Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:42

cindy: idd sun flower is het veulen van sjanty. Ilana, van creamer, staat ook te koop. Die gaat alleen weg voor een echt goede prijs, anders blijft ze en gaat ze bij mij 3 jaar de wei op.

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:17

Pff ik ben net terug van de veulenkeuring en het was toch warm, heb nog nooit zo gezweten. We moesten een half uur met de trailer rijden dus wel spannend met zo'n veulen erin. We hadden gewoon het tussenschot er in gelaten en Zephyros naast Pi vastgezet en dat ging eigenlijk super. Was wel erg warm in de trailer dus ze kwamen er nogal bezweet uit. Daar op het terrein waren ze alle twee heel rustig. Iemand anders heeft ze voorgebracht en Zephyros liet zowaar een drafje zien.
We zijn als laatste in onze rubriek geeindigd met een tweede premie. Ze vonden het een degelijk veulen maar niet genoeg beweging wat volgens hun kwam doordat zn moeder een tuiger is. Voor de rest hadden ze eigenlijk niks aan te merken. Ik ben er dik tevreden mee vooral omdat hij zo braaf was en hij en wij zijn weer een ervaring rijker Haha! .

Pauk hoe is jouw keuring gegaan?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:42

odique: super dat ie zo braaf was, jammer van de 2de premie.
Idd weer een ervaring rijker!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:45

Wij hadden vandaag een wat minder dagje.
Ik vond Hafeedah sinds gisterochtend erg sloom, maar ja het was ook zo warm, dus heb het eerst nog even aan gekeken. Vanochtend was het nog steeds zo. Natuurlijk ook een paar keer getemperatuurd, en vanochtend was het 38,8. DA is even langs geweest, temperatuur vond hij niet zorgwekkend, even naar haar longen geluisterd, en daar had ze toch wat last van. Was zo niet te horen, alleen met stethoscoop. DA gaat er vanuit, dat ze een virusje/infectie heeft opgelopen, en daardoor meer last van de warmte heeft, en daardoor weer wat last van haar longetjes heeft gekregen. Ze heeft een ontstekingsremmer gehad, en nu zou het weer beter moeten gaan. Ze is nog steeds erg sloom, en ik moet, als het niet slechter wordt, morgenochtend bellen hoe het gaat, als ze niet gaat hoesten, is het waarschijnlijk niet zo erg. Ik hoop dat het vanavond of morgen weer wat beter gaat.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:52

Ik weet dat Pauk het in de gebruikersrubrieken goed heeft gedaan, maar ze mag het verder lekker zelf vertellen!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:34

ik ga ook voor optie 2 het spoelen krijg hier goede berichten over te horen!
hiba zit tegen hengstig zijn aan
woensdag wordt ze dan gedekt en zaterdag..

odique 2e premie niet verkeerd hoor!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:42

Hiboune, mijn ene merrie is gespoten met Chorulon, kostte me 20 euro, de andere merrie is gespoten met receptal en dat kost maar een paar euro, kan je ook zelf spuiten want het moet in een spier. Chorulon werkt heel snel, 24 tot 36 uur en receptal zo'n 24 tot 48 uur na toediening. Beide merries zijn drachtig.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:52

foto's van shant zijn gemaakt, worden morgen naar me toe gestuurd. tepels zijn nog rustig, dus vannacht nog geen veulen hoor. Van de week ga ik echt weer even bijlezen, heb nu razend druk, dus sorry dat ik alleen post en nergens op reageer (is geen desintresse hoor)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:54

Monique: Wat een kroel veulen, heerlijk he! Ze is behoorlijk groot!

Silketje: Wat een stoere pup dame Lovers

Kelly: Zoutblok is sowieso niet goed voor veulens dus ik zou hem lekker weglaten.

Rian: Paardrijles, leuk! Is het lang geleden?

TabeR: Een nieuw zadel uit de winkel met een gebroken boom? En net uit de garantie zeker, wat een rare situatie, dat moet toch niet kunnen voorkomen!

Braaf veulie, stalletje is niet eng Lachen

Essie: En hoe is het nu?

Odique: Keuringen blijft vakjes denken, gelukkig zie je wat het belangrijkste is, het is een super braaf ventje! OK dan!

*duimt dat Hafeedah snel weer opknapt*

Pauk: kom eens verslag doen? Lachen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:05

@Rian, leuk paardrijles, veel plezier woensdag Haha!

@TabeR, maar goed dat je er op tijd achter kwam met dat zadel.
Heerlijk dat Belisima weet wanneer moeders even aan het werk moet Knipoog

@Odique, fijn dat Zephyros braaf was, gelijk idd een goede ervaring.

@Destiny, beterschap voor Hafeedah, hopelijk voelt ze zich snel beter.

@hiboune, heel veel succes *ik baal nog steeds*

Ik kreeg vandaag het paspoort en papieren van Deluxe binnen, best snel vind ik, 1 week na het chippen, er stond bij kleur: donkere vos, haha, je ziet het alleen nog maar bij haar oortjes en hoofd.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:10

@Odique, super dat hij zo braaf was OK dan! Daar heb je uiteindelijk ook het meeste aan!

@Destiny, ik duim voor Hafeedah dat het mee valt!

@Pauk, en?? Vertel!

@Monique, dat is mooi snel inderdaad Lachen

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:49

Hier even een update van mijn paardjes..

Mijn friesje is begonnen aan zijn 2e flesje antibiotica.
Als je zovaak naar de zwelling zit te kijken zie je niet meer of het dunner wordt, dan denk je het is gezichtsbedrog, maar vandaag viel het meerdere mensen op dat het spronggewricht dunner begint te worden en het oedeem onder zijn buik aan 1 kant ook.
Nu hopen dat dat doorzet.
Ik doe 1 keer per dag een staptraining met hem naast de fiets, en soms wat korte stukjes draf, hij lijkt er lol in te hebben en trekt niet met het been, en ik dacht, beweging is goed om vocht te laten slinken.
De vorige keer dat hij oedeem had duurde het ook een paar dagen eer het weg begon te trekken..

Áfram liet mij schrikken vanavond.
Hij hing op mams met 2 voorbenen en toen hij eraf ging doordat ik hem even iets liet schrikken, viel hij half op zijn zij en ging daarna achteruit lopend bokken in rondjes.
Alsof er een spier oid fout zat.
Ik heb het even een paar minuten aangekeken om te zien wat hij deed en daarna een rondje om het erf met ze gestapt en daarbij was hij iets lateraal maar hij belastte het been wel en liep verder goed

Op stal bleef hij wat agressief uitslaan met 1 been en daarbij ging hij erg krom staan, naar een kant toe, en het 'zere'been buiten de massa aan de andere kant..en in die kromme houding tegen het schot leunen
Dus ik dacht.. oliebol.. die heeft zijn been gebroken oid
Daarna weer even uit de stal gehaald om benen op te tillen en te kijken of hij kon buigen en terwijl hij op stand stond zocht hij letterlijk steun bij een muur, mama of mij.

Dus even telefonisch contact gehad met de dierenarts en die zei, kijk maar even aan, misschien is het alleen verrekt.. zolang hij nog wil eten en drinken en het belast is er geen spoed, nu wilde ik dus zowiezo wel afwachten maar omdat het een veulen was en geen volwassen paard leek het mij beter even te overleggen met haar.
Gelukkig leek het vanavond toen ik wegging al stukken beter.. denk dat hij wat verrekt heeft..

Ik lees wel mee maar heb even te weinig tijd om op iedereen te reageren.. sorry daarvoor...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 22:52

SR: Wat naar om te zien dan, hoop dat hij morgen weer een stuk beter is Ach gut

Friesje gaat wel goed, ga zo door OK dan!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:53

Jeetje SR, zit je niet mee met de paarden Ach gut Kan me voorstellen dat je daar nu even drukker mee bent dan met op ons reageren!

Gelukkig lijkt het met Afram allemaal mee te vallen!
Fijn dat het friesje op lijkt te knappen, dat zal wel een hele opluchting zijn? Lachen
En inderdaad, zonder beweging trekt het vocht sowieso niet weg. Dus lekker rustig in beweging houden!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:02

SR: Gelukkig gaat het wat beter met het friesje.
Dat zal wel flink schrikken zijn geweest met Afram, gelukkig lijkt dat met te vallen. Is altijd naar als ze wat mankeren.

Het gaat gelukkig wat beter met Hafeedah, gisteravond was haar temperatuur al gezakt naar 38,5 en vanochtend al onder de 38,4. Ze begint gelukkig ook weer wat actiever te worden. Ze trok net even een sprintje op het land, waarbij ze onderuit ging, doordat ze te hard om de bocht ging, en het gras nat was. Bloos Het gaat dus weer helemaal goed komen met ons kleine draakje. Haha! Ze heeft alleen nog een beetje last van diarree, dus dat moeten we goed in de gaten houden.

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:08

Ik ga vandaag 11 dagen op vakantie naar Chersonissos, dus over anderhalve week klets ik weer gezellig mee.

SR: Matige beweging is inderdaad goed om het vocht af te drijven, fijn dat het weer beter gaat met alle twee.
Hiboune: Ik hoop voor je dat het deze keer lukt!
Destiny: Goed dat ze weer opknapt!
Monique: Ik had hem ook al een week na het chippen binnen. Als je nu naar haar kijkt kan je je niet voor stellen dat ze er straks helemaal als een donkere vos uit ziet hè.
Essie: Succes alvast! Het zal vast geen anderhalve week meer duren.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:52

jenny in bennekom! moet er toch maar weer een kaar
aan geloven! heb er zin in! is al een jaar of 5 geleden! misschien wel langer!
cindy met jael gaat het goed! hij wordt groot! hij blijft wel kleiner dan zijn leeftijdgenoten.. maar groeit goed!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:57

nou spannend rian! Je zult vast spierpijn krijgen Ach gut

SR: en hoe is het vandaag met de fries en afram?

destiny: ah gelukkig, jouw kleine meid lijkt aan de beterende hand!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:29

hallo,
Ik kijk even wat dit gaat doen.....

Hier nu 3 merries drachtig! Ja odique.....Jorma ook Haha! in 1x
2 nog in de wacht, dus blijft spannend.

.....

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:40

Heeey PVD Doei! welkom back!!!

Gefeliciteerd met je drachtige merries.

Vraagje op de papieren van Deluxe staat bij type de afkorting DP, heb op de KWPN=site al nagekeken, wie weet wat deze afkorting betekend??

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:43

DP= dressuur paard

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:02

PVD, welkom terug!! Gefeliciteerd met de drachten!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:36

Pvd: welkom terug! Wat super dat ze drachtig is!

Ik ga nu echt, wordt over 2 uur opgehaald. Doei tot over anderhalve week Doei!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:38

Whaa, heeft een heel verhaal getypt.. drukt ze te vaak op backspace en weg is verhaal + reacties.. Scheve mond Dan maar eventjes kort opnieuw..

@Essie73
Spannend dus bij jouw.. ben benieuwd wanneer het zover is!
@SR
Gelukkig gaat het alweer iets beter met allebei Ach gut
@Pvd
Gefeliciteerd met de drachtige merries! Go jij! Go jij!

En Sóley is echt een geweldig veulen zeg.. Ik wil haar vanalles leren, maar dat is allemaal niet nodig hoor .. Vliegenspray voor het eerst? Ze blijft heel mooi staan en kijkt er niet eens raar van op (dat terwijl moeders heel gauw weg huppelt Rolleyes). Hetzelfde met een grote eczeemdeken van mams.. Ik leg dat helemaal over haar heen en ze blijft gewoon staan met een blik van: wat moet ik hiermee vrouwtje?
Ook water lijkt ze niet eng te vinden.. , en auto's? Daar gaat ze gewoon bovenop staan met 2 benen Haha!..

En dan hier nog even de actiefoto's van laatst:

Afbeelding
http://img145.imageshack.us/img145/2506/sley004qz6.jpg

Afbeelding
http://img186.imageshack.us/img186/4066/sley002qo0.png

http://img145.imageshack.us/img145/2700/sley001bv6.jpg

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:35

welcom back pvd!