[Barncam]Vlekje en Milagro de Luna

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 23:04

Ellen schreef op Strohbehn MB:
Agua de Luna Andalusians proudly present......
(tried to post this earlier but it didn't go through)

Milagro de Luna, Vlekje's colt. We figured he needed a powerful name, and milagro means miracle. We are hoping for one.
Don't have any news from the clinic, but no news is usually good news, right? We will be heading over to the clinic to visit in about 45 minutes. I'm heading for the tub right now, as I need a thorough soaking.

Thanks for your support and prayers, they mean a lot.

~ Ellen

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:07

Ik geloof dat mijn vertaalactie een beetje overbodig was he? Scheve mond (Tja, kan er niets aan doen, beroepsdeformatie noemen ze dat... Haha! )
Raar is dat he, dat je inderdaad het gevoel krijgt dat je iemand kent en zo erg gaat meeleven... Ik heb ook ooit een veulentje gekend dat waarschijnlijk aan hetzelfde leed. Heel eng, als de moeder weg was ging dat kleine ding als een bezetene rondjes door de box rennen, verstand op nul, blik op oneindig. Vreselijk eng om te zien, dus iemand van ons hield haar altijd vast met een halstertje en voerde haar veulenbrokjes om haar bezig te houden. Dat werkte dan wel, maar ja, ook maar tijdelijk....
Hopelijk heeft dit veulen alleen een moeilijke start en komt het allemaal goed!!!!

Citaat:
Milagro de Luna, Vlekje's colt.

Mooie naam! Hopelijk brengt hij geluk...

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:12

Passoa schreef:
Wat Kimmes zegt zit zeker wat in hoeveel pagina's gaat het over haar??

Vlekje zette de bevalling in op pagina 63...

Milagro de Luna, wat een mooie naam!! Laten we hopen dat hij inderdaad zijn wondertje waar mag maken Ach gut

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:17

Milagro de Luna (wonder van de maan?)
Mooi naam!!
Zet 'm op wondertje!!

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:19

Milagro, geweldige naam, hij verdient het
En nu maar hopen dat no news inderdaad goed nieuws is.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 00:09

Wieske_S schreef:
En nu maar hopen dat no news inderdaad goed nieuws is.

Ja idd,dat hoop ik ook.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 08:04

Afbeelding

Van Ellen's site:
Agua de Luna Andalusians proudly present Milagro de Luna.......

After a hectic night, where he was born close to 2AM MST, things are starting to look cautiously optimistic.
Vlekje and her son Milagro (which means Miracle in spanish) are currently receiving treatment at Littleton Large Animal Clinic. Vlekje had placentitis, leading to an accelerated maturation of Milagro. He was a whopping 104 pounds heavy and so large that his legs are crooked due to lack of space in the uterus. He also is suffering from from Neonatal Maladjustment Syndrome (popularly known as Dummy Foal) due to lack of oxygen and essential nutrition during the last stage of gestation. Right now we see evidence of a slight swelling of the brain resulting in an inability to coordinate movement. This, in combination with his crooked legs makes it impossible for him to stand at the moment. Not that he is not trying! He is a real fighter and almost impossible to hold down. He is eating like a pig. About 12 oz of milk every hour. He is not able to nurse from Vlekje yet, but has taken to the bottle quite well. He is being very well taken care of by the staff at Littleton Large, and we are hoping he will pull through. His IgG level was too low this afternoon, so we are supplementing colostrum from a different mare. Will recheck the level again tomorrow, and if still too low he will need a plasma transfusion.
I don't know yet how long he will need to be in the hospital, but I should be able to tell you more by tomorrow morning.
If this message seems a little confusing, I apologize. 3 weeks of foalwatching plus virtually no sleep since yesterday morning makes a mess of my thoughts.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 08:06

Wat een prachtig veulen!
Nu heel hard duimen dat hij zo'n vechter blijf en er helemaal bovenop komt.

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:38

Kijk het ventje dan toch liggen... Ach gut
Het is in ieder geval fijn dat het wat beter gaat, en nu maar hopen dat het ook beter blijft gaan
Laatst bijgewerkt door Wieske_S op 10-04-04 09:11, in het totaal 3 keer bewerkt

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:40

Ja ik hoop het van harte dat alles goed komt. Weet 1 van jullie misschien of hij er blijvende schade aan overhoudt?

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:07

Wat een prachitg veulen zeg Lovers gelukkig dat het al wat beter gaat alleen we juichen niet te vroeg en duimen nog steeds erg hard voor hem!

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:21

Ach gut, met zo'n dekentje Ach gut
Hopelijk knapt hij snel op!!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:42

Ach gossie,zie hem dan liggen.
Wat een schatje.
En het infuus zit er ook nog in.
Wat ziet ie er zielig uit zo.
Toch klinkt het wel optimistich.
Nog maar doorduimen dus.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:44

Ah, daar is het ventje dan Lovers Lekker dekentje op, ik hoop dat hij al zijn krachten kan gebruiken om beter te worden, hij wordt iig reuzegoed verzorgd. Ik blijf duimen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:51

Wat ziet hij er aandoenlijk uit zo. Hopenlijk red dit ventje het

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:54

'Tis inderdaad een knappert hoor
Hopelijk horen we straks nog hoe hij de laatste uren door is gekomen, ben daar uiteraard erg benieuwd naar.

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:58

wat een veulentje he, ach gossie hoe hij daar ligt ik blijf voor ze duimen en ben idd benieuwd hoe het bezoek van Ellen aan de kliniek is geweest

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:03

ik vind het zo sneu voor hen, hoop echt dat het goedkomt

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:17

weet iemand hoe het nu met hem is??

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:26

Volgens mij is het best een mooi veulentje!
Ik hoop maar dat alles weer helemaal goed komt.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:52

dat hopen er denkik heel veel op bokt

Ellebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:34

Hallo allemaal.

Net gesproken met de DA weer. Milagro kan nu zelf opstaan en zelfs een beetje rondlopen, YAY!!!!! Zijn bloed test vanochtend laat zien dat hij beter aan het worden is. Nu nog wachten op de bloed kultuur die 48 uur duurt, om te zien of hij bloedvergiftiging heeft of niet.

Het ietwat slechte nieuws is dat Vlekje hem nu niet wil laten drinken. Eigenlijk best raar van haar, omdat ze zo'n goede moeder leek te zijn. Maar ik kan het ook best begrijpen. Ze voelt dat hij niet normaal is, en hij heeft intravenous DMSO (weet niet of dat ook de nederlandse naam is) gekregen, waardoor hij heel erg stinkt naar uien of naar knoflook. DMSO gaat swelling van de hersenen tegen.

Wij gaan straks weer op visite en zullen heel veel foto's nemen. Hopelijk komen ze morgen allebei mee naar huis.

Ik ben ontzettend onder de indruk geweest van alle medeleven en geluk wenzen van zo veel mensen. Milagro is echt een wonder. Ook namens de rest van de familie hier hartstikke bedankt.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:35

Jeuh!! Milagro ga zo door!!

Misschien dat vlekje hem nu niet ziet als haar kindje, door die rare geuren ind erdaad!!

Ben benieuwd naar de foto`s! Sterkte verder nog!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 18:45

Jeetje Ellen wat goed nieuws dat hij zelf kan gaan staan en zelfs een beetje lopen!!!! OK dan!
Echt geweldig! Nu hopen dat hij zo goed vooruit blijft gaan en dat Vlekje hem laat drinken.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:49

Inderdaad, jeetje, dat hij nu zelf al rondwandelt joh, wat hartstikke goed!!
Vlekje heeft natuurlijk ook zijn eerste uren vast heel raar ervaren, misschien trekt ze later wat bij en gaat ze hem beter accepteren.
Bedankt voor de update!! Lachen