[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:55

Arme Jill... :(:)

En wat een prachtige veulentjes komen er weer voorbij! <3
Kan nu haast niet meer wachten.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:01

CL wauw Jill is echt mega!! :wow:
Moet zeggen dat mijn merrie bij haar eerste dracht ook huge was.. zal eens zoeken tussen de foto's van haar eerste dracht en nu, kijken of ik verschillen zie :)

ML wat fijn dat het weer goed gaat! En die eerste foto <3 <3 <3 echt TE lief!!

Mopjemop heerlijk dat ze buiten lopen, wel fijn dat je de mogelijkheid hebt ze eerst even aan te laten sterken voor ze de kudde weer in gaan.

Vandaag met maquavinci heerlijk uitgebreid gepoetst, en de kleine liet zich weer even voelen. Heb aan een paar stal genoten gevraagd wat ze dachten en ze denken (net als ik) dat het een hengstje word.. maar dat dacht ik bij haar eerste ook :+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:05

Gefeliciteerd met de nieuwe knappe veulens.
Jeetje ik moest 30 bladzijdes bijlezen, hahaha.

Morgen eerste fotoshoot van Storm. *\o/*

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:23

Ja ben benieuwd Fotsy over een paar dagen, maar zelfs met die wrat is ie super knap, moet je nagaan straks zonder die wrat :D <3. Hij is echt een super stoer en leuk kereltje, ben helemaal trots :). Bibi is ook echt een hele lieve goede mama :) <3.

Weet niet meer wie dat vroeg over dat halsteralarm of buiksingel, ik gebruik nu ook alleen nog maar halsteralarm ipv een buiksingel, dit ivm dat mijn ene Merens dus drukplekken van de singel gekregen heeft -O- , mijn ervaring is dat zo een buiksingel niet voor elke paardenrug geschikt is, halsteralarm werkt ook prima gelukkig :).

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:30

Zo dat is hard gegaan, 10 bladzijdes! :')

Tot apart, opeens weer zoveel veulens op 1 dag! En allemaal hengstjes, hebben ze vast afgesproken :+ Nogmaals gefeliciteerd!

Leuk, buiken opmeten. Zal ook eens een poging doen :j Al weet denk ik iedereen ondertussen wel wie hier de koningin der dikke buiken is :P

En ook weer veulentjes foto's, heerlijk! Wat zullen jullie al volop aan het genieten zijn van het kleine grut. Dat maakt mij wel iets ongeduldiger hoor O:)

Er komen weer vullende uiers voorbij, wellicht wil dit weer de dames ook wat motivatie geven een cupje groter te gaan :) Ze moeten op het werk maar niet op mijn telefoon kijken, ze zullen vreemde dingen van me denken met die uier foto's _O-

Over halsteralarmen/singels, ik heb vroeger voor mij grote paard een singel gehad, maar ik vond het helemaal niks. Paard overig trouwens ook niet volgens mij, die keek al nijdig als ik er mee aan kwam. Heb nu dan sinds zondag twee halsteralarmen, vind het ideaal! Zit niet in de weg voor paard/pony :)

CubaLibre, tjonge wat houd je ze toch lang in spanning...

Mopjemop, eindelijk buiten, wat fijn! Kunnen ze heerlijk van het zonnetje genieten.
booster, omdat ik ook mini's heb spreekt die van jou me gelijk aan, maar wat is hij prachtig van kleur/tekening en die blauwe oogjes <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:46

Mick weer buiten, wat fijn!

ML, heb je ook een foto van zijn koppie?

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:48

mijnlieverd en booster jullie ook gefeliciteerd..
Nee niks af gesproken maak me ook niks uit dat het een hengstje is en geloof het of niet nu al smoor verliefd op Dutch wat een bij de hand draakje is dat .. niet bang erg nieuwschrieg en kijkerig van wat ben jij het aan het doen..
vindt hem zelf een klein veulentje ..
maar naar de formaat buik had ik dat wel een beetje verwacht ..
morgen komt de DA weer voor een bloed testje om te kijken of Dutch genoeg antistoffen binnen krijgt ..

uiers zijn goed vol maar Dutch trekt ook als een malle aan die tepels en Kiki leuk om jou in het echt te hebben gezien gister avond ook al hebben wel niet echt met elkaar kunnen praten jammer genoeg ..
maar idd wel hadden het.nog over wanneer ze nou bevalt naja Dat was dus om 01.00 vanacht volgens de fokker en achter af was ik wel blij dat ik er niet bij was mv was erg overdonderd en was ook ff in paniek geraakt. vanmiddag was ze nog steeds gestrest en liet haar brokken liggen maar ze had ook last van haar buik ivb de injectie die de fokker heb geven voor der na geboorte die er niet af wou en dat de DA aan te pas die heb de na geboorte af gehaald dat voelt ook niet zo lekker maar ze ad gelukkig wel kuil en ze heb vanmiddag nog een pijnstiller gehad en dan hoop ik dat ze wel wat brokjes eet ..
Laatst bijgewerkt door BonnyDione op 16-03-16 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:49

Ooh kleine mickey terug buiten. Wat zullen die twee blij zijn *\o/* Gelukkig gaat het nu goed met hem :)
Wat een kloeke kerel is het trouwens al geworden zeg :wow:

Komaan Jill ik wil morgenvroeg PAINTbillen zien als ik opsta :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:01

Tjonge een dag niet online en drie veulens *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Allemaal hengsten dus ik ga voor merrieboom in mei...alsjealsjealsjeblieft.

BonnyDione van harte, je hebt er lang op moeten wachten maar hij is prachtig. het wachten waard toch?

Booster wat een gaaf veulen. Van harte.

ML aaaahhh wat schattig zo bij mama. Van harte gefeliciteerd.

Jolandje echt een plaatje en zo mooi getekend.

Pretty Ti Amo stijgt op... wat is een een droppie... prachtig.

Jill is ook gigantisch CL whow. En een troebele drup.... dat gaat echt goed... spannend.

Ik heb een alarm wat zowel aan het halster alsook aan de singel kan.
Doe m aan het halster. Volgens mij net zo zeker daar het hoofd ook echt plat gaat bij de bevalling.

Mopjemop fijn dat ze eindelijk lekker naar buiten kunnen. Top.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:13

Ik heb ook een alarm wat aan het halster of singel kan. Heb hem aan het halster. Voor de sommige merries werkt het prima. Merries die veel plat liggen heb je continu Alarm. Dus die waak ik op het oog. Voor de nachtrust is het heerlijk.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:16

Wauw CL wat ziet ze er goed uit!! En inderdaad, die buik kan wel meedoen aan de Dikste buik competitie!! Leuk!

Ik heb een rolmaat gebruikt en dat ging op zich wel, als ik het handig met iemand erbij die hem terug aan kan geven. En je paard moet niet te bank zijn, de mijne sprong zowat de paddock uit van schrik van dat gekraak...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:17

Wow 3 veulens op een dag :wow:
En wat een beauty's ook!
Super dat alles goed gegaan is. Ik ben benieuwd wie de volgende is.
Jill misschien? Die is ook wel enooooorm :wow:

Charlie haar uier vult zich ook verder. Eindelijk kan ik weer zelf kijken. Alleen staat de foto op mijn telefoon en heb nu even de telefoon van de vriend gekidnapt.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:19

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar we weten geen dekdatum...

Gevalletje oeps, waar we pas achter kwamen na aankoop...
Ook kom ik nu pas te weten dat het onbekend is of ze ooit eerder een veulen heeft gehad, eerder vertelden ze mij dat ze al eerder een veulen had gehad..

Ben ik niet zo blij mee, de merrie is nml al 19 jaar..

Vind het erg spannend!

Uier kan zeker nog meer hebben, achterste kwadrant nog niet gevuld, en banden zijn al behoorlijk ver slap..

Met recht verrassingsveulen !

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:31

Ooo wauw al die lieve veulentjes geboren! Gefeliciteerd allemaal, ze zijn stuk voor stuk prachtig <3

Pretty ik vind een 'gewone' zwarte juist zo gaaf, ik zou zooooo graag eens een gitzwart veulen willen maar dat zit er denk ik hier niet in met mijn eigen hengsten en merrie's hihi, volgens mij is Pjotr homozygoot agouti (is nog niet getest), Nimroos is wel hetrozygoot (wel getest) dus misschien bij Mabelle maar zal je zien dat die ook homozygoot agouti is want die is ook niet getest, maar wie weet *duim duim* :D Emma zelf is ook al homozygoot agouti (getest) dus uit haar ook al nooit een gitzwart veulen :+
Dat wordt dus echt een gitzwarte merrie erbij kopen ooit *D

Knolselder wat een prachtig meisje!! Wat balen dat het niet zo goed gaat.... hoe gaat het nu inmiddels? Moeten jullie nog in het ziekenhuis blijven?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:33

Oh vergeten vragen!

Mopje, hoe is de eerate keer buiten meegevallen??? Beentje nog ok???

Haha Manda, heerlijk die excuses om weer wat bij te kunnen kopen :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:41

heeft er hier iemand ervaring met een merrie die vorig jaar een veulen heeft gehad en dit jaar een pleegveulen zou aannemen? Kunnen ze dat in de gang spuiten opnieuw?

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:52

Jeeeeeeh! Wat er wel niet in 1 dag kam gebeuren; drie veulens! Gefeliciteerd allemaal!

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:59

Gefeliciteerd allemaal!! :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:04

Even heel wat anders trouwens, hoe vaak word de OP bijgewerkt? Er zouden toch ondertussen heel wat veulennamen toegevoegd moeten worden of niet? :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:08

Vanavond had ik het gevoel dat ik naar stal moest gaan. Vraag me niet waarom hahaha.

Op stal geen vrolijke hinnik die je normaal wel van haar krijgt. In stal was ze wat narrig, deken afdoen vond ze ook niet leuk.
Kriebelen was ook maar zo zo. Maar toch maar even goed geborsteld. Mmmmmm toch een dilemma voor d'r :+ Boos doen of er toch van genieten. Want tja die losse haartjes kriebelen wel :=
Nou het borstelen won en ze stond lekker te genieten, werd op de heerlijke plekjes volop terug gekriebeld.

Eenmaal onder de buik, tja de reden was ook goed duidelijk. Dit is overigens voor het eerst dat we de bewegingen voor het uier zien, eerder altijd goed aan de zijkant.
https://www.facebook.com/wendy.groetmat ... 719644345/
Helaas geen foto van het uier genomen, maar zoals op het filmpje te zien is. Is die weer wat gevulder van vanmorgen.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 16-03-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:12

Wow :wow: Jill is HUGE!! Gelukkig kunnen die mooie billen het gewicht vast goed handelen :D kom maar op met die baby!!

Mopjemop, wat fijn zeg! Weer naar buiten! En al gegroeid hihi zo leuk!! Was alles nog oke na die eerste keer gek doen?

Pretty, awhh <3 wat een enorm hoog "ahh"gehalte!!

Tjinta, hele dag niet online? Schaam je! Kan nu echt niet meer :P hahaha

Annelies, wat heeerlijk dat je zelf weer kunt checken bij charlie! Dat betekend veilig thuis :) wat fijn!
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 16-03-16 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:12

Gefeliciteerd allemaal. *\o/*
Gaat hard hier met de pagina's :=

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:22

Luna2006 schreef:
heeft er hier iemand ervaring met een merrie die vorig jaar een veulen heeft gehad en dit jaar een pleegveulen zou aannemen? Kunnen ze dat in de gang spuiten opnieuw?

Stille meelezer komt even binnenvallen :o
Neem eens contact op met dierenkliniek dennenoord ! Die doen dat elk jaar met een grote groep merries :j

Gefeliciteerd met jullie knappe kinders !

*kruipt weer onder meeleessteen

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:38

Allemaal van harte gefeliciteerd met de veulens! En al leuke foto's!

De dikste buik kan ik niet meer winnen, maar als ik m gemeten had, weet ik zeker dat ik m gewonnen had :D :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:46

Oh Pretty, wat een alarmen! Oef, je moet er wat voor over hebben hè? Voor nog zo'n guitig ponykind; wat een droppie heb je daar toch.
Mijnlieverd en Booster, gefeliciteerd! Wat gaat het opeens hard, dit keer met de mannen. Lieve foto van het veulentje wat tegen mams aankruipt...
Haha, Jolandje, wat een vrolijk, stoer ding. Ik word er blij van! En heerlijk dat jij zo gelukkig met haar bent.
Ah kijk, de merrie-babyboom wordt al gepland. Wanneer doen we die volgend jaar; kan ik er rekening mee houden met dekken :+
Woogy! Zie jouw kanjer daar staan <3
Haha Go Tinnie! Volgend jaar merries!
Wow CL, die ziet er inderdaad ook al flink uit! En jaaa, dat gaat vast geen 7 dagen meer duren!
Mopjemop, wat heerlijk dat je weer gewoon búiten kunt genieten van je dieren.
Knolselder, hoe gaat het met jou en je kleine meid?