zo ben er ook weer en zet de cams aan en zie bij cindy en bij midnight een veulentje....... Die van midnight vind ik zow schattig met die witte vlekken er bij een mooie bonte
het veulen heeft net de hele tijd gedronken en nu dwingen ze het veulen weer om te drinken en het veulen mag niet op onderzoek uit... loopt het ff weg bij de moeder word het gelijk weer gepakt en naar de moeder geduwd
nee dat is niet waar, moeder merrie is een "maiden" meriie (nog nooit eerder een veulen), dat kan soms problemen met zich meebrengen, in dit geval laat moeder het veulen niet echt drinken --> als veulen richting lies gaat loopt ze achteruit om het veulen maar goed in de gaten te kunnen blijven houden. En het is dus juist heel belangrijk dat dat veulen de eerste melk binnenkrijgt zitten hele bl stoffen in. Ook al duikt een veulen met zijn koppie onder moeder dat wil nog niet zeggen dat ie dan direct beet heeft... dusss dat gepruts wat jullie dus zien heeft wel degelij kzin (het zou mss alleen handiger zijn als ze met 2 waren dan kan 1 de merrie vast houden terwijl de ander het veulen begeleid)
Griebels, ik krijg de zenuwen van die vrouw bij Cindy.. die gaat daar op haar knietjes onder die merrie zitten terwijl het voor cindy allemaal nog zo nieuw is. Hebben jullie dat nou ook dat je zo'n veulen de hele tijd naar de melk toe zit te kijken?
Die van Midnight is ook leuk, nu nog even gaan staan, laat je eens goed bekijken!
ach gos dat veulen van midnight is echt superleuk! en ze moeten cindy en veulen met rust laten Maar wie ben ik die mensen hebben er vast meer verstand van
Maar wie ben ik die mensen hebben er vast meer verstand van
idd De veearts is er nu bij zag ik, veulen krijgt een neussonde en daardor de alleerste ozo belangrijke voeding. En ze hebben ook al heel veel gewacht hoor, veulen heeft ruim 2 uur tijd gehad om eens te gaan drinken, naar als moeders t nog niet zo goed snapt en veulen is nog wat wiebelig, dan schiet het niet op en moet je wel ingrijpen.
Ja ik zie het nu goed, VA heeft paard spuitje gegeven waardoor baarmoeder weer gaat samentrekken, en er hangt echt een groot stuk nageboorte uit, nu. VA gaat nu opvoelen... ahh arme cindy, misschien had ze wel zon buikpijn dat ze daarom geen melk wilde geven...
Haha, het is wel grappig hoor, ik keek vanmiddag voor het eerst eens in het topic met die rare naam ( ) en klikte de link aan die in een van de laatste berichtjes stond, zie ik 5 minuten later Cindy bevallen. Wel een beetje toevalstreffer geloof ik.