Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:58

Dat gaat hard met Keeva's staart!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:09

pffff ik ben echt helemaal van slag... en dan heb ik nog zo'n moeder die vind dat ik niet moet zeuren: een geit meer of minder ach wat maakt dat nou uit Boos!
zou m'n ma op zulke momenten echt wat kunnen aandoen Boos!
Schmatzi was dan nog mijn lievelingsgeitje Huilen

dat vind ik ook het enige nadeel keeva: ik ben er nog steeds niet aan gewend
ik haal ook altijd iemand anders die dan het dode dier moet wegdoen Bloos
behalve als ik echt alleen thuis ben en het nog lang duurt vooraleer er iemand anders thuis is... zoals vanochtend dus, dan kan ik mezelf ertoe aanzetten het dode dier aan te raken...

maar wat groeit keeva's staart hard seg Bloos! wou dat ik dat van die van Tinkerbell ook kon zeggen Verdrietig die ziet er nog haast even verschrikkelijk uit als de dag dat chenoa weg ging...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:12

Het kostte me ook wel moeite om zo'n groot stuk van haar staart af te knippen, in het begin zag het er echt niét uit, maar als ik het nu zie, ben ik toch wel blij dat ik het gedaan heb Knipoog

Dode diertjes opruimen is niet leuk, wij begraven hier alles op eigen grond, dat vind ik altijd wel een fijn idee. Dat ze niet in zo'n enge ton hoeven ... Ach gut

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:26

ik keek er dus tegenaan eraan te knippen en heb het zo maar gelaten, had ik misschien beter toch geknipt Clown nu is het natuurlijk te laat, afwachten hoe hij er deze zomer uitziet... misschien dat ik hem dan in de volgende herfst wel eens knip (en haar manen mee, want die zien er ook niet uit, maar ik kan het niet over mijn hart krijgen er de schaar in te zetten...)

kleinere beestjes worden ook hier begraven, maar een volwassen dwerggeit... is toch nét iets te groot. Doordat we hier op zware kleigrond zitten is het nu eigenlijk al geen doen om een klein putje te proberen graven, laat staan een put van zo'n formaat Ach gut

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:29

Schmatzi, ik kan me nog herinneren dat er vorig jaar in het db-topic foto's van stonden. Jammer hoor, maar hij heeft het vast goed op de eeuwige weides. Ach gut

Wauw, die staart is al mooi geworden! Ik ben jaloers!!!! Ik heb een appaloosa en die hebben nooit veel manen en staart. Huilen Vooral niet als er ook nog veulens aan knauwen. Gelukkig was Cantate netjes afgelopen jaar, maar de schade die Devdan het jaar ervoor heeft aangericht is nog steeds zichtbaar. Stuk afknippen hoef ik al helemaal niet te doen, staart van Neon komt net op haar hak. Nagelbijten / Gniffelen En dan ook alleen maar de lange sprieten.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:31

Manen is bij Keeva ook nog niks hoor, heb achteraf spijt dat ik die ik die ook niet meteen flink onder handen genomen heb ...

Wij hebben hier zandgrond, dat is wel te doen ... ons vorige paard, dat thuis doodgegaan is (darmtorsie) hadden we zelfs nog wel "thuis" willen houden, en een graver laten komen om zo'n groot gat te graven, maar dat vond de dierenarts te ver gaan (en wij zelf achteraf eigenlijk ook Knipoog ).

Neon, had de staart van Keeva ook tot haar hak afgeknipt.

Kyara (Keeva's veulen van 3 jaar geleden) heeft trouwens ook een super staart :
Afbeelding

Zooo, dat waren wel weer genoeg staarten voor vandaag Clown

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:32

Chubby waar ben je ????? heb je een veulen misschien ? Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:33

Frenia: Ach gut Blijft altijd erg vervelend Verdrietig Bij ons zijn er ook aardig wat kippen en duiven begraven, maar dat is heel wat anders als een geit.. Sterkte!

Keeva; Die staat is gegroeid! Wow! Spirit heeft echt een miezerig staartje, maar in de 4 jaar dat ik haar heb is dat nog hélemaal níét gegroeid! Rolleyes Bij de andere paarden moet ik ook best vaak staarten bijknippen.. Bij Spirit nooit

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:33

Inderdaad, nu je het zegt Amandake !!! Nagelbijten / Gniffelen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:35

klopt idd neonlight! ze heeft in de zomer een 4ling gehad en was dus nu voor het voorjaar niet drachtig. Heb wel 2 geitjes die op het einde van hun dracht zitten nu (beetje vroeg, bok was me ontsnapt Bloos ) waaronder een dochter van schmatzi die hier vorig jaar als lammetje in dbtopic stond Haha! (beetje jong, maar de bok heeft zich daar helaas niks van aangetrokken Zij zijn groot en ik is klein! )
als de lammetjes er zijn, plaats ik wel weer een foto Knipoog

appaloosa's vind ik heel mooi door de stippels, maar die flutjesmanen en staart vind ik echt een nadeel Nagelbijten / Gniffelen zeker als je van harig houd Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:38

Nu had ik nog hoop door met een New Forester te fokken dat het goed kwam met de staart, maar Devdan heeft ook zo'n miezerig staartje. Neon en Devdan hebben trouwens wel voor een appaloosa flinke manen. Maar ik had liever een dikke staart. Haha!

Ja, lammetjesfoto's!!! Vorig jaar was het zo leuk, precies in de periode dat er geen veulens kwamen hadden we de lammetjes om naar uit te kijken.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:38

wat zou er hier uit komen volgens jullie :
Afbeelding
Mijn merrie (bont) met haar lover (vos)
haar vader is zwartbont en haar moeder is vos, de ouders van de hengst weet ik niet.
Ik denk stiekem dat het een vosje wordt Knipoog Clown

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:40

Bedoel je dat de bonte merrie een veulen krijgt van de shet ? Verward

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:41

ja .. De bonte is trouwens ook een shet ..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:42

Is de merrie vosbont of bruinbont? Als het vosbont is, dan is het 100% zeker vos. En dan 50% kans op effen vos, 50% kans op vosbont. Op de foto is niet te zien welke kleur de merrie heeft, aangezien ze wit op de benen en staart en manen is is juist een foto van het hoofd belangrijk.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:44

ze is bruinbont
Afbeelding

edit: heb nog een foto van haar ouders gevonden, ze staan links (zwartbont is papa en de grote vosse is de mama, de andere is haar zusje van 2.5)
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:21

Frenia: he bah een dode geit en dat nadat je er toch zoveel aan gedaan hebt Ach gut

Verder zie ik hier weer veel buikjes en staarten en zal ik dan ook maar de buik van sjanty er weer bij zetten. Ze zit vandaag op 2/3derde van de dracht (226 dagen) Go jij! Go jij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt dik is ze nog niet, maar volgens mij heb ik vandaag de beeb zien bewegen Go jij! Go jij!
Er kwam een bobbeltje onder haar buik, dat ging weer en na een tijdje kwam die weer en zo ging dat een paar keer. Zal toch geen toeval zijn Verward

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:35

Mooi buik heeft Sjanty ! Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:40

woei! wat een groot verschil! had eerst niet door dat de vosbont, naast het kleine hengstje, ook een shet was Bloos!
volgens mij is de merrie vosbont, en papa vos, dus vos wordt de kleine zeker, moeders is heterozygoot voor bont, want grootmoeder is niet bont, dan krijg je idd 50% kans op vos en 50% kans op vosbont Ja leuk hoor!

sjanty heeft zo'n machtig mooi kleurtje vind ik Kwijl
nou, die bobbel, dat lijkt me toch echt het veulen wel geweest te zijn hoor! Ja

2 geitjes zijn uitgeteld 20 januari (Iza en Brinn (m:Schmatzi))
de anderen vanaf eind maart ergens (ik heb er een boel bij nu, waren het er vorig jaar nog 4, zijn het er nu (nog) 8.)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:49

Heb ook foto's te plaatsen Haha!

Tinkerbell, uier op dag 234
Afbeelding

en buik, links
Afbeelding

andere foto's zijn mislukt Clown

En dan Angel, mijlpaal vandaag Haha! dag 270!!!
niet op haar vieze vuile lijf letten Sigaar ik weet niet wat ze tegenwoordig heeft Bloos! ze krijgt haar stal op een nacht tijd van net gekuisd naar megasmerig Verward
ik heb persoonlijk de indruk dat ze met haar dikke buik niet zo goed weg kan en ze is een paard dat heel graag lekker uitgespreid slaapt, dat lukt nu volgens mij niet meer en daardoor draait ze rondjes in haar stal Clown Ach gut

Uiertje, weer wat minder dan eergisteren Verward en netjes opgeblonken met lotiondoekjes Cool
Afbeelding

Afbeelding

Rechterkant buik
Afbeelding

Links: stilaan wordt het zoiets van "Buik waar ga je met dat paardje heen..."
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:52

Vind Sjanty zooooo'n leuk paardje !!!

Wow Frenia, DAT zijn pas buiken !! Wow! ... kan me voorstellen dat je dan zou denken dat Keeva niet drachtig was Haha!

Ik had ook niet in de gaten dat de bonte ook een shet was ... het vosje is dan écht maar een kleintje ! Knipoog

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:09

Chub, waar ben je?! Haha!

Gave foto's allemaal weer! Super, hoor!

Wild is nu lekker met mijn instructrice naar het strand. Ik heb weer eens geteld en ze is nu 218 dagen drachtig. Dat wordt toch al wat. Foto's zijn in aantocht, maar lopen nogal vertraging op..

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:10

Wel, mijn merrie is 95 cm en het hengstje 79 Haha! het is haar eerste veulentje en haar fokker had ons aangeraden om een kleiner hengstje te zoeken.. Kijk maar naar haar ouders, daar zit ook een 20 cm verschil tussen Knipoog
Op de foto lijkt ze vosbont maar eigenlijk is het een soort van bruin maar door de flits verkleurd het. Ik heb foto's gemaakt zonder flits en daar zie je de echte kleur op, zal ze even uploaden.

Wat een buiken frenia !! zeker dat het geen tweeling wordt bij Angel Haha! ?

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:14

frenia schreef:
woei! wat een groot verschil! had eerst niet door dat de vosbont, naast het kleine hengstje, ook een shet was Bloos!
volgens mij is de merrie vosbont, en papa vos, dus vos wordt de kleine zeker, moeders is heterozygoot voor bont, want grootmoeder is niet bont, dan krijg je idd 50% kans op vos en 50% kans op vosbont Ja leuk hoor!

Euhm van dat heterozygoot snap ik niet veel Tong uitsteken Als je het niet erg vindt, mag je mij daarover wat meer uitleg geven via pb ofzo .. Bloos

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:15

Ik kom even inbreken zonder op alles te reageren, want Ravina zit vandaag op 170 dagen!!! Go jij! Go jij! Ik zal zo even alles bij lezen...