pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 20:06

Klopt, ze is na de eerste ronde gescand op 18 dagen. Toen was er een geel lichaam te zien maar kon de da geen vruchtje vinden. Toen was wel de gedragsverandering duidelijk te merken.

Voor de tweede ronde was haar cyclus heel vreemd, daarom hengstig gespoten maar cyclus bleef raar en daarom na 3 weken opgehaald. Weer gescand en toen kon de da zien dat ze pas hengstig was geweest, geen vruchtje gezien.

De gedragsverandering is trouwens gebleven. Ze was altijd een sociaal ponietje, geen bazig typje. Sinds ze bij de hengst is geweest is het dit:

KittyDylan

Re: pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:07

Misschien heeft veulen zich goed verstopt destijds? Kun je haar nu niet laten scannen, en Suzie ook meteen mee doen? Just in case...?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 20:19

Mwah, dat vind ik niet nodig. Van Suzie verwacht ik niks en bij Helga is de kans erg klein maar als het zo is dan weet ik voor wanneer en kunnen we ons daar rustig op instellen. Ik hou haar wel in de gaten.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:21

Vind je het dan niet fijn om het zeker te weten? Straks ligt er ineens een veulen naast, levend of niet...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 20:26

Nee, zoals ik zei, ik weet wanneer ze is gedekt dus ik weet ook wanneer eventueel te verwachten. Ik heb een camera in de stal en overdag is praktisch altijd iemand in de buurt. Daar maak ik me niet zo ongerust o.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 11:25

Ik heb haar vanmorgen even wat geschoren onder haar buik om beter te kunnen zien wat er nu speelt, aangezien door al het haar ik niet kon laten zien wat ik wel kan voelen. Je ziet hierop wel de banen voor het uier beter. Als ik met mijn hand daar omheen voel dan heb ik aan beide kanten zeker een dikke handvol vulling. Dit was dus een tijdje geleden nog niet zo.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:26

Blijft spannend zo Murosch :))

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:52

Ik heb verhalen gehoord van een 2 ling die geboren is (merrie was zogenaamd niet drachtig tijdens de scan) veulens zaten in een baarmoeder plooi

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 14:48

Nou laten we daar maar niet op hopen. Ze doet in ieder geval wel alvast aan zwangerschapsgymnastiek.. :j
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 17:48

Nou, over Suzie kan ik zekerheid geven. Daar zit echt geen veulentje in, ze is namelijk keihengstig sinds vandaag. Geen twijfels meer dus (en nu maar de hengstigheden bijhouden tot het voorjaar, dan kan ze naar de hengst van mijn eigen keuze).

Helga houdt het nog even spannend. Ik heb 3 van mijn 4 merries hengstig op dit moment. Iedereen behalve Helga.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:54

Murosch schreef:
Nou, over Suzie kan ik zekerheid geven. Daar zit echt geen veulentje in, ze is namelijk keihengstig sinds vandaag. Geen twijfels meer dus (en nu maar de hengstigheden bijhouden tot het voorjaar, dan kan ze naar de hengst van mijn eigen keuze).

Helga houdt het nog even spannend. Ik heb 3 van mijn 4 merries hengstig op dit moment. Iedereen behalve Helga.

Gaan we maar vanuit dan, al heb ik wel merries gezien die 8 maanden drachtig waren en super hengstig leken :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 18:06

Nou, ik dacht al een tijdje dat haar buik aan het verdwijnen was en dat is ook wel echt zo. Ik heb wat foto's van gisteren en vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hengstig dus... :)
Afbeelding

Helga staat er zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ik heb geprobeerd om haar tietjes er wat beter op te krijgen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:09

Ik vind het zo gek dat Suzie mooi afvalt en Helga zo bol blijft!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:14

Als ik Helga zo vergelijk met de foto's van Suzie eerder, is die buik anders qua vorm. Helga lijkt, misschien, wat meer puntig gevormd?

Of ik zie duizende spoken :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:32

Ik weet het niet. Ze is altijd wel een stevig tantetje geweest natuurlijk. Wat ik persoonlijk het rare vind is haar gedrag. Dit is al sinds ze terug is van de hengst en is ook niet meer veranderd. Ze was altijd een lief en sociaal merrietje naar andere paarden en nu is het Helga von Drakenstein.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:40

Murosch schreef:
Ik weet het niet. Ze is altijd wel een stevig tantetje geweest natuurlijk. Wat ik persoonlijk het rare vind is haar gedrag. Dit is al sinds ze terug is van de hengst en is ook niet meer veranderd. Ze was altijd een lief en sociaal merrietje naar andere paarden en nu is het Helga von Drakenstein.

}:) _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:42

Bij Kim was het andersom, die is behoorlijk dominant en bitchie en werd juist onwijs lief, drommerig en met zo'n verliefde blik in haar ogen. :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:09

Bij ons op stal wordt een van de merries ook echt gemeen als ze drachtig is. Dus het kan wel :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 17:30

Ik hou er toch zwaar rekening mee dat het wel zo is. OF ze is echt schijndrachtig. Iets klopt er niet.. en zij is ook degene die altijd enorm hengstig staat te zijn en nu is ze de enige die niet hengstig is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:41

Mijn mini was altijd een schat, toen ze drachtig was was ze echt een bitch. :o
Kan dus goed.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:11

Het zou wel de mop van het jaar zijn. Je maakt een topic voor je ene pony en je andere krijgt onverwachts een veulen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:49

Bij de eerste keer dat mijn merrie gedekt werd, wist ik al dat ze drachtig was voordat we haar lieten scannen. Ze was opeens verandert van een afstandelijke dame die niet van kroelen hield verandert naar een grote lieve kroeldoos.
Helaas bleek dit een 2lingdracht te wezen, ervoor gekozen 1 vruchtje weg te knijpen. Helaas liet het andere vruchtje ook los (is het risico erbij, maar goed een 2ling was ook geen optie).
Haar daarna niet meer hengstig gezien en ze bleef een lieve kroeldoos. Da later nog eens geweest omdat ze wel in hetzelfde "gedrag" bleef hangen. Maar toch echt leeg.
Aan het einde van de winter werd ze weer haarzelf

Voorjaar erna werd ze weer gewoon hengstig en haar opnieuw laten dekken, en ditmaal gewoon 1 vruchtje gelukkig. Ook nu konden we verschil merken in gedrag maar niet zoals het jaar ervoor.
Haar hele dracht heeft ze gewoon in dezelfde groep gelopen en was niet anders dan anders.
Pffff totdat het veulen geboren werd. Ze ontpopte zich al een ware bitch waar we geen ander paard bij konden zetten, ook over de omheining viel ze aan. Dit heeft ze gedaan totdat het veulen is afgespeend, daarna was ze weer gewoon haar lieve zelve ik in de kudde.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 15:00

2 filmpjes van haar vandaag. Ze liet zich even niet op haar nukkigst zien (uiteraard zo als je het probeert te filmen).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:03

Ze heeft toch een flinke buik.
Oortjes in de nek. :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:09

@ Kiki, ik observeer mijn groepje veel en ze zijn afgelopen week van samenstelling veranderd, dus extra mooi nu om te zien hoe ze zich gedragen. Ik denk ook dat de paar mooie dagen en de wijziging van de samenstelling ervoor hebben gezorgd dat ze allemaal hengstig zijn geworden (op Helga na). Helga is altijd heel duidelijk als ze hengstig is, dus mocht ze het worden dan mis ik het zeker niet.