Hier wordt Prisca vanavond naar de hengstenhouder gebracht en Domino vrijdag gescand. Zit dan op 18 dagen. Laat ons hópen dat er iets in zit. Anders houdt het op dit jaar. Voorkeur voor geslachten; Dat wat uit Prisca komt blijft sowieso, opvolger van zijn/haar moeder. Van Domino maakt het mij erg weinig uit, is waarschijnlijk toch voor de verkoop.
Hier maakt het ook niet uit. Waarschijnlijk een blijvertje. Belangrijkste is later dat we er wat mee kunnen en mee kan op wedstrijd, buitenrit etc. Hoef niet perse een merrie, als opvolger voor het fokken. Nu veulentje fokken is eenmalig voor de fun
2a54z6e45r6r
Geplaatst: 16-07-19 11:52
Wachten duurt lang! Nog 10 dagen om te weten of Raven drachtig is.
Gefeliciteerd met het mooie resultaat DL, extra leuk wanneer je "zomaar" meedoet.
Fijn Nathie
Ik duim voor je vanmiddag Kabayo!
Ben gelukkig niet de enige die nog moet wachten op de eerste drachtscan. Pfff begin het wel een beetje spannend te vinden nu, hoewel ik er eigenlijk 100% van overtuigd ben dat ze dragend is. Maar heb nu vrees ik geen rust totdat deze ronde dan ook een kloppend hartje zichtbaar is.
Ik verzeker altijd de dracht. Van 90 dagen na dekking tot ca 4 maanden na de geboorte. Er gaat meestal best veel geld inzitten eer het allemaal zover is en als het dan mis gaat ergens is dat extra zuur. Het is best prijzig; 10% van het verzekerde bedrag (+assurantiekosten) en tot op heden gelukkig maar 1 keer nodig gehad. Maar was toen wel erg blij ermee. Kon toen iig de DA rekening makkelijk betalen en had toen nog wat over voor een nieuwe aanschaf (ben toen een dragende merrie verloren). Merries zelf heb ik alleen voor de dood verzekerd zoals dat heet.
Dustinlover: gefeliciteerd en wat een prachtige ogen! En iedereen weer gefeliciteerd met de kloppende hartjes! Kabay: succes vanmiddag! Vulina : gefeliciteerd met het veulentje! Cio en 2a: nog even duimen!
Nathiie
Geplaatst: 16-07-19 13:01
Vulina: Dit is onze eerste poging met Totilas en ook de eerste dracht voor Guapa, dus extra spannend
Hengst of merrie maakt niet uit, als het maar gezond is en een leuk karakter heeft
Kabayo wat balen, mooi veulen. Hopen op een vruchtbare nieuwe poging.
Kees gaat nog steeds goed, vruchtje groeit en het hartje klopt. Dus een blije Tiwi. De derde merrie op stal helaas leeg, arme eigenaresse was zo teleurgesteld maar gaat nog wel voor een nieuwe derde poging.
Noisy
Geplaatst: 16-07-19 16:24
Kabayo schreef:
Hier weer leeg. Ze gaat morgen weer naar bartele. Hengstenwissel dus
Ah balen zeg Succes morgen!
Fotsy
Geplaatst: 16-07-19 16:41
Wat jammer kabayo Ik had ook een die moeilijk drachtig werd met veulen aan de voet. Hopelijk met andere hengst meer succes
Gefeli tinniie en die blauwe kijkers zijn geweldig mooi
Spannend voor raven. Wat denk je zelf?
Hier ook gefeli vulina
Ik ga volgende week ook nog eens scannen dan is ze over de 75 dagen.
Oh spijtig Kabayo! Soms hebben ze gewoon een jaartje rust nodig en willen ze niet drachtig worden.. heb ik hier ook ooit met een merrie gehad, 4 pogingen en niks. Jaar er op van de eerste keer drachtig..
Het lijkt laat op het jaar, maar wij zijn toch nog steeds aan het dekken.. Arany heeft 5 merries gedekt dit weekend, Mo 2, meeste die nu maar begonnen met dekken..