[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:34

mijn bok is mijn grote trots hoor Haha!
alleen jammer dat hij altijd maar vanaf begin oktober tot begin maart aan huis loopt, daarna gaat hij naar een apart weitje
hij is echt super lief, ook met lammetjes, maar als hij het hele jaar door bij de geiten loopt, herdekt hij ze vrij snel na het lammeren en das teveel voor de geit.
moet zeggen dat ik zijn geur wel vind meevallen Bloos alleen tijdens de dekperiode en een beetje erna ruikt hij eigenlijk, voor de rest valt het heel goed mee!

De dames zijn idd nog niet zo giga, Tinkerbell heeft nog wat buik van vorige dracht Clown daar jheb ik echt veel te weinig mee gedaan dit jaar Bloos heb meer met angel gewerkt...
Angel heeft voor haar doen toch stilaan een buikje hoor Knipoog maar ik begrijp wel dat iemand anders dat nog niet echt ziet Tong uitsteken Knipoog

marlijn: ben haar dan ook een beetje aan het mesten Bloos Clown

marijeR: leuk joh! zou ook wel eens zo'n uitwendige scan willen zien Ja heb je foto's gemaakt? Ga je ze op je site plaatsen???

En dan moet ik nog iets helemaal anders kwijt Bloos
Hoop dat misschien iemand goede raad heeft of me gewoon een hart onder de riem kan steken... Bloos

Ik woon dus met mn vriend bij mn ouders in, woon hier al heel m'n leven, paardjes staan hier, geitjes ook,...
Natuurlijk zouden we ooit gaan alleen/samen wonen, maar eigenlijk nog niet direct.
We wilden over een aantal jaar eens wat gaan huren en dan vrij snel wat kopen (we zijn al meer dan 6 jaar samen en wonen al meerdere jaren samen bij mn ouders in).
We wisten zelfs al welk huis we wilden kopen Tong uitsteken onze buurman (zn boomgaard grenst aan onze weides) is vorig jaar gestorven en toen hadden we de buurvrouw erop aangesproken dat we graag haar huis zouden kopen, mocht ze verhuizen ofzo. Dat is in principe ook "in orde", mocht zij het huis ooit verlaten, dan is het in principe voor ons.
Nu heeft diezelfde buurvrouw nog een huisje dat ze verhuurt, rechtover het hare (in dezelfde straat dus als waar wij wonen, maar aan de andere straatkant, het kijkt uit op een deel van onze weiden).
Het huurcontract van diegene die het nu huurt loopt ten einde en wordt niet verlengt en nu kwam die buurvrouw ons vragen of wij het niet iets zouden vinden om te huren.
De prijs is prima, tis een alleenstaand huisje met garage, boomgaardje en tuinhuis. Niet groot, maar dat hoeft ook niet.
De paarden zouden nog bij mn ouders blijven en alle andere dieren ook. Ik zou dan elke dag langsgaan.
Nu krijg ik plots echt mega paniekaanvallen. Niet dat ik het niet zie zitten om met mn vriend te gaan samenwonen, daar maak ik me echt helemaal geen zorgen over...
Weet alleen niet of ik wel afstand wil doen van dit huis, het lijkt me zo'n extreme stap... Heb al heimwee als ik er nog maar aan denk Verdrietig Verdrietig Verdrietig
We zouden er rond januari 2008 intrekken...wat betekent dat ik bij de geboorte van de veulens niet meer thuis zou wonen Bloos!
wat doe ik dan??? Ik kàn mijn paarden écht niet alleen laten
ben het zo gewend dat ik gewoon midden in de nacht soms opsta om even te gaan kijken (zelfs als ze niet hoogdrachtig zijn Clown ) en dat kan dan niet meer (ook al is het maar een paar huizen ver, het is toch niet hetzelfde...)
Ik weet het, het is eigenlijk belachelijk, ik kan nu eenmaal niet mn hele leven hier blijven wonen, ben al 23, maar toch...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:58

Marije: super joh, gefeliciteerd.

Vorig jaar heb ik de beeb pas half januari gevoeld, ik zal binnekort weer eens een poging wagen...

Frenia: 't ja wat voor advies zal ik geven....
moeilijk hoor...
Hoeveel meter is het van je huidige woning? Kun je iets met camera en geboorte-singel? Als je nou bang bent in het donker en dat de reden is om niet effe bij ze te kijken, neem je toch je vriend mee Tong uitsteken Of een hond Verward Of de bok:? Ook best angstaanjagend als je die 's nachts tegenkomt Nagelbijten / Gniffelen Ooit, ooit, ooit, zul je toch de stap moeten wagen om op eigen benen te staan.
Nou succes met je beslissing!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:42

MarijeR schreef:
Go jij! Go jij!
Alle 3 de merries zijn nog netjes drachtig Haha!
Misschien dat het bij die kleintjes eerder te voelen is, bij hen ligt de baarmoeder al eerder vlakbij de buikwand. Vandaar dat deze ook redelijk goed uitwendig te scannen zijn.

Gefeliciteerd! Lekker hoor alles er nog mooi in. OK dan!
Mag ik vragen hoe en waar de DA ze uitwendig heeft gescanned? Met dezelfde sonde?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:45

Gefeliciteerd Marije!

Moeilijk hoor Frenia! Ik moet zeggen dat ik er ook niet aan moet denken niet meer thuis te wonen, maar ik ben natuurlijk ook nog wel een paar jaartjes jonger. Knipoog Over het kijken 's nachts; ik denk dat je er maar op moet vertrouwen dat alles goed gaat. Ik snap het wel hoor! Ik ben er afgelopen nacht nog uit gegaan omdat ik dacht dat ik iets hoorde op stal. Haha!
En je kan natuurlijk rond de uitgerekende datum gewoon een paar dagen(weken) logeren thuis! Dan mis je niks. Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:47

Gewoon thuis met dezelfde scanapparatuur als waarmee hij inwendig scant.
Bij het uier en in de lies heeft hij aan 1 kant een plukje haar weg geschoren en dat gaf echt heel duidelijk beeld Ja
Zowel op de sonde als op de huid flink veel glijmiddel zodat er goed contact is.

Hij deed het voor de 1e keer uitwendig en het was heel even zoeken maar toen kwam het veulen heel goed in beeld.
Zeker als ze zoals deze merries 4 tot 6 maanden drachtig zijn.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:01

Ok dus net voor naast de uier zegmaar?
Mocht ik nog eens twijfelen later in de dracht laat ik ze gewoon eens oefenen dan. Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:08

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:29

@frenia: moeilijke beslissing.... Ik moest er eerst ook niet aan denken om thuis weg te gaan maar ik woon nu sinds 10 weken samen met mn vriend en het bevalt me goed.... Ook mijn paarden staan nu niet meer aan huis(nou ja 5 min van mijn ouders huis af) en dat was in het begin wel wennen maar nu vindt ik het wel fijn...
Het is wel geen tip of raad maar mischien heb je er wat aan...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:39

marije: gefeliciteerd!

frenia: Of je nu gaat of over 5 jaar, dit blijf je toch houden denk ik he. Ik denk dat dit een hele goede oplossing is, eerst huren en lekker dicht bij huis, als er iets spannends is zoals een naderende geboorte kun je er toch nog zonder veel moeite naar toe (ik loop hier ook een paar keer per nacht naar de volgende boerderij als de merries aan de tijd zijn). ik zou het toch echt overwegen Ja Als er nu iemand anders in komt te zitten heb je wrs spijt.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:27

Ik kom ook weer ff binnenvallen, ga het weer proberen te volgen vanaf nu Knipoog

frenia: volgens mij begrijp ik uit je verhaal dat het dichtbij je 'ouderlijk huis' is? (op loopafstand?)
Dan zou ik het gewoon doen!
Lijkt me een mooie kans, en je bent alsnog zo bij je paardjes!

Succes bij het maken van een beslissing!! Lachen

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:05

pfffff, heb mn rekeningen binnen van de kwakjes en de DA enzo!!
snel betalen!!! Bloos Haha!
dan ben ik er vanaf, en kan ik dat proberen te vergeten!!!! Clown

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:19

@Frenia, leuke foto`s van de dames en van de geitjes Haha! en wat het verhuizen betreft ben ik het met de andere eens, eens moet je de stap toch wagen, die kans krijg je misschien niet weer, lekker dicht bij huis en de paardjes Knipoog

@MarijeR, Lekker dat de merries goed zijn aangekomen en dat ze nog mooi drachtig zijn Haha!

@Rian1984, is even wennen je nieuwe naam, om dezelfde reden heb ik laatst ook mijn naam veranderd Haha!

@Pletje123, ik heb ook nog niks gevoelt, probeer het wel elke dag.

@peetje82, schrok je van de rekening Nagelbijten / Gniffelen ik heb vorige week met de hengstenhouder contact gehad, en vroeg ook hoe het verder ging met betalen en zo, zegt ze ach dat komt wel heeft geen haast, je kan het in een keer betalen of uitspeiden met betalen, ik wist niet wat ik hoorde Knipoog
DA heb ik gelijk al betaald, na de scans en inseminatie, daar ben ik dus al vanaf

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:20

Ik ga ook weer proberen te volgen hier.. schiet er nog al eens bij in!
Darlah is alweer bijna 4 maanden drachtig, ik vind het allemaal doodeng, maar gelukkig staat ze tegen de tijd van bevallen als het goed is aan huis (we hebben een huisje met grond gekocht!!!) en dat geeft me toch wel wat rust, en zekerheid. is veel makkelijker met birth alarm en camera.. dus hopelijk komt dat goed Lachen
vraag me nog steeds af of ik er wel goed aan heb gedaan om haar meteen na dit rotjaar weer te laten dekken, maar anders durf ik wellicht nooit meer, en het doet Darlah ook zoveel goed

frenia; lastig, ik moet er ook echt niet aan denken, maar hoever is het vanaf je huidige huis?
En idd wellicht in de de laatste weken van de dracht bij je ouders gaan logeren?

chev; knappe show! Lovers en mooie papa

peetje; alles betaald, heb je dat idd achter de rug!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:27

tis van twee paarden, en de rubinstein is meerdere malen geinsemineerd,dus de verzendkosten waren nogal....
maar ja, dat weet je van te voren dat dat kan he?!
Ik betaal alles altjd in 1x hoor, kan het maar gehad hebben!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:30

Ja, dat doe ik ook hoor Knipoog maar ik vond het wel grappig dat ze dat zei, heb nog geen rekening ontvangen, ze heeft er blijkbaar niet zo`n haast mee Haha!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:33

mazzelkont!!! Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:06

Hihi monique ja is even lastig! daaromheb ik het maar even in mijn onderschrift gezet.. (zit voornamelijk in een zwangerentopic en tja wij zwangeren zijn vergeetachtig) Klein geheugensteuntje dus!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:01

hah nou ik ben over mn eerste grote angst heen geraakt
en we gaan dus eens kijken naa dat huisje (binnen) en dan zien we weer verder.. zou idd eigenlijk stom zijn om zo'n kans onbenut te laten schieten!
Het zijn geloof ik zo'n euhm...200tal meter tussen de 2 huizen (gok ik even)
Alleen: als dus hier de birth alarm afgaat en mn moeder belt en ik kom hierheen gerend...sja dan is veulie er allang Knipoog
(dit jaar moest ik maar gewoon de trap af en naar buiten en het hoofdje was er al Clown )
dus we hebben alvast afgesproken dat ik tegen die tijd hier kom slapen Haha!

bedankt iedereen voor de hulp!!! OK dan!

dekgeld en dierenartskosten zijn hier al maanden betaald Clown hehe, ben er idd ook graag snel vanaf Tong uitsteken

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:55

Ik heb nog helemaal geen rekeningen gehad van de scanbeurten...
Is het heel erg als ik ik ze daar niet over ga tippen? Schijnheilig

Donderdag word mijn champagne meisje Chanel gescanned, als het goed is ze is dan 18 dagen, gaan haar zowiezo zaterdag weer ophalen want anders word het me toch te laat.
Ze is gedekt door WMM He´s A Miracle een zwart-bont hengsje, duimen dat het nog is gelukt.
Ik was haar zelf pas vrij laat gaan dekken, en prompt bleek zij het lastigste, ze toonde haar hengstigheid niet geweldig en mepte ook nog erbij, en mijn hengst had nieteens interesse in haar, (terwijl hij een andere merrie wel bijna wilde verkrachten terwijl ze mepte), dus hengstig gespoten en voor de zekerheid ook maar naar een andere hengst gebracht dus.
Ze was in elk geval nu goed hengstig geworden en ook goed gedekt dus duimen maar! Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:57

ik duim mee hoor Lin!!

Frenia, hoop dat het wat wordt, semi-op jezelf Knipoog en toch dichtbij ;D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:04

scanrekeningeng schuif ik door naar m'n ouders Schijnheilig

frenia; groot gelijk dat je het doet, heeft ook wel voordelen toch, samenwonen Lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:22

weer wat mooie drachtige mutsen voorbij zien komen...
icoliene zit ook bijna op 4 maanden....het gaat goed..
ze heeft een aardige pens maar dat komt helaas niet door het veulen haha
die krijgt hier teveel te eten en te weinig beweging...daarom ga ik haar nu wat vaker longeren als de eigenaar akkoord gaat..

hebben jullie trouwens de hengst wel eens gezien waar ze door gedekt is??

even wat info over hem..
naam: Capitos
zwartbruine hengst 1,68 gemeten
afstamming
Cantos x Royal Bravour x livingstone

hier is een filmpje van hem

http://www.joshouwen.nl/capitos20070819.wmv

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:13

Ik heb al een deel van de rekeningen gekregen en betaald en moet er nog enkele voldoen pfff tja hoort erbij hè Clown

Heb alles bijgelezen ,maar ben al de helft vergeten Bloos

Zondag zijn we onze Tinkerhengst gaan ophalen in Duitsland Pling Romabel is nu 16 maanden oud en we hebben hem laten testen op de tobianofactor en hij is homozygoot voor bont Vingers aflikken

Hier dan eindelijk de beloofde foto's Knipoog

Romabel Dromenoon van sterhengst Thunder en Tinkelbel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk lief ventje van me Lovers

Morgen ga ik naar Ydwine kijken ,mis haar wel een beetje hoor ,maar voor de bevalling komt ze lekker naar huis Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:08

Ook ik heb nog geen scan rekeningen gehad (maar ook nog geen rekening van de hengstenhouder). Kyrtje is inmiddels 61 dagen drachtig. Ze zal nog 1 keer gescand moeten worden, maar ik denk dat ik dat pas met een dag of 14 laat doen. Ze wordt zowiezo niet meer gedekt, dus dan wacht ik liever tot het veulentje wat groter is.

Overigens vraagje... Plassen jullie merries ook zoveel nu ze drachtig zijn? De mijne lijkt wel een waterval!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:53

@Amanake, leuke hengst zeg Haha!

@Suelza, ja, mijn merrie plast ook meer als anders, ook op de raarste plekken waar ze het anders niet deed, zoals bv onder de les Clown