kyrkelover schreef:even een vraagje tussendoor.
Deze mensen zijn nu de hele bevalling veel in de stal aanwezig en bij de merrie.
Mijn pony krijgt hopelijk volgend jaar haar eerste veulen, maar kun je de 1e kee rook gewoon zo bij d emerrie zijn of is dat niet verstandig??
Dat ligt aan je merrie, als zij altijd erg op haar gemak is met jou in de buurt dan zal ze dat wss ook zijn tijdens de bevalling. Kun je normaal bv bij haar in de box als ze ligt zonder dat ze gaat staan en mag je gewoon aan haar uier ed zitten dan ben je al een heel eind op weg. Verder is het gewoon opletten, je kunt beter niet te vroeg erbij gaan, sommigen houden dan gewoon op maar verder is het wat je zegt; als je merrie onrustig wordt als je erbij gaat dan kun je beter buiten de box meekijken, is ook erg leuk hoor!
Edit; bij deze merrie kun je goed zien dat ze op haar gemak is, die blijft gewoon languit liggen na de geboorte en maakt zich helemaal niet druk om het veulen, ze vertrouwd de baas dus echt.
Veulen heeft idd dun-gen, moeder is grullo, vader zwartbont dus ik gok het veulen op grullobont als ik hem zo zie. Volgens mij hebben ze nog niet geseind wbt het geslacht.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 24-04-09 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt