[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 03:53

kannie welkom, we zijn hier gek op foto's van dikke merries, en veulentjes uitraard
Delirium naar he! op zo'n manier in de nachtdienst te zitten wetende dat als er wat gebeurd je niet weg kan, ik heb dat met jol ook gehad, word je niet vrolijk van, gelukkig heeft jol het er net uit gegooid voor mijn nachtdiensten, na bijna 3 weken overtijd te zijn, sterkte duim en leef met je mee

kannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 04:09

hoi coydog,
was jouw merrie vorig jaar ook niet op 4 augustus gedekt? dat zei jij vorige zomer volgens mij. dan is je veulen wel heel erg op tijd geboren zeg!
en cojolly: die foto's zal ik van de week maken!

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 05:56

Het gaat hoe dan ook nu wel komen... De merrie heeft nog meer vruchtwater verloren, de uier schijnt ineens explosief gegroeid, de banden zijn slap en er mag geen andere merrie meer in de buurt komen. Ze staat met haar staart van haar af...

Kannie; toevallig is het ook een Baggio-telg!

Ik zit echt op hete kolen over hoe lang ik de dagdiensten nog wat kan laten doorslapen of dat ik er 1 haar bed ga uittrommelen...
En dan te bedenken dat ik vanaf over 1,5 week ruim 5 weken vakantiedagen heb opgenomen, om maar de geboorte niet te hoeven missen...

Jeetje Cojolly, dan zal je ook op hete kolen hebben gezeten!!

GeneralFlynn

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:07

En en en en ????
Waar zijn nu de veulens allemaal!!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:09

Jeetje Delerium, heel erg veel succes...

Coydog, wat top van je dat je zo helpt!!!!

Kannie, welkom! Leuk weer een Baggio-beeb...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:23

Delerium heel veel succes. Wij hadden vorig jaar een veulen op 312 dagen en perfect gezond!
Vewrwachtte je het veulen wel vroeg dan? Omdat je zegt dat je over 1,5 week vrij genomen hebt, dan zit ze ook nog niet op de 330 dagen.

Quinzy, je bent een topper, zoveel diensten draaien, waken in de auto en dan ook nog alles bijlezen en op iedereen reageren!
Is je babe er nu eindelijk? Ik had hem namelijk al veel eerder verwacht. Of ligt er ergens een bepaald boek in een hoekje van de wei verstopt?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:25

Delerium jouw veulen is het eerste veulen waarvan ik HOOP dat die voorlopig nog niet komt!! We duimen!!!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:35

Delerium, ook ik duim mee dat alles goedkomt!!

Hier nog steeds niks te zien...
Dag 347 nu

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:41

@kannie: hoi! Ja, nu verwachten we natuurlijk wel foto's van jouw merrie!

@delerium: ik duim nog steeds voor je!

Ik heb een bijzonder onrustig nachtje achter de rug. Op een geg. moment het geluid maar harder gezet omdat mijn ogen steeds dicht vielen. Wat maken die paarden een herrie zeg 's nachts! Vooral kontschuren tegen de staldeur aan geeft een gigantisch kabaal. Ben dus geradbraakt. Ochtendcheck: Lee's uier lijkt wel iets gekrompen en verder weinig veranderingen.

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:47

Ik heb vandaag een merrie op dag 354 zitten en nog niks in zicht. Ik begin nu een beetje te twijfelen of mijn toen jaarling hengstje haar later niet stiekum gedekt heeft.
De andere merrie was aan het kegelen maar is weer gestopt.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:48

Gelukkig is het veulen hier niet vannacht gekomen, we hebben een hele tijd zonder stroom gezeten (en dan werkt noch de birth-alarm, noch de camera )
Ik ben wel nog eens gaan kijken om 24.00, maar niks te zien, dus voor de rest heb ik ze maar met rust gelaten

Mac, hihi wat een lawaaierige paarden
Lee houdt je een beetje voor de gek

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:52

jessje schreef:
Lee houdt je een beetje voor de gek

Lee is daar helaas erg goed in ja . Volgens mij lacht ze zich helemaal suf om ons .

@max: oei, dat was niet helemaal de bedoeling natuurlijk! Is het familie?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:18

Jhaaa mensen hij is er je hij ! Déclan Of The Tuatha Dé Danann is een prachtige grote zwart bonte hengst !! gisterenavond na mijn werk gingen we nog even naar Sweety kijken niet zo veel te zien. Alleen at ze niet goed en spoot ze melk (wat ze vaker deed de laatste dagen) 2 uur later ga ik met mijn vriend naar de wei om te waken en daar lag hij al ! Volgens mij is onze schat geboren om 00.45. Déclan deed t super maar bij Sweety wilde de nageboorte niet afkomen. Hierdoor had ze zoveel pijn dat Déclan niet mocht drinken. De Veearts was er snel en Sweety kreeg medicijnen. Toen kwam de nageboorte snel af en alles was oké. Déclan mocht drinken en nu zijn ze onafscheidelijk.
zoals ik voorspelde heeft sweety ons toch nog verrast !
Déclan is echt heel groot en stevig zelf de veearts zei het. en meteen toen wij aankwamen wilde hij geen seconde meer liggen. We hebben echt ons werk gehad met dit kereltje ! Hier is al een klein fotoverslagje voor jullie.
Afbeelding
Afbeelding
al redelijk opgedroogd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beiden uitgeteld
Afbeelding
En wat vinden jullie van ons Déclan?
Persoonlijk vind ik hem echt mooi hij is zo mooi verdeeld bont; zo groot en sterk .... Maar dat vind elke eigenaar van het veulen van zijn merrie he.
Zo ik ga even terug naar Déclan kijken en dan jammergenoeg werken. Toevallig hebben we een babyborrel vandaag op't werk hahaha! Nou ik bleef liever thuis mijn eigen baby borrel vieren.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:19

Hier geen vuelen vannacht had ik ook niet verwacht.
Gefeliciteerd Quinzy

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:20

Merel, ik duim voor je dat het er gewoon eentje is!

Tinkerloos, wat een leuk filmpje

Tonie, Wat een verhaal!! Maar snel laten komen…

Saffier, gefeliciteerd met je mijlpaal

MarijeR, Toch gefeliciteerd met Maserati. Ondanks het dubbele gevoed dat je zal hebben. Eb sterkte met het gemis van Sepp.

Niezzz, gefeliciteerd met je mijlpaal, nu mag je extra bonuspunten opbouwen (kan ik morgen mee gaan beginnen)

Tyrza, Wouw wat een spiegel!! En wat een buik, Als ik die ziet mag Moor nog wel twee maanden doorlopen voordat ze zo dik is….

Saffier, is het niet de diarree, die ze krijgen met de veulenhengstigheid van mams?

Marlijntjuh, hij is prachtig! En dat roze halster staat hem stoer!!

Jessje, doet Moor ook, alleen al veel eerder in de dracht. Haar staartwortel was kaalgeschuurd. Zit nu wel weer wat haar op maar moet weer helemaal bijgroeien

Wenk, ook hij is prachtig!!

Inowa, Gefeliciteerd. En ja het kan. Er gebeuren meer onverklaarbare dingen….Misschien is Randall een geschikte naam??

Iwayalover, wat geweldig dat alles zo goed is gekomen. En idd een leuke foto

Quinzy, heel veel sterkte met deze zeer drukke tijd. Wel genieten van het veulen hoor! Als het er zo is.

Pauk, wat leuk! Zowiezo veel mensen die hun merrie opnieuw laten dekken….

Delerium, heel veel sterkte ermee en ik duim voor je dat het nog even blijft zitten.

Kannie, nooit te laat hoor!! Welkom

Quinzy, lees net dat ie er is! Hij is mooooi.... Gefeliciteerd!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:24

gefeliciteerd Quincy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:25

Gefeliciteerd Quinzy!!! Balen dat je naar het werk moet en hier niet even uren van kan genieten!!! Fijn dat alles voorspoedig is gegaan!!! Wat een kleine sneakert ook zeg, even snel bevallen als je net bent geweest!!

Geniet er nu maar lekker van!!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:31

Net bij de merrie wezen kijken het kegeltje is eraf maar wel zag ik bij haar kling iets rosig zitten lijk de binnenkant van der kling maar ook kan ook wel iets anders zijn?

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:37

Jaaa, Quinzy gefeliciteerd!! Wat een mooierd En idd elke eigenaar vindt z'n eigen veulen natuurlijk top, maarja dat is toch eigenlijk ook elk veulen?

Iwayalover: Wat een schatje is Symfonie ook he Ze heeft echt zo'n lief hoofdje!!

Pauk: Gezellig dat je er volgend jaar ook weer bij bent!!

Delerium: Sterkte, zou erg zonde zijn als het net te vroeg komt.. Maar daar gaan we niet vanuit, maidens zijn wel vaker een beetje vreemd in de dracht

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:43

Moor loopt sinds woensdag in de wei, maar als Manon of ik haar binnen halen, weet ze niet hoe snel ze naar binnen moet! Ze knalt zowat door de deur heen!! Eten gaat zonder enthousiasme. Maar nog steeds weinig uier, geen kegels, geen vocht. En niet gebeld vannacht

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:05

@ Quinzy: Gefeliciteerd!!!! Het is op dit moment wel de tijd voor de bonte met veel wit he??? En idd erg sneaky om het te doen als jij net weg bent.....

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:08

Quinzy, van harte met je prachtige Déclan , heeft Sweety je inderdaad toch nog verrast !! Hij ziet er prachtig uit , nu gauw droogfoto's want daar ben ik zoooo benieuwd naar !!!
Patrick heeft toch maar weer een mooi veulentje afgeleverd, samen met mooie mama Sweety natuurlijk ! Geniet lekker van de kleine !! Hopelijk hoef je niet te lang te werken vandaag !

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:30

@Christamoor.. Het was me inderdaad opgevallen dat veel mensen terugdekken.. Dit was hier niet het geval omdat wij meestal alles willen houden.. Maar aangezien ik mijn droom waar wil maken door echt te gaan fokken en echt iets te betekenen voor de fokkerij hebben we besloten toch weer te dekken op mijn eigen kosten dit keer.. We hebben zoveel positieve reacties gehad op dit veulen dat we dat dus aandurven!
@Quinzy... Gefeliciteerd.. Wat een knappe vent!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:30

GEFELICITEERD Quinzy!!!! het is een prachtig veulen met hele mooie vlekken, geniet er maar van, als je klaar bent met werken dan, maar je hoeft in ieder geval niet meer in de auto te slapen

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:37

Hij is geweldig Quinzy! Heb eigenlijk geen tijd maar ik MOEST even kijken of je al een kind had! Echt super gefeliciteerd!