[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:14

Ik heb ook een merrie gehad die niks toonde.
Olivia is gruwelijk hengstig dat is niet te missen. :')
Ariel toont het wel, maar niet overdreven.

Ik krijg wel steeds meer twijfel of ik Olivia ook onder de hengst moet doen.
Bedoeling was dat ze dit jaar de sport in zou gaan, maar dat schiet met de corona crisis ook niet op.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:18

Ik heb ongeveer hetzelfde dilemma Renske, bij mij was de keuze laat dekken omdat ik dan langer door kan starten maar als het zo doorgaat zit er weinig starten in... Dus waarom dan niet vroeger dekken? :))
Twijfel twijfel...
Op de vraag of je je merrie überhaupt moet dekken zeg ik altijd, doen! _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:19

Doe eerder Salatiga!! Kunnen we toch weer samen waken. *\o/*

Renske, ik zou haar nu ook dekken. Ik verwacht niet dag alles snel op gang gaat komen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:26

Heel die corona heeft hier de hengstenkeuzes overhoop gehaald :+ had echt 2 powercombis. Zeker die van katootje zou wauw zijn! Maar mogen nederland niet in dus vrees jaartje uitstellen

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:27

Salatiga, kan hem ook niet vinden op marktplaats. Maar weet zeker dat ik hem zag want foto stamboekpapier zat erbij.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:59

Mijn dames zijn dus niet de enige die niet tonen. :+
Vorige merries die ik gehad heb, waren allemaal heel duidelijk. Nu hadden we eigenlijk ook altijd wel ruinen en/of hengsten staan, dat scheelt wel iets.

Dat wordt dan maar gewoon half mei weg brengen en hopen dat ze redelijk in de buurt van de hengstigheid zitten (en ook gelijk ongeveer, zou helemaal mooi zijn := ) en niet net er na, thuis scannen doen ze hier niet en alleen even op en neer rijden om te laten scannen waar ze in de cyclus zitten is ook niet echt een optie (150km), dus dan blijven ze maar gewoon daar tot ze allebei geinsemineerd zijn...
En hopelijk dan ook gewoon drachtig. :+

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:45

Haha ik ga erover nadenken Cynthia :')

Pfoe balen Luna! Echt lastig deze tijd..

Oh apart zeg StalMelyn.. Ik ga het maar in de gaten houden, ben benieuwd :D

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:58

Interessante combi cp! Heel benieuwd wat daar uit zou komen B-)

Ik moet vandaag mijn merrie wegbrengen. Da hebben overlegd en willen ondanks dat ze goed hengstig toont, toch hengstig spuiten om zekerweten dicht bij eisprong te zitten. Wat natuurlijk ook wel moet met dv. :')

Maar het is gelukkig nog vroeg in seizoen dus vind het geen ramp.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:08

salatiga1995 schreef:
Alicelover, leuk om je hier ook weer tegen te komen! Benieuwd naar jouw combinatie, vind For Ferrero een hele gave hengst <3

Oh echt StalMelyn? Wist ik niet :o
Ben gelijk even gaan zoeken maar heb hem niet kunnen vinden, heb je misschien een link? O:)
Wel goed teken inderdaad dat hij opviel haha hij is pas 2 dus wel apart als ze hem nu al zouden verkopen, dacht dat ze hem eerst wouden inrijden.
Ik ben gestopt met kijken naar pony’s op marktplaats, krijg ik hebberige handjes van _O-

Hoop echt zo dat ze drachtig is 27 april. Vind de eerste 18 dagen altijd wel heel zenuwslopend hoor. :o

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:12

Cynthia82 schreef:

Volgend jaar mag ze weer samen met mij waken ja, net zoals 2 jaar terug. :Y) Dus nee, ik zeg dat ze pas juni/juli moet dekken. Najaar/winter zijn er vast weer wedstrijden, dus Bel binnenkort lekker klaarstomen daarvoor. Kunnen we in de winter ook samen starten. :D
(Genoeg overtuigd? _O- )

Ik kom me dus ook maar melden hier, al lees ik vooral mee. Deze topics gaan altijd zó hard..
Ik moet eerst nog mijn 2 veulens van dit jaar afwachten, voor ik kan beginnen met dekken. Maar de hengstenkeus is wel al gemaakt aangezien ik op de NRPS HengstenShow een gratis dekking heb gewonnen. :)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:16

Ik denk dat ik mij hier ook wel kan gaan melden.

Merrie zal opnieuw gedekt gaan worden. Echter als ik in de veulenhengstigheid wil dekken moet ik haar morgen al weg gaan brengen. Moet nu even heel snel een goede hengstenkeus gaan maken. Of toch 1 cyclus overslaan.. moeilijk..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:19

immii_clarr in 1 dag een keus maken, dat is wel heftig. := Of ben je al zeker van je keus?
Als je twijfelt, zou ik een cyclus wachten zodat je er rustig over na kan denken. Het is nog vroeg zat in het jaar, en het zou zonde zijn dat als je achteraf zit met 'had ik maar..'

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:24

absque_dubio schreef:
Cynthia82 schreef:

Volgend jaar mag ze weer samen met mij waken ja, net zoals 2 jaar terug. :Y) Dus nee, ik zeg dat ze pas juni/juli moet dekken. Najaar/winter zijn er vast weer wedstrijden, dus Bel binnenkort lekker klaarstomen daarvoor. Kunnen we in de winter ook samen starten. :D
(Genoeg overtuigd? _O- )

Ik kom me dus ook maar melden hier, al lees ik vooral mee. Deze topics gaan altijd zó hard..
Ik moet eerst nog mijn 2 veulens van dit jaar afwachten, voor ik kan beginnen met dekken. Maar de hengstenkeus is wel al gemaakt aangezien ik op de NRPS HengstenShow een gratis dekking heb gewonnen. :)

Hahaha oké oké, maaaaar dan moet passie ook hoor! :+

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:28

absque_dubio schreef:
immii_clarr in 1 dag een keus maken, dat is wel heftig. := Of ben je al zeker van je keus?
Als je twijfelt, zou ik een cyclus wachten zodat je er rustig over na kan denken. Het is nog vroeg zat in het jaar, en het zou zonde zijn dat als je achteraf zit met 'had ik maar..'

Heb er wel een aantal in m'n hoofd, dus weet wel een beetje welke kant ik op wil, maar hoop dat ik er vandaag uit kom om de definitieve keuze te maken..

Vorig jaar heb ik 3 pogingen moeten doen, dus ben bang als ik nu 1x over sla en het weer niet in 1x lukt ik een heel laat veulen heb.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:28

Nee, passie leeg en lekker rijden. En pretje dekken.

Absque en ik zouden elkaar steunen in een jaar niet dekken. Door helaas het dode veulentje geldt dat voor mij niet meer. Dus absque, je mag er maar eentje dekken :P
Kan jij op passie en ik op Naud rijden. Gaan we een keer naar de heide, willen we ook al jaren

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:33

immii_clarr ah als je een aantal in je hoofd hebt, dan vandaag doorzetten en de definitieve keus maken. Wat je natuurlijk ook kan doen, is even wachten en binnenkort hengstig spuiten?

StalMelyn dit najaar moeten we écht naar de hei hoor, met Passie en Pleun/Naud. Dat roepen we al jaren zeg pff. Nu beide een trailer, genoeg pony's, dus gewoon doorzetten.
En je hebt gelijk, jij mag dit jaar dekken en ik moet gewoon braaf overslaan. En als ik er 1 drachtig heb, moet ik ook niet zeuren. 1 veulen is ook zat. :=

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:40

absque_dubio schreef:
immii_clarr ah als je een aantal in je hoofd hebt, dan vandaag doorzetten en de definitieve keus maken. Wat je natuurlijk ook kan doen, is even wachten en binnenkort hengstig spuiten?

StalMelyn dit najaar moeten we écht naar de hei hoor, met Passie en Pleun/Naud. Dat roepen we al jaren zeg pff. Nu beide een trailer, genoeg pony's, dus gewoon doorzetten.
En je hebt gelijk, jij mag dit jaar dekken en ik moet gewoon braaf overslaan. En als ik er 1 drachtig heb, moet ik ook niet zeuren. 1 veulen is ook zat. :=

Dat kan ook allemaal als Passie drachtig is hoor :+
Misschien na dit jaar wil je niet meer anders dan 2 veulens haha

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:45

Salatiga,
stress, blijdschap en verdriet zat met een veulen. Laat staan 2! Sommige veulens zijn makkelijk maar je hebt er ook etters tussen }:)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:48

salatiga1995 schreef:
Dat kan ook allemaal als Passie drachtig is hoor :+

Haha maar de sport in is helaas wel wat lastiger dan!

StalMelyn schreef:
Salatiga,
stress, blijdschap en verdriet zat met een veulen. Laat staan 2! Sommige veulens zijn makkelijk maar je hebt er ook etters tussen }:)

Poeh, zeg dat. Van die etters die de trailer niet op willen. :+
Maar inderdaad, het genieten is dubbel, maar het risico op dat het mis gaat oid is natuurlijk ook dubbel..

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:54

Ik ga ook weer voor 2 veulens (als het lukt) voor volgend jaar.
ik verwacht er nog 1tje in juni dit jaar, maar die wordt niet weer gedekt.
Sara is hengstig gespoten afgelopen dinsdag, dus vandaag ff scannen en bij Graphic waren we te laat afgelopen weekend dus wachten op de volgende cyclus.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:55

Heb hier dit jaar spijt dat ik maar 1 veulen heb. Normaal spelen ze allemaal fijn samen, en onze loki moet zich helemaal alleen vermaken, heb stiekem wel medelijden met hem. Al is hij wel diegene die veel met de bal speelt, maar ook met onze chi

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:58

Het voordeel is dat mijn paard op stal staat waar stalhouder en stalgenoten ook dekken. Dus dan kunnen de veulens wel samen spelen, ook wel goed voor de opvoeding.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:19

Ik hoop zo dat het meevalt met mijn oudere merrie. Dit zou de eerste keer worden dat ik twee merries wou laten insemineren. Leek me zo fijn, 2 veulens samen in de wei volgend jaar.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:29

Muronia,
Wat gaan ze nu doen om te kijken hoe of wat? Scannen zoals bij hengstigheid scannen of moet er nu wat anders gebeuren om te kijken wat het precies is?

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:38

Bedankt voor jullie reacties op de foto van m’n merrie. Mijn gevoel wordt wel bevestigd. Afwachten wat de DA zegt vanmiddag.
Muronia: bedankt voor de tip, die ga ik onthouden. En het zou zeker leuk zijn om 2 veulens samen te zien dartelen door de wei.

Afgelopen weken heeft er een ruin naast mijn merrie gestaan, toen was de hengstigheid niet te missen. Die is nu weg en nu merk ik er niets van. Als ik het een beetje goed heb berekend zou ze toch echt deze dagen midden in de hengstigheid moeten zitten.