Hier laat ik het mss ook nog een keer doen hoor. gewoon voor de zekerheid. Ze is nu weer wat afgevallen (bewust) en wat beter op gewicht. dus mss toch even nog doen, of zo'n urinetestje doen, als daar negatief uitkomt dan zeker scannen.
ik laat mijn merrie niet meer scannen, het is duidelijk dat er wat zit vandaag was baby bonita erg druk in de buik,, en dan kijkt bonita om zo grappig kon het ook weer voelen, al vind bonita het minder als ik aan haar buik zit is van mij zegt ze dan
Cynthia82
Geplaatst: 16-10-12 16:48
Ik laat Dais ook niet meer scannen. Hooguit een urinetest als ik twijfel, maar mevrouw is bol zat, ook in haar flanken
Kijk haar bol zijn
quibje
Geplaatst: 16-10-12 16:54
ooh, kunnen urine testen ook? weer wat geleerd, hoe werkt dat dan precies? enig idee van de kosten?
hoewel ik nu eigenlijk niet meer twijfel, buik wordt steeds meer 'verboden' gebied voor mij om aan te raken
en ze is nu in omvang aan het groeien ze was op 23/9 op de 3 meetplaatsen: 205, 229, 209 cm vandaag was het 208, 234, 220 cm dus denk wel dat het er nog zit
ps ze is vandaag 149 dagen
Cemlys
Geplaatst: 16-10-12 17:07
Ik kreeg gister ook nog net geen klap toen ik onder de buik kwam, maar zo is ze altijd wel, sinds ze jaarling was al. urinetestje kost iets van 26 euro ofzo, via internet te bestellen, urine opvangen en testje doen, heel simpel.
Wij gaan Casa ook nog een keertje scannen binnenkort (en proberen op die manier het geslacht te bepalen) weet nog niet precies wanneer, maar geloof wel dat ze nog steeds drachtig is.
kan wel hoor, maar is niet makkelijk en duurt vaak even, veulen moet er net goed voorliggen dan. wou het hier op proberen, maar gezien ik gister bijna een klap ving toen ik onder de buik daar in de buurt kwam, riskeer ik er het echoapparaat niet aan denk ik
Jes
Geplaatst: 17-10-12 10:11
Casa zit nu op 152 dagen. Geslacht bepalen is inderdaad niet makkelijk, en vergt wat ervaring (om het geslacht goed te hebben). Lief heeft die ervaring nog niet, maar met zelf een drachtige merrie is het natuurlijk leuk oefenen. Casa gaat ook wel in de opvoelbox (zijkanten kunnen weggehaald worden) hiervoor. Al het andere scannen hebben we gewoon thuis gedaan zonder opvoelbox maar haar buik is vaak wat lastig.
pretty
Geplaatst: 17-10-12 10:39
Ben benieuwd,gezien wij hier ook maar laat scannen,de vroegste veulens zijn dan al 7 maanden ofzo,misschien lukt het ook wel om geslacht te bepalen (buitenaf scannen) Aan de andere kant bederft het dan een deel van de verrassing.
Bolle Dais ziet er goed uit! Het ziet er nog droog uit daar? Hier is het natte zooi...deel staat nog op de wei maar de jonkies zijn samen met mijn warmbloed al naar de paddock verhuisd jammer genoeg.
Cemlys
Geplaatst: 17-10-12 11:58
de verassing is nu natuurlijk ook een verassing haha, nee maakt mij niks uit als ik het nu al wist dan is het ook prima
MarijeR
Geplaatst: 17-10-12 12:34
Hier heeft de DA het laatst ook geprobeerd met buitenaf scannen. Maar het veulentje wilde niet meewerken en lag voornamelijk met het hoofd goed in beeld en daar kan je zo slecht het geslacht aan aflezen Wel leuk om het hartje zo duidelijk te zien kloppen. Isis heb ik laten scannen omdat er zelfs over de 200 dagen dracht nog geen buikje van het veulen te zien was. Maar toen ik het haar voor het uier aan het scheren was, begon de kleine ineens druk te bewegen in de flank dus toen wist ik wel dat er nog eentje in zat. Maar de DA vindt het leuk om te doen dus toch gescand toen ze hier kwam om te enten. Party Girl zit inmiddels ook over de 200 dagen en voor een 1e veulentje ga je al een mooi buikje zien.
Vandaag zitten mijn dames alweer op 190 en 157 dagen Gaat hard weer
Pff wel ff oliebol, wij hebben hier opfok aan huis voor derden. Zaten vol, en ineens is een koppel van 3 die zouden komen ergens anders geplaatst.... Lekker oliebol dus Wisten wij niks vanaf, daar houd je dan 3 maand 3! plaatsen voor vrij. Heb meerdere mensen nee moeten verkopen die een plekje zochten. En nu heb ik 3 plekken over en tja, de meesten hebben inmiddels al opfok gevonden. Mooi kl*te dus...
Dus als iemand hier nog opfok zoekt? 24/7 buiten 365 dagen per jaar.
Hier ook alweer 145 dagen vind het best hard gaan! Ze vind nu over haar buik borstelen helemaal niet lekker meer en ze iets iets sneller moe maar doe alles nog met haar dus gaat goed!
Mexx heeft altijd een deken op, zij kan niet tegen kriebels/vliegen, dus van de zomer staat ze met een zomerdeken. Ze is hypergevoelig, dus ben bang dat ze het veulen gaat meppen als ze geen zomerdeken draagt met al die vliegen, ik sta dan zelf ook nooit veilig naast haar!
Mexx d'r moeder droeg ook een deken, zowel tijdens de bevalling als erna, moet wel zeggen dat ik alleen de singels onder de buik laat zitten, en de rest tussen de achterbenen er allemaal afhaal. Dominic dekens blijven altijd recht liggen, dus daar hou ik het ook meestal bij.
Ik denk dat ik met 3 maanden nog een keer ga scannen, gewoon om dat kleine prulletje nog eens te zien!
Whis_Serada
Geplaatst: 17-10-12 17:11
_Patrick_ schreef:
Ik had het er met Peet nog over dat na de vakantie de tijd altijd snel gaat voor je gevoel zo richting de feestdagen
Klopt daar hadden we het zeker over vanmiddag hihi
Is ook zo hoor de dagen voelen korter aan omdat het eerder dinker is en je sneller onder de wol kruipt. Is wel leuk van een vroeg veulen whahah dan is het er sneller in het nieuwe jaar
Mexxuna
Geplaatst: 17-10-12 17:12
Joyceee86 schreef:
Hier pas 100 dagen hoor.. Veel te traag gaat t hier
hier pas ongeveer 50 dagen! Jullie blijven sneller!