[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:34

Setteli schreef:
Ik zit er ook over te denken om FillyPlus te gebruiken. Ik heb even gekeken op zo'n Amerikaanse site. verzenden kost bijna net zoveel als het spul zelf. Als er meer zijn die dit willen gebruiken, misschien samen bestellen?
Goldenarrow gaf mij al een bedrijf door in Nederland waar zij het koopt, maar weet niet of zij zomaar aan iedereen leveren.

Ik heb ook de naam van dat bedrijf doorgekregen, dus ga dat ook proberen. Mocht dat niet lukken kunnen we het misschien ook nog via goldenarrow proberen? Maar dat zou ik haar moeten vragen.

En anders ben ik zeker bereid om samen te bestellen!

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:59

Nee hoor AZ heel begrijpelijk, en bij Arabieren zit er dan ook nog eens zoveel verschil in de prijzen van hengsten en merrieveulens hè.. dat is zo raar.

Ik zou ook zeker de fillyplus gaan proberen, het moet hier ook al wel ergens te krijgen zijn hoor, onze veearts had het vorig jaar ook gebruikt en dat viel best mee qua prijs zei ze.

En verder appelazijn etc, alles in de strijd gooien! :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:01

AZ: ik snap ook je teleurstelling, echt balen dat je de merrielijn niet kunt voortzetten met steeds weer een hengstveulen. Mss weet Cynthia ook hoe je aan fillyplus kunt komen, haar da was ook bereid het te gebruiken schreef ze in het dbt 2023.

kim: leuke verrassing toch voor je! Mss wel balen voor de verkoper dat je nu 2 voor de prijs van 1 hebt :=

fleuribelle: fijn dat het beter gaat, hopelijk wordt zijn achterhand snel sterker!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:03

Fleuribelle: dat klinkt voorzichtig positief, hopelijk zet de stijgende lijn door

AZ: ik begrijp helemaal wat je bedoelt en je mag toch ook teleurgesteld zijn als je graag de lijn door wil zetten en alleen hengsten krijgt.

NibbitLotus: die van jou zet er de gang in *\o/*

Caresse lijkt wel iets meer uier te krijgen nu maar denk nog steeds dat ze langer gaat dragen.

Voor nu is ze rond en gezond van de wei aan het genieten

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:15

Ik ga dit jaar ook fillyplus gebruiken. Ik heb overlegd met mijn veearts en zij willen het voor me gebruiken. Als het dan weer een hengst wordt… _-:(

Lang niet iedere veearts wil het gebruiken, dus dat zou ik ook eerst even navragen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:20

Hier komt de hengstenhouder insemineren. Ga het navragen of hij dat ook doet. Ik zou ook heel graag nog een merrie veulen van mijn merrie willen. Ik weet alleen niet ovm blessures hoe lang het allemaal nog gaat. Voor nu gaat het heel goed hoor.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:33

Mocht het nodig zijn kan ik evt ook mijn andere dierenarts vragen of hij er aan kan komen. Die zit zelf ook in de Arabieren, dus die snapt dat wel :P

Hij was net trouwens hier om te enten, ziet Savannah staan en vraagt wanneer zij is uitgerekend. Ze is net 1 maand drachtig :') Arme pony :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:12

Bijgelezen, maar vergeet ook weer wat bij welke naam hoort, sorry!

Hoe gaat het met het veulen met zand?

En het veulentje dat vannacht in stuit kwam?

De rest gefeliciteerd met de veulens die al geboren zijn.

AZ, Ja, lastig. Ik heb geen voorkeur, maar fok voor mezelf. Heb nu nog 2 merries en 1 ruin, familie en ook geen voorkeur wat ik weer liever wil als ik naar hun kijk.

Maar heb wel de enige merrie nakomeling van mn oude merrie gekocht. Wij hadden alleen hengstjes uit haar. Eerste dus ook terug bij ons. En ik vond de enige merrie uit haar ook bijzonder.
Als er nu een merrie uitkomt, weet ik niet ivm onze leeftijd of we die ooit nog gaan dekken. Maar ergens wil ik wel mn oude merrie ( die heel binnenkort ingeslapen wordt op haar 29e ) voort laten bestaan. Sterk paard en goede nakomelingen voor de passende ruiter.

Ik denk dat het ook niet om dit veulen als beestje an sich gaat. Mensen denken dan misschien dat je dit veulen niet leuk of mooi vindt, maar de teleurstelling staat daar toch redelijk los van. Liever een merrie willen, betekent niet dat je de hengst niet moet en dat denken mensen misschien snel als je je uitspreekt.

Wij of ik hadden een onrustige nacht. Merrie gaat nu steeds in stal liggen slapen en dan is ze af en toe onrustig, dus ga je toch even die kant op.

Hier lopen ze wel op zand. Wij hebben nou eenmaal een pp met zandpaden en wat zand ligplekken. Uitloop aan stal is ook zand. Het is waardeloos als het mis gaat, maar eigenlijk hoor ik bij niemand met een pp of uitloop tot nu dat het veulen zandkoliek heeft gekregen gelukkig.

Moeders moet het veulen leren hoe het werkt, dus hopelijk doet ze dat. Je zit er natuurlijk bovenop.

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:42

Fleuribelle jeetje wat heftig zeg! Gelukkig is hij er goed afgekomen.. nu voorzichtig positief

Gefeliciteerd AZ!

Even ego

Net mn merrie zo van de wei gehaald heel onrustig schrapen en flemen

Vanochten nog niks aan te zien en nu dit

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd of het doorzet

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:53

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan Fleuribelle!

Begrijpelijk Al. Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn. Voor mij, een eenmalig veulentje of misschien ooit een tweede keer, had het niet uitgemaakt. Maar ik snap dat je als fokker verwachtingen hebt en op iets hoopt.

Sta je nog wel op diezelfde stal Wpaard? Of ben je al weg?

Hier een veulentje wat nog een beetje mensenschuw is. We hebben de bevalling gemist dus aan mensen moet ze nog even wennen. Ik zit regelmatig even in de stal en net in de houdgreep een halstertje om kunnen krijgen. (Onder het mom van, nu is het nog klein en onder controle te houden... :D )

Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:37

@Fleuribelle
Jeetje wat een spannend bevalling. Voorzichtig gefeliciteerd. Hopelijk trekt hij snel bij en knapt je merrie op.

@Al_Zawraa
Gefeliciteerd! Ook een spannende bevalling. Lief hoofdje heeft hij <3
En ik snap best dat je met geslacht in deze wel wat zit. Regent het merries en dan krijg jij een hengstje. Je hebt ook een heel specifiek doel, dus dan mag dat best een beetje.

@SimonDesteny
Ze is prachtig! En wat fijn dat je bestelling geleverd is :D
@jennyk
Fijn dat ze weer thuis zijn. Heerlijk snoetje <3
@moner
Die buik ook en toch nog de berg op waggelen :))
@For_Que
Jeetje wat een verhaal, dat verwacht je toch ook niet. Hopelijk mag hij toch snel weer naar huis en kunnen jullie iets aanpassen.
@RanjaRietje
Gelukkig dat Maestro weer vlot herstelt is. Het is zo'n lekker smoeltje. Dat Charaya maar op mag schieten, dan is ze er ook van af :))
@kim_1990
Jeetje dat is nog eens een verrassing.
@NibbitLotus
Oogt al als een behoorlijke melkbar.
@Caresse07
Ze ziet er nog steeds heel goed uit :j
@superpony
Ik was net na alle berichten benieuwd hoe doen mensen dat op een PP dan? Maar misschien omdat er dan niks anders is dan zand? Wij hebben namelijk ook track en bak. Wel de bedoeling als de tweede er is, ze ook op gras gaan, maar we gaan twee keer een snede maaien.
@lovejouuuuIB
Dat gaat vast niet lang meer duren zou je zeggen.
@Polo97
Wat een eigenwijs snoetje :))

Natasja81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:42

Gefeliciteerd iedereen met jullie knappe veulentjes!!!
Hier nog steeds niks. Syllie zit op 348 dagen, maar alles lijkt nog rustig. We hebben haar vandaag even toegesproken dat het nu ondertussen toch wel tijd is. Hihi.

Afbeelding

Afbeelding

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:13

Gefeliciteerd met de knappe veulentjes <3

Ik wil ook heel graag een merrieveulen. Dus ik zou ook graag meedoen met de fillyplus, mocht het van ver besteld worden. Ik kan alleen online niet echt vinden wat het precies is en doet. Heeft iemand daar meer informatie over?

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:53

Lovejeuuul dat gaat niet lang meer duren! *\o/*

Natasja ze zet gewoon nog even de puntjes op de i.... :D

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:24

Redd schreef:
Gefeliciteerd met de knappe veulentjes <3

Ik wil ook heel graag een merrieveulen. Dus ik zou ook graag meedoen met de fillyplus, mocht het van ver besteld worden. Ik kan alleen online niet echt vinden wat het precies is en doet. Heeft iemand daar meer informatie over?

https://studylib.net/doc/7281982/fillyp ... b-genetics
Dit kan ik erover vinden. Weet niet of je dit zelf al wel had gevonden. Staat niet heel gedetailleerd de werking

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:30

Spannend Loveyou!!

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:56

Spannend! Succes met waken vannacht.

Joly staat nog steeds op dezelfde stal helaas. Kan amper slapen. Ben de dagen aan het aftellen. Ze kan sowieso zaterdag erheen.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:24

Het veulen kan nu zelf opstaan en heeft ook al melk uit het uier gedronken. Wat kan een mens daar blij mee zijn. De merrie is echt super braaf geweest voor het veulen. Zij laat de melk lopen als het veulen aan het zoeken is. Dat maakte het allemaal iets makkelijker. Hij is nog wel zo slap als een dweil maar zowaar dat hij zojuist een paar mini bokjes maakte. Wij hebben hem de naam Tye gegeven.
Vannacht werd door de dierenarts nog de veulenbrigade geopperd. Zij konden hem dan continue monitoren.
Wij hebben aangegeven dat wij zelf de zorg op ons wilden nemen. Ik had niet gedacht dat dit ventje zo snel zou opknappen. Nu kunnen wij vannacht in ieder geval met een gerust hart gaan slapen. Al zet ik de wekker wel een keer om even te kijken hoe hij het doet.
Foto’s zijn niet van goede kwaliteit maar dan hebben jullie een idee. Sorry voor de ego post maar was door de stress even in mijn eigen wereld.
Afbeelding
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:27

Wat een leuke update Fleuribelle!! Hopelijk elke dag een beetje sterker!

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:31

Wat een goed nieuws Fleuribelle.. ik volg ook af en toe wat stiller mee.. maar heb je verhaal in spanning gevolgd en ben blij om te horen dat hij zo'n grote stap gemaakt heeft. Moet een giga opluchting zijn. :(:)

Az gefeliciteerd *\o/*

Lovejouulb spannend!!! Succes!!

Hier ph nog hoog. :roll: kling lijkt wel uitgerekt vandaag... Langer. Echt benieuwd hoe lang hij nog op zit laat wachten. Moet immers een man zijn.. _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:57

Oooooh wat fijn Fleuribelle!!! Goed nieuws over jullie mooie vent!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:01

Wat fijn Fleuribelle!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:03

Wat fijn nieuws Fleuribelle! En zo mooi om te lezen dat de merrie ook zo lief is voor haar zoon! Dat komt vast helemaal goed met hem!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:05

Wat fijn Fleuribelle *\o/* Mooie naam :j

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:13

Rond 5 uur merrie veulen geboren
Zware bevalling maar gaat nu goed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal later even uitgebreid reageren