteken . Ze rolt nu nog steeds door, zo 3 tot 4 keer!!!! Errug lenig met die dikke pens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Melkbar in wording!!!
Afbeelding

Afbeelding
Koos houdt de wacht. Hij vind haar zo leuk Lovers . Hij is in love Kwijl . Famosa vind hem ook heel errug leuk op een goede afstand van een meter of 5 Bloos

Henk heeft nu wel heel erg de bibbers bij het zien van de melkbar Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:39

Wat een ontzettend lief veulentje!
Krijg er wel de zenuwen van, want hier duurt het ook nog maar ongeveer 50 dagen (al is dat best wel lang).
Binnenkort kraampakket klaarleggen, want ze verrasen je dus gewoon veel eerder!Bij mijn merrie beweegt het veulen ook zo erg, tegenwoordig ook helemaal onderin de buik. Ze staat er dan soms bij te zuchten, wat heb je me aangedaan lijkt ze dan te denken Bloos
Maar kan het zijn dat als je het veulentje heel vaak ziet en voelt, dat de merrie dan ook eerder bevalt omdat het veulen dan misschien al redelijk groot is? Of zal dat helemaal niet met elkaar samenhangen, gaan die mutsen juist bevallen terwijl je niets in de buik ziet ? }>

<br><br>
Zijn jullie merries momenteel ook in de verharing? Ik vind het wel een rare tijd ervoor, maar Siena is echt heel erg aan het verharen, kan d'r elke dag borstelen en dan vallen de plukken eraf. Moet ik haar nu extra ondersteunen met voer?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:35

@ phiabink: Het wordt nu echt menens! Haha! De uier komt er nu ook al aan! En 50 daagjes, dat is echt niets! Ze ziet er ook goed uit Lachen alleen jammer van de pleeborstel Vork
Fijn dat ze nog steeds zo lief is Lovers Heb je trouwens al wieletjes? Schijnheilig

@ loolapalooza: 20 daagjes Lachen Ik ben jaloers! Haha! Jullie hoeven allemaal nog maar heel eventjes, ik nog 9 hele weken! }> Tong uitsteken
Gelukkig gaat het goed met haar Lachen En ik ben wel benieuwd naar de foto's! Haha!

@ sjen: Nee, volgens mij is het niet zo dat wanneer je het veulen vaak ziet bewegen dat het dan ook komt. Want het veulen kan namelijk makkelijker bewegen als hij nog kleiner is Ja Naarmate hij groter wordt kan hij steeds minder goed bewegen Lachen (en dat is maar goed ook! Arme merries! Ach gut )

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:45

Dus dan is het misschien wel andersom bij mijn merrie: veulentje zie ik nog veel bewegen en is dus misschien juist nog klein. Lijkt me inderdaad logischer Bloos
Ik zoek alleen de hele tijd naar theorieen waardoor ik nog een beetje zekerheid kan krijgen Knipoog
Zijn/waren jullie merries ook nog erg actief met 9 maanden dracht?
Vandaag ben ik met haar gaan wandelen, omdat ik dacht dat ik het wat moet afbouwen kwa rijden enzo, maar volgens mij had ik er beter op kunnen gaan zitten, want ik hield haar bijna niet.
Misschien toch nog maar een maandje ofzo doorrijden.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:46

Jaaaaa een veulen!!!!

Bij ons op stal dan... Dus nog niet bij Kim Haha!

Vannacht is het 1e veulen bij ons op stal geboren.. Een klein fries hengstje Haha! Erg leuk!! Op naar de volgende Lachen DIe ook al klaar staat in de kraambox Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:47

gefeliciteerd!! Haha! Haha! Alweer een veulen!

Fotoooo's! Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:49

HM Is nog best proper voor net fanatiek gerold te hebben Clown Tenminste, er ligt geen cm dikke korst modder op haar rug zoals bij die van mij na een rolpartij ...

Hier de beloofde Villa Vanta pics Tong uitsteken

*ja Xen ga nou uit beeheeeeld!*
Afbeelding

De uier neemt bij nader inzien en vergelijking van vorige foto's toch serieus andere vormen aan, de spenen zitten er meer op ipv in en ze heeft niet meer 1 dikke en 1 kleine tiet. Het valt me nu pas op omdat ik er niet meer zo goed pal onder durf te gaan hangen ... ze is zo onvoorspelbaar krengig ... Koe
Afbeelding-Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:50

Sjen schreef:
Dus dan is het misschien wel andersom bij mijn merrie: veulentje zie ik nog veel bewegen en is dus misschien juist nog klein. Lijkt me inderdaad logischer Bloos
Ik zoek alleen de hele tijd naar theorieen waardoor ik nog een beetje zekerheid kan krijgen Knipoog
Zijn/waren jullie merries ook nog erg actief met 9 maanden dracht?
Vandaag ben ik met haar gaan wandelen, omdat ik dacht dat ik het wat moet afbouwen kwa rijden enzo, maar volgens mij had ik er beter op kunnen gaan zitten, want ik hield haar bijna niet.
Misschien toch nog maar een maandje ofzo doorrijden.

gewoon lekker doorrijden zolang ze nog wil en het leuk vind! Lachen
Vreya zit nu bijna op 9 maanden en ik zie het best vaak bewegen! Ja Maar dat verschilt ook per keer hoor Knipoog En ik zie niet dat de hele buik schommelt alleen als ik echt aan de buik voel, voel ik het Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:52

hahaha mag ik even om die tietjes lachen? Clown die tepels zitten er op de eerste foto echt helemaal ingepropt! Wil ze ze verstoppen ofzo? Tong uitsteken

Ze is trouwens wel al heel breed zeg op de eerste foto! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:11

Ik vroeg me eigenlijk wel af wat de normale 'gemiddelde' tijd is voor een merrie om uier te krijgen. Ik weet dat het bij elke merrie anders is, maar er is vast wel iets van een gemiddelde Lachen Weten jullie hier meer van? En vanaf wanneer het normaal is om uier te krijgen en wanneer nog echt te vroeg (zoals toen bij odessa)?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:16

Loolapelooza; het viel mij ook al op dat Vanta echt breed is geworden! En die melkbar van haar begint er ook al op te lijken zeg Tong uitsteken! En nog maar 20 daagjes, TWINTIG! Dat is toch bijna niets?! Wow! *slaakt een zucht van jaloezie*

Ik had zelf pasgeleden van: wow, alweer 6 maanden! Maar nu het veulentje van Rilexta geboren is, begint het toch eigenlijk ook wel érg te kriebelen bij mij moet ik zeggen Bloos .
*zucht* was het maar 11 juli Lachenz

Obelix; ik dacht bijna dat het veulen van Hinke geboren was Haha!. Maar leuk hoor! Veulies blijven leuk!

Phiabink; ik moet altijd zo lachen om je ZKH-verhalen *LOL* !
Maar Famosa ziet er al lekker vol uit Tong uitsteken! Hoe lang moet Famosa nou ook alweer?

Sjen; ik denk dat het normaal is dat je merrie aan het verharen is hoor, Ivanka is al meer dan een maand fanatiek bezig met verharen hoor! Denk niet dat dat door haar dracht komt, maar door de zachte winter van dit jaar.

Vrijalover; totáál geen verstand van. Ik wacht het antwoord van de kenners ook even af Bloos .

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:52

Soleda(van Misssol) op 7,5 maand dracht

Afbeelding

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:05

Tinne schreef:
Phiabink; ik moet altijd zo lachen om je ZKH-verhalen *LOL* !
Maar Famosa ziet er al lekker vol uit Tong uitsteken! Hoe lang moet Famosa nou ook alweer?

Bloos
Mac is er mee begonnen om Famosa Hare Majesteit te noemen. Tong uitsteken Famosa moet nog een dag of 48 als ik van 340 dagen dracht uit ga.

@ vrijalover
Famosa heeft geen pleeborstel, maar haar staartwortel is geschoren. Dit doen ze bij alle Andalusische fokmutsen. Ze heeft dat haar hele leven al. Ik heb geprobeert het te laten groeien, maar mevrouw vind het maar niks die haren bij haar kont. Nu schuurt ze niet meer.

@ Loolapelooza
HM staat natuurlijk niet in de prut Bloos .
Wij hebben een buitenbak waar normaal het strengste verboden is om los te gooien, longeren of te laten rollen. De bak is plas en prut/blubber vrij. We hebben een stuk afgezet waar HM lekker kan rond lopen. Als ze naar binnen gaat, meteen mest weghalen, harken of eventueel met de trekker er over.
Mijn bak is heilig en mijn grootste trots. Ik heb de pest erin dat we de bodem niet mee kunnen nemen naar Belgie. Daar komt zeker net zo bodem. De loonwerker die hem hier heeft aangelegt, komt maar een week logeren en de bak aanleggen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:51

@Loolapelooza: De rimpels op het uier trekken al aardig weg Haha!
Ze gaat al aardig richting model koei...

Soleda begint ook al echt een bol buikje te krijgen OK dan!

@ PhiaBink: Passen jullie wel op dat HM Famosa alle extra aandacht niet gaat misbruiken? Dan gaat ze straks misschien wel weken overtijd Nagelbijten / Gniffelen

Bij Macy ben ik erg benieuwd hoe haar uier er morgenochtend uit ziet.
Ze heeft 's ochtends steeds een mooi uier met volle spenen en lek-plekken van 's nachts.
Maar iedere middag als ze weer op stal komt, is het uier zo goed als weg. 's avonds bij het afvoeren is er dan nog maar weinig te zien, blijkbaar vult het uier zich 's nachts pas echt.
Maar net trof ik dit aan:
Afbeelding

Wel dunner dan 's ochtends maar geen theezakjes zoals andere avonden...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:04

MarijeR schreef:
@Loolapelooza: De rimpels op het uier trekken al aardig weg Haha!
Ze gaat al aardig richting model koei...

Soleda begint ook al echt een bol buikje te krijgen OK dan!

@ PhiaBink: Passen jullie wel op dat HM Famosa alle extra aandacht niet gaat misbruiken? Dan gaat ze straks misschien wel weken overtijd Nagelbijten / Gniffelen

Bij Macy ben ik erg benieuwd hoe haar uier er morgenochtend uit ziet.
Ze heeft 's ochtends steeds een mooi uier met volle spenen en lek-plekken van 's nachts.
Maar iedere middag als ze weer op stal komt, is het uier zo goed als weg. 's avonds bij het afvoeren is er dan nog maar weinig te zien, blijkbaar vult het uier zich 's nachts pas echt.
Maar net trof ik dit aan:
http://www.foalcam.net/uier/februari/ui ... .jpg[/img]

Wel dunner dan 's ochtends maar geen theezakjes zoals andere avonden...

Hm krijgt eigenlijk maar iets meer aandacht dan de rest. Bep is zo jaloers, dat ze haar stal aan het verbouwen is als ik met Famosa bezig bent. Je moet toch een zwangere dame van stand iets aan een extra verzorging geven, toch! Haha!

Nou Marije, de slapeloze nachten komen eraan zo te zien. Of zal Macy je foppen. Welk hoofdstuk was dat ook al weer?
Wie weet ligt er vanacht een veulie in de box en moeders met een volle melkbar Vingers aflikken .

Wat spannend allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is er ook een boek "Anti-stress voor fokkers" of "Hoe kom ik stressloos door 11 maanden dracht of "Psychologische hulp voor fokkers van dragende merries". Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:11

PhiaBink schreef:
Hm krijgt eigenlijk maar iets meer aandacht dan de rest. Bep is zo jaloers, dat ze haar stal aan het verbouwen is als ik met Famosa bezig bent. Je moet toch een zwangere dame van stand iets aan een extra verzorging geven, toch! Haha!

Nou Marije, de slapeloze nachten komen eraan zo te zien. Of zal Macy je foppen. Welk hoofdstuk was dat ook al weer?
Wie weet ligt er vanacht een veulie in de box en moeders met een volle melkbar Vingers aflikken .

Macy zal toch eerst moeten stoppen met eten voordat er een veulen uit komt rollen dus vannacht wordt het nog niets Knipoog

Citaat:
Is er ook een boek "Anti-stress voor fokkers" of "Hoe kom ik stressloos door 11 maanden dracht of "Psychologische hulp voor fokkers van dragende merries". Clown

www.bokt.nl Haha!
Werkt het beste als huisgenoten gaan gillen bij het woord veulen...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:28

MarijeR schreef:
PhiaBink schreef:

Macy zal toch eerst moeten stoppen met eten voordat er een veulen uit komt rollen dus vannacht wordt het nog niets Knipoog

Citaat:

www.bokt.nl Haha!
Werkt het beste als huisgenoten gaan gillen bij het woord veulen...

Ik denk dat mijn huisgenoot nog zenuwachtiger is dan ik. Hij is de eigenaar van HM Famosa. Ik lig af en toe in een deuk. Elke dag als hij uit zijn werk komt gaat hij naar stal. "Hoe is het met mijn meissie Lovers ." Hij komt in de keuken en meteen gaat de monitor aan. "Effe naar mijn meissie kijken". Walgelijk toch Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:09

HM en haar aanstaande koninklijke kind krijgen zelfs hooi in De Bak !! Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat het gepeupel haar op gepaste afstand mag toewuiven vanuit hun modderige onderkomens ...

Moossie heeft trouwens een aardige melkbar en zo te zien bijzonder gebruiksvriendelijke spenen! Ja, dat gaat goed!

Vanta's uier is ook al echt aan het ontkreukelen! Heel verschil met de vorige foto!

Mijn "huisgenoot" is ook erg begaan met de aanstaande moeders. Vandeweek bespeurde ik een lichte vorm van stress in zijn stem toen hij dacht dat Pepsi aan het persen was. Maar Pepsi's koppie is ook 's nachts nog volop in de weer, dus die lag vrolijk te galopperen in haar slaap Haha! .

Dat Macy daar zo vroeg al mee begint zeg ... en jij maar poetsen Haha! !

Soleda wordt idd ook al voller Ja .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:27

Hoe ontwikkelt het uier van Pepsi?

Bij Macy viel de verandering vanmorgen wat tegen.
Het uier was wel wat voller dan gisterenavond maar niet extreem.
Bij 1 kant zag je wel meer verschil, ze heeft nu voor het eerst een ongelijk uier Clown
Dat heeft ze nog nooit gehad...

Afbeelding
Deze foto is vanaf de zijkant genomen en links (op de foto rechts) is een stuk voller dan rechts.
De spenen kunnen amper voller maar nu wijst de linker speen weer naar binnen. Al is het bij Macy al heel wat als ze op het eind recht naar beneden hangen. (jaja, hele uierstudie met foto's van de afgelopen jaren erbij Knipoog )

En waar is Jeddah???
Ze zit toch niet stiekem bij een bont veulentje in de stal???

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:36

Nou, ik heb gelukkig een nieuwe stal gevonden. 's Nachts op stal, verder lekker de hele dag in de wei. Een goed te rijden buitenbak (ik ga mijn binnenbak missen Verdrietig ) en aardige stalhouders.
Op een paar minuten stappen van een enorm uitrijdgebied.

Alleen....

Ik kan er niet per begin maart terecht.
We hebben dus afgesproken dat het veulen geboren gaat worden in Muuz haar huidige stal en dat ze 1 mei naar haar nieuwe stal (en wei) gaat verhuizen.
16 mei 2004 was de laatste inseminatiedatum.
Hopen dat Muuz wat aan de vroege kant is (het is haar eerste).

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:47

@ kitty
Wat fijn zeg. Is wel beter in haar gewende omgeving een veulen te krijgen. Brengt minder stress met zich mee als ze ineens naar een andere stal moest verhuizen.

@ Mac
Haar onderdanen staan ook gelukkig niet in de prut. 1 paddock is ook plasvrij. In de grote paddock wordt gelogeert en die bodem is nu prutterig. Door de harde wind van de laatste tijd is er ook een laag zand weggewaaid. Mooi voor de volgende bewoners om die paddock wat aan te vullen met vers nieuw zand. Haha!
Leuk he dat die kerels ook iets van vadergevoel krijgen Haha! Toch iets van gevoeligheid te bespurren bij die stoere kerels Tong uitsteken !!!

@ Marije
Ojee, het wordt per dag spannender. Hoe ziet de melkbar er nu weer uit!

Jeddah????????????????????????????????
Nimber????????????????????????????????