Hier even een update van mijn paardjes..
Mijn friesje is begonnen aan zijn 2e flesje antibiotica.
Als je zovaak naar de zwelling zit te kijken zie je niet meer of het dunner wordt, dan denk je het is gezichtsbedrog, maar vandaag viel het meerdere mensen op dat het spronggewricht dunner begint te worden en het oedeem onder zijn buik aan 1 kant ook.
Nu hopen dat dat doorzet.
Ik doe 1 keer per dag een staptraining met hem naast de fiets, en soms wat korte stukjes draf, hij lijkt er lol in te hebben en trekt niet met het been, en ik dacht, beweging is goed om vocht te laten slinken.
De vorige keer dat hij oedeem had duurde het ook een paar dagen eer het weg begon te trekken..
Áfram liet mij schrikken vanavond.
Hij hing op mams met 2 voorbenen en toen hij eraf ging doordat ik hem even iets liet schrikken, viel hij half op zijn zij en ging daarna achteruit lopend bokken in rondjes.
Alsof er een spier oid fout zat.
Ik heb het even een paar minuten aangekeken om te zien wat hij deed en daarna een rondje om het erf met ze gestapt en daarbij was hij iets lateraal maar hij belastte het been wel en liep verder goed
Op stal bleef hij wat agressief uitslaan met 1 been en daarbij ging hij erg krom staan, naar een kant toe, en het 'zere'been buiten de massa aan de andere kant..en in die kromme houding tegen het schot leunen
Dus ik dacht.. oliebol.. die heeft zijn been gebroken oid
Daarna weer even uit de stal gehaald om benen op te tillen en te kijken of hij kon buigen en terwijl hij op stand stond zocht hij letterlijk steun bij een muur, mama of mij.
Dus even telefonisch contact gehad met de dierenarts en die zei, kijk maar even aan, misschien is het alleen verrekt.. zolang hij nog wil eten en drinken en het belast is er geen spoed, nu wilde ik dus zowiezo wel afwachten maar omdat het een veulen was en geen volwassen paard leek het mij beter even te overleggen met haar.
Gelukkig leek het vanavond toen ik wegging al stukken beter.. denk dat hij wat verrekt heeft..
Ik lees wel mee maar heb even te weinig tijd om op iedereen te reageren.. sorry daarvoor...