Gefeliciteerd met de pasgeboren veulentjes. Jammer dat het weer zo slecht is, het zou zo mooi zijn dat jong geboren grut lekker buiten in de wei. Astrid wat heeft jouw veulentje een prachtig kleur, heb ik nog nooit bij een paard gezien. Sultan, jou veulen heeft een mooie kol, echt kaarsrecht afgesneden.
Sultan gefeliciteerd!!! Wat ziet hij er al lekker alert en af uit zeg voor zo een pasgeboren ding!
Floo kom op nu is het aan jou hoor!
Nog een aantal merries spannend aan het worden lees ik?? Jammer dat het zo een prutweer is nu... Ik laat bij slecht weer mama en veulen gewoon los rondlopen in de loods,hebben ze toch ook hun beweging maar ook lekker binnen. En als het even kan buiten,ook al is het maar een kwartiertje de eerste dag.
De IP camera wilt niet lukken. Mijn vriend is nu een laatste poging gaan doen en anders vliegt het ding zometeen tegen de muur denk ik Ik heb er weinig hoop meer op maarja...het was zo mooi geweest had het gewerkt,maar 't gaat ons petje te boven om die extern te krijgen.
Muronia
Geplaatst: 29-03-15 09:57
oh het ip-camera drama ken ik maar al te goed. Ik heb de moed ermee opgegeven en kan dus alleen in huis op de camera meekijken.
Inmiddels zitten we hier op dag 336. Wainonia heeft opeens dunnere mest, is dat normaal?
Haar uier vandaag:
En ik moet me al sterk vergissen of aan deze speen is iets nattigs/harsje? Als ik een foto maak en ik kijk met de flitser mee dan glinstert het maar op de foto is het niet heel scherp te zien
Ze heeft nu ook erg ingevallen flanken
Ropa
Geplaatst: 29-03-15 09:57
Gefeliciteerd Sultan!
pretty
Geplaatst: 29-03-15 10:00
ze is inderdaad erg ingevallen vanachter ineens Murosch. Zou het dan toch? Haar uier lijkt nog steeds veel voller te moeten maarja,je weet 't nooit wat ze gaan doen en tot waar ze gaan. Jij ook een IP camera slachtoffer dus...Geeft me geen goeie moed. En wij wonen er 2 straten vandaan dus zijn eigenlijk niks ermee anders.
Fotsy
Geplaatst: 29-03-15 10:02
Ja murosch is zich duidelijk aan het voorbereiden
Hier is Flo aan het wachten op beter weer, maar gaat ze dat nog halen
Ben benieuwd naar nog meer veulenfoto's
Muronia
Geplaatst: 29-03-15 10:05
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken hoor met dat uier. Er lijkt in de afgelopen week eigenlijk niks bij te zijn gekomen (ik maak 2x per dag foto's in ochtend en avond), maar als ik haar verder bekijk dat ziet ze erg echt klaar uit. Ook in haar gedrag, ze is onrustiger/boos met haar staart, stampt regelmatig met haar achtervoeten onder haar buik, als ze rent in de bak dan loopt ze wijdbeens, kling is uitgerekt.. Ik vind het zo lastig, het wordt haar eerste veulentje. Ik vind de vorm van haar uier ook anders dan bij de meesten hier, hij lijkt een stuk langer dan bij de meesten, die krijgen echt een kort dik uier, maar bij Wainonia is een heel lang stuk wat dik/gevuld is.
Bijvoorbeeld het uier van Flo, die is veel korter qua omvang maar veel dikker. Dat loopt ongeveer tot waar bij Wainonia de rimpels zitten volgens mij. Ik snap er echt helemaal niks van zo
pretty
Geplaatst: 29-03-15 10:09
voelt er uier ook hard aan? Want zo ziet hij er niet uit op de foto's maar 't kan natuurlijk wel.
Het uier is al sowieso sinds vorige week keihard. Ik mag er niet aankomen van Wainonia maar ik heb afgelopen week ergens toch op gevaar van eigen leven even snel gevoeld en ik schrok ervan dat het zo hard was. Ik had ook iets zachts verwacht namelijk.
pretty
Geplaatst: 29-03-15 10:17
mja dan zou ik ze toch maar goed in de gaten houden. Maarja needless to say want dat doe je al natuurlijk.