[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:49

Cp. Duimen draaien. Precies op juiste moment.
Thor doet goed zijn werk *\o/* wat een tank is het

Icecrystal. Wat enorm balen. Gelukkig heeft ze er zelf niet veel aan overgehouden. Ze wordt wel terug hengstig na zoveel dagen dracht?

Charmfaith. Hopelijk gewoon mooi drachtig maandag. Duimen draaien

Knolselder. Hopelijk nog vroeg in de cyclus.

Moner. Wat balen van je merrie.
Mushroom nog nooit van gehoord. Ziet er mooi uit

Lente. Wat balen. Hopelijk nu met vers meer geluk

Maandag worden mijn merries allemaal nog een keer gescand. Als alles goed is nog enkel in oktober of er nog voor.

Libera

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 00:44

Wij mogen morgen scannen met Idaza en Lana... ben benieuwd!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 01:09

stal_HD schreef:
Annelies zijn daar onderzoeken naar geweest? Want toen ik rozalie had was er nog erg weinig over bekent. En kun je inmiddels ook testen op mushroom?

Je kan testen op mushroom en er is ook een facebookpagina van pony's in allerhande kleuren die ook getest zijn en mushroom dragen (dus ook bruine, buckskins,... die het dragen en getest zijn)

Succes met de Shire CP!

Denk dat Minneke nog vroeg in cyclus zat. Daarstraks deed ze een plasje bij het schouwhengstje. Morgen 15u scan. Wie weet kunnen ze dan wel ei afspuiten en dan om 18u naar de hengst.

Zou dat een goed idee zijn?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:16

Zo even topic uit het oog verloren, maar ben er weer haha.

Hier merrie afgeslagen dus nu weer wachten..

Succes voor de scanners vandaag!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:59

Icecrystal, dat is balen! :(:)
Gelukkig gaat het met de merrie goed. Kwa seizoen zou nog een poging prima kunnen.

Nog een hoop druk aan het scannen en schouwen. Wordt gezellig volgend jaar juni, allemaal samen waken.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:07

Neeee wat erg Icecrystal, verdorie...

Voor alle scanners vandaag & morgen succes +:)+

Hier zie ik Quenza volgens mij beginnend hengstig. Staart beetje af en knipperen en vrij lief naar de ruin. Precies wat ze vorige keer ook had de dag op de drachtscan en toen was ze ook beginnen hengstig. Morgen nog wel scannen maar ik denk dat dit het wel was voor deze merrie dan... -O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:40

Vanmorgen April gescand. Ze was nog niet verder in de hengstigheid, toonde uiterlijk ook nog niks. Dus we hebben haar hengstig gespoten. Zaterdagochtend terugkomen en dan kijken of ze zaterdag of zondag weer geïnsemineerd kan worden. En maar hopen dat er 1 ei rijpt :j

Wat een tank CP! Doet ie wel lief tegen het veulen? Vind dat altijd wel eng.
Vanmorgen zag ik bij de DA in de wei een veulentje met het pootje in het gips. Liep er echt zielig bij. Maar weet niet wat er gebeurd is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:24

Welke hengst heb je nu gekozen, Lente?

Quir, ik hoop zo voor je dat ze alsnog drachtig wordt! En dat je ene merrie iets overdraagt en zij iets eerder gaat :)

Ik hoop op een positieve scan voor je Knolselder!

Gefeliciteerd CP!

O wat balen Ice! -O- Waarom twijfel je? Vind je het te laat worden? O, je twijfelt niet meer, fijn! :)

O nee Riv, dat zou balen zijn -O-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:13

Setteli schreef:
Vanmorgen April gescand. Ze was nog niet verder in de hengstigheid, toonde uiterlijk ook nog niks. Dus we hebben haar hengstig gespoten. Zaterdagochtend terugkomen en dan kijken of ze zaterdag of zondag weer geïnsemineerd kan worden. En maar hopen dat er 1 ei rijpt :j

Wat een tank CP! Doet ie wel lief tegen het veulen? Vind dat altijd wel eng.
Vanmorgen zag ik bij de DA in de wei een veulentje met het pootje in het gips. Liep er echt zielig bij. Maar weet niet wat er gebeurd is.

Hij is door de merries al snel omgedoopt tot oppas :') super lief met de veulens.

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:10

Zo mooi om bij jou dat natuurlijke huisvesten met de hengst in de kudde te zien.
Vind dat altijd best sneu voor veel dekhengsten, die hebben toch meestal geen maatje.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:25

Ik blijf het ook een prachtig gezicht vinden.
Maar, het kan echt niet met alle hengsten. Sommige toleren geen veulens (zeker van een andere hengst) of zijn jagers waardoor veulens door het draad rollen als mama rent...
Thor was een paar weken geleden ook wel ff afwachten. Hij is jong en veulens kende hij niet. Dan knijp je 'm toch wel ff hoor.
Wel de juiste merrie bij gekoppeld die 1e keer en toen ze al goed hengstig was. Maar binnen 2 tellen had ik al in de gaten wat voor type hengst het was.

Wij hebben met Thor wel echt de perfecte hengst wat dat betrefd. Mijn vorige was ook heel braaf in de kudde hoor maar wou best nog wel eens iets opjagen als er een merrie nieuw in kwam. Dat was wel altijd opletten met veulens.
Thor, die is goud. Zo rustig en braaf. Merrie legt 1 oor plat en hij druipt gelijk af. Heerlijk rustig.

En daarnaast heb je natuurlijk wel iets meer kans op blessures. Een wat lastige merrie zou ik om die reden er niet maar zo bij zetten. Gelukkig heb ik die niet :D en dekken voor derden doen we niet meer.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:26

cp112 ik kan alleen maar zeggen dat ik altijd zo onwijs geniet van jouw foto's en jouw verhalen over hoe jullie met jullie paarden omgaan. Oprecht een dikke pluim! Het is echt leuk om jouw updates te lezen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:33

absque_dubio schreef:
cp112 ik kan alleen maar zeggen dat ik altijd zo onwijs geniet van jouw foto's en jouw verhalen over hoe jullie met jullie paarden omgaan. Oprecht een dikke pluim! Het is echt leuk om jouw updates te lezen.

Oh dat is lief <3 dankjewel :o

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:48

wat super om te zien cp, echt heel fijn.

Ik ben met mijn eerste veulen heel (eigenlijk te) voorzichtig geweest en nooit anderen erbij gelaten dan mams. Maar toen ze in de opfok kwam was ze echt een beetje bang voor andere paarden. Dat heeft echt wel een tijd geduurd. Met het 2e veulen heb ik ze na een week of 2 bij elkaar gedaan en alles ging prima. Veulen was ook veel socialer.
Dat werkt ook veel beter.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:00

"stille meelezer zit tot morgen op het wachtbankje"
Morgen wordt mijn merrie gescand op dracht. Het is de 6e inseminatie (3 vorig jaar en 3 dit jaar).
Als ze nog niet drachtig is denken we erover haar opnieuw onder zadel te brengen en proberen te verkopen.
Want het houdt een keer op...

Succes aan de andere wachtenden.
Nieuwe drachtige merries, gefeliciteerd voor de eigenaren!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:05

Wat fijn dat het ei meteen weg was CP!

AM: De dierenarts zei dat ze of tegen hengstigheid aan zat of het net geweest was. Ik hoop het eerste want dan kunnen we snel terug dekken!

Libera en Knolselder & Setteli; Spannend!

Wat balen Riv.. toch benieuwd naar de scan!

Cyn: Twijfelde omdat ik eigenlijk zo blij was om 2 veulentjes dichtbij elkaar te hebben en omdat ze hier 1 mei het land op gaan. Yinthe moet dan apart weer op stal en het veulen is dan echt nog klein in de grote kudde.

Toch wel besloten nu te dekken inderdaad. Ik moest het even verwerken maar met wat aanpassingen moet het volgend jaar wel te doen zijn :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:08

Hier natuurlijk ook een dekhengst staan dus ik heb ook de andere kant van het verhaal.
Hier ook heel wat merries die maar niet hengstig wilde worden en weet ik het hoor.
Ik heb nu meerdere merries die komen omdat eerdere inseminaties niet gelukt zijn en ze het dan toch nog via natuurlijk dekken of vers sperma willen proberen. En zoals het dekstation vd week weer zei: Als ze van het sperma van jouw hengst niet dragend worden, worden ze het nergens van hahah.
Is toch altijd weer een spannende periode.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:08

Joehoee... ik kom me ook weer melden voor 2021. Waarschijnlijk nog niet heel actief, maar inmiddels zijn er 4 drachtig gescand en zijn we er nog 1 aan het dekken. Merrie had een cyste dus hopen dat het nu toch lukt (ze werd niet hengstig).

Er zijn er toch nog een aantal bezig ook of nog gaan beginnen, maar wij hebben altijd vroege veulens dus dit voelt al extreem laat ;)

Succes morgen Nicky!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:30

Ja hier ook nog bezig met 1 merrie, ook met cyste btw. En due cyste lijkt ook nog precies op 18 dagen vrucht, erg leuk. :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:14

Dat gebeurd best vaak. Beste is om de cyste even in kaart te brengen, dan vergis je je ook niet.

Draagmerrie vanochtend nog een keer gescand, was alleen op dag 13 en 16 gescand. Maar zat er nu op dag 35 mooi in :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:17

Fijn vulina :D

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:28

Caesar schreef:
Joehoee... ik kom me ook weer melden voor 2021. Waarschijnlijk nog niet heel actief, maar inmiddels zijn er 4 drachtig gescand en zijn we er nog 1 aan het dekken. Merrie had een cyste dus hopen dat het nu toch lukt (ze werd niet hengstig).

Er zijn er toch nog een aantal bezig ook of nog gaan beginnen, maar wij hebben altijd vroege veulens dus dit voelt al extreem laat ;)

Succes morgen Nicky!

Dankjewel.
Mijn merrie heeft ook enkele cystes, dit was bekend en hiermee is ze gewoon steeds drachtig geworden bij de vorige eigenaar.
Maar sinds wij haar hebben wil het maar niet lukken.
Misschien wonen we op niet zo vruchtbare grond.. ;)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:51

Aahhh die Thor, en leuke naam ook hihi. Cool zo samen in de kudde

Fijn dat je opnieuw gaat icecrystal. En dan zonder rare ongelukjes hoor :(:)

Ai spannend Nicky.... balen dat je al zolang aan aan het hengelen bent....

Fijn Vulina!

Ja we gaan het zien morgen. Ik ben iig voorbereid op slecht nieuws nu

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:40

Gezellig Caesar!!

Muronia, hoe is het bij jou? Morgen scannen toch? Ik vind het spannend voor je!

Ice, snap ik helemaal! Ik plan mijn veulens ook het liefst half april, omdat ze eind april het land op gaan. Maar een veulen is zo leuk, dat ik blij ben dat je er toch voor gekozen hebt haar wel te laten dekken! :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:22

Minneke zit nog maar in beginstadium van hengstigheid. Jad dus ook nog geen zin om naar de hengst te rijden.

Ondertussen wel bericht gekregen dat Wiske én Suus hengstig staan en gedekt worden.