wie krijgt er nog meer een veulen in mei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:59

Neon, Urielle en Joto van harte gefeliciteerd met het jonge grut!
Inge die uier is net zo volals die van Roquera, alleen heeft Roquera geen harsjes! Je staat dus voor!
Vanavond word ik niet goed van Roquera; staat de hele tijd nerveus heen en weer te draaien, gymnastieken, echt meppen met die staart (is ingevlochten en dat komt lekker hard aan kan ik je zeggen!) en ook heel fel stampen op de grond en naar haar buik :? ? Ze houdt het in ieder geval spannend :D .

parouscha

Re: wie krijgt er nog meer een veulen in mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:17

Net even biji mijn merrie geweest. Nou die was aanhalerig! Moest niets van mijn vriend weten, maar hing alleen maar bij mij.. Zullen de hormonen wel zijn :D

Verder staart droeg ze vrij hoog en verder word haar kont een beetje een 3 hoek zeg maar, dus volgends mij betekend dat de banden wat losser worden.

Verder geen uier :n En kling is ook nog normaal. Morgen willen we er gaan slapen :)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:13

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens <3

Hoe zijn de wakers de nacht doorgekomen? ;)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:15

kainda schreef:
Hoe zijn de wakers de nacht doorgekomen? ;)

ik leef nog ;)
vannacht heeft Loes me 2 keer wakker gepiept. De eerste keer (om 1uur) dacht ik dat ze zou bevallen, ze was enorm aan het hijgen, buik geen enorm te keer en leek te veranderen, ze keek nog een paar keer naar d'r buik en ging van gewoon liggen weer naar plat. Toen stond ze op en was er niets aan de hand.
Om 4 uur was het hetzelfde liedje, maar toen stond ze na een paar minuten geschrokken overeind en keek richting sjanty's stal.
Ik ook op die cam kijken liep sjanty heen en weer te sjouwen, paar keer mesten naar d'r buik te happen en te zwaaien met d'r staart en de staart bleef maar in de lucht. Ik dacht owjee die gaat, maar ook dat was vals alarm.
Na een paar minuutjes stonden ze beide weer te slapen.
Dat was weer een nachtje uit het leven van mij :O :O :O :O :O :O

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:49

haha druk nachtje dus Jenny :D

Ik heb nog lekker door geslapen :j

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:48

Gefeliciteerd met de geboren veulens!!
Hier een merrie met NOG steeds een baarmoederontsteking. Gelukkig doet het veulen het wel heel goed!

Mensen die al zo lang wachten.. Sterkte nog he! Hoop voor jullie dat het snel geboren wordt!

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:23

vamorgen is onze merrie los gemaakt binnen 1 a 2 dagen hebben we een veulen dus spannend.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:27

uletje dat duurt ook lang bah man ....

wollie spannend

Hier raken de spenen ook vol dus hoop deze week anders van het weekend ee veulen als ze zo door gaat hahahah

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:29

Mijn merrie is begonnen met harsen...dus begint nu ook hier echt spannend te worden :D

FlickaFierro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:12

wollie27 schreef:
vamorgen is onze merrie los gemaakt binnen 1 a 2 dagen hebben we een veulen dus spannend.

Losgemaakt ?
Ik heb wat gemist denk ik , maar waarom en hoe ?

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:33

FlickaFierro schreef:
Losgemaakt ?

Ik denk dat de merrie is dichtgenaaid na de inseminatie en is nu dus weer opengemaakt anders kan het veulen er niet uit.

Mijn merrie was gisteravond rustig alleen haar temperatuur was ineens 36,9, even later nog een keer getemperatuurd toen was het 37.4 dus ben ik maar rustig gaan slapen. De stalbaas is nog een paar keer wezen kijken en alles was goed.
Ik kom zojuist weer van stal en haar temp was nu 36,7 en 37.0 terwijl ze normaal op 37.5 ongeveer zit.
Verder is ze echt heel rustig, ze eet (haast) niet. Staat alleen op rust in een hoekje van de wei en er druppelt vocht (?) uit haar uier.
Dus hier maakt ze het wel spannend omdat ze zelf helemaal niks laat merken. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

FlickaFierro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:53

Aah op die manier !
Ik zat te denken aan wat anders bij losmaken ...
Het zgn strippen wat ze bij mensen kunnen doen , om de boel wat sneller aan de gang te krijgen ..

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:47

Roquera is vannacht na 01.00 uur in de "standbeeld-mode" gegaan, na een hele avond dramatisch gedrag. Om 04.00 stond ze nog precies hetzelfde!! :):) 8)7 Vanmorgen getempt 37,0.
Vanmiddag getemperatuurd en de temp was 36,1 :oo ! Kon het niet geloven dus nog een keer: 36,0, en nog een keer 36,2. Daarna met een andere thermometer nog een keer getempt en hetzelfde :D . Normaal zit ze tussen de 37,0 en 37,8, dus dit is een flinke verlaging! Verder is d'r uier ietsje minder hard en vol als gisteren en nog steeds geen harsjes. Ik heb ooit gelezen dat na een tempdaling van minimaal 0,5 het veulen binnen 24 uur geboren wordt. Dus we wachten in spanning af. Het regent hier nu en ik heb haar net binnen gezet. Ze staat gewoon rustig te eten.

Inge typisch dat onze merries gelijk op gaan! Ik denk toch dat de jouwe eerder gaat omdat ze al harst!

Uletje sterkte met je merrie; duurt zo wel lang. Fijn dat het met het veulentje wel goed gaat.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:33

Dat is toch een duidelijke verlaging Gitje!
Ik heb ook gelezen dat dat alleen vlak voor de bevalling gebeurd. Dat klinkt toch wel heel spannend!
Ik ga nu ook weer richting de stal, even kijken wat haar temperatuur is.
Spannend!

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:36

ze was dichtgenaaid.

FlickaFierro schreef:
wollie27 schreef:

Losgemaakt ?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:52

Spannende dagen dus :):)

Ik denk dat wij vanaaf op stal blijven overnachten :D
Iedere keer ga ik best wel met een onvertrouwd gevoel weg en de lichten gaan al om 8 uur uit en word er naar mijn eigen idee niet meer gecheckt. Dus dan moet het maar zo.

Vriendlief kon deze week later beginnen met werken, dus kunnen we mooi beide later beginnen met werken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:38

heb je geen birth alarm parousscha?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:14

Ja die heb ik :j Maar dan moet mijn stalhouder er snachts uit als hij 8 x af gaat ...

Dus per vanacht gaat hij om, als ik er zelf overnacht :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:22

@inge: vorig jaar at mijn merrie ook bijna niks meer vlak voor de bevalling. Haar brokken had ze `s avonds laten staan, hooi ging nog wel en net na middernacht is hij toen geboren.

Ik ga vannacht voor het eerst bij mijn merrie overnachten :P Ze heeft flinke druppels aan dr uier hangen..

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:47

Haar temperatuur was weer normaal vanmiddag. En ze was erg druk. Had haar even uit de wei gehaald om te temperaturen en ze rende bijna terug naar de wei. Vervolgens snelwandeld ze heel hard naar de andere kant van de wei om alleen in een hoekje te staan grazen. 8)7 Ik snap er niks van.
Ga nu zo weer heen om te voeren en te temperaturen.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:49

Zamora spannend bij jou, succes!

FlickaFierro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:57

Dacht vanavond dat de mijne zou gaan ! heel wat uurtjes doorgebracht bij haar .
Uier is vol , ze harst , ze draagt haar staart hoog , heeft 4 uur gedaan over haar muesli , hooi af en toe een hapje , ze plaste wel 5 x binnen het uur , de laatste x stond ze erbij te flemen , ze gaapte veel , bolde haar rug ...
Tja , twijfel twijfel , blijf ik of niet .. Boer checkt haat vanacht paar x en ik ga morgen ochtend vroeg weer terug , als ik niet eerder gebeld wordt :D

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:01

Parouscha ik ken het gevoel, heb afgelopen nacht ook wakker gelegen omdat ik er niet gerust op was.

Heb geen BA, maar die ga ik morgen meteen halen want ik weet nu al dat ik anders nachten lang niet slaap.

Kan mij aanmelden bij de harsjesclub :D merrie heeft harsdruppels of -tjes, maar goed het moet ergens mee beginnen. Vandaar dat ik nu nog wakker ben ga straks nog een keer kijken of er weer veranderingen zijn.

Zamora bij jouw ook spannend flinke harsdruppels dus al bij jouw merrie laat het veulentje maar komen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:27

Nooh... Ik heb t 3 uur zien worden... Amy staat binnen en onbewust val ik dan in waakstand... Dit worden nog zware weken... :O

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:35

Goedemorgen :O

Verder geen veulens vanacht? Hier in ieder geval niet :n