Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:07

Hoe zit het eigenlijk met de veulens die na de wedstrijd geboren worden.
Mogen die dan meedoen aan de 2017 editie ?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:08

Ik heb mijn veulen wel opgegeven, ondanks dat (zeker bij de hengstenveulens) de winnaar toch al bijna vast staat. Ik denk dat dat voor veel mensen een reden is hun veulen niet op te geven.

Ik stem zelf gewoon op een veulen dat mij aanspreekt en kijk niet naar de verhalen die er bij staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 17:24

Sizzle schreef:
Ladymadonna, Dat is geen vergelijk.
Het topic bestaat immers niet uit 1 veulen.

Dat snap ik ook, ik geef enkel aan dat de andere kant ook niet leuk is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:28

Ik vind het een beetje flauw om namen te gaan noemen. Natuurlijk zijn er veulens waarvan verwacht word dat ze gaan winnen door de bekendheid, je hoeft niet te stemmen en als je dat wel doet kan je een ander veulen kiezen, iedereen is vrij om te stemmen op wie ze willen. Ik heb naar de veulens gekeken die mij het meest aanspraken en daarbij ook het aantal stemmen meegenomen. Daardoor is er maar 1 merrieveulen voor mij afgevallen, eigenlijk niet eens omdat ze veel stemmen zou krijgen maar door de manier waarop ze werd voorgesteld. Ik kies dan liever een veulen waarvan het niet zo duidelijk is dat ik hem of haar moet kennen.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:32

Ik ben heel nieuw op bokt en heb gewoon mijn merrie veulen Shet aangemeld, ik ben ook helemaal niet bekend en heb ak wel zes stemmen :') vind het wel lachwekkend, al wel zes! <<) maar inderdaad, als je een bekend bent op bokt, dan weet je bijna zeker dat je veel stemmen krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:40

@ Nanne02: jouw veulen stond bij mij op 3. :)
Ik vond de sfeer erg mooi met dat vosje tegen die groene achtergrond, bijna kunstzinnig, maar had het idee dat er meer uit gehaald had kunnen worden als je de foto iets anders had genomen of anders uitgesneden had. Nu was het een heel erg leuk gelukt toevalsplaatje, maar in mijn ogen net niet goed genoeg bewerkt/gemaakt om voor mij op de 1e of 2e plek te komen. Maar je paardje is dus zeker wel opgemerkt. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:40

harbourlight schreef:
Sizzle schreef:
Gelukkig denken sporters niet zo, zou een saaie olympische spelen worden.
Ohhh als Anky/Charlotte meedoet ga ik liever in de zon zitten :+

Sporters die op dat niveau deelnemen moeten er van leven, dat is dus niet te vergelijken.

Sommige mensen leven op de reacties van mensen online :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:57

Als je de tools hebt kan je veel volgers krijgen, en bekendheid is tijdens verkiezing belangrijker dan een kleurtje of een leuke uitstraling (helaas). Zoals een volgtopic waarbij je in de titel zet 'webcam', is het direct duidelijk dat je mee kan kijken en evt. ook tijdens de bevalling kan meekijken. Dat trekt bokkers, zo'n bevalling live meemaken (al is het vanachter scherm) is natuurlijk uniek. En zoals kim en beer, ja die kent iedereen door al eerdere bekendheid. Zullen dus ook erg veel stemmen krijgen, ondanks dat ik het persoonlijk nou niet het mooiste/leukste veulen / met de meeste uitstraling vind.

En toch moet ik ook wel zeggen dat ik dacht, oh maar 2 pagina's. Als ik een veulen had zou ik toch ook meedoen, eerste plaats wordt het toch niet maar niet geschoten is altijd mis en met een tweede plek zou ik ook blij zijn?
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 31-10-16 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:00

xyzutu2 schreef:
@ Nanne02: jouw veulen stond bij mij op 3. :)
Ik vond de sfeer erg mooi met dat vosje tegen die groene achtergrond, bijna kunstzinnig, maar had het idee dat er meer uit gehaald had kunnen worden als je de foto iets anders had genomen of anders uitgesneden had. Nu was het een heel erg leuk gelukt toevalsplaatje, maar in mijn ogen net niet goed genoeg bewerkt/gemaakt om voor mij op de 1e of 2e plek te komen. Maar je paardje is dus zeker wel opgemerkt. :)

WoW, wat een compliment, zit hier glimmend op de stoel :o ik had op bokt dat topic gelezen, nou, misschien kan ik wel een fotootje maken van Mirza. Mobiel mee in de wei en gewoon een fotootje gemaakt. Kheb hem ook niet eens uitgesneden ofzo, alleen iets bewerkt :D maar dankjewel! :D :o

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:03

Ik ga door dit topic ook voor het eerst stemmen :j Ik ga af op de ingezonden foto's, ik ga niet ook nog op zoek naar achtergrondinfo, te veel werk, sorry :+
Ik snap alleen niet zo goed hoe jullie zo snel zien hoeveel stemmen men heeft en wie er nog (bijna) geen heeft, ik zie geen poll?

Ik zit ook op een (analoog)fotografie forum en daar werd voorheen elke maand een themawedstrijd gehouden, je moest je afbeelding dan naar de mod mailen, en die opende een topic met alle foto's anoniem/genummerd op een rij. Je kon dan stemmen via een poll (die pas na het verstrijken van de termijn zichtbaar werd zodat men daar niet door werd beïnvloed).
Dat werkt hier natuurlijk niet, omdat iedereen de veulens al kent. Maar misschien is een dergelijke opzet wel een idee zoals anderen ook al aangaven. Er waren daar ook restricties aan de afmetingen zodat alle afbeeldingen ook echt goed te vergelijken waren.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:04

Ik vond juist de shetjes ook geweldig!!! Niet voor gekozen helaas want er was zoveel keus!!! Vond 2 veulens veel te weinig er waren er zoveel die ik mooi en schattig vond! ❤️

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:19

Klijntje schreef:
Ik snap alleen niet zo goed hoe jullie zo snel zien hoeveel stemmen men heeft en wie er nog (bijna) geen heeft, ik zie geen poll?
.

Dat snap ik ook niet :D

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:22

Ik had mijn merrieveulen heel graag aan willen melden, maar heb het topic gemist.
Nu kwam ik het stem-topic tegen, te laat.. {:)-:(

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:41

nanne02 schreef:
Ik ben heel nieuw op bokt en heb gewoon mijn merrie veulen Shet aangemeld, ik ben ook helemaal niet bekend en heb ak wel zes stemmen :') vind het wel lachwekkend, al wel zes! <<) maar inderdaad, als je een bekend bent op bokt, dan weet je bijna zeker dat je veel stemmen krijgt...

Ik heb gestemd op je wollie }>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:02

GabberGill schreef:
Ik heb ooit eens een merrieveulen geplaatst. Prachtig fries veulen met perfect front, aandoenlijk en zeer mooi sprekend hoofd, uitstraling en supergangen. Dat ze niet gekozen werd als merrieveulen van het jaar had ik vrede mee. Alleen wat ik erg raar vond was dat het inderdaad een populairder en toch naar mijn mening een veel smakelozer veulen was.

Ik ben zelfs geen friezenfan dus dat ik dit veulen perfect noemde is niet omdat ze van mij was. Ik snap dat smaken verschillen, maar ik zie nu vele mensen die op Beer stemmen bij de hengstveulens en ik vind het een leuk veulen {Hou me ten goede KoudbloedKim} maar hij is zeker niet de mooiste. Ik vind dat daardoor de echte knappe veulens met mooie gangen enz enz toch te kort worden gedaan in de verkiezing en het inderdaad alleen om populariteit gaat.

Ik zou sowieso niet snel op een fries stemmen :o
Who cares of ze mooi zijn ?
Ik heb op o.a. een tinker gestemt, gewoon omdat ze zo ontzettend grappig uit verhouding zijn als veulen _O-

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:15

Tja, ik heb zowel een merrie- als hengstveulen opgegeven, gewoon omdat het leuk is, al weet ik van te voren dat ze absoluut geen kans maken om te winnen. Maar ach, voor mij zijn het winnaars (en dat hebben ze beiden op de keuring ook nog waargemaakt :') Beiden kampioen in hun maat :D )

stemmen doe ik op veulens die ik leuk vind

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 20:21

Maar wat is mooi?
Ik heb een zwak voor minipaarden, maar zal nooit op een dwerg stemmen....

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:24

Ik heb ooit eens gestemd en dacht "laat ik het dit jaar weer doen".

Wat ik jammer vind is dat sommige deelnemers geen tijd steken in een mooie foto. Het gaat toch een beetje om de presentatie :Y)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:35

Snorlex schreef:
Ik heb ooit eens gestemd en dacht "laat ik het dit jaar weer doen".

Wat ik jammer vind is dat sommige deelnemers geen tijd steken in een mooie foto. Het gaat toch een beetje om de presentatie :Y)

De meeste van mijn foto's zijn meer zoiets. :')

Afbeelding
Mevrouw is erg nieuwsgierig en houd van knuffelen.
No way dat ik daar alleen een fatsoenlijke foto van kan maken. _O-

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:53

LukieBradley schreef:
nanne02 schreef:

Ik heb gestemd op je wollie }>

Ahh, dankjewel! Daar fleur ik echt van op! :D :o

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:12

Mizora schreef:
Sommige veulens hebben een foto die in mijn ogen de pracht van het veulen wegwuift, dat is jammer maar zorgt er wel voor dat dat niet de veulens zijn waar ik op stem. Als de enige foto die je hebt een streperig geschoren veulen is dat kan zijn kop laat hangen, dan lokt dat toch niet.

Sorry Mizora, maar dat vind ik een rotopmerking. Ten eerste is mijn Kruimeltje niet streperig geschoren, Maysoon Rashid heeft geschoren en dat is echt niet de eerste de beste. En zijn kop laten hangen doet hij niet, hij stond te slapen. Ik vond die foto zo schattig dat ik hem in een spontane opwelling ingestuurd heb. Reacties zoals de jouwe daar wordt ik niet goed van. Gelukkig hoef jij hem niet mooi of lief te vinden, hij werd op zijn eerste show eerste in de veulenklasse en 5e bij de kleurenklasse dus hij is mooi genoeg en ook al werd hij dat niet, hij is zo verschrikkelijk lief dat ik hem nooit kwijt wil. Bijzonder banketstaaf reactie, bah.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:15

hahahatsjoe schreef:
Mizora schreef:
Sommige veulens hebben een foto die in mijn ogen de pracht van het veulen wegwuift, dat is jammer maar zorgt er wel voor dat dat niet de veulens zijn waar ik op stem. Als de enige foto die je hebt een streperig geschoren veulen is dat kan zijn kop laat hangen, dan lokt dat toch niet.

Sorry Mizora, maar dat vind ik een rotopmerking. Ten eerste is mijn Kruimeltje niet streperig geschoren, Maysoon Rashid heeft geschoren en dat is echt niet de eerste de beste. En zijn kop laten hangen doet hij niet, hij stond te slapen. Ik vond die foto zo schattig dat ik hem in een spontane opwelling ingestuurd heb. Reacties zoals de jouwe daar wordt ik niet goed van. Gelukkig hoef jij hem niet mooi of lief te vinden, hij werd op zijn eerste show eerste in de veulenklasse en 5e bij de kleurenklasse dus hij is mooi genoeg en ook al werd hij dat niet, hij is zo verschrikkelijk lief dat ik hem nooit kwijt wil. Bijzonder banketstaaf reactie, bah.

Nou ik vond dat toevallig heel schattig en heb op hem gestemd! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:17

Waarom is die veulen geschoren?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:23

Ik heb ook gestemd. Op veulens die ik sowieso in Merries Kijken heb gevolgd. Bij de hengsten weten we al welk veulen gaat winnen. Tsja, dat boeit me totaal niet. Ik ben vooral benieuwd bij de hengsten welke hengst zilver wordt!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:26

Wat lief Jellybeans :-).

Heb wat pagina's bijgelezen maar vraag me nu echt af waarom het gaat. Naar mijn idee niet om wie de meest professionele foto heeft of wie het populairst is, maar toch om wie het schattigste veulen heeft, het veulen dat jou het meest aanspreekt. Ik bedoel die foto van Kruimeltje, hij stond er zo schattig bij, smelt nog steeds als ik die foto zie. Maar bijzonder of professioneel is de foto niet natuurlijk, is gemaakt met mijn telefoon. Legt wel een voor mij smelt moment vast.

Tobbes, veulen is geschoren omdat hij meegedaan heeft aan een show voor Amerikaanse Miniatuurpaardjes, daar moet dat. Hij deed het super trouwens, had niet met hem geoefend ofzo, ik bedoel het is een baby, maar hij ging gewoon vanzelf goed staan. En hij vond het prachtig, de hele dag bij mij zijn. En ja, hij is superklein, iedereen vond hem geweldig dus hij is helemaal doodgeknuffeld, ook goed voor de opvoeding.