[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:47

Gauw nog een dringend vraagje, ik ga zo het veulentje in de wei zetten, vier dubbel dik schrikdraad (ze zullen maar ontsnappen :+ ) maar zal ik daar al gelijk stroom op zetten? Ik ben zo bang dat zo'n teer veulentje geëlektrocuteerd wordt ofzo
Er zit gewoon een paardenklok aan, maar staat volgens mij best wat stroom op en weet ook niet hoe ik dat minder kan krijgen...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:47

Wow cp die ph *\o/*

Manda ik zou de stroom wel aan zetten
Jong geleerd is oud gedaan.
Ik had toen ook direct de stroom erop bij de eerste x buiten.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:54

Zeker stroom er al op.

Mijn kleine uk kreeg ook een flinke klap ook nog op der neusje.
Was heel erg naar voor iedereen maar mette een erge rot ervaring ermee is gunstig voor later.

Onze kleine probeerde zelfs een paar keer door de stalwand te komenhaar eerste dag. Ha ha

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:01

]
R.X. schreef:
Polleman dankjewel.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:05

o pretty, dit is nou precies wat ik leuk vind, klein beetje kleur en véél wit, erg mooi veulentje hoor :j

anna, gewoon stroom erop, ze zitten er vaak één keer aan en dan weten ze het ook direct, stroom kan haast niet zoveel zijn dat ze er echt iets van krijgt hoor, net even een beetje schrik ;)

cp112, die duurt vást niet lang meer, ben heel benieuwd naar je veulen, vind tinkers echt zo gaaf :j

diane basje, jouw merries hebben ook al flinke buiken, spannend :)

wow, pretty, wat heeft vera een dikke buik zeg :wow:

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:08

Super bedankt polleman!!!

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:30

Onley, nog niet helemaal vol, hoor ik denk nog wat geduld.

Polleman dank je, :o

Diane-Basje, proficiat alles nu over 320 fijn is dat he., wel leuk alles zooo dicht bij elkaar.

Fotsy, hoe is het afgelopen met wormenkuur? Praat ons is bij.

Cp, wauw dat is heel spannend nu.

Setteli, oo vervelend diarree (en ze was zo mooi schoon) misschien door weersverandering grasje gaan groeien.
Phoebe, is mooi zeg, en proficiat netjes hoor zoveel punten voor de 1e keer.

Manda, iedereen die volgend jaar een merrieveulen wil, brengt zin merrie bij jou. :D. Ik meld me aan.
schrikdraad hier bleef de merrie netjes tussen veulen en draad, zou hem maar aanzeten.

Urielle, ik durf het niet te vragen :o

Iedereen met veulens genieten vh weer. Zalig 8-)

Rx, wat een dropje volgt mams wel heel goed, je ingezaaide wei ook weer droog zie ik :D, gelukkig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:36

Wat een leuk filmpje rx, die staan daar ook 'vervelend' ;) vind ze echt knap op die korte steltjes

Zeker schrik erop, ik heb dit niet gedaan en ja hoor tot twee maal toe na dag 1 gewoon tussendoor gesprongen, was gelukkig maar een stukje dat ik had afgezet om niet op gans het weiland te lopen maar mams was toch even in paniek :(:)

Oh heb ze geen meer gegeven, zaterdag had ze voor 200 kg gekregen was ze best wat anders van en zondag springlevend en gelukkig, heb het zo gelaten en mijn pony met beetje rest ontwormd :o mijn da moest zaterdagnamiddag onder het mes dus heb hem niet meer gebeld maar ik hou ze in het oog als ze diarree blijft doen en dan ontworm is ze gewoon nog eens.
Bedankt ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:44

Ik zou ook de schrikdraad aan zetten. :j
Kan geloven dat je die wilt houden Manda

RX <3 Ik hoef ook niet te vragen of je deze gaat aanhouden zeker? :D

Fotsy ik las terug over dat ontwormen maar ik heb dat nog nooit gehoord van die 3 dagen na één geven. Zeker niet aan zo een jong veulen! 1x op 10 dagen,dan 3 weken en dan 3 maand.
3 dagen achteréén is volgens mij als ze een zware wormbesmetting hebben maar dan zeker niet aan een veulen van die leeftijd.

Jolandje dankjewel! En Vera heeft heel veel buik inderdaad! Ze is heel laat begonnen met groeien maar haalt de schade nu wel in. en zij draagt doorgaans toch wel +330 dagen. Hoop maar dat ze niet té lang draagt dan. Laatste veulen was een reusje!

CP wat een knappe tinkerpapa!

Setteli vervelend dat je merrie aan de diarree is. Inderdaad staat ze nu op gras? En puike prestatie met Phoebe hoor! _/-\o_

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:56

CP, ik denk dat het niet lang meer duurt, maar dat denk ik eigenlijk al iedere dag als ik die tietenfoto's zie. :o

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:00

Zigiandra vandaag 310 dagen drachtig. Geen bloedverlies meer uit haar kling (gisteren zaten er een paar druppeltjes)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uier schiet nog steeds niet op
Afbeelding

Afbeelding

Naar haar fokker geweest, die heeft overlegd met "collega's" en die beweren nu dat het veulen binnen 10 dagen geboren zou worden (bloedverlies doordat het veulen gedraaid zou zijn, de zogenoemde "10-dagen draai") spannend dus!!!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:02

Manda schreef:
Gauw nog een dringend vraagje, ik ga zo het veulentje in de wei zetten, vier dubbel dik schrikdraad (ze zullen maar ontsnappen :+ ) maar zal ik daar al gelijk stroom op zetten? Ik ben zo bang dat zo'n teer veulentje geëlektrocuteerd wordt ofzo
Er zit gewoon een paardenklok aan, maar staat volgens mij best wat stroom op en weet ook niet hoe ik dat minder kan krijgen...

Ik zou gewoon het stroom erop laten, daar leren ze van. In het begin zal het veulen ws toch veel bij de moeder blijven. Liever schrikken en ervan leren dan dat het dier de weg op rent of dergelijke...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:03

Nee ze staan nog niet op het gras, hele dag op de paddock met hooi. Het vreemde is dat ze wel redelijke keutels heeft (niet echt heel mooi, maar geen flatsen), maar dat ze een soort doorloop heeft. Het loopt vanaf de zijkant van de bil over haar been naar beneden. Gisteren spoot het er uit tegen de stalwand (na een dikke wind). En heel veel natte winden. Ik merk dat ze er zelf last van heeft, want ze slaat dan soms ook met haar achterbenen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:06

Setteli wormen? Is het eerste dat in mijn hoofd schiet :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:08

Moet wel weer ontwormen, dat ga ik zeker nog doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:47

Jobamara doe idd maar niet :+

Vraagje: mijn merrie haar buik is weg. Gone. Verschwunden.
En hij was gigantisch, ik had gewoon een maxishet.

Afbeelding

Iemand een idee wat de verklaring is?

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:49

Is het veulen niet gedraaid? Ik weet dat vlak voordat ze geboren worden een draai maken om in de goede positie te zijn voor de bevalling en de buik dus weg is. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:00

:j buikje weg, veulen klaar om geboren te worden? Spannend

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:01

:j

Hoe is de rest Urielle? Want dat is wel een goed teken hoor!

Onze Toppers aan de uier te zien zal het misschien wel nog langer duren dan 10 dagen. Te zien hoe snel ze ontwikkelt maar nu heeft ze nog geen uier.

Bloed aan de kling,Vera had dat 2 jaar terug. Ik zag een druppeltje bloed,liet ze buiten,ze ging liggen en duwde haar veulen eruit. :')

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:08

Gefeliciteerd met de geboren veulens!!

Vanaf nu ga ik het weer bijhouden, heb het weekend gewerkt dus geen tijd gehad om bij te lezen.. En agz jullie zo snel gaan!

Camera hangt hier en werkt min of meer.. Het js net of word ik er steeds "uitgegooid" de app geeft dan ook aan dat de camera offline is en de verbinding verbroken.. Als ik blijf proberen dan is de camera ineens weer online.. Van de week nog maar eens naar kijken.

Lichte uier ontwikkeling hier, even een cam foto en uier foto van gisteravond.

Afbeelding

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:13

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:13

Cp ik heb nog nooit zo'n lichte melktest gezien :') haha zeker vanavond kan toch niet anders meer :?

Anna, zeker gelijk stroom er op. Er werd al gezegd dat een rotervaring met het stroom gunstig is voor later...

Heb ik even de pech :') Moeders liep tegen het draad en kreeg een goede klap (staat niet altijd stroom op dus ze dacht er onderdoor te kunnen eten) vervolgens Pico 2x een volle klap stroom, maar hij kijkt niet op of om :')

Afbeelding

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:16

pretty schreef:
:j

Hoe is de rest Urielle? Want dat is wel een goed teken hoor!

Onze Toppers aan de uier te zien zal het misschien wel nog langer duren dan 10 dagen. Te zien hoe snel ze ontwikkelt maar nu heeft ze nog geen uier.

Bloed aan de kling,Vera had dat 2 jaar terug. Ik zag een druppeltje bloed,liet ze buiten,ze ging liggen en duwde haar veulen eruit. :')

Ik ga niet op de uier af, want de uier van mijn zusjes pony schoot 15 min voor de bevalling ineens vol.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:18

Wil geen roet in het eten gooien maar Future had ook 5.5 op een gegeven moment. En had vanmorgen gewoon een prachtig groen kleurtje weer |o
Dus die ph kan omhoog....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:20

Tigear schreef:
Is het veulen niet gedraaid? Ik weet dat vlak voordat ze geboren worden een draai maken om in de goede positie te zijn voor de bevalling en de buik dus weg is. :)

Ik ben gaan zoeken maar vond alleen proefdraaien 2-4 weken vooraf ( en dat zagen we idd) . Draaien ze echt kort voor de geboorte, want op internet staat pas tijdens de bevalling?