Ik zou maar oppassen, je weet nu hoe merries je kunnen verrassen!

Gelukkig nog geen gewaak voor mij

Het eerste veulentje is gewoon al geboren

Ik ben benieuwd wie de volgende wordt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjen schreef:Dus dan is het misschien wel andersom bij mijn merrie: veulentje zie ik nog veel bewegen en is dus misschien juist nog klein. Lijkt me inderdaad logischer![]()
Ik zoek alleen de hele tijd naar theorieen waardoor ik nog een beetje zekerheid kan krijgen![]()
Zijn/waren jullie merries ook nog erg actief met 9 maanden dracht?
Vandaag ben ik met haar gaan wandelen, omdat ik dacht dat ik het wat moet afbouwen kwa rijden enzo, maar volgens mij had ik er beter op kunnen gaan zitten, want ik hield haar bijna niet.
Misschien toch nog maar een maandje ofzo doorrijden.
Tinne schreef:Phiabink; ik moet altijd zo lachen om je ZKH-verhalen!
Maar Famosa ziet er al lekker vol uit! Hoe lang moet Famosa nou ook alweer?
MarijeR schreef:@Loolapelooza: De rimpels op het uier trekken al aardig weg
Ze gaat al aardig richting model koei...
Soleda begint ook al echt een bol buikje te krijgen![]()
@ PhiaBink: Passen jullie wel op dat HM Famosa alle extra aandacht niet gaat misbruiken? Dan gaat ze straks misschien wel weken overtijd
Bij Macy ben ik erg benieuwd hoe haar uier er morgenochtend uit ziet.
Ze heeft 's ochtends steeds een mooi uier met volle spenen en lek-plekken van 's nachts.
Maar iedere middag als ze weer op stal komt, is het uier zo goed als weg. 's avonds bij het afvoeren is er dan nog maar weinig te zien, blijkbaar vult het uier zich 's nachts pas echt.
Maar net trof ik dit aan:
http://www.foalcam.net/uier/februari/ui ... .jpg[/img]
Wel dunner dan 's ochtends maar geen theezakjes zoals andere avonden...
PhiaBink schreef:Hm krijgt eigenlijk maar iets meer aandacht dan de rest. Bep is zo jaloers, dat ze haar stal aan het verbouwen is als ik met Famosa bezig bent. Je moet toch een zwangere dame van stand iets aan een extra verzorging geven, toch!![]()
Nou Marije, de slapeloze nachten komen eraan zo te zien. Of zal Macy je foppen. Welk hoofdstuk was dat ook al weer?
Wie weet ligt er vanacht een veulie in de box en moeders met een volle melkbar.
Citaat:Wat spannend allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is er ook een boek "Anti-stress voor fokkers" of "Hoe kom ik stressloos door 11 maanden dracht of "Psychologische hulp voor fokkers van dragende merries".
MarijeR schreef:PhiaBink schreef:Hm krijgt eigenlijk maar iets meer aandacht dan de rest. Bep is zo jaloers, dat ze haar stal aan het verbouwen is als ik met Famosa bezig bent. Je moet toch een zwangere dame van stand iets aan een extra verzorging geven, toch!![]()
Nou Marije, de slapeloze nachten komen eraan zo te zien. Of zal Macy je foppen. Welk hoofdstuk was dat ook al weer?
Wie weet ligt er vanacht een veulie in de box en moeders met een volle melkbar.
Macy zal toch eerst moeten stoppen met eten voordat er een veulen uit komt rollen dus vannacht wordt het nog nietsCitaat:Wat spannend allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is er ook een boek "Anti-stress voor fokkers" of "Hoe kom ik stressloos door 11 maanden dracht of "Psychologische hulp voor fokkers van dragende merries".
www.bokt.nl
Werkt het beste als huisgenoten gaan gillen bij het woord veulen...