[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

normann_love

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:43

sorry dit keer geen tijd gehad om te reageren. gefeliciteerd voor degenen met drachtige merries.

hier vanochtend gescand, helaas is ze voor de 2e keer niet drachtig. ze had al wel een paar eitjes van zo een 2 tot 3 cm. maandag moeten we terug om te kijken of eitje al groot genoeg is om te insemineren.
we gaan deze kans nog proberen, hierna houd het op dan is het dek seizoen afgelopen.
word nu wel een heel laat veulen als deze keer pakt, maar vind dat zelf niet zo een probleem.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:11

Wat de merries betreft vindt ik het persoonlijk erg belangrijk dat ze een goede bouw hebben. Een merrie die bijvoorbeeld al verschillende voeten heeft zou ik al niet mee fokken.

Mijn merrie is een stermerrie ze is nog spijker hard op de benen heeft geen gebreken en een goede bouw al zijn er natuurlijk altijd verbeter punten. Ik heb deze keer voor de hengst ceasar gekozen omdat mijn merrie niet erg interessant is voor de top fokkers. Ze heeft nog oud bloed daarom vindt ik het leuk om daar ook weer oud bloed bij te zoeken. Mijn doel is om er een goed gebruikers paard uit te fokken met een mooie bonte kleur. Als je mijn merrie samen voegd met de stamboom Van Ceasar heb je bijna de zelfde stamboom als cocktail.

Vliegen spray gebruik ik ook niet dus daar geen ervaring mee.

Jammer normann love hoop dat ze nu wel drachtig wordt.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:14

Vliegenspray gebruik ik niet, daar reageer ik zelf zwaar allergisch op.

Jammer, weer eentje niet drachtig...zijn er nu nog veel mensen bezig?

Henkie mag zondag finale WK jonge paarden starten, heb ik goed gegokt kaarten te kopen *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:28

ik ben het niet altijd eens met die keuringen, is ook vaak vriendjes politiek en heb eens een merrie gehad met een 1e premie, had op 12jarige leeftijd, vastzittende knieën achteraan en hoefkatrol vooraan(wat heel erfelijk is) en ze kwam van een stoeterij, dus ja niet overtuigd.
zo ken ik ook een goedgekeurde hengst met barslechte brokkelvoeten, honderden veulens lopen ervan rond, waarvan zeker de helft ook barslechte voeten heeft. Het is maar wat het stamboek wil en niet wil gefokt zien, toch?

We gaan natuurlijk als mens ook niet zeggen dat we geen kinderen willen, juist omdat we eigenlijk genetisch niet de meest gezonde, geschikte persoon zijn.

ik vind het vooral wel heel belangrijk dat je een doel voor ogen hebt, waar wil ik naartoe fokken en waarom. Als het voor de verkoop is dan mag je uiteraard naar de markt kijken wat er gegeerd is. Tenslotte hebben deze paarden/pony's het meeste kans op een goede thuis.

jammer weer niet drachtig

geen vliegenspul hier

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:57

Ik ben het met je eens fotsy

Ik fok ook niet voor het stamboek of keuringen ik heb een bepaald doel en daar hou ik mij aan. Maar wil wel dat mijn veulen iets toe te voegen heeft aan de wereld.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:04

Ik fok voor mezelf, en dat hoeft geen Grand Prix paard te worden, maar gewoon een paard wat leuk in de basis mee kan komen en waar ik als geen groot talent de bak en bos mee door kan komen zonder in mijn broek te poepen. Gezondheid is iets waar ik absoluut niet op wil inleveren!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:40

ik fok in eerste instantie voor mezelf, maar veel hengstveulens gefokt en die kan ik niet allemaal houden, vorig jaar eindelijk een keer een merrieveulen gehad, dus die mag blijven, ik fok ook meer wat ikzelf mooi vind ik hou echt van heel klein en dan arabisch type, het veulen van vorig jaar ( Saphira) vind ikzelf erg goed gelukt, kreeg ook een 1A premie op de keuring,( ik had de merrie drachtig gekocht dus word er wel gezegd dat dit geen eigen fok is, maar deze hengst had ik zelf al uitgezocht om evt een keer mee te dekken , dus dit was een buitenkansje :) ) daarnaast kijk ik goed welk papier erbij zit, ik wil geen familie kruizen, dit is dus Saphira <3 <3 <3

als veulen
Afbeelding
twee weken geleden als jaarling

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:04

Zo, ik kan jullie echt niet bij houden. Heb zelf al druk, lees wel mee maar reageren heb ik amper tot geen tijd voor. Heb een nieuw paad aangekocht, rij er nog een voor een stalgenoot, dan heb ik mijn drachige zeur staan en een hond er bij. Pfff.

Wat betreft vliegenspray, ik heb 0,0 keuze. Elke keer dat ik oma's aliendeken af doe moet ze ingespoten worden. Anders weigert ze ook maar iets te doen. Dus ondanks dat het 'niet mag' doe ik het wel. Heb niet het idee dat het veel kwaad kan..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:19

Nieuw paard Myrthe, foto :D :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:23

Myrthee_ schreef:
Zo, ik kan jullie echt niet bij houden. Heb zelf al druk, lees wel mee maar reageren heb ik amper tot geen tijd voor. Heb een nieuw paad aangekocht, rij er nog een voor een stalgenoot, dan heb ik mijn drachige zeur staan en een hond er bij. Pfff.

Wat betreft vliegenspray, ik heb 0,0 keuze. Elke keer dat ik oma's aliendeken af doe moet ze ingespoten worden. Anders weigert ze ook maar iets te doen. Dus ondanks dat het 'niet mag' doe ik het wel. Heb niet het idee dat het veel kwaad kan..

Hee, je vergeet kriebel nog hè ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:10

Dit vraagt om een foto myrthee :o

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 06:22

Jaaaa, foto!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 07:30

Knapperd is Saphira hoor jolandje!

Jouw paardenbestand is flink toegenomen Myrthe! Gefeliciteerd met je nieuwe paardje, ik ben ook wel benieuwd naar een fotootje *-:) Hoe gaat het nu met Liby?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:17

Vulina, en Kriebel natuurlijk, maar die krijgt zijn dagelijkse zorg van jou haha. Die kost iets minder tijd.

Dit is mijn nieuwe aanwinst, Illustrade (Davino x Jazz) van 4 jaar oud.
Afbeelding

Mijn andere nieuwe aanwinst die niet tot het paardenras behoort:

Afbeelding

Evita, Libs doet het opzich goed. Blessure is nog niet weg en ze heeft nergens zin in. Behalve als ik met de nieuwe langs loop, dan wil ze mee, alleen wil ze niks doen. Pfff... vrouwen soms hahahaha. Ze ziet er nog top uit, wordt wel wat dik nu, maar dat kan ze opzich wel gebruiken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:43

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:54

Norman balen! Hopelijk nu meer geluk!

Myrthe gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

Hier komt morgen de veearts voor harley. Vandaag nog steeds 39.8 dus ik ga bloedonderzoekje laten doen. Dan hebben we alles gehad wat we kunnen doen geloof ik.. Dan gelijk 2 merries nog scannen op dracht. Die dek ik ook niet meer mochten ze niet dragend zijn. 1tje zit nu nog erg vroeg na laatste dekking dus moet ik nog even geduld hebben. Van 1tje hoop ik dat ze drachtig is want die is nog van Harley..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:25

norman jammer

oh Myrthee wat een leuke aanwinsten, veel succes en vooral veel plezier ermee

succes DL, hopeijk komt harley er alsnog goed door, de hoop nog niet verliezen. Een bloedonderzoekje lijkt me inderdaad wel aangewezen. Jeetje zeg ik ken niks van droes maar blijkbaar is dit toch iets heel gevaarlijk.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:33

Mooi paard Myrthe! Uit de strade-stam? Fijn lijntje vind ik dat.

Hopelijk helpt rust en is Liby snel hersteld!

Wat duurt dat allemaal lang DL! Arme Harley :(:) Een bloedonderzoek lijkt me wel nuttig!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:05

Wat een leuke aanwinsten Myrthe!

Dustinlover, hopelijk geeft het bloedonderzoek meer duidelijkheid.

Ik ben gisteren WK jonge paarden wezen kijken. Liep weer een hoop leuks rond. Henkie blijf ik nog steeds gaaf vinden, al zou die nog leuker zijn als die wat meer losgelaten werd....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:14

Hopelijk heb je als de uitslag van het bloedonderzoek er is meer zekerheid Rowan.

Wat een leuke aanwinsten Myrthe, mooie kleur heeft je hond!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:45

Wij hebben vanochtend weer gescand, er zaten 2 eitjes, maar waren nog niet zacht genoeg! Morgen ochtend opnieuw scannen en dan hopelijk morgen insemineren! Heeel spannend, onze laatste kans voor dit jaar!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:46

Ik ga duimen voor je Normannlove!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:17

Zaterdag mijn merrie weer opgehaald bij de KI, ze is vrijdagavond nog een keer geïnsemineerd en zaterdagmorgen was het eitje weg. Dus nu duimen maar :o en hopen op een wonder!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:22

Ik duim voor je Normannlove!

Jeetje DL, wat balen dat Harley er nog niet doorheen is. Ik hoop dat het bloedonderzoek iets uitwijst.

Spannend Moratoetje! Ik duim mee.

Jolandje, wat is Saphira toch mooi! <3

Hier heb ik de dames dus op de Regumate gehad om Aziza uit het weekend vandaan te krijgen (en toen ik had besloten de laatste hengstigheid over te slaan en het op deze manier te doen, was ze natuurlijk ineens 7 dagen hengstig ipv 5, dus hadden we makkelijk kunnen insemineren |o ), maar woensdag de laatste Regumate gegeven, en nu, dag 5, nog niks hengstig -O-
Vorige keer had Aziza maandag nog Regumate gehad, en was ze netjes donderdags al hengstig, dus daar had ik een beetje rekening mee gehouden, dan had ze zaterdag hengstig moeten zijn.. Ze moeten in ieder geval niet later dan woensdag hengstig worden, want dan zitten we weer met hetzelfde probleem als vorige keer..
Ik hoop maar dat ze vanavond of morgen toch hengstig zijn/worden, als ze weer in het weekend gaan denk ik dat ik ermee stop.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 07-08-17 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:24

Ik duim voor je normannlove. Balen dat ze niet drachtig was :(

Gefeliciteerd met je leuke nieuwe aanwinsten myrthe :D

Duimen draaien moratoetje!

Twinklebel mee eens. Vond vorige keer ook al dat henkie zo strak was. Totaal niet los door het lichaam.

DL jeetje... Hopelijk weet je iets na het bloedonderzoek. Sterkte!

Vliegenspray gebruiken we niet

Prachtig veulen jolandje

Hier fokken we ook voor onszelf. Maar vind het wel belangrijk dat de merrie ook predicaten heeft behaald

Abby donderdag alweer 2 maand (hopelijk) drachtig