[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:37

Ik weet dat Marije het bij ISIS heeft gedaan, misschien kan zij je daar antwoord op geven?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:40

Vanessa, leuk filmpje! Je hebt inderdaad een hele brave makkelijke merrie, maar ook het veulen is supermakkelijk zo te zien.

Ik zie Macy weer eens voorbijkomen, leuk!!!

En geen geldersen in de palomino-kleur, ik weet het niet. In de tuigpaardenfokkerij is er natuurlijk Holland's Golden Boy geweest en diens zoon Modern. Kan me voorstellen dat die ook in de gelderse fokkerij ingezet zijn geweest.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:45

PP heb even voor je terug gelezen op marestare en Isis had 25 op de dag dat ze beviel......

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:48

zo, weer terig van de hengsten keuring, was heel leuk, hoop mooie dieren gezien. ook wat minder mooie. ook wat hengsten die ik alleen van foto's kende en die ik in het echt of veel mooier of zelfs minder mooi vond.
best jammer dat ik syl dit jaar niet laat dekken ;) haha
maar wel een pluspunt, er waren een hoop nieuwe hengsten, maar ik ben nog steeds helemaal blij met mijn keus van vorige keer.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:50

wow wat ziet Macy er super uit Marije :j

en dynamic :x

de enige overeenkomst is het witte streepje boven het uier....
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:52

quintusgl schreef:
PP heb even voor je terug gelezen op marestare en Isis had 25 op de dag dat ze beviel......

Had begrepen van marije dat ook de melktest een sprong maakt voor de bevalling.
Nou vondt ik gisteren 3 punten al een sprong. Omdat ze alle dagen 1 punt omhoog ging. Maar nu vandaag waren het 5 punten.
Maar nu was de temperatuur weer stabiel in vergelijking met gisteren.
Verder geeft ze trouwens weinig tekenen.
Uier is vol, maar niet stampvol. Spenen zijn nog leeg. Banden wel ontspannen maar naar mijn idee nog niet echt ontspannen. En kling wijkt is onderin. maar maar 1/3 deel pas. Dus ook nog niet dat je zou zeggen het komt!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:58

Draakje; Wat voor kleur hengst heb je op Syl gehad eigenlijk (kan het niet eer terug vinden in dbt1 ), effen of bont? Fijn dat je nog steeds gaat voor die hengst ;-)

Dana; al een leuke uier!!

PP; best inressant hoe dat gaat allemaal. Wil je het hier dagelijks bijhouden? Ben wel benieuwd nl ;-)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:05

Afbeelding
zwart ;)

heb wel ook een hele mooie 3 kleur gezien, taffy, vond hem van foto's nooit interessant, maar in het echt wel degelijk mooi. is ook echt gegroeid in de breedte en nu een stuk volwassener als eerst. maar geronimo past gewoon veel beter bij syl.
er zijn ook mensen van mening dat je een zeer compacte hengst (zeg gerust heel kort in de rug) op syl zou moeten zetten, omdat ze wat langer gebouwd is. zelf heb ik altijd geleerd, en ook in de fokproducten zag ik dat terug, dat je een hengst moest zoeken die bij je paard past, zodat je subtiel dingen kan veranderen. omdat je anders nakomelingen krijgt/kunt krijgen die uit proportie zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:07

quintusgl schreef:
Draakje; Wat voor kleur hengst heb je op Syl gehad eigenlijk (kan het niet eer terug vinden in dbt1 ), effen of bont? Fijn dat je nog steeds gaat voor die hengst ;-)

Dana; al een leuke uier!!

PP; best inressant hoe dat gaat allemaal. Wil je het hier dagelijks bijhouden? Ben wel benieuwd nl ;-)

Ik doe het bij de frieze merrie elke dag nu ja! Dat is tot nog toe de enige die ik zonder problemen een druppeltje melk kan afbietsen! :+
De volgende merrie is 24 maart uitgerekend dus die geeft nog geen melk.
Mijn eigen merrie pas 28 maart. ook die geeft nog geen melk. Maar die zit ik wel alle dagen aan het uier want die is toch wel heel preuts!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:17

Isis had een sprong van 16->24 in de ochtend. Tussen de middag was het 25 en 's avonds laat testen hoefde niet meer want toen was ze al bevallen ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:18

Draakje; Ik had hem al gevonden............komt vast een mooi veulen uit! Ik persoonlijk hou wel van een wat kortere rug bij een tinker (niet te natuurlijk). Dus volgend jaar de 3-kleur? ;-)

PP; Ik bedoelde eigenlijk of je het hier op het dbt wil bijhouden......(oeps, niet duidelijk geformuleerd). Haha een preutse merrie!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:35

Met gevaar voor eigen leven heb ik Judiths staart vandaag gedaan. En wat vervilte plukken haar tussen haar achterbenen weg gehaald (zelfs met een praampje stond ze op haar plaats te springen en bokken, dat is ook de rede waarom ik daar niet dagelijks kom). Staart ging wel erg goed, dat was alleen wat draaien en erg zuur kijken. Uier is nu zichtbaar (eerst niet tussen alle vervilte plukken en het lange haar) maar stelt weinig voor, uitgelebberde spenen(mag ook na 10 veulens) maar verder niet.
Ze is erg boos en wou niet meer bij me komen op het land.

Whitney gaat solisiteren bij Campina denk ik. Pfff wat een melk fabriek, ze zit pas op 294 dagen vandaag.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:43

Kyra heeft 2 platen voor dr uier, aan elke kant een, ben een stuk met dr gaan lopen maar het gaat niet weg evenals dr uier wat zeheeft (zie foto) niet..
Uier is niet groter geworden..

Toch wel fijn, weet je in ieder geval dat alles in werking wordt gesteld..
Denk nog wel dat ze een week of 2 nodig heeft, mag ook wel want ze zit "pas" op 311 dagen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:44

Nou ik ben heel benieuwd waar het volgende db veulen geboren gaat worden en wanneer!
Ik gok op de fries bij ponyparadijs op stal of de merrie van Sue.
Maar wie weet wie ons verrassen zal :D

hier ook vandaag de pony's een paar uur zonder deken op de wei gehad.
Creamer heeft hem al een paar weken af en die verhaart echt enorm!
Ik heb zelfs nog een poetspoging gedaan maar die is echt niet schoon te krijgen :n

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:51

quintusgl schreef:
Draakje; Ik had hem al gevonden............komt vast een mooi veulen uit! Ik persoonlijk hou wel van een wat kortere rug bij een tinker (niet te natuurlijk). Dus volgend jaar de 3-kleur? ;-)

PP; Ik bedoelde eigenlijk of je het hier op het dbt wil bijhouden......(oeps, niet duidelijk geformuleerd). Haha een preutse merrie!

Als het intressant gevonden wordt wil ik het best ook hier in het topic bij gaan houden!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:55

Die fries bij ons op stal is noet echt een db merrie (toch?)
Want dan heb ik er nog wel meer in het topic te plaatsen hier!
Op stla verwachten we in maart 3 veulens, april 1 en mei 2 veulens.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:18

jennyk schreef:
Nou ik ben heel benieuwd waar het volgende db veulen geboren gaat worden en wanneer!
Ik gok op de fries bij ponyparadijs op stal of de merrie van Sue.
Maar wie weet wie ons verrassen zal :D

Onze merrie staat vooralsnog erg rustig te grazen in het weiland. ^)
Melk lekt er wel uit, dr benen zitten er helemaal onder.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:19

moest wel even lachen om het verhaal van Dennis. Wat een nukkig wijf heb je daar. :) :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:28

Het is echt wel een hele lieve merrie, maar heb haar een jaar geleden groen van het land gekregen toen ze bijna 14 was.
Een aai over haar neus is inmiddels goed, onder het zadel en voor de wagen doet ze het ook super, maar getut aan haar lijf vind ze verschrikkelijk.
Eerst kon ik niet eens haar rug even snel poetsen. Nu kan ik al hoofd, hals, rug en buik poetsen. Voorbenen alleen even snel, achterbenen alleen de buitenkant (en zeker niet in de buurt van de uier).

Ze hoeft van mij dus ook niet gepoetst te worden, onder het tuig schoon en dan ben ik tevreden. Maar soms moet het even als de klonten strond in haar staart hangen.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:31

Morgen zit Sarah alweer op 260 dagen, Woei !!
vandaag deed ze de oren naar achter toen ik mn hoofd tegen
haar buik deed om te 'luisteren' naar t veulen...
saar chagie, nooit eerder meegemaakt!
uier aanraken enz vond ze prima nog.

Grtjsss Tineke

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:32

ponyparadijs schreef:
quintusgl schreef:

Als het intressant gevonden wordt wil ik het best ook hier in het topic bij gaan houden!

Ik zou het leuk vinden, maar weet niet of de anderen dat ook willen ;-) Vooral ter info, wellicht kunnen de mensen (misschien ik zelf wel) die eraan denken om ook zo'n ding aan te schaffen, dan beter bekijken wat het inhoudt.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:35

Amiga is vandaag uitgerekend: vanmorgen waren de uiers nog kleiner dan vanmiddag ze lopen nu langzaam voller.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:37

Hier veranderd er weinig, al heb ik wel het gevoel dat ze steeds dikker wordt! Uier blijft echter hetzelfde

haflingertje

sietske83 schreef:
Amiga is vandaag uitgerekend: vanmorgen waren de uiers nog kleiner dan vanmiddag ze lopen nu langzaam voller.

Spannend!!

quintusgl

Trouwens wel grappig net. Ik wil Porva haar deken weer opdoen, nadat ze vanmiddag even lekker zonder heeft gelopen, begint ze me daar toch te dreigen toen ik met de deken aan kwam lopen. Echt stampen en oren plat. Zelfs toen ik hem voor vast zette nog. Bij buik en staartriemen was het weer ok..........
Toch vaker deken af denk ik en snel naar de ongevoerde toe........;-) Merries en hormonen!!!! Moet er wel om lachen....

Sietke; Spannend! Hoop dat je niet te lang hoeft te gaan waken!
Jeanine; lastig als je niet weet wanneer ze gedekt is, dan moet je het echt hebben van de symptomen van de merrie...........ben benieuwd!