Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je zult wel vaak horen "wat een rare hond" oid. 

Is natuurlijk wel een zeldzaam ras dus sowieso ligt het wat ingewikkelder. En er zijn er, incl. de hengst waar ik voor gekozen heb, die voor Europese stamboeken zijn goedgekeurd. Dan zijn de eisen sowieso alweer heel anders.
Showkeuringen zijn daarin voor mij persoonlijk minder leidend, maar dat ik een kwalitatieve merrie bezit twijfel ik sowieso niet aan. 
Niks aan als er wat mankeert aan je dieren... heb al zeker een stuk of vijf witte haren zo los kunnen wegpakken van mijn hoofd... ik word nog grijs hiervan, haha. Gelukkig dus wel een hele opsteker dat ze nog drachtig is en de smid de merrie weer mooi op de voeten heeft gezet met speciaal beslag. De rest zien we wel weer. 

we brengen ze niet naar de opfok. Haar enter veulen is echt super sociaal en lief 

hier helaas een 9 maand oude verloren, met afwijking. Helaas merie ook verloren 

nog steeds zo zonde van Lady, wat een prachtige pony verloren
zeg ik nu maar het moet) de rest zijn allemaal merrie's eentje van 18, 7, 5, 2 en twee veulens van 2 en 3maanden. De ruinen en de hengst heb ik verkocht al was dit heel leerrijk om te zien. 
en hoewel ik zelf nog geen ervaring heb met hengstig spuiten vind ik de verhalen vaak niet positief (nog maar weinig gehoord dat ze werkelijk drachtig raken na het spuiten). Toch maar hard duimen dat ze nu snel netjes hengstig word en dat het ook gaat pakken.... 

En ja dan heb je net als ik ineens zo'n 20 van die pony beesten lopen