Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:24

Bedankt Marije ik ga het zsm op mijn pc zetten als ik excel erop heb Haha!

@ Dimple
Hmmm lastige namen ik ben er ook niet zo'n ster in.
Ken het dromerige niet mijn 3 jarige begint zich beetje als hengst te gedragen telkens als ik nu terug kom van wandelen gaat ze bij haar moeder als een hengst aan d'r borst zitten hinniken.. ach die hormonen.

@ Djesseka
Ik heb het vast even gemist waar is ze heen gegaan? Ben benieuwd naar de foto's!

@ Nicole288
Jup cams en dit jaar streaming wil er 2 ophangen Haha!

@ Marije
Ik denk dat het inderdaad bij marestare komt alleen mijn vader wil het eerst weer zelf proberen te prutsen. Ik neem tegen de tijd nog even contact op met je waar ik de cams het beste kan kopen is dat goed Haha!?
Leuk nog een cam Go jij! Go jij!
Heel tof dat je in Amerika gaat helpen bij welke stallen? Ook bij Dar?

@ Mazzel-meid
Dat is inderdaad lastig dan moet je steeds heen en weer zoefen. Hoop dat ze bijelkaar mogen staan.

@ Melina
Haha ze wil nog niet als drachtige muts behandeld worden Haha!

@ Pretty
Haha ze voelt zich gewoon goed Lachen

Ik heb minder leuk nieuws over nijnies Boos!
Er is vannacht na 2 dagen nog een jong geboren deze is dood geboren/dood gebeten (was in ieder geval in gebeten) en lag buiten het nest. Het andere jong leeft nog, maar we gaan voor de zekerheid maar even naar DA voelen of er nog meer in zit..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:06

Ah wat jammer van de nijntjes! Huilen
Misschien voelde mama aan dat er iets niet goed is,de natuur kan hard zijn dan...

Dat bestandje van Marije is dus echt GOED!! Cool

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:51

Ja bedankt voor het bestandje Marije! Ik vind jou site ook altijd erg leuk om te bekijken Pling

@ pretty, nou Saké is 2 x gescand en er was gelukkig geen tweeling te zien, dus we gaan er vanuit dat er gewoon 1 gezond veulentje in zit Bloos Maar ze wordt inderdaad flink getraind en is soms ook echt een tijdbommetje, maar het zal wel een fase zijn Koe Ze ziet er verder wel erg mooi uit.

@ Faniek, aaah wat sneu van de nijntjes Huilen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:55

Er zitten geen nijntjes meer in de mams en het 1e nijntje doet het heel goed nu hopen dat ze niet gestresst is geraakt na het DA bezoekje.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:51

Pretty; pff dat is niet niks zeg, do'n druktemaker Haha!
shak is gelukkig vrij rustig en dromerig, maar toch anders als de vorige keer..

Faniek; wat erg van de nijntjes Ach gut gelukkig doet het 1e nijntje het wel heel goed!

Melina; ook al zo'n druktemaker, heel verschillend dus per merrie hoe ze reageren

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:14

Oh,ik houdt wel van wat typisch merrie-druktemakergedoe Haha!

Hier trouwens even een foto van haar toen ze net drachtig gescand werd,ze straalde toen echt!

http://i59.photobucket.com/albums/g291/eposofpretty/DSC05738.jpg

Nu hebben jullie ook een ideetje van mijn drachtige muts Knipoog

Hier trouwens een even recente foto van haar met haar tweejarige zoon Epos

http://i59.photobucket.com/albums/g291/eposofpretty/DSC05994.jpg

Tzijn echt dikke maatjes,ik denk van ze toch apart te houden als halfbroer/zusje op komst is,zal tot wat hartzeer lijden Ach gut

En hier nog even de shetmerries,van wie ik toch enk/hoop dat ze ook drachtig zijn:

http://i59.photobucket.com/albums/g291/eposofpretty/DSC05782.jpg

Vera,hier wel geen recente foto,ze is nog in wintervacht gedeeltelijk hier

http://i59.photobucket.com/albums/g291/eposofpretty/DSC05735.jpg

En hier Fleur,ook nog in wintervacht.Rechts één van haar twee minnaars Clown
Intussen zitten ze wel in een glanzend velletje!

De tweede shet-man staat hier links naast Pretty Haha!

http://i59.photobucket.com/albums/g291/eposofpretty/DSC05743.jpg

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:05

@ Pretty
Waarom moeten mams en zoon straks uit elkaar als de jonge telg op komst is?

En wat zien de shetjes in de wintervacht er altijd zo eng uit met al hun plukken Haha! je merrie vind ik echt prachtig Ja

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:26

Mams kan eigenlijk nogal bazig zijn,en ik vrees dat zoonlief niks meer te zeggen zal hebben als het veulen er pas is.
Daarom dat we hem misschien deze zomer op een andere weide steken,oftewel Pretty en veulen.
De winter erop komt de hele boel sowiezo toch steeds weer bij elkaar(dat wordt dan 3 paarden en 4 shetters Haha! )
We hebben immers toch 2 plaatsen met weides,en genoeg beesten om die op te verdelen Knipoog

Lelijk zijn die shetlanders eh na de winter? Haha! Nu zijn ze prachtig hoor!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:11

Aha mijn merrie de moeder van Nikita is namelijk ook nogal bazig, maar hebben ze gewoon bijelkaar gehouden. Toen was Nikita ook 2 en na 1e dag buiten ook meteen bijelkaar wou het zo gewoon mogelijk houden Kita heeft wel paar rake klapjes gehad Haha! maar je kent natuurlijk zelf je paard het beste.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:40

Nicole288 schreef:
pauk: Wat jammer. En niet nog een laatste keer proberen?

Nee we proberen het niet nog een keer dit jaar aangezien ze ook nog niet hengstig werd. Haar lichaam denkt nog steeds dat ze drachtig is..
Stel dat ze over 2 weken pas hengstig is.. Dan krijgen we een veulen tussen half en eind juli.. En onze keuring is ook eind juli.. Dat wordt hem allemaal niet

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:29

Sorry heb niet bijgelezen Bloos
Gister is bij Shay een "pretecho" gemaakt , zie hier het resultaat :
http://www.youtube.com/watch?v=CVLFGItbQks

Shay is de laatste 2 weken toch weer van gedrag veranderd. Ze begint nu eindelijk weer wat relaxter te worden. Ben d'r erg blij om Haha!
Ze is nu bijna 4 mnd drachtig.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:55

Ben ik weer! Heb gisteren mijn meis moeten missen, heb ff 14 uur gewerkt... Pfff... Leuk zo'n job als directie secretaresse... Knipoog

Sandra, gaaf joh: die pretecho! Fijn dat ze wat relaxter begnt te worden met het vooruitzicht op as. zaterdag! Gaat het goedkomen? Ben erg benieuwd!

Pauk, balen, maar niet onverstandig. Als het niet lukt kun je beter een keer overslaan. Een merrie bij ons op pension wordt nu voor de 4e keer dit jaar geinsemineerd..! Ik weet niet wat ze met dat beest doen, maar ze gaat ergens anders heen voor de inseminatie en blijft daar dan een week of 3. Dan komt ze terug en wordt een paar weken later gescand en bij gust vertrekt ze weer voor een paar weken. Ergens doen ze iets mis dan toch?! Nu lijkt ze een cyclus van 6 weken te hebben Clown

Elke, zou wel lekker zijn voor je meiden als ze bij elkaar kunnen staan. Soweiso wat gezelschap is wel leuk toch?

Ow Faniek, wat balen van je nijntjes! Sterkte ermee..

Marije, leuk dat bestandje! Volgende week zit Chub al op 200 dagen! Go jij! Go jij! Ik ga trouwens uit van 11 maanden en 11 dagen, is wel een maiden merrie, maar gezien het seizoen zal ze wel overdragen vrees ik..

Qua gedrag is Chub veel makkelijker en stabieler geworden. De eerste 3 maanden was het een draak voor andere paarden. Had eigenlijk wel een rood lintje in haar staart kunnen binden. Ze mepte echt naar alles wat te dicht in haar buurt kwam (qua paarden dan), best lastig op een drukke manege/ pensionstal.

Volgens mijn stalhouder (een paardenman in hart en nieren) wijst bovenstaand gedrag in het begin van de dracht op een hengstveulen. Wanneer een merrie juist minder aanhankelijk wordt naar mensen maar meer naar paarden trekt wijst dat op een merrieveulen. Ik ben erg benieuwd: hij lijkt heeeeeel vaak gelijk te hebben!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:25

Sjanty is naar mens en dier aanhankelijk, wordt het dan een merrie Afgod ?

Chubby: even off-topic ik heb niets gevonden, maar dat had je al wel begrepen denk ik.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:41

Chubby schreef:
Marije, leuk dat bestandje! Volgende week zit Chub al op 200 dagen! Go jij! Go jij! Ik ga trouwens uit van 11 maanden en 11 dagen, is wel een maiden merrie, maar gezien het seizoen zal ze wel overdragen vrees ik..

Qua gedrag is Chub veel makkelijker en stabieler geworden. De eerste 3 maanden was het een draak voor andere paarden. Had eigenlijk wel een rood lintje in haar staart kunnen binden. Ze mepte echt naar alles wat te dicht in haar buurt kwam (qua paarden dan), best lastig op een drukke manege/ pensionstal.

Haha! dat hebben Shak en ik ondervonden Knipoog haha
Fijn dat ze nu toch wat rustiger geworden is.

Ik vind Shak heel anders nu kwa gedrag dan met Kaylen. Misschien een merrie deze keer!
Chub al bijna 200 dagen.. heerlijk hoor!

Sandra; gaaf zeg die pretecho!!! Ik twijfel alsnog een beetje over wel of niet scannen (gezien ze alleen op 18dgn gescan zijn) Maarja, als ze nu gust zijn laat ik toch niet meer dekken..
Wat mooi dat je bij Shayla's veulen alles al zo mooi ziet, hartje, ribbenkast, hoofd.. echt heel mooi!
(alleen die vrichtblaas op 18dgn is niet zo heel interessant Clown )

pretty; heerlijk die drachtige mutsen Haha!
Pretty staat inderdaad heerlijk voor zich uit te dromen Lovers

Hier niet zoveel nieuws. Shakyra gaat vanavond weer in de grote wei. Ze is in juni in de prikkeldraad gekomen, en al tijden herstellende van een gescheurde buigpees. Gelukkig gaat het eindelijk goed. Ze staat nu op een klein stukje en krijgt best wat brok bij, maar valt mij wat teveel in Boos!
Dus vandaag mag ze gewoon de wei weer op, veearts is ook erg tevreden gelukkig. Hopelijk zit het veulen ook nog op z'n plaats na alle antibiotica en stress

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:44

Zo'n vermoeden had ik al Jenny.. Ik heb ook thuis verder en opnieuw en opnieuw en opnieuw gezocht, maar ze zijn echt spoorloos.. Wie weet heb ik ze een keer in de vuilcontainer gekieperd of weet ik het wat Bloos Ga vanavond maar eens aangifte doen en nieuwe aanvragen.. Een voordeel: ben van die afschuwelijke pasfoto op m'n rijbewijs af Haha!

Ik durf geen voorspellingen te doen over Sjanty.. Maar ze reageerde ook op Chub en Snow niet vervelend en die waren toch erg vreemd, dus als ik een gokje mag wagen Ja

Chub heeft zelfs ook naar Snow (haar grootste vriend) uitgehaald toen ze net drachtig was, zo erg dat Snow niet meer naast haar durfde lopen.. En inderdaad naar Shak, gek peerd had ik toen!

Fijn dat ze nu weer op de grote wei mag! Zal haar vast veel goed doen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:09

Ik hoop echt op een merrie, dan mag het veulen blijven! Ja

Sjanty is trouwens gister voor het eerst in 4 weken gelongeerd, ging heel goed OK dan!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 10:31

@ Faniek: Wild is van dezelfde fokker als Pakina, Sparkling en Umeda en wij hadden Spark en Um bij ons op stal, de andere merries staan bij de fokker. Sinds dinsdagmiddag is Wild bij ons gekomen. Ze is net 3 en we gaan haar inrijden en opvoeden. Haar bevalling vind waarschijnlijk plaats op de fokkerij en is een mooie tussenstop tijdens het beleren. Vandaar. Lachen

*Heeft verder nog niet echt bijgelezen, sorry.*

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:55

Chubby schreef:
Volgens mijn stalhouder (een paardenman in hart en nieren) wijst bovenstaand gedrag in het begin van de dracht op een hengstveulen. Wanneer een merrie juist minder aanhankelijk wordt naar mensen maar meer naar paarden trekt wijst dat op een merrieveulen. Ik ben erg benieuwd: hij lijkt heeeeeel vaak gelijk te hebben!

Als dit waar is, dan krijgt Saké volgend jaar een merrieveulen, waar ik ook op hoop!! Saké is totaal niet aanhankelijk bij mij, maar wel naar andere paarden, ze houd ze ook voortdurend in de gaten en als ze even alleen op stal staat, schreeuwt ze de hele stal bij elkaar Clown Koe Bij haar vorige dracht was dit helemaal niet zo en was ze juist erg aanhankelijk naar mij toe, ze was toen ook stukken rustiger en wat kwam er het jaar erop? Een hengstje Haha! Afwachten of jou stalhouder gelijk heeft en we volgend jaar een merrieveulen krijgen Pling

@ pretty, mooie merrie heb je zeg, ze ziet er inderdaad erg gezond en glanzend uit!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:34

poeh! chubby al op 200 dagen Bloos!

shayla: leuk hoor zo'n pretecho! OK dan!

Je zou nu bij mijn beide veulens het geslacht al moeten kunnen zien... wat zou ik graag effe mn kop naar binnen steken... Nagelbijten / Gniffelen
Angel is weer haar serieuze ik geworden van toen ze de tweeling zoogde: in de tijd dat ze niet drachtig en niet zogend was, wat het echt een speelvogel Bloos!
Ik weet niet hoe ik haar tliefst heb: heeft beide wel wat Ja

Nu heb ik zekerheid hoor: Angel draagt een hengstje! Ik had dat gevoel toch al heel sterk, maar nadat hierboven gelezen te hebben... Angel is extreem onderdanig, trekt dr kont altijd in, zou nooit meppen...maar toen ze pas drachtig was heeft ze naar de alphamerrie uitgehaald...meerdere keren zelfs!
Bij Tinkerbell weet ik het niet Rolleyes is een erg lastig paard om voorspellingen op te doen Ach gut
Tinkerbell is aanhankelijker geworden in het algemeen, zowel naar paarden als mensen, maar dat hoeft helemaal niets met haar dracht te maken te hebben, ze verandert momenteel gewoon erg "op zich".
Toen ze drachtig was van een merrietje, toonde ze zich plots half augustus hengstig (terwijl ze anders nooit wat toont)
Vorig jaar deed ze hetzelfde scenario, maar enkele maanden later (oktober) en was drachtig van een hengstje. Maar in augustus liep er toen wel nog een veulen bij, wat bij het merrieveulen niet het geval was.
Dit jaar nog steeds niks gezien...ook veulen erbij. Dus misschien toch een hengstveulen volgend jaar?
Ik hou het op merrieveulen Ja dat was mijn eerste gedacht Haha!(en wil ik ook het liefst)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:07

Hmmm interesant Haha! Amanda kleeft als het ware tegen je aan,van de moment je de weide oploopt , soms tot vervelens toe...niet normaal,ze komt echt duwen van "geef me nog een aai" Lovers

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:27

@ Amandakè, dat wordt dus een hengstje Haha! Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:29

Nee hè !! Clown

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:02

Hmm ik denk dat ik dan een merrie veulen krijgt...
Cap was nooit een knuffelkont maar nu kan ik rustig met haar hoofd in me armen staan aaien. Ze is niet alleen naar paarden milder geworden maar ook heel erg prettig in de omgang naar mij...

ze heeft geen 3 maanden wildebras gespeeld .... dus zou het merrie veulen zijn??

Buiten dat alles natuurlijk gewoon gezond is, hoop ik liefst op een merrie namelijk!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:17

Hopelijk heeft die stalhouder gelijk,dan krijg ik namelijk eindelijk een merrieveulen,waar vriendje het liefst op hoopt. Cool
Pretty was erg dromerig,en toen ze pas gedekt was,dan hing ze ongelooflijk erg aan de shetlanders,ook haar zoon Epos mag geen meter meer verlopen,of het roepen en druk doen begint al Koe

Bedankt voor de complimentjes over Pretty Woman,dat doet wel deugd,streelt haar 14-jarige imago Haha!

Mazzel-meid,ik zit ook nog te twijfelen of ik ze nog eens laat scannen..Aan de andere kant is het nu toch te laat,en hoe minder je in die achterkant moet frutselen,hoe beter denk ik toch..
Kzal toch blij zijn eens je duidelijk merkt dat ze drachtig is,en er een levende beeb inzit Knipoog

Faniek: in principe durf ik alles wel samen laten hoor,ze zullen het inderdaad onderling wel uitmaken wie waar in rang mag staan..Maar goed,in de zomer moet alles toch verdeeld over de 2 weides,dus we zien wel wat we gaan doen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:20

Shak wisseld heel erg kwa gedrag.. hangt zowel aan mij als aan andere dieren. Wel voornamelijk aan andere dieren. Ik gok toch op een merrietje, gezien ze zo anders is als bij Kaylen.
Bij de vorige dracht wist ik echt zeker dat er een hengstje in zat, gewoon een gevoel. En dat was ook zo. Bij Darlah weet ik het echt niet

Ik heb stiekem liever hengsten, ik vind die veeel fijner in de omgang en zeker een vol broertje van Kaylen zou zó gaaf zijn Lovers
terwijl mijn vader juist weer merrie's wil Haha!

pretty; precies, het is misschien ook onzin om ze nog te laten scannen als ik ze toch niet meer laat dekken. Maar toch he, ben stiekem zo benieuwd. van m'n VA hoorde ik laatst een verhaal van mensen die lagen te waken bij hun merrie en het kwam maar niet. Op 18 dagen drachtig gescand maar is toch wat mis gegaan en die merrie bleek helemaal niet meer drachtig. Dat is ook wel balen Clown slapeloze nachten voor niks