Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:18

Ben ook zeker benieuwd naar het verhaal van Yvonne...!! kan me voorstellen dat een forum als dit een lekkere uitlaatklep is als je een verhaal als dit meedraagt en ook van yvonne dat ze zichzelf hier wil verdedigen... hoop alleen wel dat jullie dit ook samen face-to-face op gaan proberen te lossen, want zoals ik het zie gaat er hier uiteindelijk maar 1 onder lijden!!
Laatst bijgewerkt door pinopics op 26-08-09 14:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:18

Moedige keuze van je TS!

Moedig dat je hier durft te reageren Yvonne!

Heel veel sterkte met de kleine (allebij) !

Ik blij even mee gleuren!

M3lisss

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:40

Yvonne is mevrouw X begrijp ik?

*is niet zo snel van begrip :)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:17

haha, Ja Yvonne is mevrouw X hoor ;)

Yvonne, fijn dat je jouw kant van het verhaal wil toelichten. Een verhaal heeft nl altijd 2 zijden.
TS: Ben je al bij die veulenopfok geweest?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:19

vind het knap dat je hier reageerd Yvonne.

Eppie@ Super beslissing. Hoop dat het veulen toch van jou wordt. En hoop dat het een stoere mooie billy wordt. Ik ken een billy zelfde kleuren etc dat was echt een bodybilder :P

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:59

Ik ben benieuwd naar het verhaal van Eppie en Yvonne samen, en wie nu uiteindelijk de eigenaresse van dit veulen gaat worden.

Ik denk dat we hoe dan ook kunnen concluderen dat Billy nu helemaal goed zit. :)

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:03

moederloos veulen te koop op speurders.nl.

nou mijn hart brak bij het zien van zijn foto's.wat een hoopje elende.geen lichtpuntje of wat dan ook in zijn doffe oogjes te bekennen.niks je zag gewoon leegte.vies van het liggen in zijn eigen mest.gemaild met die mensen in giethoorn(dus) en ik mocht er om komen.
op zondag 16 aug ben ik om het arme beestje gereden.woensdag 19 aug zo tie pas 4 weekjes worden.
ik heb een bestelbus waar hij makkelijk in kon staan,vol met strooi en hooi.hij heeft een goede terugreis gehad,heeft een uurtje staan slapen en de rest van de twee en half uur staan knabbelen op hooi.
mijn plan was om hem eerst even in de tuin bij me te houden,want ik had een zielig en zwak veulentje verwacht.maar toen ik daar aankwam,stond er een parmantig en levendig best wel groot veulen voor me.
wat dus niet in de tuin kon.over naar plan b,wat ik nog niet had.maar het belangrijkste was dat hij weg was daar.
dus ben ik met mijn veulentje naar mensen gereden die paarden hebben en waar ik wel eens hielp,met de vraag of ze me alsjeblieft konden helpen.en ze zouden kijken of het zou lukken.
ik snel naar huis voor zijn emmer met pavomelk poeder te halen en veulenbrokjes.want had op de site van pavo gelezen dat hij daar ook zo snel mogelijk van moet leren eten.
de dierenarts laten komen,want wou graag weten of mijn kereltje gezond was,ook inverband met hun anderen paarden.nou gelukkig verklaarde d.a. hem helemaal gezond.
heel de nacht bij mijn kereltje geslapen en om de twee uur geprobeerd hem wat te laten drinken.wat zeer moeizaam ging met moeite en veel slaapgebrek heeft mijn kereltje 2 litertjes melk uit een bakje gedronken.heel de verdere ochtend met hem bezig geweest om hem te laten drinken.wat niet heel goed ging hij kreeg wel wat binnen,maar niet genoeg.rond de middag storte ik in want had in 48 uur tijd 4 uurtjes geslapen.waar ik niet zo goed tegen kan.kon alleen nog maar huilen om me kleine ventje wat nog moest wennen om uit een bakje te drinken mevrouw zei tegen me yvonne ga even lekker naar huis en zie maar wanneer je terug komt.daar was ik wel blij mee want kon ik even bij slapen voor 2 uurtjes want mijn kereltje had me immers nodig de volgende nacht.om kwart over twaalf kwam ik thuis om mijn beestjes thuis te verzorgen en uit te laten ,heb hulp gevraagd aan mijn zeer liever buurtjes i.v.m verzorgen van mijn beestjes thuis.en snel weer naar mijn ventje toegereden.waar ze tot mijn verbazing mijn veulen onder hun moedermerrie hadden gedaan om te drinken.dat lukte goed.dat hebben ze nog een keer of 5 gedaan en toen is zijn honger in zijn buikje denk aangewakkerd.had gevraagd of ik hem uit het bakje ook melk mocht laten drinken ,maar dat mocht.
ook werd me verteld dat ik niet mocht blijven slapen want de dochter ging het wel doen die nacht.wat ik niet wou want wou zelf mijn kereltje verzorgen.mocht dus niet ben toen rond twaalf uur s'nachts naar huis gereden.s'middags had ik schijnbaar nogal iets verkeerds gezegd tegen mevrouw en dat was het volgende; ik had op de pavosite gelezen dat het goed is om moederloze veulentjes verse paardenvijgen te geven en ik had het haar moederveulen zelf zien doen in de stal.dus stelde dat voor.nou dat viel dus blijkbaar zo verkeerd dat de bom al barste.dus durfde al niks meer te zeggen of te vragen en liep heel de dag op mijn tenen bang voor wat zou komen.de volgende ochtend gelijk weer er naar toe gegaan en hij had goed gedronken.YESYESYESwas wel beetje down want ik werd er steeds meer van buitengesloten.(maar begrijp nou wel waarom)s'avonds barste de grote bom.hoe kon ik heel de dag weggaan en het veulentje aan zijn lot overlaten,waar haalde ik die onzin vandaan over die mest en hoe had ik kunnen voorstellen om het arme beestje koffiemelk te willen geven.
ten 1ste was ik door mevrouw naar huis gestuurd om even bij te kunnen komen
ten 2de van die mest zie stukje eerder
ten 3de wat nou koffiemelk ben je gek ofzo.nog nooit van gehoord dat je een beestje koffiemelk geeft
is natuurlijk veel te vet.maar ja je geloofd zeker wat je zelf verdorrie verzint ofzo ik weet het ook niet hoor.natuurlijk heb ik dat niet gezegd en ook niet gegeven.
ik wordt letterlijk en figuurlijk bedreigd dat ik op moest donderen en als ik de politie erbij durfde te halen wisten ze me wel te vinden.stond helemaal over mijn toeren daar te staan.en als ik nu niet ging zouden er klappen vallen.oja en het paardje heete vanaf nu billie.had al eerder niet middag gezegd dat dat niet kon omdat mijn oppas kindje ook al zo heette.ik heb 2 uur langs de weg gestaan met mijn auto gewoon omdat ik niet kon auto rijden.ik zat er helemaal doorheen.en mijn kereltje dan.kon ik hem niet meer zien,ook durfde ik niet naar de politie.ik was het helemaal kwijt,dit alles was op dinsdag 17 aug twee daagjes later dus.ik las op mevrouw haar bericht dat ze een beetje heftig had gereageerd dacht ze.
ach ja het is maar wat je een beetje vindt.ik ga het hier even bij laten en probeer morgen weer verder te gaan.

de reden van mijn kant van het verhaal is dat ik er absoluut niet tegen kan als mensen onterechte dingen over mij op internet zetten,dan moet ik hier op reageren van mijn hoofdje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:05

Ik was al bang dat dit zou gebeuren na het lezen van het andere verhaal.
Ik vind het goed dat je jouw kant van het verhaal laat weten. Daar heb jij immers ook recht op gezien het jouw veulen is.
Hopelijk komen jullie er toch uit!
Op deze manier komt het verhaal van de TS toch wel opeens heel anders over.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:12

feit blijft dat de ts alleen maar alle goeds voor billie wil.....

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:13

Maar ook dat Billie niet van de TS is..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:13

justdiesel schreef:

Maar dat mag niet ten koste van de eigenaresse gaan.
Dan kan iedereen wel een veulen kapen als men toch alleen maar het beste wil voor het veulen van een ander.
Dit had in goed overleg moeten gaan, en met zulke posts kon TS natuurlijk het tegenverhaal verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:15

Ezumii schreef:
Maar ook dat Billie niet van de TS is..

Hoezo niet deze dame heeft hem toch gekocht? Weliswaar niet met de juiste redenen en het juiste verstand maar heb het idee dat ze niets slechts in de zin had.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:16

yvonne dus ook en daar moeten ze samen uitkomen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

De TS van dit topic is niet de eigenaresse toch? (Beetje verwarrend met 2 topics :) ).
Yvonne is de eigenaresse lijkt me, en eppie (deze TS) niet.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:19

Cayenne schreef:
justdiesel schreef:

Dan kan iedereen wel een veulen kapen als men toch alleen maar het beste wil voor het veulen van een ander.
Dit had in goed overleg moeten gaan, en met zulke posts kon TS natuurlijk het tegenverhaal verwachten.

als ik eigenaresse was van dat veulen liet ik me never nooit niet wegsturen bij mijn eigen dier!
en de ts heeft veel voor het veulen gedaan!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:19

yvonne erg moedig van je ik zou in jou geval hetzelfde gedaan hebben je hebt het beste voor met het diertje en de TS ook maar op een of andere manier word jij in dit topic meer beschreven als probleemmaakster en de TS als superheld, begrijp me niet verkeerd beste met jullie beide voor en hoop dat jullie er samen uitkomen en het veulen het goed krijgt maar nogmaals Yvon erg moedig!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:38

Cayenne schreef:
justdiesel schreef:

Maar dan ga je vanuit dat yvonne haar verhaal waarheid is.

Met zo een dingen vind ik het best om beide te laten varen en gewoon concentreren op de vooruitgang van het veulen.Want we kunnen nu uren gaan discussieren maar bij beide verhalen waren we niet aanwezig.

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:46

Ik hoop dat de TS en Yvonne er samen uit komen en dat ze samen het goede met Billy voor hebben. Het gaat er toch om dat hij het goed maakt. En wie de waarheid spreekt.....?? geen idee.. Laten we hopen dat hij het goed gaat doen in Friesland en als een mooie gezonde kerel terug komt!!!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:57

Citaat:
Mensen keiharde ruzie met x .
Ik heb een ketting met slot erom heen gehangen, ik krijg best nog boel geld van haar dus gooien we het daar maar op.
Volgens haar is koffiemelk oke en moet hij poep van de merrie eten. WElke merrie dan????
Genoeg toch zo of niet?
Ik heb hem ondertussen Billy genoemd, mijn dochter zorgt vannacht voor de voeding en als X hem terug wil eerst maar haar schulden betalen.
Hard ik weet het maar ik geef hem niet meer op echt niet

Dus op 16 augustus komt er een veulen bij Eppie op stal, die op 17 augustus een topic opent, en diezelfde avond heeft mevrouw X zulke hoge schulden dat er een slot op de stal moet?

Terwijl mevrouw X in de openingspost nog 'een lief vrouwtje' was 'dat komt helpen met uitmesten en paarden poetsen'.

Ben ik nu de enige in dit lange topic die dat toch wel vreemd vind?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:06

nee zeker niet, het is een apart verhaal, ik heb eppie zelf nog een PB tje gedaan, dat ehhh billy hier bij mijn moederloze beeb kon evt.

nooit niks een reactie op ontvangen, en dat is best jammer toch ?? het had zo leuk kunnen zijn twee van die knullen

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:11

sassefras schreef:

nee zeker niet, het is een apart verhaal, ik heb eppie zelf nog een PB tje gedaan, dat ehhh billy hier bij mijn moederloze beeb kon evt.

nooit niks een reactie op ontvangen, en dat is best jammer toch ?? het had zo leuk kunnen zijn twee van die knullen

Ik denk dat eppie wel zoveel pb's heeft gehad dat ze er een dag taak aan zou hebben om het te lezen laat staan reageren...

Maar ik zou zeggen laten ze het maar zelf eerst bespreken en niet meer zomaar wat roepen. Zoals ik het begrepen heb leek er een goed contact te zijn en dat ze samen beslissingen namen. Nu is dat waarschijnlijk weg en ik hoop gewoon dat het veulen nu naar de gene gaat die het meest verstand heeft van paarden en die hem een paardwaardig bestaan kan geven.
Verder moeten ze aan Billy denken en daar hun energie in steken samen, we kunnen hier wel van alles gaan roepen en zeggen maar het is aan hun wat er gebeurt toch?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:27

Dit zat er toch vanaf het begin al aan te komen? vandaar mijn advies om melding te maken en proberen een regeling te treffen,eppie is op eigen houtje aan de gang gegaan met levende have van een ander; hoe goed bedoeld ook.
nou beter niet meer vitten op elkaar maar regelen hoe het verder moet!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:29

zo heb alle twee topics gelezen. (had deze al eerder gelezen maar toen niets geplaats).

Ik weet niet wat je moet geloven denk dat in elk verhaal een kern van waarheid inzit.
Zelf zou ik nu ook kijken wat is het beste voor het veulen.

Als yvonne inderdaad niet zoveel verstand van paarden heeft is het mss voor het veulen beter dat ze hem aan ts verkoopt. Maar als ze dat niet wil vind ik dat ts haar het veulen terug moet geven.

Hoop dat ze er met z'n tweeen uitkomen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:30

Toch heb ik meer op met Eppie's kant van het verhaal dan die van Judith. Je kan wel een moederloos veulen kopen, maar maak dan van te voren een plan wat je ermee gaat doen. Dan hoef je ook niet bij iemand anders aan te kloppen. Ik begrijp dat Eppie de zorg heeft overgenomen, had precies hetzelfde gedaan. Hoe lief en goedbedoeld Judith ook is, ze heeft er duidleijk minder verstand van dan Eppie. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:36

Yvon, heel goed om jouw kant van het verhaal ook te vertellen.
Ik denk dat het voor jullie beide en in belang van Billy groot belang is om met elkaar om de tafel te gaan
en erover te praten, mogelijk dat er ook een hoop is ontstaan door miscommunicatie.
Het was toch allemaal erg emotioneel en misschien hebben beide dingen verkeerd opgevat, terwijl die mogelijk helemaal niet zo bedoeld waren.

Ik hoop voor billy dat jullie eruit gaan komen.
Ga met elkaar om als volwassenen, hoewel dat soms ook erg moeilijk kan zijn.

succes.